En ekkel dag

Hei!

Ja, i dag har vært en uvanlig dag. Ryktene går som ild i tørt gress, så jeg tenkte at det er like greit at jeg forteller hva som har skjedd her så alle vet hva som virkelig skjedde. De aller fleste aner vel ikke hva jeg snakker om nå, men det var en ekkel hendelse på skolen min i dag. 

En fremmed mann kommer inn i klassrommet vårt. Han spør om elevrådet, om det foregikk i vårt klasserom. Læreren svarte at elevrådet ikke var før i morgen. Han begynte å si utrolig mye rart, som at vi hadde veldig fine pcer, men at de bruker utrolig mye strøm og slipper ut masse giftig luft (?). Læreren ba denne fremmede mannen gå, for han hadde jo ingenting å gjøre på skolen vår. Det siste han sa før han gikk, var “fortsett å tro”.

Jeg syntest jo at dette var veldig merkelig, men jeg tenkte ikke så mye mer over det. Så får jeg høre ca 10 min etterpå at det kanskje er en bombe på skolen, fordi han mannen som kom inn i klassen vår hadde lagt fra seg en koffert. Det var visst fult av politi på hele skolen. 5 min etter at timen hadde begynt, banker det på døren igjen. Denne gangen var det en fra kontoret som spurte om jeg kunne komme ut av klassen. Det første jeg tenkte var sånn “Herreguud, hva har jeg gjort galt??!”, ble ganske redd, for jeg kunne ikke komme på noe jeg hadde gjort. Kunne aldri i verden ha tenkt at dette hadde en kobling med den fremmede mannen.

Kontor-mannen følger meg bort til en politimann, som vil snakke med meg. Han forteller at jeg ikke må bli redd. Men istedet for en bombe i kofferten til denne fremmede mannen fant de en pc og en bunke på ca 100 ark med bilder av meg på. Alt fra kopier av bloggen min, til rett og slett bilder av bare meg. Jeg fikk helt sjokk når jeg hørte det, reaksjonen min var jo at jeg ble veldig redd! Politimannen fortalte at denne mannen ville ha tak i meg, det var derfor han hadde kommet. Han hadde kriminell bakrund, bodde på gaten og var psykisk syk. Denne fremmede mannen fortalte at han kjente meg veldig godt, at vi to har et spesielt bånd. Jeg har ante ikke hvem denne mannen var, så dette ble bare eklere og eklere å høre.

Etter å ha hørt navnet hans, husket jeg at jeg hadde fått en del meldinger fra en med samme navn. Mannen har sendt meg masse meldinger på facebook tidligere, som “Jeg savner deg så utrolig mye, du er så vakker++”, men hadde da brukt et bilde av en helt annen person. Mamma og pappa kom til skolen så fort de kunne, vi hadde møte med rektor og  flere politimenn. Senere dro vi til politistasjonen for å anmelde det. Mannen er jo psysisk syk, så var vel da blitt forelsket i meg og innbilte seg at vi kjente hverandre og at det var noe i mellom oss. Så siden jeg ikke svarte på facebook, oppsøkte han meg på skolen. Politiet er veldig strenge, så dette er ikke en god nok grunn for at han skal havne i fengsel eller få besøksforbud, han måtte ha gjort noe fysisk mot meg eller plaget og oppsøkt meg gjentatte ganger. Så ja han er fri, og det er ikke akkurat hyggelig å vite. Helt klart noe av det ekleste jeg har opplved- virkelig. 

 

– ANDREA BADENDYCK

791 kommentarer

Siste innlegg