Over 80 unge døde på Utøya

Jeg blir kvalm. At et menneske kan skape så mye ondskap er utrolig. Hvordan et menneske er i stand til å gjøre noe så umennesklig, skjønner jeg heller ikke. Hvorfor drepe over 80 uskyldige politisk interesserte ungdommer på sommerleir? Hva hadde de gjort for å bli så brutalt sendt i døden? Ingen verdens ting. Tenk for et mareritt det må ha vært for de som var på Utøya når dette skjedde, det er som å bli dratt inn i en skrekkfilm. Tenk den redslen…. Løpe for livet, gjemme seg for en gal morder, se venner bli skutt rett foran seg og ikke minst synet av alle likene og blodet på bakken. Jeg grøsser av tanken, ord kan ikke beskrive hvor forferdelig dette er.

Gjerningsmannens handlinger er så kaldblodige at jeg synes han skal sitte inne livet ut. Å ha gjort noe så Umenneskelig som dette er utilgivelig, og ikke minst all den sorgen og smerten han har skapt for familie av avdøde og andre pårørende. Over 80 ungdommer, det er så mange!!! En koselig sommerleir som alle hadde gledet seg til ble forvandlet til et mareritt… Dette er grusomt, forferdelig, ondt, og ja- ord kan ikke beskrive hvor fælt dette er. Hele Norge er i sorg, utrolig mange har mistet sine nære. Dette må aldri bli glemt, 22/07/11 vil bli husket. Av respekt kommer jeg ikke til å blogge vanlig i nærmeste fremtid. Jeg sender varme tanker og kondolerer til alle pårørende, vi sørger med dere.

139 kommentarer

Siste innlegg