Tidlig hjemme!

Hei!

Ah, tidlig hjemme i dag, første gang i år 😀 Vi slutter tidlig på mandager (13.50), så jeg var bare litt med Ida i byen og så dro jeg hjem. Kom til og med hjem før det ble bekmørkt, ye! Haha. Skal ikke på skolen i dag eller i morgen, sååå deilig. I morgen er det hjemmedag hvor vi skal jobbe med engelsk og onsdag er det innsamling til et skoleprosjekt vi har. Nemlig å bygge en jenteskole i Sierra Leone. Hvert år reiser andreklassingene ned og ser hvordan det går med de som bor i byen Rotifunk, hvordan det står til med skolen, hva som har blitt gjort siden forrige år osv. Synes det er så fantastisk av vi på Ullern har et eget prosjekt istedetfor feks OD, blir så mye mer engasjert. HÅPER at jeg kan få være med til Sierra Leone i 2.klasse. Dette er en så fantastisk sak og det er så godt å faktisk VITE at hver eneste krone går til å bygge denne jenteskolen. Derfor har jeg valgt å gi bort en del penger på onsdag, de fortjener det så utrolig ♥

Som sikkert ikke så mange vet var det lenge borgerkrig i Sierra Leone på 90 tallet og utrolig mange ble drept, guttene ble kidnappet og gjort om til barnesoldater og jenter helt nede i 11 år ble voldtatt noe som resulterte til graviditet. Hele landet var i grus, derfor er det utrolig viktig å hjelpe til å bygge det opp igjen. En jenteskole vil føre til at jentene får tatt utdanning, slik at de slipper å selge seg noe som igjen vil feks føre til at Hiv/aids smitten vil bli senke drastisk. Jeg er så utrolig engasjert i dette prosjektet, synes det er helt fantastisk og er takknemmelig for å ha muligheten til å hjelpe! 🙂 Noen bilder fra etter skolen med Ida:

Kjøpte denne fine neglelakken fra Deborah Lipman:

♥ Fornøyd! Men nå drar jeg til Elixia med min kjære bror, føler at jeg trenger litt muslker etter å stryke på push-up testen i forrige gymtime, haha :(((

 

– ANDREA BADENDYCK

 

80 kommentarer

Siste innlegg