My makeup

Hey!

Tenkte å lage et innlegg som tar litt tid, men som jeg vet vil bli godt likt. Hadde i allefal likt noe slikt selv på en annen blogg. Tenkte å lage en vurdering av de forskjellige sminkeproduktene jeg bruker, og fortelle litt om de.

Fundation:

Denne fundationen er helt klart en SEKSER med store bokstaver. Har brukt den i et år, og kommer til å fortsette. Andre fundationer er helt ubruklige, Dior sine osv også, i forhold til den her. Når du først har startet går du aldri tilbake! Jeg elsker konsistensen på denne, den er utrolig “tynn”. Når du smører den på bare “smelter” den inn i huden, og det føles helt naturlig. Det er også halve nivåer i fargeskalaen, som 1,5-2,0-2,5 osv. Det gjør at det er veldig lett å finne sin egen farve! Den er dyr, men virkelig verdt pengene. Kan kjøpes på estethique på blant annet Steen & Strøm i Oslo for 370 kr. Der hjelper de deg også med å finne den perfekte farven til deg! 🙂

 

Mascara:

Mascaraer pleier jeg å bytte litt på når det gjelder merker osv, har faktisk ingen fast. Nå fortiden bruker jeg denne, fra Loreàl! Den er faktisk veldig bra, gir fine og lange vipper. Tror den koster rundt 160 kr på h&m, cubus osv.

 

Rouge:

Dette er min favoritt rouge, og er fra Isadora. Kjøpte den for kanskje 1 år siden, det ser dere kanskje fordi skriften på boksen nesten er borte? Den holder faktisk dødslenge. Elsker farven, og at den holder. Vet desverre ikke hvilket nr fargen er, i og med at det er blitt borte.. Woops! Men kan kjøpes på h&m osv, anbefaler alle å kjøpe en litt aprikos/mørk rosa/rød akitg farve. IKKE lyserosa!

 

Concealer:

Concealer/ Dekk-krem fra “Viva la Diva”. Denne er helt grei, bruker den hvis en eller annen kvise oppstår. Det som er smart med denne er at det er 3 forskjellige fargenyanser, og hvis ingen av de matcher din hudfarve- kan du blande! Genialt egentlig, er så dumt å ha kjøpt en litt for lys/mørk. En annen fin ting er at den er billig, 70 kr elns på Cubus. Det liker vi!

 

Solpudder:

Det kjente “Sjokoladepudderet” mange bloggere har skrevet om. Haha, fra Too faced! Kjøpte dette i Praha, og har vært veldig fornøyd. Det lukter helt fantastisk, (smaker også for den saks skyld), og det gir en fin brunfarve. Bruker dette hver dag, og gruer meg til det blir tomt. To ulemper er at hvis man tar for mye kan det se litt grå/lilla aktig ut og at alle vennene dine vil “Smake” hele tiden….. Kan kun kjøpes på nettbutikker i Norge, vet i allefal om “www.coverbrands.no” og “www.makestyleshop.no”. Prisen er på 300 kr!

 

Id-pudder:

Id-pudder fra Bare minerales! Har blitt veldig glad i disse pudderne, de er sykt bra. Den lyseste (og største), bruker jeg først for å “jevne” ut huden litt. Den glir rett inn i hudfarven, så den blir på en måte som et ekstra lite lag for det mørke. Pudder nr 2 (det minste) har en mye mørkere farge, så den bruker jeg for å bli brun i annsiktet. De ser utrolig bra ut sammen, og jeg elsker begge! Den minste bruker jeg hver eneste dag, helt fantastisk. Ser ikke oversminket ut, dekker bra og gir en naturlig brunfarve som er veldig viktig. Prisen er vel rundt 250 kr for det største, og et minste vet jeg ikke i og med at jeg fikk det med i et “Starter Kit”. Starter kit anbefaler jeg vel egentlig alle som vil prøve ID sminke, du får med 3 koster og 4 pudderet. Kostene er helt fantastiske, og du får sjekket om du er fornøyd før du velger å kjøpe større utgaver. Kan vel kjøpes på Coverbrands, makestyle, facelook og sikkert noen andre steder!

 

Leppestift:

Her er min fantastiske leppestift fra Loreàl! Den er i farven 258, og er perfekt. Denne bruker jeg hver dag, og har ingen planer om å bytte. Den har en del fuktighet i seg slik at du ikke trenger leppomade i tilleg, den har litt “glitter” i seg men ikke for mye og ikke minst en sykt fin farve. Føler meg stygg og kjedelig uten, rart hvordan man kan bli avhengig av en leppestift.. Kan kjøpes hos Cubus, h&m for rundt 150-160 kr.

 

Likte du vurderingen av sminken min?

Dette innlegget tok så lang tid at jeg ikke orker å redigere skrivefeil, så ikke gidd å kommenter det! Sov godt allesamen, dere er de beste leserne.

 

– ANDREA BADENDYCK

78 kommentarer

Siste innlegg