Auuuuu!

Hallo!!

Grunnen til at jeg ikke blogget i går, det er fordi jeg skadet meg fryktelig i gymmen.
Jeg klarte å forstue den venstre foten da jeg skulle hoppe over en slags bukk bare med et sånt "tjukkas" aktig materiale.
Læreren tok ispose over foten og jeg hadde den på i et kvarters tid, men det hjalp lite. Ankelen min og rundt der var helt hovnet opp. I starten klarte jeg faktisk å gå ganske greit, haltet litt men jeg kunne på en måte gå. Jeg gikk på tærne med den venstre foten og hadde ikke så altfor vondt lenger.

 Pappa kom og hentet meg sånn at jeg slap å dra hjem alene med skaden. Men når jeg kom hjem ble det bare værre og værre, pappa fikk kjøpt en bandasje han satte på meg. Det hjalp litt, men smerten ble bare sterkere og sterkere. Jeg fikk beskjed om å ta det rolig, ha beinet oppå en stol og gå så lite som mulig. Sånn i 6 tiden begynte det å bli helt utrolig vondt, jeg klarte ikke lenger å ha foten på gulvet engang. Jeg hadde så vondt at jeg gråt hele tiden av smertene i foten, de var der heletiden uansett om jeg lå i sengen eller ikke. Fikk tatt en smertestillende i håp om bedring, men det hjalp lite.

 Og egentlig skulle vi ut å spise på fridays hele familien igår, men det ble jo selvfølgelig avlyst. Den endte med peppes pizza på døren, noe som var koselig. Hele i går kveld hadde jeg utrolige smerter og jeg måtte få hjelp for å flytte på meg i det heletatt. Hvis jeg skulle til rommet mitt,  måtte pappa løfte meg.

 Jeg la meg rundt 22.00, og jeg sov svært lite i natt. Jeg våknet veldig ofte av smertene i foten, siden jeg er en person som sover mye urolig. Så natten alt i alt var ganske så vond. Jeg våknet litt over 09.00 fordi jeg ikke orket å "sove" lenger. Nå skal jeg, mamma og pappa snart til legevakten i Oslo sentrum for å få sånn støtte bak foten og krykker. Det er utrolig slitsomt å måtte hinke rundt omkring i huset for å få hentet ting – og i tilleg gjør det å hinke også veldig vondt.

Så nå venter jeg egentlig bare på å få dratt dit og at foten skal lege seg. Det er utrolig kjedelig å ha skadet foten, jeg må være hjemme hele helgen og får nesten ikke rørt på meg i det heltatt.

forstuetforstuet1

Har du forstuet foten før?

– ANDREA BADENDYCK

15 kommentarer

Siste innlegg