a-l-g-e-b-r-a

idag har jeg hatt en ganske lang dag, og vært hos axel. såå utrolig koselig å være med han igjen. nå er jeg hjemme, og det jeg skal gjøre resten av kvelden er MATTE!!!! vi har en totimers prøve, og hva vi har om … eh ja – ALGEBRA! det er kanskje det mest rotete & vanskeligste jeg noen gang har gjort i mitt mattematiske liv , hoho. grurer meg allerde. ønsk meg lykke til aaa 😀
her er noen stykker som dere kjære lesere kan få regne ut, så håper jeg på mye medfølelse..

X= -1
Y=-2
Z=-3
– hva er : 5xy -x2 + Z2 "delepå" x2y2Z = ????

A= 2
B= -3

a hva er: 4a-3(a+3b)-5a-2(4a-b) = ?????
b hva er: 5a-(2a-b)+4(a+2b)-3(3a-b) = ????
c hva er: 8+2(b-4)-3(6a-5)-4(3b+a) = ?????

wæææææææææææim going crazy!!

mathh

litt søtt bilde !

5 kommentarer
    1. dette klarer du da andrea, my math geek 😀
      forresten, hvor har du vært heeele dagen? har prøvd å få tak i deg ogslikt..:)

    2. a hva er: 4a-3(a+3b)-5a-2(4a-b) = -12a-7b
      b hva er: 5a-(2a-b)+4(a+2b)-3(3a-b) = -a+12b
      c hva er: 8+2(b-4)-3(6a-5)-4(3b+a) = -22a-10b+15

      det var nok ikke så vanskelig som du trodde .
      man må bare bruke det man har i topplokket, noe som kalles hjerne ;)..
      😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg