Natta

Legger meg nå… I morgen er det tre timers eksamensøving på skolen og deretter en kjemiprøve.. Det blir den siste prøven på Brannfjell, gleder meg til den er overstått. Gleder meg også til når både skriftlig og muntlig eksamen er over, slik at jeg kan ta den pausen jeg virkelig trenger nå. Alt handler om skole fortiden, skikkelig slitsomt.

Mange kommenterte på det innlegget om at jeg kom opp i matte: “Er ikke verdens undergang at du kom opp i matte, ungdomsskole karakterene dine har ingenting å si for fremtiden!”. Jo, det har de, det er de som gjør om jeg kommer inn på den skolen jeg vil eller ikke. Jeg MÅ inn på Ullern, eneste mediaskolen jeg vil gå på… Sliter litt med karaktersnittet fra før av, så det å komme opp i mitt dårligste fag riskirerer å sette ned snittet mitt enda mer. DERFOR ble jeg veldig lei meg 🙂 Jeg ligger på 3+ i matte, men med ekstra øving klarer jeg muligens en 4. Men det også trekker ned snittet mitt! I norsk ligger jeg på 5 i både nynorsk og bokmål og i engelsk tror jeg jeg hadde klart en 6ér. Så ja, skikkelig surt at det ble matte av de tre.

Men nok skriving, nå legger jeg meg. Prøver å si det ofte; Dere betyr kjempemye for meg! ♥ Dere er som venner jeg fysisk ikke har og kommentarene deres lyser opp hverdagen min. Dere gjør virkelig blogging gøy, jeg har helt klart de beste leserne som finnes. Setter utrolig pris på hver eneste kommentar, selvom jeg ikke svarer i kommentarfeltet. Selv om jeg ikke kjenner dere, er jeg veldig glad i dere! Tusen, tusen takk 🙂

You make me smile!! 

Vet ikke hvor mye jeg får tid til blogging frem til Torsdag, i og med at det blir matte som gjelder. Men blir selvfølgelig minst en oppdatering hver dag. Gleder meg til å kunne legge mer i bloggen, om bare noen uker er jeg ferdig med ALT som heter karakterer. Woho, gleder meg..  Og tusen takk til Sebastian for min fine header! Sov godt alle søte ♥ 

 

– ANDREA BADENDYCK

83 kommentarer
    1. Jeg kom også opp i matteeksamen i 10 klasse, og hadde ca samme karakterer som deg i de forskjellige fagene. Matte er litt leit, men ha troa, du greier deg sikkert kjempebra! 😀
      Jeg kom opp i matte skriftlig for 2 år på rad nå, skikkelig kjipt. Men det skal nok gå 🙂
      Lykke til! 😀

    2. Kom opp i Engelsk i fjor i 10ende, og gikk opp 1 karakter! Det er rart hvor mye intens jobbing mot et mål kan gjøre susen på bare noen dager!
      Fordelen med matte er at du vet hva du kan jobbe med, det kan man ikke i verken norsk eller engelsk.
      Jeg var en del av de 20% som kom opp i VG1, og det er enda mer bittert enn å komme opp i det faget man ikke ønsket i 10. klasse. Litt surt å tenke på at de 4 klassen har fri i sånn 3-4 dager, mens vi har eksamen ..
      jaja, eksamen må man igjennom uansett!
      Lykke til, jeg krysser fingrene for deg! 😀

    3. Du er ikke den eneste som kom opp i matte. Det gjorde nemmelig jeg også. Veldig missfornøyd. Håpet veldig på engelsk, men slik gikk det da ikke. Får bare satse på at det går bra! 🙂
      Lykke til ihvertfall! 😀

    4. Det kommer til å gå så bra så, Andrea!:)
      Og jeg føler at jeg kjenner deg nå, og at du er en venninne som smitter masse positiv energi! Du er ei herlig jente! 😀

    5. Jeg kom selv opp i Spansk skriftlig i andre klasse i år. Det kan bli spennende. Da jeg gikk i 10ende klasse kom jeg opp i engelsk, som var mitt værste fag, men det gikk greit. Jeg kan trøste deg med at jeg har hørt at Matte eksamen alltid er lett.. Men det finner du ut av. Det går utrolig bra Andre, keep up the good work !

    6. Jeg elsker bloggen din! Du tar så fine bilder, også skriver du så fint 🙂 Du får liksom frem alt det positive i livet og hverdagen, noe ikke alle bloggere klarer å gjøre like interessant å lese om som du gjør 🙂 Keep up the fucking good work, og ha en god natt 😉

    7. jeg om også opp i matte i 10’ende! jeg fikk 2…
      Men alt i alt, så teller ikke ungdomsskole karakterene i det hele tatt, jo, de bestemmer hvilken skole du kommer inn på. Men, når du skal ha jobb etter vgs ser de kun på karakterer, ikke hvilken skole du gikk på skole. såååå sånn sett.. betyr ikke ungdomsskole karakterene såå mye, hehe.. takk og lov ettersom jeg fikk 3,9 i snitt..

    8. media kan virke kjempe morsomt på utsiden, men man blir fort lei. Har gått på Media nå et år, og skal ikke fortsette for å si det sånn. Men håper det blir bedre for deg 🙂

    9. Eksamenskarakteren har ikke noe å si for snittet ditt, det kommer til å stå som en egen karakter på vitnemålet ditt.:)

    10. Ønsker deg masse lykke til! Og selvfølgeilg forstår jeg (vi) deg når du må jobbe med matte, og kanskje ikke blogger like mye denne uken 🙂

    11. Lykke, lykke til med eksamen, Andrea! Selv om jeg ikke kjenner deg, har jeg sett hvor mye tid du bruker på skole her på bloggen, så det skal nok gå bra :)) Ha en fin dag!

    12. Det er jo bra å komme opp i sitt dårligste fag, da får man sjansen til å forbedre den 🙂 For til eksamen øver man ekstra mye, og da blir det bedre enn for eksempel vanlig tentamen. Hvis du har kommet opp i engelsk, som da er et av dine beste fag, hadde du fortsatt hatt 3+ i matte. Bare må få noe positivt ut av dette, hihi <3 Digger deg, Andrea

    13. Virkelig lykke til! Hvis du leser og pugger nok går det nok bra!
      Skolen er viktigere enn bloggen, ta deg tiden til å lese.. 🙂
      – Mini

    14. Irriterende at folk fortsatt skriver at ungdomskole karakterene ikke har så mye å si. Så klart har det mye å si! Hvis du går på en skole, der du ikke trives, er sannsyneligheten stor for at du vil gjøre det dårlig på skolen.
      Og forresten, selvom eksamenskarakteren er en egen karakter, teller den like mye på snittet! Brødhue! Men tar jo å plusser alle karakterene og deler på x antall.
      Andrea, jeg kom også opp i matte 🙁 men jeg tror vi vil greie oss fint!

    15. heei
      lykke til sier bare jeg håper du består prøven i matte. jeg går bare i 6 klasse (snart 7) så jeg vet ikke hvordan det er men bare pugg å pugg og les.
      trenger ikke å blogge så mye men bare pugg.
      så må du jo huske å blogge om om du besto eller ikke.
      LYKKE TIL<3<3
      hilsen en som DIGGER DIGGER
      bloggen din<3<3

    16. matte er heller ikke mitt sterkeste fag, selvom jeg går i 7… men lykke til! håper for all del du kommer inn på ullern, heier på deg!
      elsker bloggen din, du er best ;*

    17. Kjempefin header! 🙂
      Lykke til med eksamen ! 🙂 Tror nok du skal klare deg bra likevel om du kom opp i matte jeg 😀

    18. Det tar litt lang tid å laste opp bloggen din nå.. Tror det har noe med designet å gjøre,for mathilde (mne.blogg.no) har nesten samme design (tror jeg) og det tar leng tid det også…
      Uansett om det tar lang tid å laste opp bloggen din så liker jeg den kjempegodt!!!! Det er ofte sånn at jeg synes mange blogger blir dårligere og dårligere når jeg har lest den en stund, men din blir bare bedre og bedre!!!! Herregud, digger deg! <3

    19. Det er jo GENIALT å komme opp i det du er dårlig i! For karakterene fra standpunkt og eksamenskarakteren blir lagt sammen og delt på 2! Nå har du bare en treer og forsvare, eventuelt lett kunne dra opp! Hadde du kommet opp i engelsk og hadde hatt seks måtte du hatt det for å få beholde sekseren, hadde du fått en femmer, hadde den blitt dratt ned til 5,5! Så er du flink nå, får en firer, så har du plutselig 3.5 i matte, og ikke 3!

    20. ka må du ha i snitt for å komm inn på skolen du vill da ?
      å det hær e ikke for å vær frekk altså, men det at du har 3 i matte, å at du ligg over 4 i all de andre fagan høres ikke så dårlig ut.. æ å kom opp i matte skriftlig å æ ligg på ein 2 fra før.. å det e vell litt dårligere.

