Make a change

Nå har jeg blitt plan fadder for en jente i Afrika. Vet enda ikke hvem det er, men skal motta bilde og fakta om henne innen noen dager. Spennende, gleder meg veldig, skal vise dere med en gang! Vi har det så utrolig mye bedre enn andre her i verden, og jeg synes det er viktig å gjøre en forandring når vi har sjangsen. Jeg betaler 250 kr nå hver mnd fremover, og kan sende brev med fadderbarnet mitt, kommer til å få oppdateringer om hvordan det går ++. Jeg kan også besøke henne, og det skal jeg gjøre så fort jeg er 18 år.

Har tenkt til å få to til også, en i Latin Amerika og en i Asia. 750 kr i mnd jeg kunne brukt på meg selv, men velger å gi bort for å gjøre verden til et bedre sted. Synes dette er så utrolig bra og det er en glede for meg å kunne hjelpe! Vær så snill, bli Plan faddere dere også. Dere har kanskje ikke mulighet til å betale selv, men prøv å overbevis foreldrene deres om å få et fadderbarn! 250 kr i mnd er ikke mye for oss, men det er det for dem. Bli plan fadder HER ♥♥

 

– ANDREA BADENDYCK

80 kommentarer
    1. Utrolig bra! Jeg har selv et fadderbarn og det er så gøy når man får brev med oppdateringer og bilder!!

    2. Har hjulpet en jente i som bor i Sos barneby i Russland i åtte år nå. Hun er like gammel som meg og i dag fikk jeg et takk brev fra organisasjonen som takk for at vi ga penger til henne for utdanning og andre ting. Sitter igjen med en god følelse at jeg har hjulpet et barn som trenger meg.
      Ha en herlig fredag, Andrea!

    3. Fint innlegg!
      Helt enig at vi fleste som bor i norge har råd til å gi bort penger til andre som trenger det. Er ikke plan-fadder, men mamma gir penger i mnd så syns vår familie hvertfall bidrar! 😛 <3

    4. Så bra at du har blitt fadder, 😀
      Selv har alle i familien min egen fadder, noe jeg er på en måte stolt av,
      Det er så mange barn i verden som lider, og her sitter vi med allt i hendene. Så det og gi 250 i måneden er ikke så mye for oss, men som du sier mye for dem <3 <3 <3
      Liker veldig godt at du skiver om dette, kansje det er noen andre som og vil bli fadder <3

    5. Veldig bra både at du er fadder og at du skriver om det! synes virkelig det er flott at bloggere tar opp “viktigere” temaer enn bare klær og skjønnhet! det viser at du er en bra person! 🙂

    6. Kjempebra du gjør sånt 🙂 Er desverre ikke fadder – men er noe jeg har ønsket lenge! Flott du tar opp det på en så godt lest blogg som dette 🙂 Stå på Andrea! ♥

    7. dette er et supert innlegg! sikkelig bra at du hjelper de som virkelig trenger det;)jeg eller mamma da har allerede to som vi gir penger til en gang i månden;) jeg vet ikke om du leste den kommentaren jeg skrev om å hjelpe eller om du kom med dette selv uansett virkelig bra at du hjelper;))

    8. Kjempebra å være fadder!!! Men de fleste organisasjoner fraråder å beøke fadderbarn, da man heller kan gi de tusenlappene man bruker på reisen til barnet eller noen andre. Kanskje mer nyttig for de å få nødvendige ting, istedenfor besøk, selv om det og er koselig 🙂

    9. så koselig, man føler seg bra for man vet man gjør en stor forskjell i et barns liv. gleder meg til od dagen, da samler vi inn penger til fattige land der barn trenger utdanning! :))

    10. Mamma har 2 fadderbarn, og for ikke så lenge siden, fikk vi et brev av den ene med et bilde i og man kunne se at hun hadde forandret seg VELDIG. Forrige bildet så hadde hun slitt klær som var altfor lite for henne og nå hadde hun “normale” klær, altså sånne som vi bruker osv.

    11. vi er faddere for 10 fattige i afrika og asia, bare ikke i plan da.:-) så bra du også gjør det!!! kjempebra 🙂

    12. Wow, det er utrolig bra gjort av deg, Andrea! Føler meg veldig stolt av deg nå, hehe, selv om jeg ikke kjenner deg..:) Du er et godt menneske!

    13. Hei, skriver så og si aldri noen kommentarer, men når du først skriver om saker som dette, syns jeg det var på sin plass. Bra du bruker bloggen din, som har så mye innflytelse på mange, på viktige saker som faktisk teller og gjør en forskjell i det store bilde. Med den påvirkingskraften du har som blogger er det flott å fremme budskap som har en tyngere betydning, og som kan bidre til at vi forstørrer det ellers ganske så innsnørede perspektivet vi har på virkeligheten. Håper du fortsetter med å legge av litt plass til de som trenger den mest!

    14. Jeg og er fadder, for en gutt i Uganda. Men jeg anbefaler deg å ikke legge ut hva barnet heter og bilde av hun fordi det er for jentas egen sikkerhet, og det kommer du også til å lese om på de informasjons-lappene du får.. 🙂 Selv om det sikkert er mange som lurer på hvordan hun ser ut og hva hun heter, men det står ihvertfall det på et ark jeg fikk at vi helst ikke skal legge det ut på nett..

    15. Hei, jeg er fadder for en jente i Uganda, fikk det i “julegave” siden jeg ønsket meg det =)
      i informasjonen står det at du skal ikke legge ut bilder eller annen info om fadderbarn, familien hennes/hans osv.. dette er pga sikkerhet og lignende.. men du kan jo sikkert legge ut litt hva dere skriver til hverandre og slike ting=)

    16. jeg er fadder hos sos barnebyer, og har verdens nydeligste fadderbarn, en gutt 🙂
      når jeg ble fadderen hans var han såå liten, og nå har han vokst og blitt en stor nydelig gutt!! 😀
      en glede i hverdagen å være fadder! har vært fadder siden jeg var 12 år, hadde mast på mamma i to år, men da kunne jeg selvsagt ikke betale selv.
      nå betaler jeg litt mer :):)

    17. Husker at når bestemor og bestefar sa til meg at de var fadder. Da var jeg vel i 8-9 års alderen. Har bare gledet meg mye til jeg blir eldre, da skal jeg bli fadder! Men kan ikke nå, vil bli litt eldre først.. Tjener 20kr på å ha ryddig rom til helga! 90% andre i klassen får 500 kroner for å klippe den knøttlille plenen deres. 80% og 15 % får penger HELE TIDEN for å IKKE gjøre EN DRITT! så er det vi 5% siste, som må arbeide skikkelig for det. Noen får jo 100 kr for en 1’er på ei eller anna prøve, 200 kr for 2’er 300 for 3’er 400 for 4’er , 500 for 5’er og 600 for 6’er. Blæh. Bortskjemte drittunger -.- 50 kr for en 5’er / 6’er, ok. Men det skal virkelig ikke være nødvendig å få penger for å gjøre ditt beste på prøvene. Det er jo de som tells mye videre når du skal søke skole/jobb, så synn for dem som ikke gidder. Det sier jeg. Men nå ble det jo nesten et eget hat-innlegg på meg også, og det var ikke meningen :/
      Skal VERTFALL bli fadder når jeg blir voksen 😉

    18. Vi har et fadderbarn allerede… Jeg syns det er bra at du skriver det på bloggen din. For hvis du tenker på hvor mange som leser bloggen din, tenk hvor mange DU kan overbevise da om at det er lurt å være PLAN FADDER!! 🙂 elsker bloggen din!
      -THEA

    19. har kjempe lyst på en selv – såå utrolig koselig!
      – kan du lage et innlegg der du viser hvordan du redigerer bildene dine sånn som du gjør tilvanlig. Elsker fargene på bildene dine!

    20. Jeg har en kjempesøt jente fra Sudan 🙂 Du burde laste ned en app som heter; The Long Run. Den er satt opp i forbindelse med PLAN 🙂

    21. Hei, Andrea !! <3
      Ble så glad da jeg leste innlegget.:D <3
      Utrolig flott at du har blitt planfadder og blogger om dette <3 Har også veldig lyst til å bli fadder. 🙂

    22. veldig bra og bli fadder, men synes den setningen ”750 kr i måneden som jeg egentlig kunne brukt på meg selv” får det til og høres ut som du ofrer veldig mye i og med at du bruker 4000 kr i måneden på deg selv fra før av så synes jeg ikke det blir så stor offer for deg..
      men fremdeles. veldig bra og bli fadder!! 🙂

    23. Jeg sa det til familien min at du har blitt fadder og alle ønsker deg en gratulasjon.
      Du er best! Klem en som ser opp til deg.

    24. HAHA! Vi så på et sånt tv program som var om noe plan fadder/SOS faddere. Da tenkte jeg med en gang:- Det er jo ikke myye penger! så jeg begynte med at det er viktig for barn at de får en fremtid ogsånn ( jeg er faktisk ganske opptatt av at alle skal ha de bra – Bra eller hva!? Haha! Kommer til å dø alene… ), og så sa jeg om hva om jeg og søstrene mine hadde hatt det sånn!? Så da sa jeg:- Vi burde faktisk hjelpe til å la et barn få skolegang! Så begynte moren og faren min å snakke om det. Så sluttet de på en måte å snakke om det. Da tenkte jeg:- Da var DET håpet borte. Men så sa mamma at vi tjener jo bra, og det er jo bra at unger har det bra her i verden! Pappa sa seg enig i det. Gjett hva som skjedde! VI BLE PLAN/SOS FADDERE!<3<3<3
      Jeg syntes det er viktig at ALLE får en sjanse her i verden. Det er mange som ikke tenker på den måten om andre! De tenker at siden de og ungene deres har det bra, så gjør det jo ikke noe om noen barn litt her og der lider av sykdom, flom og varme!
      Takk Andrea at du faktisk bryr deg om sånt, det er det ikke mage bloggere som gjør! Igjen - TUSEN TAKK!

    25. Det er et utrolig viktig tema for vi mennesker som har det mye bedre enn andre. Jeg har sagt det til mamma, men jeg får ikke lov. Men så fort jeg blir 18 år og myndig, da kan jeg jo selfølgelig sende penger til barn og voksne uten mat og penger. Det er egentlig veldig urettferdig hvis man tenker over det. Alle mennesker skal bli behandlet likt, syntes jeg. Det er en skam ovenfor vår verden, og at dette ikke har forandret seg, er et spørmål. Det er kjempebra at du har blitt fadder. Du skjønner hva som egentlig er viktig!

    26. Det er bra at du er blitt plan -fadder! Jeg har også veldig lyst til å bli det. Men jeg er for liten 😉 Venter til jeg er på din alder! Jeg kan tenke meg at du kommer til å gjøre en god jobb! Det er et veldig viktig tema og! ‘ ^^

    27. Er fadder får en gutt i Afrika, har vært det i mange år nå! Han er nå snart såpass gammel at han ikke skal ha fadder lenger, så da må vi nok få et nytt faderbarn! 🙂 Tenk om alle kunne hatt et fadderbarn, tenk så mye lettere det hadde blitt! Og det er ikke mye man betaler i måneden, men allikevel utgjør du en stor forskjell på hverdagen dems 🙂 Et veldig meningsfylt innlegg!!

    28. Har fadderbarn i Ecuador 🙂
      Synes det er bra du skal ha så mange som tre fadderbarn! Jeg lurer bare på en ting: Får du råd til det basert på blogginntektene? (Altså, har du blogginntekter over 750kr mnd, slik at du har råd til det ved å bruke disse inntektene?)

    29. Jeg har en veldig godt betalt vaskejobb i byen hvor jeg bor, og skal snart få enda en jobb i tillegg…altså: jeg har råd til 250 kroner i måneden. Men da jeg leste på plan sto det at man må være over 18 for å være plan-fadder 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg