Im soooo sad!!

http://mm.aftenbladet.no/multimedia/dynamic/00280/gris_jpg_236918a_280104m.jpg
Gjett hvem som egentlig skule til London ikveld og være der til søndag?
Ja, det var meg og min familie…

Jeg har gledet meg utrolig lenge nå, og har vist om denne reisen siden sommerferien. Igår klarte jeg nesten ikke å sove fordi jeg gledet meg sånn. Vi skulle shoppe masse, dra på "lion king" og oppleve mye nytt. Og selvølgelig måtte noe komme i veien!

Da jeg våknet idag tidlig var jeg veldig kald, jeg frøs og hadde litt feber.  Jeg tenkte at dette bare var noe helt vanelig og ingenting å beskymre seg for. Jeg skulle på en sånn elevkonferansse for alle skolene i Oslo, hvor 3 elever + en lærer/rektor møter opp. Jeg følte jeg hadde en slags plikt til å møte opp, selvom jeg ikke følte meg helt bra.

Da jeg gikk ned til toget frøs jeg, og det brant i halsen når jeg pustet. Jeg ringte mamma og fortalte det, og hun anbefalte meg å si til læreren at jeg ikke kunne møte opp fordi jeg følte meg dårlig. Men jeg hadde bestemt meg for å komme, tiltross for at jeg ikke var så bra. Da jeg annkom Persbråtenskole, gikk jeg inn og satte med meg de andre fra skolen min. Mens konferanssen var igang, klarte jeg ikke konsentrere meg. Jeg satt bare å frøs noe innmari, selvom jeg tok på meg alt jeg hadde av klær. Tilslutt var det så utholdlig at jeg måtte fortelle læreren at jeg desverre måtte dra, fordi jeg kjente feberen virkelig tok overhånd. Pappa ga meg tamiflu, som er medisinen mot svineinfluensa. Kroppen min svarte med å kaste den opp igjen, som faktisk er en av bivirkningene for tamiflu. Jeg var utrolig kvalm og kastet opp flere ganger, hvis jeg drakk vann tok det ikke lang tid før jeg kastet det opp igjen. Så der lå jeg i sengen i flere timer, mens jeg hadde høy feber og alle symptomene for svineinfluensa.

Mamma fortalte meg den triste beskjeden om at vi ikke får dratt til London alikevell. Jeg ble totalt knust, men jeg skjønte det siden situasjonen var såpass alvorlig. Hvis jeg hadde dratt til London, hadde jeg ikke orket noen ting.. Da ville det bare blitt å være på hotellrommet og være syk. Så nå er jeg veldig lei meg, jeg hadde gledet meg utrolig mye til denne turen – også kommer svineinfluensan og ødelegger alt. Jeg føler det er så typisk! Jeg er ca aldri syk, men selvfølgelig skal jeg få svineinfluensan samme dagen vi skal dra.

Har du eller har hatt svineinfluensa?

memy

– ANDREA BADENDYCK

16 kommentarer

Siste innlegg