    21. jeg og kom opp i matte.. grusomt! men eksamen er en egen karakter, så vet ikke om det kan trekke ned snittet?
      LYKKE TIL! tror du klarer deg bra! :):)

    22. Jeg kom også opp i matte… Har like karakterer som deg, 3 i matte og ville greid 5 og 6 i norsk og engelsk… Jeg skjønner deg skikkelig når du sier at det er kipt!
      Du er herlig, Andrea! Stå på videre <3

    23. Jeg kom opp i matte skriftlig i fjor. Jeg trodde eksamen skulle bli vanskelig og at det også ville trekke ned snittet mitt, men eksamen var 10 ganger lettere enn den tentamenen vi hadde hatt og jeg fikk en grei 5er. Så tenk positivt og stå på! Lykke til med eksamen 🙂

    24. Jeg kom også opp i matte skriftlig i tiende klasse, og ble sjeleglad, nettopp fordi jeg var god i matte. I år kom jeg også opp i matte skriftlig, og jeg gråt i nesten en time. Dette er fordi jeg har vært alt for lat med skolearbeidet det siste året, og det får jeg svi for nå. Uansett, dette kan være en fin mulighet både for deg og for meg. Ettersom det er et av de dårligste fagene våre, har vi sjansen til å endre karakteren vi ligger an til, med å gjøre det bra på eksamen. Eksamenskarakteren teller så mye! Så jeg vil bare si at du klarer dette kjempefint, bare du gjør ditt beste fram mot eksamen nå, noe jeg har forstått at du bruker når det kommer til skolearbeid. Masse lykke til, dette går kjempebra!! 🙂

    25. Lykke til med eksamen! Det er ofte bra å få et fag man har dårlig karakter i, fordi da har du mye å strekke deg etter! Du er jo muligheter for å gå opp hele 3 karakterer i matte, men om du hadde fått norsk, kunne du bare ha gått opp 1 karakter:) se positivt på det!

    26. jeg tror jeg så deg i byen på fredag? kan det stemme? hadde siiinnsykt lyst til å gå å si hei. hahahha. jeg er fan av deg.. ehee..<3

    27. Synd du kom opp i matte, Andrea. Men vet du hva, dette klarer du!! Har troen på deg. Kom opp i matte selv, (mitt svakeste fag) og tro meg! Jeg vet hvor kjipt det er. Men dette klarer du helt fint, har virkelig troen på deg.
      Du virker som en fantastisk person,
      klem fra leser.

    28. Åh, jeg skjønner hva du mener! Alle tror at det er null stress for meg, siden jeg ligger på 4-5, men det er jo ikke det! Må sitte inne i flere timer hver dag, mens de andre leser noen noveller, møter opp på eksamen og skriver en historie, liksom ..

    29. Kjære Andrea, du er en kjempe søt jente, og å lese bloggen din er alltid koselig. Jeg liker særlig godt filmene du lager, både alene og med andre. Men nå skal jeg komme til poenget! Siden du synes så godt om leserne dine, har du noen gang tenkt på å møte noen av de ? Bare snakke sammen som vennine og bli kjent med noen av de som følger hverdagen din 🙂 Tror mange av leserne dine, blandt annet meg, ville syntes det hadde vært koselig å møte deg i virkeligheten og bare snakke sammen. Se litt hvem du er utenfor bloggen, nesten som et intervju hvor kanskje de du møtte kunne stilt spørsmål f.eks ? 🙂

    30. Det er veldig bra at du setter pris på oss lesere! : P Du er så søt Andrea! Og hvis jeg hadde møtt deg, hadde jeg nok blitt “starstruck!!”
      Er veldig glad for at du blogger, det gjør hverdagen litt lysere! ;-D Du er HEEElt klart min favoritt-blogger!!!! : * <33333333

    31. Jeg krysser alle fingrene mine for at øvingen din blir vellykket. Håper alt ordner seg med skolen og karakterene.
      Btw. Du er faktisk den vakreste jenta jeg noen gang har sett. Jeg har nesten ikke ord for hvor pen du er. Du ser ALLTID drit bra ut og har bra stil! Stå på!

    32. Lykke til med matte eksamen, Andrea! Jeg er sikker på at eksamenen trekker opp snittet i matte, så da blir det ikke noe problem å komme inn på Ullern. Kjempemasse lykke til ! 😀

    33. skjønner deg så utrolig godt! Tenker akkurat det samme, eksamenskarakteren teller for videregående. Stå på og lykke til! Det kommer nok til å gå bra, du har jo lagt mye arbeid i det! 🙂

    34. Du er virkelig en herlig blogger ! 🙂
      Jeg har et spørsmål – leser du alle kommentarene dine ?

    35. Den har faktisk ikke så mye å si, du har søkt skole å da er det de karakterene du fikk til jul som teller!
      Kom opp i matte eksamen selv i 10ende, jeg var helt sikker på at jeg kom til å stryke, da jeg lå på en 3 er. Men fikk 4 og den var faktisk ikke så vanskelig. I ettertid er jeg glad jeg kom opp i matte og ikke norsk der man må ha eksamen i 2 dager 🙂
      Høres ut som jeg tror jeg VET alt, men sier bare det jeg mener! Angrer på at jeg tok ungdomsskolen så alvorlig som jeg gjorde å ikke levde livet å gjorde mye dritt!!

    36. Du klarer det fint! kommer sikkert inn på den skolen du vil også! det er ikke så høyt snitt og uansett hørest det ut som om du har gode karakterer! men uansett en 3er i matte heller ikke dårlig!! det lover jeg deg, på videregående er det iallefall kjempebra med en 3er i matte 😉 Når eksamens tiden er ferdig er det bar chilling som gjenstår!! Det jeg gjør når jeg leser til eksamen er å tenke at jeg må gjøre mitt beste og bare jobbe så mye jeg kan med de fagene jeg kom opp i fordi uansett så er det fri etter eksamen og det er da du kan gjøre hva enn du vil! da er det NULL stress 😉
      Kos deg! du er FANTASTISK!!!!

    37. Å gå media er som å kaste vekk tre år, og det er lite jobbmuligheter etter vidergående. lykke til med matten da Andrea! 🙂

    38. Du får ha masse masse lykke til med eksamen! det skal nok gå kjempebra, høres ut som du øver veldig så:) skjønner godt du ble litt lei deg, det betyr faktisk en god del siden det blir en egen karakter på vitnemålet,liksom!
      Elsker bloggen din, og leser den hver dag! Selvom jeg ikke kommenterer så ofte da.. keep up the good work!

    39. Jeg ligger også på rundt 3+ i matte, og har samme mål som deg, å få 4. Ble også skikkelig skuffet når jeg kom opp i matte jeg også. Har søkt media jeg og, så da har jo karakterene mye og si. Jeg ville også ha fått 5 i norsk/nynorsk og 6 i engelsk…så derfor ble det jo ekstra kjipt.
      Stå på Andrea, så klarer du firern 🙂 Så får jeg håpe på det samme 😛 Lykke til<3

    40. eksamends karakteren din regnes ikke med i snitt karakteren. DET ER EN EGEN KARAKTER SÅ HAR INGENTING MED SNITTE Å GJØRE. jeg fikk 4 på eksamen med fikk fortsatt 5,5 i snitt. så nei du tar feil

    41. Jeg ble skikkelig lei meg når jeg kom opp i matte, også! Men så sa mormor noe smart. Hun sa “men du har større sjangs for å gå opp en karakter nå, for du kan nesten bare gjøre de bedre. Om du kom opp i engelsk eller norsk og har en dårlig dag er det lettere å få en dårlig karakter.” Jeg prøver å tenke på det nå, når jeg sitter og kjemper meg gjennom matteforberedelsene.

    42. Uff uff … jaja , det går nok bra skal du se!! og det går bra at du ikke blogger så mye, vi er bare glade du blogger litt, men vi vil jo ikke ta tiden din slik at du ikke får øvd og ikke får gjort det noe bra … 🙂
      LYKKE TIL !!!

    43. lykke til andrea! hihi, jeg er helt motsatt ELSKER matte! var tre poeng unda 6’er på mattetenatamen, helt sykt! o:

    44. Om du får 4 på matte eksamen trekker det opp snittet ditt, ikke ned 😉 På ungdomsskolen og til søket fra videregående legges standpunktkarakteren og eksamenskarakteren sammen og deles på to 😉 Altsåå, om du har 3+ i standpunkt, og du får 4 på eksamen, vil mattekarakteren regnes som 3,5 (3+4:2), når snittet regnes til inntak på videregående :- )

    45. Hvis du er bekymra for å ikke komme inn kan jeg si at med et snitt på over 4.7 kommer man nesten inn på alt.. det er jo 2 og 3 inntak også 🙂 og matte eksamen pleier å være lettere enn tentamen 🙂 og bare du setter deg inn i det og jobber for det, kan du godt vente deg bedre enn du tror 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg