Min dag

Heihei!

I dag sluttet vi litt før vi egentlig skulle, joda pleier å være digg det, men vi slutter alltid før når jeg har avtale og må vente på noen. Min flaks, er ALLTID sånn! Så istedet for å lone en og en halv time til Fanny kom til byen, spiste jeg Sushi med to koselige gutter i klassen:

Sebastian og Øyvind 🙂

Sushi ♥ ♥ ♥ Brukte mine siste penger på dette, men var verdt å gå blakk i 7 dager for den digge smaken! FOR lenge siden sist.

Så kom endelig treige Fanny, sammen med veninden sin Fathbarda:

Søte!

Vi var på Steam kaffebar, kjempegode kaffe-moccaer og iskaffer 😀

Også moah da!! Mange har lurt på hvilket merke jakken min er og det er Parajumper. Jeg vil ikke si hvor jeg har kjøpt den eller linke til sider, fordi jeg ikke vil at flere pelsjakker skal bli solgt pga meg, haha 🙂 Denne jakken var og vil bli det siste jeg noensinne skal kjøpe av ekte pels. 

 

– ANDREA BADENDYCK

75 kommentarer
    1. Herlig innstilling om pelsen! Det er så skummelt det at man ikke vet om pels-leverandøren har fulgt de internasjonale reglene, så hvorfor ikke heller holde seg på den sikre siden?

    2. Jeg lurte på om du hadde noen julegavetips til kjæresten, kunne du lagt ett innlegg om det? Har ikke peiling på hva jeg kan gi han..! 🙂

    3. Bra det med pelsen ! 🙂 men er det den samme jakken som på bildet under ? den ser så blank ut i dette innlegget.. 😛 diiigg blogg du har !!! <3

    4. Jeg har lest på nettet at hetten til parajumper jakkene laget av pels fra dyr som har dødd en naturlig død. Har den selv i beige og jeg syntes de er kjempe fine.

    5. Okei, jeg vil bare si til de over her som klikker totalt fordi du går med pels: parajumper-jakkene er helt greie å ha selvom du er imot pels. Disse dyrene som eide pelsen trengte å dø. Det er ikke sånn som med canada goose og sånn, for de dreper friske dyr. Parajumper-pelsen er fra dyr som trenger å dø/er syke, så det er ikke dyreplageri!

    6. Jeg synes det er litt feil av deg å si at du ikke vil oppfordre andre til å kjøpe pels. Du går med det selv, og du har mange ofte mindreårige som ser opp til deg, og vil være akuratt som deg. Det er jo ikke akuratt vanskelig å søke opp “parajumpers” på google. Der finner du jakkene veldig fort. Og hvorfor kjøpe en jakke med ekte pels i det hele tatt? Blir litt feil av deg å virke som en dyrevenn, når du allerede har støttet den grusome bransjen…… Og dere som sier pelsen parajumpers bruker, kommer av dyr som må avlives pga. sykdom og lignende – det er feil. Bare les artikkelen nedenfor:
      http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/ikke_kjop_canada_goose-jakker

    7. Evy: HERREGUD! Det finnes alltid sånne som deg som skal pirke på alt mulig. Jakken til Andrea er allerede kjøpt (sikkert når Andrea var yngre og ikke så engasjert i pelsindustrien), men hun gjør sitt beste for å ikke videreutvikle kjøp av pels, og det bør du forstå. “Blir litt feil av deg…” Er så drittlei sånne som kommenterer på den måten der. Du trenger ikke å gi Andrea dårlig samvittighet. Finn noen andre å plage, gjerne noen som kjøper pels den dag i dag istedet…

    8. Uff, ekte pels 🙁 Stakkar dyr..
      Bra det blir det eneste du kjøper da! 🙂
      Jeg syns syns på dyrene som blir brukt til testing for sminke o.l.
      At noen virkelig har hjerte til det.. :/
      Uff, fælt..
      Digger bloggen din Andrea,!! 😀
      Bare ikke kjøp mer pelsklær, (som du sier du ikke skal)! :D:D

    9. KAN IKKE DU STARTE MED UKENS BLOGG? DA KAN VI SE AT DU VIRKELIG LESER ANDRE BLOGGER SOM IKKE ER PÅ TOPPLISTEN, DU KAN OGSÅ GI UKJENTE BLOGGER EN MULIGHET.. IKKE BARE GI VENNER OG KJÆRESTEN BLOGG MULIGHET!

    10. det er såå bra at du ikke linket til den siden!!! jeg hater ekte pels og jeg hater dyreplageri!!!!! 🙂

    11. Utrolig godt å høre at du ikke vil kjøpe mer ekte pels. Du er et fint forbilde. Stå på videre, Andrea!

    12. Har noen noengang tenkt på at skinn også kommer fra dyr? Alle er jo så opptatt av at skinnet skal være ekte osv, hvis man er i imot pels, burde man ikke kjøpe skinnjakker eller skinnsko laget av ekte skinn heller!

    13. Bra Andrea :)Du Marie ovenfor her, vi spiser kjøttet fra de dyrene de bruker skinnet til. Da er det bare bra de kan bruke skinnet også så de slepper og drepe dyr BARE pga pelsen.

    14. Er ikke så vanskelig å se hvilket merke det er, men bra at du oppfordrer til å ikke kjøpe ekte pels!:) Samtidig har jeg også lest flere artikler om at det merket du har jakke i, ikke dreper uskyldige dyr, men dyr som må dø av div. grunner.. Så det er jo i det minste bra:)

    15. parajumpers bruker bare skadde/døde dyr, så de dreper ikke dyrene! det er hvertfall kjempebra! <3

    16. hun fathbarda er jo helt lik britney spears 😮 Hadde hun fått blondt hår ville hun sikkert blitt forvekslet med henne på gaten :p

    17. haha har det akkurat likt som deg, uflaksen 😉 ser ut som at du har kost deg <3 og sushi er elsk! har du forresten noen tips til gode kafeer ? og kan du komme med mer outfit og klestips ? 🙂

    18. mest hykleriske jeg har lest noen gang! jeg er 100 % dyreverner og er med i organisasjoner. og dette er det dummeste jeg har lest. enten er du for pels eller er du mot pels! så enkelt. finnes ikke noe mellom ting, og selv om du syns jakken er døds fin så kjøper du den ikke hvis den har ekte pels og du faktisk er i mot det, enkelt og greit! mange ganger jeg har latt vær å kjøpe ting som jeg elsker fordi den har ekte pels. dette kommer fra en som faktisk er engasjert og har relatvit godt greie på hva som er ok og ikke når det kommer til dyreplageri. men syns det er bra du ikke vil oppfordre andre til å kjøpe den da, det skal du ha.

    19. Det fint at du er imot pels, men det virker ikke som du var det når du kjøpte jakka? Jeg mener ikke å gjøre deg lei eller noe i nærheten, men jeg bare sier ifra 😉 Det så utrolig koselig ut!:D ♥♥
      Elsker bloggen din! Du er mitt største blogg-forbilde!

    20. Skjønner at du sier du er fult og helt imot pels for at leserne skal fortsette å digge deg, men isåfall ville du ikke kjøpt jakka?
      Er du i mot pels, kjøper du det ikke. Easy as that. 🙂

    21. Utrolig bra at du hvertfall ikke kommer til å kjøpe flere pelsplagg! dette har liksom alltid vært den ene tingen jeg misliker ved deg, men nå! I love u Andrea!:)

    22. ANDREA, DEN TANNBLEKNINGEN DU SKREV OM FOR ET STUND
      TILBAKE… HVOR LANG TID BRUKER DE PÅ Å SENDE UT
      BESTILLINGER?? HAR VENTET I 2 UKER NÅ.. TOK DET LANG
      TID DA DU BESTILTE OGSÅ? MED VENNLIGHILSEN
      FORTIVILET
      OG UTÅLMODIG !! HVER SÅ SNILL OG SVAR <3 😀 <3

    23. Fine bilder:)
      Forresten lurte jeg på om du kunne ta noen bilder av deg med den jakken din på, jeg skal nemlig kanskje kjøpe sånn jakke.. (Ikke pga deg assa, har tenkt på det LENGE)Og jeg lurer på hvordan den sitter på;)

    24. Hei! Jeg har akkurat gått i fakkeltog mot pels i dag, og ble først veldig skuffet når jeg så bilde av jakken din med ekte pels. Men så så jeg hva du hadde skrevet under, og det er kjempe bra! Det er supert at du skal slutte å kjøpe pels! Personlig synes jeg ikke folk burde gå med ekte pels selvom de allerede har kjøpt den, siden det blir som reklame for pelsindustrien og kanskje andre får lyst til å kjøpe ekte pels. Men all skryt til deg for å slutte å kjøpe pels! Det er fantastisk! Hadde bare alle gjort det. Pels er en så grusom og forferdelig utnyttelse av forsvarsløse dyr 🙁 Det være seg dyr i bur, hunder, katter og rever levende flådd i kina eller coyoter tatt i fæle fotsakser for å bli pelskrager. Alt er forferdelig! Så jeg må bare si TUSEN TAKK for at du har valgt å ikke støtte det lenger 🙂

    25. syns det er bra at du ikke linker til det ! det er veldig mange som ikke bryr seg om de stakkars dyrene som blir stygt misshandlet før de blir drept for pelsen dette skjer også i NORGE. så en video på youtube om det, jeg bynnte serr å grine! det var helt forferdelig!!
      eneste jeg syns var dumt var at DU kjøpte en med ekte pels. men siden du aldri skal gjøre det igjenn og ikke linker går det vell greit :DDDDD
      liker deg kjempegodt, virker som du er en tvers gjennom god jente <3
      hilsen: Jente 15 år <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg