yeeeey

heei 🙂

Bare for sånn info så er den profilen nå stengt av moderator på biip.no !
Så nå er den profilen død og jeg er glad igjen 😀 heh.

wow


BCG – SPRØYTE

Jeg er kanskje litt nerd, men måtte finne dette ut.
Hadde hørt av noen venner at det var slutt med bcg sprøyte for 9ende klassinger i Norge?
Så jeg sjekket litt rundt omkring, og det er faktisk slutt fordi det er så utrolig få tilfeller av tuberkulose iforhold til prisene denne vaksinen koster for Norge.
Jeg er super glad for dette her, jeg har gruet meg skikkelig lenge nå til den..
men da slipper jeg den 😀

visste du det ?
er du redd for sprøyter?

http://www.drstokke.no/images/spr%C3%B8yte.jpg

kisseees!

33 kommentarer
    1. Er det sant? Vi skulle egentlig ta den i fjor vi. Men, jeg fikk ikke tatt den – fordi jeg fikk utslag på den prøven man må ta først ;o så ble sjekket for tuberkulose og sånt. Røntken av lungene 2 ganger i året. Latterlig! De finner jo ikke noe galt, heldigivis 🙂

    2. SV; Tusen takk. : )
      Den er egentlig ikke noe vond i det hele tatt. Du kjenner det etter 20sekunder, åsså er du nummen hånda resten av dagen. I en periode etteråp er den øm, men det er ikke noe vondt. : )
      Jeg er pissredd sprøyter, men BCG-sprøyta var overraskende smertefri. Vi tok den i 8. : )
      Btw; Du var skikkelig pen!

    3. Jeg visste det, jeg.. En venninne sa det til meg.
      Den er ikke så veldig vondt, det gikk ganske fort.. MEn nå fikk ikke jeg noe sår etterpå da. Vi tar den i 8. vi..

    4. Typisk at det blir gjort om etter 94-kullet :p alle som ikke har tatt den; dere er sinsykt heldige. sprøyta er smerter!!! jeg kødder ikke. tok den for 3 uker siden, og armen min er øm enda. pluss at man får sånn stygt arr av den. blæ. 🙁

    5. Den er ikke så vond som alle skal ha det til! Man må ta 2 stykker, det er kanskje vondere for noen. Men hallo, ikke mange som liker sprøyter, så de fleste gruer seg. Jeg tok den da jeg gikk i 8.kl, ble litt svimmel etterpå og litt øm i armen, men thats it! Ikke alle som får arr, man kan ikke se at jeg har tatt den. ;))
      Jeg gruer meg alltid til sprøyter, men tar den alltid først, så jeg blir ferdig med det. Men det får alltid bra. Man gruer seg mer enn det er smerter!! 🙂

    6. jeg får helt panikk når det kommer til sprøyter, men synes ikke selve bcg-en var så vond. 🙂 var noen i klassen min som fikk veldig vondt og andri ikke, det varierte veldig. men så fint hvis man ikke trenger det lenger, tror jeg tok den i starten av i år/slutten i fjor. 🙂 så teit med folk som kommenterer at du blogger lite for tiden, må vel gå an å ha et liv utenom pcen? ser forresten ut som om samme person har kommentert flere ganger nedover her. ^^

    7. du er jææævlig feig! sletter kommentaren folk skriver til deg! du må tåle litt kritikk da ! er det muiøg du er barnslig!

    8. hva skal jeg med kritikk fra folk som ikke tørr å si hva de heter en gang? bryr meg lett lite om meningene til folk som ikke står for hva de sier uansett !

      hehe, folkens 🙂 vi er glade sammen 😀

    9. Er det mulig? hva om jeg/ de andre som skriver ikke har blogg …du leker deilig og har ikke en dritt å gjøre på blogg, dus kriver de kjedelligste innleggene ever, og du later som om du er en du ikke er og det er det fler som mener! du tror du er så ,mye bedere en alle andre!!

    10. jeg kjenner deg ikke uansett, så det er ikke sånn at jeg ikke tørr haha, og du sletter kommentarer selv om du “ikke” bryr deg…

    11. jeg er glad for at jeg har tatt den. det er bare sykt om de slutter med den, det er flere med turberkulose nå, enn noen gang før, pga innvandrere som har det naturlig.

    12. vil bare påpeke at man kan skrive navn selv om man ikke har blogg, haha. 🙂 bra for andrea at hun ikke bryr seg da, men det må være irriterende å få så teite og barnslige kommentarer. hvis dere ikke kjenner henne, hvorfor snakke dritt til henne? hvis dere kjenner henne, ta det f2f da? ;p

    13. kanskje de prøvde, men kanskje hu stakk og grein som faen? haha, vits i å nevne ftf når de faen meg ikke tør. står der å løper ned til doen å låser døra. snakk om tider haha 🙂

    14. jeg er drit redd for sprøyter jeg, begynner nesten å grinne når jeg skal ta det:P, men har tatt bccg før da jeg var liten så slipper å ta den hvis den likxzom skal ta den

    15. Jeg er skikkelig redd for sprøyter, har ikke tatt noen sprøyter siden 3 klasse :S så jeg er ihvertfall overlykkelig over at vi ikke skal ta BCG :DDD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg