Det spøøøker

Henriettes rom her i Frankrike er offisielt det skumleste rommet noen sinne! Alle møblene er skikkelig gammeldagse og det er et gigaskap (?) som dere ser på det nederste bildet, som er LÅST. Senest for to dager siden våknet vi midt på natten av at kles-skapdøren (den med speil på) smalt igjen av seg selv, og vi klarte ikke å sove på mange timer. Vi var såå redde! Og nå hadde begge to nesten sovnet, men så plutrselig kom det masse ekle knistrelyder i rommet som begge våknet av. Så fort vi snudde oss så begge to at det lyste ut av det låste skapet, helt seriøst. Lyset blendet oss! Begge hoppet ut av sengen og løp bort for å skru på lyset. Nå ligger vi livredde i sengen og tør ikke legge oss.. 🙁 Vi har dekket for nøkkelhullet, siden vi føler at kanskje et eller annet er der inne som ser på oss når vi sover..

Det er første gangen jeg noensinne har OPPLEVD at det spøker, har ellers bare vært redd for det. Ææ, vil ikke sove her igjen!! 🙁 Tror du på overnaturlige ting?

 

– ANDREA BADENDYCK

210 kommentarer
    1. Okei lol det her høres sykt latterlig ut, men bare prøv det. Jeg har trodd på spøkelser osv hele mitt liv, også begynte jeg å snakke med en som var med på åndenes makt.. Når jeg var VILT REDD en gang snakket jeg med han på facebook så sa han dette; “Du kan velge om du vil si det ut høyt eller tenke det inni deg, men kall på guider og hjelpere. Fortell at du er redd og be/spør om de kan passe på deg.” Det høres crazy ut, men jeg gjorde det og følte meg med en gang tryggere. Om det var det at de faktisk passet på meg og roet meg ned eller om det bare var hjernen min som lurte meg aner jeg ikke, men det funket i alle fall og jeg sovnet etter hvert.:-) Haha, håper dere får sove!

    2. helt sykt.. jeg ligger i huset vårt i spania nå liksom, å får ikke sove fordi jeg føler det går folk utenfor rommet.. så jeg har skrudd på alt lys, og tenker å vente med sovingen til det blir lyst ute.. hehe var så smart å så på skrekkfilm rett før jeg skulle legge meg i tillegg..

    3. Du skal være glad for at de leier det bare. Jeg har det i mitt eget hus! Til lørdag får vi besøk av munker siden prester og klarsynte ikke har hjulpet noen ting. Så får håpe at buddhistisk tro hjelper! Er dritt lei nå!

    4. så ekkelt, haha har en venninne som elsker å skremme meg når jeg overnatter. Sånn hvis vi hører en lyd sier hun: Hva var det!?! Og sånne ting, så til slutt sitter vi livredde i sengen og får ikke sove. (men det er jo litt gøy og 😛

    5. Ja, men er ikke overtroisk, haha xD D er litt hersil, men det er ikke å bry seg, det er ingenting som kan skade dere, å ikke tenk på det er bare å overse det ;P Så går det sikkert bra <3

    6. Jaa! Jeg tror det spøker! Håper dere fikk såve jeg er helt avhengiav bloggen din! Og Fannysin<<<<<3333

    7. ja, jeg har opplevd så utrolig mye, noen opplever mer enn andre. Jeg har en ganske skummel opplevelse.
      Det var en sommer for tre år siden, og jeg og familien + en venninne bodde i et sommerhus i sverige som ble bygget på 1800 tallet. Vi skulle se skrekkfilm, så vi gikk opp på loftet for å gjøre det litt skumlere. Plutselig hører vi skritt komme mot oss og en vind, jeg ropte “kjerring” fordi jeg ble så redd og det var en gammel dame som bodde der før for leenge siden. Så når vi hadde gått ned på rommet (som var rett ved siden av loftet), er det en som gammaldags lås, sånn krok du putter oppi et metallhull. Plutselig lirket den seg opp, døren åpnet og det kom en vind ut. Ææææ, aldri vært så redd i mitt liv. Hele natten klarte ikke venninnen min å sove fordi hun følte noen så på oss….

    8. uffameien! ja, jeg gjør faktiskt det 🙁 men jeg har et spørsmål: den toppen du har på deg på headeren din er utrolig fin, hvor har du kjøpt den? 🙂

    9. æææææ! ekkelt! stakar dere! 🙁 Har lest alle kommentarene som har kommet og synes virkelig synd på alle dere som har opplevd sånne skumle ting !!
      Det eneste jeg har opplevd er at jeg sto i gangen og det var rett før jeg skulle dra til en veninne, det var midt på dagen så jeg hadde jo ikke på noe lys i gangen. Men helt plutselig slo lyset seg på. Men det var ikke på det sterkeste, det var bare litt lys på. Men det er helt umulig at lyset vårt kan slå på av seg selv. DET ER HELT UMILIG ASSA! Fordi vi har sånn bryter man må trykke på. SÅ det er teknisk sett umulig at lyset kan slå seg på av seg selv… Det var sykt ekkelt så jeg løp ut av huset og låste haha!
      Men da var jo jeg alene. Det er hvertfall godt dere er med hverandre fordi da blir det ikke så skummelt.
      men lykke til! vi får håpe dere slipper og oppleve det en gang til : )

    10. under huset vaart her i albania er det en lang mørk tunel man kan gaa inn i som, de brukte under krigen, hvis jeg gaar inn dit hører jeg alltid lyder og sanne ekle ting som skjer, skikkelig ekkelt 🙁 men jeg tror fortsatt ikke paa sanne unaturlige ting selvom jeg er ganske redd for at det finnes da, det er jo sykt skummelt!!

    11. Det spøkte leeenge hos meg, helt til jeg fikk tips om at jeg rett og slett må rope at di skulle dra vekk.. Jeg ropte ting som: hva vil dere meg? kom dere vekk, det her liker jeg ikke. Dra et anna sted.
      gjett hva? det har ikke spøkt siden! Men det er ingenting å være redde for jenter, sånne ånder, er heelt ufarlige:) men selfølgelig, er det ekkelt! men prøv å rop at de ikke er velkomne i rommet her!

    12. æsj! Har også opplevd sånne ting før, men det skjedde på det verste stedet.. kjelleren! Jeg sovnet men våknet etter noen timer av et lys, lyset jeg hadde slått av var på å justerte seg selv etter svakt og sterkt.. jeg ble livredd og ropte på mamma og pappa med en gang!

    13. shit! ja, jeg tror på sånne overnaturlige ting, at det spøker og sånt. men vet ikke om jeg tror på den 6. sans osv. ;$
      huff! skummelt

    14. I det gamle huset vårt var det helt forferdelig! Jeg kan fortelle noen av tingene som har skjedd der. Altså, jeg og mamma flyttet dit når jeg var 12 år ca, og da var jeg jo ganske liten. Men når jeg var hjemme alene hørte jeg alltid mange rare lyder, men mamma sa det bare var “huslyder”. Og det er var nå det siste halvåret før vi flyttet før jeg virkelig ble redd, og mamma har fortalt alt som skjedde etter vi flyttet.
      Kan starte å fortelle det som skjedde i fjor sommer. Jeg var hjemme alene og satt oppe i andre etasje, og det var akkurat på den tiden at mamma skulle komme hjem. Så jeg ventet jo såklart på henne, også hørte jeg plutselig at døren smalt igjen nede, og jeg ventet på at hu skulle gå inn døra fra gangen (det hørte jeg alltid), så hørte jeg hun gikk inn, også ropte jeg hei. Men jeg fikk ikke noe svar. Tenkte ikke noe mer over det, og regna med hu kom opp snart. Så plutselig ringte mobilen min, og det var mamma som ringte, og hun sa hun var på vei opp til Morten (kjæresten) en liten tur, og at hun straks kom hjem. Da fortelte jeg at jeg trodde hun akkurat kom inn døren, og hun sa jeg måtte gå ned å se. Jeg gikk ned, og det var ingen nede. Så jeg låste døren, og gikk opp igjen, la på telefonen og fortsatte å se på tv. Så hører jeg plutselig lyden av at noe smeller nede, og det var døra til boden, og den boden var inne på rommet mitt, og jeg blei livredd og ringte mamma igjen, og jeg måtte ned å se igjen, men jeg så ingenting. Satt meg opp igjen, og etter det skjedde det to ganger til, og da var smellene rett etter hverandre, og jeg blei livredd så jeg løp ut verandadøren oppe, og bort til naboen. Så ringte jeg mamma, og hun og Morten kom i susende fart og gikk inn, de fant ingenting og jeg skalv som bare det. På den tiden viste ikke jeg at det hadde skjedd mange andre ting der, men mamma gjorde det, så hun sa hun trodde på meg.
      Andre ganger jeg har sittet å sett på tv har jeg hørt skapdørene på kjøkkenet smelle opp og igjen, har hørt at det har gått noen i gangen og trappa. Når jeg er alene hjemme. Mamma har også hørt det gå noen i trappa, og at det har løpt noen i trappa. Dette skjedde etter vi hadde dratt av “teppe” som var i trappa, for at vi skulle flislegge. Også i gangen har Morten og mamma kjent en slags vind mange ganger, og de syns det alltid var kalt der. En annen gang har mamma ligget i senga si, og hadde besøk av Morten, og hadde da ligget med ryggen mot han. Så hadde hun kjent noen som strøyk henne på kinne, og hun sa han skulle slutte, og da våknet han, og det var ikke han som hadde gjort det! Hun har også sett det har stått noen oppe i stua vår når hun har kjørt ut av gårsplassen, og hun har kjent noen som har holdt henne på skuldra en gang hun var der helt alene, da knuste hun glasset hun hadde i hånden, og løp ut.
      vi har heldigvis flyttet derfra nå, og det er jeg så glad for! Til og med venninnene mine har sett noen der, tre stk, som ikke har vært der samtidig, har alle sett en skikkelse. Jeg har aldri sett noe, men opplevd det med de dørene, og hørt ting. Er glad det er over!

    15. Wæææ,, jeg føler også at det er noen som ser på meg absolutt hele tiden når jeg er hjemme. Men da tenker jeg bare er faren min som passer på meg 🙂
      Han døde når jeg var seks år 🙁

    16. wæææææ så ekkelt når jeg leste dette hadde jeg den samme følelsen som jeg har når jeg skal legge mg det er akuratt son om noen sitter i den stolen og stirrer på mg mens jeg sover 😀 GOOD LUCK

    17. årh, så ekkelt! Hadde det var meg og en venninne hadde vi sikkert også blitt redd, men hadde vært typisk oss og prøvd og fått opp skapet! haha. Håper dere fikk sove til slutt 🙂

    18. Tror på overnaturlige ting ja! Spøker MASSE i huset til pappa, senest i helga når jeg hadde besøk. Mange av vennene mine som ikke har trodd på overnaturlige ting, har gått ut fra huset til pappa etter overnatting og trodd på det siden da 😛

    19. ja eg tror på det 🙂 har selv opplevd noen skumle ting når eg var liten.. eg kunne se, em, okey, høres kansje litt merkelig ut, men eg kunne se at det var fullt av dyr som løp forbi soverommet mitt, og så var det en ørn som lukket døren min igjen.. og det var sykt skummelt, for eg var jo bare 3-4 år gammel.

    20. Uff, så ille.. Hater slike skumle ting.
      Jeg har blitt fortalt nå som jeg har blitt eldre at jeg også kunne se overnaturlige ting når jeg var liten. Jeg satt å snakket med folk på rommet alene og jeg ble helt panisk når de f.eks ikke hadde stoler de kunne sitte på rundt middagsbordet. Jeg husker absolutt ingenting av det nå, noe som er ganske greit om det virkelig stemmer. Nå ser jeg at tantungen min har noen av de samme tendensene. Han våkner om natten og roper “mannen, mannen!!”. Og det er virkelig noe creepy som skjer i huset demmes. Og spesielt når jeg kommer. Dører som beveges uten at det er gjennomtrekk, skygger og rare lyder. Og søsteren min sier at hun ikke merker noe med mindre ikke jeg er der. Så jeg liker ikke å være på besøk der…

    21. hvis det ikke går bra i natt så kontakt de i reepsjonen om og se hva som er der hvis dere har en resepsjon

    22. åå, ekkelt! Det står et gammelt skal fra 1800-tallet på rommet jeg sover på hos bestemor, og det åpner seg hele tiden selvom nøkkelen ligger oppå skapet og det er låst. Også hører jeg noen som hvisker. Dritekkelt!

    23. lol, det er garantert ingen ting. Så en “nisse” en gang, men altså, det var fordi et eldre søskenbarn også sa at hun så det. Lett å skremme hverandre 😛

    24. ja, tror på det overnaturlige! mange av vennene mine som ikke tror på det, og liksom ja… Mange ting har skjedd her i huset også, men ikke så veldig skumle ting…

    25. æsj creepy!! dere kan prøve å snakke til “spøkelsene”, fortell at dere er redde og at de ikke skal plage dere. høres dødsteit ut, men føles bedre etterpå! også kan dere jo spørre litt rundt f.eks. foreldrene til henriette om der spøker der.. tror på overnaturlige ting og har opplevd mye ekkelt selv :-s

    26. ÆÆÆÆÆÆ! Husker så sykt når vi lå i det huset vi skulle flytte inn i, før det ble revet og slikt, plutselig gikk døra opp, med håndtaket ned og greier.. EKKELT

    27. å fyfaen! bildet spøker også
      hvis du ser på det svarte tingen (jakka)
      nederste bildet, altså. så ser du at det er et ansikt på’n :O
      sånn her: >8-D
      men man ser halve ‘ansiktet’ :s

    28. Ja, jeg tror på det fordi det spøker hos tanten min, venner av meg og hos mormor. fettern min har blitt kvelt av et gjenferd……

    29. Jeg tror på sånne ting ja. Og skulle bare si til deg Marie kanskje du sa det og det hjalp men det hjelper kanskje ikke mot alle fordi ånder osv kommer ikke uten grunn og bare kommer å sier ja hei skal skremme deg nå liksom om man sier gå vekk .. haha de går ikke vekk de kommer ikke for å gå vekk.Sånne ting skjer med mange så defor folkens dere kan ikke si det er umulig fordi ingen ting kan skje av seg selv. Men jeg respekterer det dere tror på men det er jo selvsagt umulig at ting kan skje av seg selv. dette har jeg opplevd å en gang satt jeg påå bakken og så på tv i mens jeg skulle spise men så lå talerkenen min på bordet og så plutselig datt den da den lå midt på bordet og så bare føyk den og datt på bakken.

    30. Fikk frysninger av å lese det!
      Har ikke opplevd det men er så sykt redd for å oppleve det! Eller jeg vet ikke om jeg har opplevd det men hver gang jeg er alene hjemme, det skjer BARE når JEG er alene hjemme så mister jeg nettet eller så går strømmen.. Og trappa hjemme knirker noe helt sykt om natta og det bråker på kjøkkenet.. Men er så vant med det at jeg ikke bryr meg mer! Men er så sykt redd for at det skal skje noe 🙁

    31. du er så utrolig pen og brun! tar du solarium eller ligger du bare i sola? noen tips for å bli fort brun?:)

    32. ja jeg tror på det, og har også opplevd lys og lyder. Det er helt forferdelig! Vær glad for at dere er to. haha.
      MEN jeg må si hva jeg har hørt, det er at lyder og følelsen av at noen er der kun er energi fra mennesker som har vært der tidligere, enten om de er døde eller fortsatt lever. Energier. Altså, du kan “gå igjen” i fanny’s hus for eksempel. Eller energien din i værtfall. haha

    33. Off så ekkelt!
      TIPS: Hør på litt musikk, helst en beroligende sang. av og til når jeg skal gå hjem, og det er mørkt pleier jeg å sette på musikk fra mobilen 😉

    34. skummelt!
      jeg tror på spøkelser og ånder.. Jeg var ute med noen venniner så filmet vi, når vi var rundt 12 år! Også så vi gjennom den videoen 1 år etterpå elns, så tok vi filmen i sakte film åså ser vi en dame som lyser i en bil. Å når vi var på rideleir så hadde vi spiritisme (anbefales ikke) og nå spøker det enda i huset vi hadde det i. Utrolig skummelt, di sa også at jeg og en vennine skulle få vondt å være nær døden! Neste dag datt jeg av hesten også måtte de ta hesten inn for å roe han ned. Han var livredd! Og jeg måtte til legevakten fordi kneet mitt var blitt skjeivt..
      skumle greier!

    35. om det skjer igjen MÅ dere få filmet det så dere kan legge det ut! virker utrolig ubehagelig og skummelt:o

    36. æh, så skummelt! Jeg tror på spøkelser og sånt.
      Før bodde jeg i et stort og gammelt hus fra rundt 1900 ellernoe. Når jeg var mindre så jeg en mann på gangen, og når broren min var liten hadde han også sett en mann der. Jeg har lest at barn har lettere for å se spøkelser enn voksne. En gang var det en mann hos oss som sa at det var spøkelse i huset vårt. Da sa moren min at det trodde hun ikke noe på. (dette skjedde på samme kvelden.) Når hun skulle gå opp trappa rommet sitt og legge seg ble hun kastet ned trappa og slo hodet. Creepy!
      Vi merket ikke flere ting etter det, heldigvis!
      nå bor vi ikke der lenger da 🙂

    37. off 🙁 det er sikkert ekkel og oppleve noe sånn som det… jeg tror litt på slike ting, men ikke mye… jeg var hos sykolog fordi det var så ille… føler med deg, hvis du prater med en erfaren person hjelper det… du føler ikke at det hjelper, men det gjør det 😀

    38. du er ikke den eneste som har opplevd unaturlige ting jeg har opplevd det flere ganger i det gamle huset mitt.
      Et lite tipshvis dere vill at spøkelsene ikke skal gjøre dere noen skader: sett dere på gulver å hold hverandre i hendene( dette er ikke spirritisme) lukk øynene og si :” vous qui ne sont pas nous faire de mal, nous ne ferons rien contre vous
      ” eller ”you who are not doing us any harm, we would not do anything against you” eller bare si det på norsk”
      dere som er her ikke gjør oss noe vondt vi ville ikke gjøre noe mot dere” hjelper hver gang for meg:-D
      LYKKE TIL

    39. Herreguud! Noe så ekkelt! Det spøker her hos meg ogsåå ! Du kan lixom se på tv’n sånn kanskje 10 sek. Men så kan du se at det er noen som går sån fram å tilbake fram å tilbake.. Åmi kjelleren ser man alltid en skikkelse som bare står der å gjør ingenting.. Egentlig så tror jeg det er en gammel mann som hadde huset før oss eller noe.. Jeg sier til mamma at hun skal ringe medium (sånne synske mennesker som kan fjerne spøkelser/gjenferd/poltergeizt/demoner)
      Men det går altså ikke å få hun til det ! Jeg tror hun vil at dem skal være der.. Men det var en eller annen gang hvor jeg våknet at at det var noe som dro i foten min. Men jeg tror det bare var noe jeg innbilte meg… Men hvis det blir verre så ER DET VELDIG VIKTIG Å SI I FRA TIL DEM I RESEPSJONEN Andra!

    40. hadde ikke sovet der mer hvis det hadde skjedd med meg!! 🙁 🙂
      Til alle sammen – hvis du kommenterer på vår blogg, så kommenterer vi ALLTID tilbake 🙂

    41. åh, ekkelt!
      Jaa, jeg tror på det! Kan dere taa film av det ellernoe? Hvis dere får til? 😀 filme med en gang det skjer noe lissom?

    42. Ja jeg tror på det! Noen ganger når jeg er alene hjemme eller skal legge meg så føler jeg at noen stirrer på meg. Det er skikkelig ekkelt!

    43. du fortjener helt klart 1. plassen, det skal jeg love deg 🙂 <3
      Til alle sammen - hvis du kommenterer på vår blogg, så kommenterer vi ALLTID tilbake 🙂

    44. of, herregud så ekkelt! det spøker utrolig mye hos meg også! jeg tror hundre prosent på sånne spøkelse ting, men kanskje fordii jeg er litt overtrosik da… haha.. men det er utrolig skummelt, og jeg vet hvilke følese dere har nå! har opplevd nesten det samme, offavmeg.

    45. Det er meg, Blodig Maria, i skapet deres. Jeg skal ta dere, bare vent dere!
      SERIØST??????? sykt barnslig -.- det er sikkert vinduet deres som er åpent, så blåser det sikkert litt og da skjer det sånt? serrrrr, you made my day!
      det finnes ikke noen spøkelser, herregud

    46. Ja, jeg tror på nesten alt når det kommer til overnaturlige ting. Noen ganger skjer det ting her hjemme også, og jeg får frysninger hver eneste gang.
      En gang hadde jeg besøk av ei venninne av meg, og vi sto på kjøkkenet og lagde mat (da var vi hjemme alene hele helgen).
      Men, tidligere på dagen før hun kom, hadde jeg spist noe og drikket noe med en skje i. Og det som skjedde var at skjea var i glasset, også sto det en skål ved siden av. Og plutselig fra kjøkkenet hører vi en lyd hvor det høres ut som at du har en skje i en skål, og så dytter du litt på den så den rører på seg og lager en lyd. Begge to ser på hverandre og vi går på stua og ser, da er plutselig skjea i skåla.
      Og nesten hver natt høres det ut som om noen tapper neglen en gang på vinduet. (med lange negler da) Og når jeg stirrer på vinduet, eller på gardinen da, så skjer det ingenting, og med en gang jeg legger huet ned på puta igjen, da skjer det igjen.
      Hehe, ble mye å skrive, gitt!
      Det som skjer på det rommet deres er utrolig ekkelt, jeg får nesten tårer i øynene når jeg leser det, og sånne typer historier, fordi jeg blir så redd.

    47. shiit, stakars dere :oo!
      ja, jeg tror på overnatulige ting… En gang jeg og en venninna hadde ånden i mørket på ROMMET MITT (faktisk). Det er jo det verste stedet man kan ha det, for der sover man. Men glasset beveget seg i hvertfall. Og når vi hadde drevet med det en liten stund, så falt plutselig klorestokken til katten min ned på gulvet. Og den sto noen noen meter unna oss. Og i samme sekund falt justin bieber plakaten min av fra skapet. Sykt skummelt.. Så vi slo på alle lysene i hele huset og satt oss i sofaen å så på drømmehagen. Ukene etter, da jeg skulle sove, var jeg sykt redd. Følte at det var noen på rommet mitt hele tiden. Også leste jeg litt rundt på nettet, og på en eller annen nettside så sto det et eller annet man kunne si til åndene slik at de sluttet. Høres skikkelig patetisk ut, men det funka faktisk på meg.

    48. syykt skummelt , jeg hadde heller ikke turt å sovne… har bare et lite spørsmål ; er henriette og nicoline stesøsken eller ekte søsken ?

    49. Jeg tror på overnaturlige ting. Spesielt spøkelser. Har selv sett et da jeg sov på rommet hos tanta mi. Men når jeg sier det til folk er det nesten ingen som tror meg og sier at jeg er overtroisk :-/ Men det er en ting som jeg har hatt tilfelles med andre som har sett spøkelser, og det er at alle har fått en slags iskald bris på seg.
      Er det noen andre som har sett spøkelser, som har opplevd det samme?

    50. CREEEEPYY. Ja, jeg er overtroisk. Har aldri sett ting med egne øyne, det har vell alltid vært innbilling.

    51. huff å meg! jeg tror på al slaks unaturligeying jeg også! når jeg og en gammel venn gikk den på noe som heter steinvikolmen slott (bare ¨søk på google bilder) så hadde vi med oss kjeks og skjokkolade (samma det) men når det hadde blitt mørkt så dro vi forbi et gammelt hus. og alle vinduene var åpen… og det var de ikke når vi kom! og da ble vi litt sånn små redde men så så vi et gode et grønt hode som hadde svart hår! så vi ble så redde at vi gikk ute i vannet og dama gikk botover gølvet og tilslutt så lyste hun med ett slaks lys så jeg datt ute i vannet!! så spurta vi til bilde og satte oss i og mamman til venninna mi kjørte oss hjem så jeg fikk kifte… skummelt…
      det var for ganske lenge sinen men..

    52. jeg er sikkert på at det spøker hjemme hos meg! alltid når jeg er alene hjemme, mamma å pappa tror ikkje på meg:(
      sitter livredd her heletiden

    53. Uffa ja det er veldig ekkelt, jeg fikk nesten ikke sove i fjor, fordi jeg så på et program der det var et hus som spøkte og sånt. Så begynte jeg å tro på spøkelse, det var ikke godt, det var vondt! :(( Men du er veldig sterk, du er ikke noe redd 🙂

    54. Oi det skjedde akkurat d samme bare på filmen jeg så den heter paranormal activity d skjedde d samme bare me en dør :O

    55. Uff… Dette må vert skummelt :S
      Synes skikkeli synd på deg Andrea & Henriette
      Skal ha spørsmålsrunde på mandag , hadde vert hyggelig viss dere ville sende inn noen spørsmål 🙂

    56. Åh, stakkars dere ! :O..Ja, det har jeg 🙁 En gang når jeg var i syden, var jeg på et sånt felleshus der alle hadde sine egne rum, osv.. Også hadde jeg rom nr 13 med noen venner, og hver natt vi skulle legge oss, merka vi at det var noen som var å stirra på oss. Man merker jo hvis det er en i nærheten av deg som bare står og puster tungt. Og en natt tenkte jeg det at det sikkert ikke var noe, men at det bare var meg. Plutselig hører jeg noen ta tunge og sakte skritt mot meg, og jeg ligger med annsiktet mot veggen og er livREDD, også kjenner jeg bare noen drar lett i skjorta mi, og jeg snur meg brått! Og der så jeg den forsvinne, og jeg kunne lett se det var en gammel og lav dame.. Bytt rom hvis dere har tilgang, jenter :O

    57. JA, jeg har opplevd gjenferd!
      For ca ett år siden bodde vi i en leilighet, den var satt sammen av flere. Tidligere hadde leiligheten vår vært ett oppholdsrom for studenter for mange, mange år siden. Der bodde det også en vaktmester og flere “damer” som skulle ta seg av studentene. Da vi flyttet dit, kunne vi høre vaktmesteren romstere rundt, men han sluttet etter en kveld jeg opplevde han sterkt, han stod på rommet mitt, ved sengen med hodet på skakke og så på meg, han ble ikke borte før jeg våknet neste morgen. Etter det, var han borte for godt. (som jeg vet) Jeg oppleve også at en av damene som tok seg av studentene da hun levde, begynte å ta seg av meg når mor var borte eller hadde sovnet. Hun satt på sengekanten min og strøk meg over håret, flyttet på ting på rommet mitt mens jeg så ting bevege seg i luften. Hun viste seg hele 6 ganger i løpet av de 4-5 årene vi bodde der, før vi skulle flytte følte jeg meg virkelig plaget av henne, hun ble ond. Hun viste seg i svarte skygger, de beveget seg fort. Rundt i stuen, der jeg satt. Jeg prøvde å få henne bort, det funket ikke lengre. Hun tikket en pen i bordet ved siden av meg og drog ut en stikk-kontakt under meg, ledningen ble kastet opp i luften og jeg begynte å gråte. Da ville hun trøste meg. Jeg var alene. Jeg tok i bruk mobiltelefonen og min søster kom å hentet meg, jeg ble trodd fullstendig først da. Min søster fikk også se døra på rommet mitt gå opp, for så å smelle igjen. Klærne på stativet vaiet, hun iaktok oss også i vinduet da vi dro. Nå har vi flyttet, det var kjempegodt, men hun har ikke forlatt meg helt ennå. Hun går igjen i drømmene mine, jeg drømte om en thailandsk dame som hylte og fikk sjokk av å se damen i huset vårt, en fillipinsk dame bor der nå, og fillipine og thailandske damer er ikke så forskjellige. Jeg vet jeg skriver som en gal, derfor tok jeg bort bloggadressen min og vil være anonym. JEG SKJØNNER DEG GODT, Andrea!

    58. nesten det samme skjedde med meg og envenn av meg lyset gikk av og på, døra gikk opp og igjenn og deg var mengge gå lyder :S creapyy 🙂

    59. huff, så ekkelt ://
      sett opp et kamera eller macen før dere legger dere så kan dere se hva som skjer.

    60. Litt rart at jeg har skrivet den samme kommentaren fler ganger, men den blir aldri postet? Men kanskje denne blir..

    61. Jeg var i Praha i fjor, og foreldrene mine var nede og spiste frokost så det var bare meg og lillesøsteren min igjen på hotellrommet med låst dør. Plutselig hørte vi sånne lyder som kommer når noen trykker på knappene på safen (som stod inne i et skap med lukket dør), også åpnet den seg! Jeg satt rett ved siden av søsteren min og det var absolutt ingen andre der. Når mamma kom opp på rommet holdt hun et glass som hun skulle sette fra seg på bordet, men det ville rett og slett ikke stå der. Det var akkurat som om noen dyttet det tilbake i hånden hennes, helt til det gikk i gulvet. Mobilen til pappa lå på bordet, ikke på kanten eller noe, og plutselig bare datt den i gulvet.. Sykt ekkelt!!

    62. Tror egentlig ikke på slik, men en gang våknet jeg og to venninner av oss selv helt samtidig, og alle synes de så noe som blinket i speilet og noe som gikk forbi. Ingen av oss sa noe så vi kan ikke ha påvirket hverandre.. men når det var ferdig var alle stumme av skrekk, og en synsk mann kom og sa det var en jente som hadde tatt selvmord og som var ute etter å ta oss! :S UÆÆÆÆ! Han sa også at de som vi er glad i og som er døde kan høre det når vi snakker til dem 😉 Synes det høres koselig ut hvertfall 🙂

    63. Usj, høres sykt ekkelt ut!
      Det eneste jeg har opplevd var senest klokka 03.00-tiden i natt. På rommet har jeg et lite klesstativ som jeg har hengt noen klær på, bla. to gensere. Mens jeg loka litt rundt på Facebook med mobilen kunne jeg se i øyekroken at de to genserne svinget frem og tilbake. Jeg så på dem og da økte hastigheten. Plutselig, helt random stoppet de på likt. Jeg tenkte litt over det, men ble ikke spesielt redd. Syns bare det var sinnsykt rart..

    64. Vet, det e super ekkelt! En i klassen min han fortalte at tanten hans eller en venn av han hadde våknet på natta og hørt masse lyder fra skapet! Og neste dag så hun i skapet å da var det masse kniv merker!! Suuuper skummelt!

    65. Stakkars dere ! Jeg er heelt med dere ! Jeg har trodd på det hele mitt liv! Eller siden jeg skjønte det liksom ..

    66. jeg og venninnene mine spilte spirretisme for og få svar på mange spørsmål. mange av spørsmålene var hvem som ville dø først, hvem som likte oss,om åndene var i rommet(osv) etter hvert fikk vi flere tegn, døra gikk opp og igjen( selvom den var låst!) gardinene begynte og flagre(selvom vinduet var stengt) Som de fleste andre ville blitt, ble vi redde. Da jeg skulle legge meg en uke senere, bråvåknet jeg i 3-4 tiden. jeg snudde meg rundt i sengen for og se utover rommet og så rett på en dame som stod ved sengekanten min og så skrått ned på meg(jeg vet jeg virker gal nå.) damen var kledd i svart, hun hadde hetten hennes hadde hun over hodet. Når jeg fortalte dette til de andre venninnene mine ville de ikke tro på meg. Men en uke senere skjedde det samme med den andre vennina mi, en uker etter det skjedde det samme med den tredje vennina mi. Jeg kunn alltid føle at det var noen som så på meg. Hver natt våknet jeg i 3-4 tiden og fikk ikke sove. Så ja, jeg tror det er noe som skjer rundt oss som vi ikke er klar over. (enten det.. eller så er vi veldig innbilske 🙂 )

    67. Æsj, så ekkelt 🙁
      Skremmende!
      Har aldri vært borti akkuratt det der, men noe lignende og det er ekkelt og skremmende 🙁

    68. MÅ du skrive det på bloggen? 🙁 Nå kommer ikke jeg til å få sove på flere dager! Kan du ikke bare skrive at det var tull å at du bare ville skremme oss litt for min skyld, hahahh ? 🙂

    69. Har opplevd at Oldefar har gått igjen. Vi har en gammel stol etter han som vi har plassert nede i kjelleren. Jeg og storesøsteren min var nede i kjelleren og så på TV også rørte teppet i stolen på seg. Vi brydde oss ikke særlig om det da, men like etterpå kom det sånn trykk nede i stolen sånn som det kommer når noen setter seg, sånn at vi liksom så at noen satte seg der! Det er ikke min ekte oldefar, men stesøsteren min sin, og hun kunne se at det var han, og begge fikk store øyner, skrek og løp så fort vi kunne opp igjen og ut i hagen barbeint. Det er det skumleste jeg har opplevd.

    70. det er ekkelt sjønner det, jeg har opplevd veldig mye og jeg er bare 13 eg vurderte å gå til psykolog osv. men klarte det ikke eg har på lys og musikk når eg legger meg det hjelper, lykke til. du blir vant til dem.

    71. jeg hadde overnattingsbesøk av 4stk..
      vi var alene hjemme og skulle ligge nede.
      vi tok på musikk og dansa og koste oss<3
      da kl. nermet seg 12.00 tok vi av musikken og begynte å fortelle spøkelsehistorier...
      da alle vi var livredde var det helt stille...
      plutselig kom en DRIT skummel sang på!
      av seg selv!
      vi var LIVREDDE!
      og krangla om hvem som skulle ta av cd-spilleren..
      vi gikk ilag og tok han av...
      plutselig hører vi kjøla (som vi har i kjelleren) lage lyd! vi ringte til en av fedrene(pappaene)og bedde han om å komme ned..
      han kom etter en stund..
      og resten av kvelden var vi livredde!!!
      så jeg tror på spøkelser!:-(

    72. skummelt!
      men da jeg sov hos en vennine som har kjøpt huset(var alleredet bygd)fortalte vi dokkehistorier..
      plutselig såg vi noe røre på seg i en pose .!
      også kom det en dokke hånd opp i fra posen! vi sprang så fort vi kunne ned(vi var på låvte)og sov med foreldrene hennes resten av kvleden…

    73. er overtroisk selv. jeg er den mest overtroiske venninene mine kjenner, ok, HELE klassen syns det. jeg elsker å se på skrekkfilmer og gjenferd/spøkelser/demon filmer som paranomal activity, osv. akkurat der og da er det gøy, men når jeg er ferdig er redd. jeg føler at noen ser på meg, hele tiden. og jeg har følt at noen har sett på meg når jeg har sett på tv, og at de har pusta på meg. og en kveld jeg skulle til å legge meg, var det helt svart på rommet, det var noe som lyste på veggen, fordi gardinene mine. jeg bare lå å stirre på veggen i noen minutter, og plutselig ble veggen helt svart, de lyse skyggene ble borte. først så var det bare rart, men etter noen minutter igjen, var veggen lys igjen og sånn fortsatte det den kvelden.. har også sett det flere kvelder.
      og når jeg og venniner var på halooweenparty hos vennina mi, hadde vi spiritisme, og da var det noen som blåste ut stearinlyset mitt, og de andre jentene sverga på at ingen av de hadde gjort det. og det viste jeg at de ikke hadde gjort heller, fordi alle satt helt stille, og vinduet var ikke åpent engang. og når vi drev med spiritisme slo plutselig lyset på, og etter en stund slo det seg av igjen, sånn fortsatte det. og det var ingen andre som gjort noe kødd heller…
      hver gang jeg skal legge meg, må jeg legge meg før foreldrene mine, fordi jeg føler meg utrygg. akkurat som noen er med meg hele tiden, at noen holder øye med meg. creeeaapy

    74. huset mittspøker!
      har til og med opplevd at doen dro ned av seg selv!
      det var ekkelt det!
      såjajeg tror pådet!!!

    75. Forferdeligt!!
      En gang jeg skulle sove nede på rommet mitt sammen med broren min, brå våknet jeg og jeg satt plutselig å stirret rett ut vinduet. Da så jeg en kjempe tydeligt man smile med det skumle pedo blikket, og stirret rett inn i øynene mine. Selv og mannen var kjempe klar, var han liksom litt slørete i kantene. Det lingnet veldig på et gjenferd. Men i allefall skreeeeeek jeg sså høyt jeg kunne sånn at jeg vekket broren min. Han er heldig vis seks år eldre, så han var ikke redd selv. Da jeg så tilbake til vinduet så jeg akkurat at han forsvant. broren min begynte å spørre hva det var og jeg begynte å skjelve og vi gikk inn til foreldrene mine og fortalte det. Etter på gikk pappa og broren min for å sjekke om det var en person. Men de fant ikke noe, men de kjente at det føltes ut som noen så på dem.
      Siden det ser jeg fjeset hver gang jeg lukker øynene første gang før jeg skal legge meg!
      Jeg tror veeeldig på spøkelser!!

    76. Jeg vil bare si at det ikke er spøkelser men ånder til alle dere som kaller det spøkelser men det går ok assa..
      Jeg tror på ånder og har selv opplevd det..
      Det var på klassefesten vi hadde..det var noen som hadde gått opp dit 4 klasse har soverom og hadde hørt en bjelle ringe..plutselig stoppet bjellyden og vi hørte et ritsj fra en gardin og en klinkene lyd som om et vindu åpna seg og så hørte vi et skrik og et dunk vi gikk ned igjen og fortalte det og neon flere ble med opp..da var det en jente som het Kristin som gikk i i rommet og så plutselig at en av skapdørene var åpne(de var ikke det første gangen vi var ovenpå) og så stirret hun lenge på den og så på oss og ga tegn om at vi skulle gå og nå hun snudde seg mot skapdøren igjen lokket den seg fort igjen som om noen var i rommet og lukket den igjen..
      Litt senere på kvelden gikk vi (noen jenter og flere gutter) opp til mediateket og så inn og plutselig skrudde den ene data en seg på og gikk inn på sider hvor det var videoer av folk som ble drept. Så plutselig skrudde den seg av og det siste vi hørte og så før alle løp ned var dørhåndtaket som gikk opp og ned fort som om noen prøvde og komme seg ut og et høyt kort skrik som om noen ble knivstukket eller noe..!!
      Jeg vil også fortelle dere som vil prøve spiritisme at dere ikke burde gjøre det for det kna hende dere kommer i kontakt men onde ånder og de lystrer ikke hvis du ber de dra å plage noen andre eller no lignende.. de blir fra den dag i det huset og skremmer deg og piner deg med ekle lyder som skrik og lignende, og det mest skremmende er at noen av de lydene er sannsynligvis fra den åndens død!! For onde ånder er onde fordi de var onde når de var menneske eller fordi de ble drept for da skal de pine alle mennesker de møter på i håp om å pine det menneske som drepte dem..Noen er også slik at de vil være gode og skremme de som er drapsmenn eller lignende så de ikke dreper mer og eller skremmer en drapsmann når han er i ferd med å drepe noen så han ikke gjør det..Alt dette jeg har skrevet er kun en varsel så dere kan tenke dere om før dere vil prøve spiritisme og hvis du ikke vet hva spiritisme er så er det slik at dere skal kalle på ånder og spørre om den er ond eller god og andre ting.

    77. Det er ikke farlig, det er bare ånder (ikke spøkelser) de er ikke farlige de vil bare komme innom og se om vi har det bra, feks hvis bestemoren din er død så kan det være henne.
      Onkelen min fortalte at en gang han var alene hjemme med kusina mi på 6 år som satt nede på rommet sitt, og når onkelen min bare sitter og ser på tv, så begynner lekeapparatet til den minste kusina mi og spille musikk, han trodde den bare hadde hengt seg opp, og den begynnte flere ganger, også når han gikk ned til den 6 år gamle kusina mi fpr å si at hun måtte rydde rommet, så ringte dørklokka på lekehuset hennes, også sa hun “det er sikker bare pus” og Onkelen min fikk en inntrykk at det var faren hannes (som er død og er blitt til en ånd)
      Men hvis du er redd så viser de seg ikke for de vil ikke at du skal bli redd, de vil bare deg alt godt.
      Sånne ting som vi ser på film og sånt er bare fake det er bare lagd for å skremme oss 😉

    78. Ja! En gang på en klassetur så var meg og noen andre venner av meg inne på badet også sto vi og sminket oss og sånt. Også putselig skrudde badekaret seg på av seg selv! Alle sammen sto i den andre enden av rommet! Det var drit skummelt! I tilegg så skrudde lyset seg på og musikken seg av, av seg selv noen dager senere! SKUMMELT!!!!

    79. Usjh! Så ekkelt da skulle hun vennina di ligg på det rommet i flere dager helle (R) ? Stakkarsj dere da må ha vært kjemåe redde takkare

    80. jeg tror på gjenferd og litt overnaturlige ting.
      men om det er et gjenferd kan det ikke gjøre deg noe!
      men det er skikkelig FrEakY!

    81. Jaaa, drit ekkelt og rar følese! En gang begynnte dataen og gå med seg selv!.. Mitt på natta, jeg og mamma våknet fordi vi hørte noen i trappa og mye annet rart! SCARY!

    82. off, ble pissredd nå jeg! ;o
      ja, jeg er sykt overnaturlig når det gjelder ånder å demoner O.S.V..
      det har skjedd noe sånt med meg å venninen min også;
      det var liksom en dame som skulle gå fordi en gammel barnehage, å når hun hadde komt til åpningen så kom det en kald vind, men hun trodde det bare var helt random da.. men når hun så opp i ett vindu så sto det en kritthvit dame oppi vinduet, hun ble helt sjokka å løp hjem igjen! helt sykt.. hun damen som såg dette var mora til venninnen min, så hun har fotalt det. Å etter en stund så hadde vi funnet ut at før i tiden var det e dame som jobbet på barnehagen som var psyko, å hun var syk mot barna.. å etter en stund fant folk henne i en ekske DØD. Så hun sannsynligvis hjemsøker barnehagen nå, på det rommet hun døde i..
      etter noen dager dro jeg å venninnen min til barnehagen på kvelden for å ta bilder da liksom av vinduet.. Jeg vet ikke helt hva som skjedde men hun ble vertfall kjempe sint!! For når vi hadde komt hjem (opp i garasjen til venninnen min) så koset vi oss med potetgull å film og vi slo av lyset da.. siden det er bedre å se film med lyset av enn på. Å når jeg røyset meg for å hente puta mi elns, da ble lyset skrudd på!! helt freky! venninnen min lagg jo i sofan å bare: hva i søren skjedde nå? vi begge trodde at det var hun damen som skulle ta igjen på oss siden vi hadde tatt bilde.. dette holdte på hele kvelden å vi var pissredd!! etterhvert så slettet jeg bildene å da ble alt stille. 🙂 <3

    83. Jeg kan føle når det er spøkelser/gjenferd der. Jeg var på hytta til en mamma kjente. Jeg følte sann ekkel følelse. jeg følte at noen så på meg og sann. Og når vi dro hjem sa ho dama vi var hos at det er et gjenferd der. En gammel dame.
      Jeg var også hos en venninne av meg. Diger flott 5 mill hus. Med en diger kuppel i taket. Da jeg skulle på do tørte jeg ikke å låse døra for det var noe ekkelt jeg følte. Og da venninna mi kom til meg en gang sier ho at det er et spøkelse/gjenferd der.
      Scary

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg