Shopping in London

Hey!

Om en uke og fire dager reiser jeg til London med familien min. Jeg skal være der i fem dager, og jeg gleder meg noe helt SYKT. Jeg elsker London, min favorittby. Vi skal shoppe, besøke museer, se ting som er verdt å se, spise masse god mat, dra på minst to musikaler osv.  Har såvidt kjøpt noe nytt siden før jul, siden jeg sparer. Har klart å spare 6000 kr, så ja.. Det blir èn del nye klær og sko. Har samlet bursdagspenger osv, vet dere. Jobber jo ikke 🙂

London har den beste shoppingen av de landene jeg har vært i. De har alt av butikker, og haugevis av de som ikke finnes i Norge. Noen lurte på om jeg kunne anbefale noen butikker, og det kan jeg absolutt! Er så deilig å ha vært der før, slik at jeg vet hvilke butikker som SKAL besøkes. Mange lurte om jeg kunne anbefale noen siden de også skulle til London, så her er mine favoritter:

Topshop, Abercombie & Fitch, Berskha, River Island og Primark ♥

Primark er DØDSbillig, helt sykt. Gigabutikk, mye stygt og mye fint. En ring koster 10 kr uten at det er salg, pensko 6-70 kr osv. Klær koster alt fra 20 til 200 kr! En butikk for deg som vil shoppe billig og MASSE.

Abercombie & Fitch har utrolig mange fine klær med god kvalitet. Dyrere enn de andre butikkene, men absolutt verdt en titt!

Berskha var en av de butikkene jeg fant mest fine ting på. Var i sjokktilstand når jeg gikk gjennom butikken, ville kjøpe nesten alt! Ganske gode priser, ikke superbillig men heller ikke dyrt. Gleder meg til å komme tilbake, så sykt mye kule klær der.

Topshop har utrolig mange fine og kule klær. Den ene butikken i Oxfordstreet er helt GIGANTISK, 5 etasjer ellernoe slikt. EN egen etasje for kun smykker, siick. Litt høyere priser enn “de vanlige” billigbutikkene i London, men heller ikke dyrt. Elsker topshop, kan garantere at du finner masse du liker.

River Island er rett og slett min favorittbutikk i hele verden. Ubeskrivelig kule klær, i hele butikken. Greie priser, klær  mellom 200 kr og 1000 kr.  Kommer sikkert til å bruke mange tusen i den butikken, tror det blir mest shopping der. Helt fantastisk, alle dra innom om dere skal til London! 🙂

Noen butikker du vet om i London som jeg burde besøke i vinterferien?

 

– ANDREA BADENDYCK

138 kommentarer
    1. skal til london snart og har vært der to ganger 🙂 Rett og slett ELSKER London og shoppingen er som du sier heeelt fantastisk! Elsker Berskha og River Island 😉

    2. Åh! Jeg elsker også River Island… Hehe. Er også storfan av topshop 🙂 Ellers synes jeg primark var et sted man fort får hodepine. Var der sikkert bare 5 min forrige gang… Hehe, skal til London for 5 gang i mars 😀 Hehehehe

    3. Jeg har vært i London 2 ganger, River Island er garantert favoritt butikken min der !! Elsker den 😀 !
      Du må kose deg masse i London, er så alt for gøy der! 😀

    4. jeg skal å til london å feire bursdagen min der den 18.feb reiser jeg. kansje vi møttes det hadde vært så kult

    5. Jane Norman var den buikken eg fant mest fint på når eg var der for snart 1 år siden 🙂
      Synst primark og topshop var for stort, og med for mange folk…

    6. Tusen takk for kjempefint innlegg :- ) Jeg skal til London i Mai, og trenger noen tips til fine butikker jeg kan gå i og besøke. Jeg har nemlig ikke vært der siden jeg gikk på barneskolen, så husker jo ikke så mye- og var jo ikke i de samme butikkene den gangen! Men vet i hvertfall at jeg skal besøke oxford street og alle de fantastiske butikkene du har skrevet om her 😀 er ikke også harrods et koselig senter, eller er det noen butikker der, eller er det bare en sånn fellesting? Husker jeg var der i hvertfall

    7. De du skrev er yndlingsbutikkene mine i london! men du burde også kjøpe sminke der! Urban outfitters, dorethy perkins og miss selfridge! man finner også mange fine kjoler osv. på markedene i notting hill! Du må legge ut bilde av alt du kjøper ! elsker bloggen din <3

    8. Jeg ville tatt en tur innom New Look også! Ligner på H&M prismessig, og har kjempemasse fint; både klær, sko, smykker, vesker….. Drøm!

    9. Hei! jeg var i London for noen uker siden, og fant en kjempe bra butikk der!
      hvis du tar t-banen til piccadily(?) circus så er den rett over gata…tror den heter Seven Sisters! kjempe bra butikk 🙂

    10. åå, du er heldig! var der i sommer i fjor og i høst i 2009! 🙂 En butikk jeg alltid finner masse fint i er PULL AND BEAR! den ligger rett ved river island hvis jeg ikke husker helt feil. det er nesten samme kjede som zara, bare klær for ungdommer! Butikken finnes ikke i norge men i andre land som spania, portugal ++ 🙂

    11. kos deg kjempemasse 🙂 jeg var der for ca 2 uker siden, og jeg storkoste meg!
      vi var inne på primark siste dagen, og vi fant masse. kjempebillige klær og fine sko 😀 jeg fant meg faktisk tøysko til 2 pund! vi var også på michael jackson musical, dødsbra sier jeg bare!
      kos deg kjempemasse hvertfall, du kommer til å få en uforglemmelig tur!

    12. aah, må si meg enig 🙂 river island er min absolutte favoritt butikk. klærne der er så fine, samtidig som de både ser og føles eksklusive 🙂 for ikke å glemme de fine, super billige klokkene.

    13. Jeg var i London i januar, var innom både Berska og River Island,. Primark styret jeg unna med glans. Det er jo bare søppel der inne etter min mening. Handlet en del på Harrod’s og i sidegatene til Oxford. faktisk tror jeg ikke jeg kjøpte noe som helst annet enn en Nike bag på Nike store i Oxford. Liker ikek alle disse billigkjedene. Men som du sier River Island har mye kult. Men de hadde ikke igjen min str i de klærne jeg likte, irriterende…

    14. Ååå heldig du er, skal til London for første gang om nesten to måneder og gleder meg som en lliten unge!!!
      Så jg håper du blogger der i fra for da vet jeg hvor det lønner seg å shoppe :))
      God tur :)))

    15. Var i london i desember, utrolig fin by!!
      jeg anbefaler deg å gå innom NEW LOOK, massssse fine kler og ting! anbefales sterkt

    16. Du burde besøke urban outfitters!! Mye mye bra klær, også noe vintage! =) Ligger forresten i Oxford Street!

    17. morsomt å se hvordan du utgir deg for å være perfekt på bloggen, men i virkeligheten er du heeeeelt annerledes! dette er ikke noe jeg bare sier

    18. du må blogge masse når du er i London! ellers kommer vi (værtfall jeg) til å kolapse! hehehe :))
      klemklem

    19. NEW LOOK! Lover deg at du kommer til å like den 🙂 Den er bl.a. på Victoria Station og flere på Oxford Street. Den ene er ganske langt nede på Oxford Street og det er Starbuck i overetasjen (med utsikt over verdens beste handlegate!) Kos deg masse! 🙂

    20. skal snart til London jeg og! Blir nok mye shopping, og skal gå på noen av stedene du anbefalte 🙂
      elser bloggen din <3

    21. jeg var i London i helgen og jeg anbefaler New Look i Oxford street !! Der har de masse fint 🙂 Og hvis du er ute etter sminke og billig parfyme burde du ta turen innom Superdrug.

    22. du bør ta turen innom forever 21! søk det opp og finn addresse 🙂 masse fint av alle ting og syykt billig! God tur 🙂

    23. Stilig ! 😀
      Reiser til London denne helga faktisk.
      Utrolig fin by ! 🙂
      Skal shoppe for alle pengene jeg fikk til jul . 😀

    24. Såg nettopp at du er på 7. på topplista!! Håper du snart er på første!!:)) Elsker bloggen din! Mye bedre enn Voes, og du fortjener virkelig førsteplassen! Du er mye mer sympatisk:) Bra innlegg, stå på videre!:D

    25. Jeg skal på språkreise til London i sommerferien, gleder meg syykt!! Takk for tipsene, har aldri vært der før så dette satte jeg virkelig pris på;)

    26. Åååå, lucky yoooou ! vært der to ganger 🙂 Elsker Abercrombie & fitch!! Shoppet helt villt der og i new york, var der rett før jul. Skapet mitt er FULLT av abercrombie!! Men kvaliteten er faktisk ikke så god, ene t-sjorten min har raknet i sømme, samme som den ene genseren min. Men buksene er de beste EVER !! har tre stykker tror jeg, haha, men virkelig ELSKER de.. sitter så sykt fint på !
      men jeg liker også zara, også ALLE de andre du skrev ! 😀

    27. Så koselig! Kjempe bra tips, jeg skal til London for første gang med kjæresten og familien hans om 24 dager!! Gleder meg kjempe masse 😀

    28. Siden du skal se to musikaler mååååååå du se the Lion King! Elsker den musikalen!! Så den i West End i London for en måned siden, helt fantastisk! Absolutt verdt å se:)

    29. Jeg skal til london i vinterferien 🙂 har ikke spart så mye penger, men jeg håper at mamma spanderer!

    30. Har ikke vært i london, men skal dit i april 😀 Gleder meg! Takk for tipsene, skal skjekke alle ut :))

    31. Gled deg!! ♥
      På Marks & Spencers har de alt mulig av klær, undertøy, smykker, litt sminke og alt annet lurt i hverdagen. Også en café på toppen. Den ligger nesten rett over gata ovenfor Topshop i Oxford Street. God kvalitet. Verdt en titt! 😉
      Siden du skal på musikaler (hvis du ikke allerede har bestilt billetter), så anbefaler jeg virkelig Phantom of the Opera! Jeg var der for litt over 1 år siden og så den, syykt gøy 🙂
      UTROLIG masse fin musikk!! Anbefaler den musikalen altså! :))

    32. sant at primark er veldig billig, men ufattelig fårlig kvalitet der – ikkje kjøp sko der, ødelegges totalt etter maks en uke. Var på konfeleir der, og alle som kjøpe sko der og klær, sømmer og alt revnet og sålene og ja ! Just a warning 🙂 Men kos deg i London Andrea 😀

    33. New look, Next, Sephora, Primark, Topshop, River Island og Dorothy Perkins er mine favoritter 🙂
      Elsker London, går helt amok på shoppingen der.. 🙂

    34. Elsker London jeg også! Vært der 3 ganger. Du bør forresten besøke New Look! Ligger rett ved Topshop, egen skoavdeling også 🙂 Verdt et besøk!

    35. En av mine favorittbutikker i London utenom de du har nevnt, er Miss Selfridge. Ligger rett ved Topshop. Må bare si at musikalen Chicago er dritbra! Sinnsykt gode artister som er VELDIG dyktige på både vokal, skuespill og dans!
      Håper du får en fin tur:D

    36. Harrods! Du finner alt mulig der, men det er syykt dyrt… Men det er en opplevelse, en parfyme kostet 2000000kr (med ei giga diamant topp!!). Det står menn iført dresser som åpnet døra til deg når du skal gå inn. Det var også sykt ryddig, alt var sortet etter farger. Forran hver butikk stod det en dame med skjørt og vest, og viste frem hva de hadde å tillby, de var som utstillingsdokker!
      Absolutt verdt og se innom:) men som sagt det er kanskje ikke der du kommer til å shoppe mest:D

    37. jeg elsker de butikkene jeg også! men du bør gå på zara også, de har ofte nyere varer i utlandet 🙂

    38. London er definitivt et bra shopping sted!
      Men jeg lurte på om du hadde tid til å kunne svare tilbake på før den 14. februar. Jeg lurer nemmlig på om du
      hadde noen gode tips til meg for Valentines Day. Jeg har tenkt å planlegge en koslig dag for meg og kjæresten.
      Snart ett år med han nå og da må man vel gjøre noe stor ut av det!:)

    39. anbefaler også merkebutikker som: miu miu, dior, chanel, osv, men det beste av det er at det også er mye salg av designerklær det vil si at en eksklusiv Dior skjorte kan koste på salg: 300-600 kr 😀
      jaja, men håper du får det fint i london ! <3333

    40. River Island skuffet meg dessverre litt i år, var mye penere ting der i fjord syntes jeg. Men du må kose deg masse! Ville anbefale deg å ta en titt innom urban outfitters også, mye fint 🙂

    41. Masse god tur! du er superduper heldig :)) Men det var en ting jeg lurte på? hvor var det du kjøpte parajumper jakken din? den er så nydelig og er på utskikk etter ny nå 🙂 Men finner ingen nettside.. Hvor var det du kjøpte din? evt kan du legge ut nettside hvor du kjøpte den? eller butikk? 😀

    42. tløft!
      kan du lage et eget innlegg om hvilke(n) shampoo, balsam og hår kur du bruker? (du har så fiint hår)
      pliiiiiis! elsker bloggen din 🙂

    43. Oasis, mot Primark, om jeg husker riktig 🙂
      Den butikken finnes jo i Oslo og, men syns klærne var mye finere i London! kos deg 😀 btw, pass på at du drar på den store A&F-butikken som er parallelt med Regent Street! Elsker den!

    44. Hollister som er på det store shoppingsenteret litt uten for byen. Bare et noen minutter utenfor byen med metroen 🙂 Senteret heter Westfield!! Det er nesten det samme som Abercrombie and fitch, bare litt billigere! Har egentlig klær til de litt mindre, men er masse fint der til folk på vår alder også! anbefaler 😀

    45. anbefaler virkelig Urban Outfitters! 🙂 der har de utrolig mye fint!
      jeg skal til London i april, så bra med litt butikkanbefalinger 🙂

    46. herregud, drømmer meg bare syykt vekk og blir DØDSsjalu når jeg leser om london, NY osv.. gleder meg til jeg forhåpentligvis drar nedover om.. noen år? haha, har vært i london en gang før, var fantastisk!

    47. Urban outfitters, Forever 21 og American Apparel MÅ du gå innom! Tror alle tre ligger i oxford street 🙂

    48. Supert innlegg:) Jeg skal også til London snart, bare en uke etter deg:)) Gleder meg helt syykt. Å nå vet jeg vertfall hvilke butikker det er vert en titt innom 😀

    49. london har den beste shoppingen! har vært der mange ganger selv, og digger de butikkene dy nevnte!
      her er noen flere du burde besøke:
      – New look <3 sykt mye fint der! klær og sko til billig penge:D
      - Miss selfridge <3 Mange fine/søte kjoler, klær, smykker, sko, mye å finne!
      - next
      - republic <3
      - h&m faktisk, de har litt andre ting der enn i norge:)
      - Marks & Spencer

    50. Jeg var i Londen i september for første gang, og jeg elsker meg der! En butikk som anbefales vil du vil kjøpe nydelige kjoler er Jane Norman som ligger i Oxford Street, de hadde veldig mange fine kjoler når jeg var der! Eller anbefaler jeg dere å gå på Queen misicalen “We will rock you”. Var ikke så veldig interessert i queen musikk, men det musikalen er helt fantastiks! Så flinke skuespillere!! 😀

    51. Kan du lage et innlegg hvor du legger ut alle innkjøpene etter du har vært i london?:)
      Og kan du skrive adressen til butikkene?

    52. så koselig da Andrea 🙂 ! jeg skal til London med mamma og pappa i vinerferien:) 🙂 kos deg SUPER masse!

    53. AH, du er superheldig! Skulle ønske jeg kunne dra til London og shoppe masseeeeee, men har hverken tid, penger eller anledning til det xD

    54. åhh heldig, London er en av de fineste byene, med utrolig bra shopping! Eneste byen som slår London, er New York <3

    55. jeg synes også du burde ta turen innom Urban Outfitters ;)) og om du finner en sko butikk i nærheten av Covent Garden som heter Ego Shego 😉 og covent Garden så klart ;P
      ha en fin tur ;D

    56. Hei!
      Veldig morsomt, jeg skal også til London, bare dagen før, og skal være der fem dager. Haha! 🙂
      Kos deg da <3

    57. Vi skal også til London i vinterferien. Men vinterferien vår starter ikke før uke 10 :-/ og deres er vel i uke 8 :-)?

    58. New Look, Kurt Geiger, Mango, American Apparel, Gap, Oasis, Office (skobutikk)! Ellers er vel det meste bra nevnt:) God tur!

    59. Fint at du har vært der før, og de butikkene du nevner er sykt bra, men jeg har bodd i London og har familie der, så jeg har også mange andre butikker å anbefale:)
      London har for eksempel mye bra vintage som du burde sjekke ut.
      I tilegg burde du ta turen innom både Dorothy Perkins og New Look i Oxford Street:) God tur! Jeg reiser dit i Mars, gleder meg!!!

    60. Hei, tror du at du kunne lagt ut adressen til de forskjellige butikkene når du er der ?
      Skal til london i april, og håper jeg kan lese et supert innlegg hos deg først, så jeg ikke går glipp av noen skatter i London. Derfor hadde ejg satt pris på om du skrev adressen.
      Takk på forhånd, du er en super blogger 🙂

    61. Jeg var i London for noen uker siden og forelsket meg i butikken NEW LOOK. Syns du bør sjekke den ut når du er der 😀 Enkelt å finne hvis du går i Oxford Street!
      http://www.newlook.com/
      Vil også anbefale Covent Garden, kjempe søtt shoppingstrøk i London som har mange av de samme butikkene som på Oxford St., men litt mindre folk og stress!

    62. SERIØST! Bersha er beste butikken EVER! Fant den når jeg var på Tenerife, shoppa da for over 80 EUR, hehehe. 😛

    63. åh, glad jeg leste det innlegget her! skal til london om 2 uker med klassa, så nå vet jeg hvor jeg skal handle 🙂 hihi

    64. Hei <3 Tusen takk for at du lagde dette inlegget for jeg skal nemlig til London i høstferien!!! Gleder meg helt sykt!! Holder på og spare penger nå slik at jeg kan shoppe på alle desse butikkene!!! <3
      Digger bloggen din!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg