Skoleskoleskoleskole

.. Kan dø. Haha, jeg er så umotivert! Har virkelig ingen energi nå i mørketiden, vil bare sove bort hele vinteren. Æsj, derfor kan jeg ikke bo i Norge når jeg blir eldre. Skal halve året hvert år bare være en dritttid, hvor du bare hater livet, ikke gidder å gjøre en dritt, bare ligger inne og sover og venter på våren/sommeren? Det er jo faktisk skikkelig bortkastet tid av livet.. Hmm. I dag har jeg ikke gjort noen ting, fordi jeg er sur, fordi det ble bekmørkt halv fire. Positive meg!  Skal jobbe med en presentasjon, selvom jeg sikkert ikke starter før om 2 timer. Wohooo flinka! Slik ser jeg ut i dag:

Chilleklær, ikke noe dagens outfit i dag nei

Ellers skadet jeg fingeren som dere ser på bildet over! Skulle skjære opp et lokk på en boks med istepulver fordi jeg ikke gadd å hente saks, tok bare en svær skarp kniv som var den første jeg fant! Smart! Klarte å ta litt for mye i så jeg kuttet gjennom hele boksen og halve fingeren min. Fikk DET dype kuttet, så inn i knoklene i fingeren og det fossblødde. Pyse som jeg er fikk jeg dødspanikk, synes det var så sinnsykt ekkelt! Så jeg begynte å hyperventilere og plutselig ble alt helt sort, søsteren min hjalp meg heldigvis med å tørke bort blod og sette på plaster i mens jeg hadde svimt av og lå der og så døden i øynene. Æsj, helt jævlig opplevelse!

Her er lille Olligullet, lover han elsker meg, han bare ser ikke sååå fornøyd ut:

Haha

🙂 

 

 

– ANDREA BADENDYCK

112 kommentarer
    1. Du er ikke alene, jeg er så lei skole nå at jeg faktisk klarte å få med meg et brev hjem om varsel. Sånn kan det gå! Men men, går siste året så burde vel prøve mitt beste så jeg kan nyte det når slutten kommer! 😀 Lykke til i hvertfall!

    2. kjenner meg igjen der altså, er også veldig umotivert og giddeløs for tiden! huff, det hørtes ikke godt ut da du kuttet deg! 😮
      søøt kanin 😀

    3. Et tips er å begynne å trene, eller gå tur rundt 4-5 når det begynner å bli mørkt. Trenger ikke å være en beinhard treningstime, men bare for å få ut litt frustrasjon, og bevege kroppen. Etter en stund vil du kanskje merke at du har mer energi. En annen ting som hjelper er å tenke positivt rundt denne tiden av året, jo flere positive tanker du har, jo mer positiv instilt vil du bli på lenger sikt. Du får ikke gjort noe med mørketiden nå, kanskje du kan flytte i fremtiden, men akkuratt nå er du nødt til å leve med den, så gjør det beste ut av det i mellomtiden. Noen tips som har fungert for meg. Frustrerende å føle seg så demotivert, spesielt siden sommeren/våren varer så kort her. Håper du får opp motivasjonen, dette er tross alt de beste årene av livet, med mye frihet og mange muligheter til å utvikle oss selv og forme vår egen fremtid!!

    4. verdens beste blogg! du er min inspirasjon! bloggen din er på listen over mest besøkt på pcen, hehe

    5. Å jeg ønsker meg en kanin de er så søte 🙂 fine bilder 🙂 Jeg fikk en stol i hodet for 1 måne siden, måtte lime for de ville ikke at jeg skule sy, jeg bløde veldig mye men jeg så ikke så mye for de jeg hadde så mye blod i ansiktet men jeg har ikke noe frykt for og se blod 🙂

    6. Hørtes ikke helt bra ut, bruker å gå inn i samme “boble” på en måte. Jeg har blitt diagnotisert med vinter- og mørkedepresjon før, og ser ikke bort i fra at jeg ikke kommer til å bli det samme i år.. Håper det blir bedre da, og masse lykke til med presentasjonen!

    7. Auu!
      Jeg lurte på noen ting om Ullern(går nemlig selv i 1.klasse)
      -Har du vært på deli’s sushi(rett ovenfor ullern) ?
      -kjenner du Ole(skådizz) bulukin-fetterne, michel osv som går i 2.klasse på Ullern? 😛 haha random spørsmål egentlig
      -Går du ofte på meny/bakeriet på House of Oslo/sushi-steder i nærheten/kantinen eller har du med mat hjemmefra til lunsj?

    8. Uff, håper det går bra 🙂
      Synes du har vært kjempe flink til å blogge i det siste, noe som er kjempe bra! Har vært fast leser siden du startet ca., men må jo innrømme at det alltid er morsommere å gå innom bloggen når det er flere innlegg 🙂 Keep going, du klarer det + skole!

    9. Ja, vinteren er så jævlig! Det verste er jo at sommeren ikke er sommer engang, bare litt mildere vinter her i Norge, hahah! Derpimerende ass..
      Hvorfor har du begynt å redigere bildene av deg så sykt mye? Huden din ser jo helt plastikk ut og håret ser fett ut når du gjør det! 🙁 Du er jo så naturlig pen!! 🙂

    10. jeg er også veldig umotivert. Når jeg egentlig har masse lekser å gjøre, velger jeg heller å bare sitte meg å se på tv med en gang jeg kommer hjem, og blir ikke ferdig med ting sent på kvelden… Men det skal jeg prøve å endre på! 🙂

    11. Vet du om en bra sushi-bar i Fronger området? 😀 Helst litt ”billig” ikke så veldig dyrt iallefall!

    12. Jeg føler at det er mørkt på vei hjem fra skolen og DET er deprimerende! Vi får håpe at det kanskje blir litt “lysere” mot jul 🙂

    13. Jeg har alltid fått vinterdepresjon, og hater mørketid selv. Men en ting som faktisk hjelper: Kom deg ut, midt på dagen! Jo mer jo bedre. I de korte friminuttene på skolen og ikke minst i storefri: vær ute! Jeg vet at det ikke frister, men vi treger den friske luften og lyset. Om du ikek får det til, kan det være mulig å prøve en såkalt energilampe ( http://www.philips.no/c/energylight/24365/cat/#filterState0=ENERGYLIGHT_SU_NO_CONSUMER%3Dtrue ) Det kan også funke 🙂

    14. Vil bare komme med ett tips for at du skal få det bedre! kjøp deg en lyslampe og D-vitamin. For lite d-vitamin kan gjøre deg slapp, giddaløs og deprimert. Det er sånn det er i norden, vi får for lite d-vitamin og vi går rundt og er deppa hele veien. Stikk innom en helsekost og spørr etter D-pearls(20mg) eller solaray sin flytende d-vitamnin og du gjør deg selv en tjeneste!

    15. æsj daa! en av de tingene som jeg har lagt merke til som går bra for deg selvom det blir bekmørkt klokka halv 4, er at du allikevel får fine bilder. i stedefor skikkelig mørke og rare lys på bildene som sophieelise har(IKKE stygt ment, men allikevel) du har veldig fine bilder, pena!!!

    16. ANDREA!
      Kom igjen! Dette klarer du! Tenk, om under én måned er det faktisk ferie, så stå på nå, gjør ditt aller beste, og så lenge du gjør det kan ingen andre forlange mer 🙂
      Keep going! og lykke til!
      Klem :))

    17. Selv om du er umotivert, så hjelper det kanskje med å si at du ikke er alene og at du uansett ser helt nydelig ut!

    18. Skjønner godt hva du mener! Man blir så sliten av lange dager på skolen, og innen man er hjemme er det heelt mørk.. Blir ikke så motivert til å jobbe med lekser da! Men keep it going, ståå på! Dette klarer du! 🙂

    19. Skjønner hvordan du har det! Blir helt deprimert av at det blir så mørkt!
      Men jeg lurte på noe, tror du at du kan lage et innlegg om gave til kjæresten?
      Kjæresten min sier liksom ikke noe spesielt han ønsker seg og det gjør jo det bare mye vanskeligere! Hadde sutte utrolig stor pris på om du kunne gjort det!

    20. Har også lagd et dypt kutt i fingeren engang, så jeg besvimte. Det skjedde på skolen, hahah, så jeg besvimte foran alle.. ikke gøøy! Håper det går bra med deg nå! 🙂
      Er også skikkelig “deprimert” nå på vinteren. Er utrolig trøtt og sliten hele tiden… :-/

    21. Så nydelig du er! Det er sånn til meg og! Jeg hater skole og føles ut som om det varer hele dagen pga lekser! Alt er så teit! Men heldigvis går går ukene så fort, men uheldigvis helgen og… Haha, håper det går bra med den vesle fingeren din. Må sikkert ha gjort vondt! Meg,Anna Løbersli som har kommentert nå hver eneste dag, hvert eneste innlegg

    22. Skjønner GODT hva du mener, er helt utmattet selv om dagen.. Er så grått og kjedelig nå at det burde ikke vært lov! Ønsker for første gang at snøen skal komme, så den kan lyse litt opp…
      Vil bare si at jeg liker bloggen din veldig godt Andrea, som jeg sa tidligere har jeg lest den veldig lenge men vært litt dårlig på å kommentere.. Som blogger selv håper jeg virkelig du stiger til 1.plassen, du er absolutt et bedre forbilde for alle der ute! 🙂

    23. Har et spørsmål som jeg hadde håpet på at du tok med i neste ukens spørsmål. Er sikkert ikke den eneste av leserne dine som lurer på det samme så her kommer det:
      Hvorfor er du ikke så mye med axel lengre/vi lesere ser ikke så mye til han på bloggen!!

    24. Jeg er også skikkelig deprimert for tiden, og kunne helst bare kommet meg langt bort fort som mulig. Jeg bodde i California et år, og det va virkelig en dream come true.. Null snø, og nesten ikke regn på et helt år! Kan ikke beskrive hvor fantastisk den følelsen var i forhold til her i Norge.
      God bedering med fingeren forresten! 🙂
      – Camilla

    25. åå føler med deg.. HATER vinteren, blir utrolig lei meg om vinteren..
      Håper alt går bra med deg og fingeren din, hehe 🙂 Kaninen din er sååå utrolig søt, heldig du som har en sånn søt en. Du er nydelig Andrea, elsker bloggen din!!!

    26. Du er unaturlig brun til å være norsk! Kommer noen av foreldrene dine fra et annet land, eller tar du utrolig mye sol??

    27. Kunne ikke vært mere enig med deg. Denne tiden her tror jeg faktisk de fleste er deprimerte, for å være ærlig. Syns det er så synd at det skal bli mørkt allerede ved 3-4 tida, men jeg føler det er mørkt hele tiden jeg. Frister veldig å flytte til et varmere land nå for og si det sånn!
      Huff, det med fingeren hørtes jo ikke noe godt ut da 🙁
      Jeg må alltid smile når jeg ser Oliver! Han er så utrolig søt, aw 🙂

    28. prøv å tenk på det positive med høsten! kan ha hyggelige filmkvelder med venner! tennelys og sitte inne i varmen. mye annet du kan finne på også

    29. Jeg synes vinteren er kjempefin. Når det er kaldt, alle trærne er helt hvite, og man kan sitte inne med en kopp kakao, eller ute og kjøre spark med venner.
      MEN jeg blir alltid så forbanna deprimert. Jeg har slutta på skolen, fordi jeg har hatt problemer. Jeg klarer ikke mer. Selv om jeg synes vinteren er fin, og julestemning er noe av det beste jeg vet, så er vinteren en “venteperiode”. Jeg sitter og ser på sommerbilder, og det er sommeren som er livet!
      Jeg skal ihvertfall ikke kaste vekk halve livet mitt her i Norge. Sommeren ER best. :))

    30. Fine bilder :), helt uten motivasjon jeg også, men klare og få meg selv til å lese et kapittel i naturfagsboka i dag som jeg egentlig skule gjøre i helga, så på mandag…
      … men prøven er i morgen så da måtte jeg jo bare tvinge meg til å gjøre det.
      Et tips for å få motivasjon: Når du er ferdig kan du belønne deg selv med noe som du virkelig liker 🙂 Eks. treningstur, ny genser, skjokolade osv.

    31. Åh, du er så sykt pen! Er helt enig, lurer på om det er flere deprimerte mennesker i Norge enn i andre land, ettersom at det er mørkt heele dagen halve året. Er bare å glede seg til sommeren nå 🙁
      Forresten bruker du exstern blitz? Bildene dine blir så fine selvom det er mørkt ute! Får ikke til det jeg.. Du får sikkert masse spørsmål om alt mulig hele tiden, men hadde vært flott om du blogget om det eller svarte en gang, haha 🙂

    32. Har nettopp hatt en sånn periode selv, hvor alt har gått nedover og jeg har følt at jeg ikke har fått til noe, særlig ikke på skolen. Var i utrolig dårlig humør nesten hele tiden, bare sov når jeg ikke var på skolen eller jobb. Enten mistet jeg matlysten eller så hadde jeg bare lyst på drittmat, eller masse godteri. Men for ca en mnd siden meldte jeg meg inn på nytt treningssenter, og nå trener jeg så ofte som mulig. Spiser for det meste ordentlig mat og så sunt jeg får til, dropper masse godteri og drittmat. Humøret og motivasjonen er så mye bedre nå!! Og idag hadde jeg konferansetime på skolen, snakket med mamma og kontaktlæreren min og kom frem til en måte jeg kunne klare å holde motivasjonen oppe. Så nå er jeg klar for å “starte på nytt” eller hva jeg skal si, selvom det er høst, grått og trist! Og jeg bare gjør småting hele tiden som får meg til å føle meg bedre. F.eks tar annsiktsmaske eller hårkur, setter på Gossip Girl og bare har en slappe-av kveld helt alene. Bare småting hjelper faktisk, i allefall noen ganger!
      Bare et tips, det er ikke alltid så mye som skal til for å føle seg litt bedre selvom det er mørketid 😀

    33. Hehe, det der har jeg og gjort! Har DET arret i fingeren. Har fått sånn nervegreier slik at jeg alltid kjenner noe i den fingern. Men så skjærte jeg den nesten helt av.. Håper det går bra med deg!
      Jeg hadde sykt motivasjonsproblemer på VGS. Klarte meg gjennom det ved å bare kjefte på meg selv og sette meg et mål. Om du ikke klarer å fokusere på alt, fokuser på noen fag og ta resten opp etter VGS. Det gjør jeg nå. Friår og jobbing er DIGG! Så kan du jobbe med fag når du vil i stedet. Passer for meg! Lykke til <3

    34. Auch, det hørtes ikke særlig godt ut!
      Og jeg må si meg enig i det med mørketid. Blir bare skikkelig trøtt og umotivert 🙁 Heldigvis er det ikke kommet snø enda i hvert fall! 🙂

    35. såååååååååååååååå enig. pleier alltid bare å suse gjennom bloggen din og se hvor flott du har det. og NÅ ble vi bestevenner. jeg er så lei at jeg vurderer å slutte på skolen. vil reise til usa og bo der og bli superstjerne. eeeeeeeeer så lei, og så få som skjønner. godt vi er fler. i natt døgner jeg. shit ikke bra, men om jeg legger meg forsover jeg meg bare fordi jeg er så trøtt, uansett hvor mye søvn jeg får. lei tid,blir helt depri. aaaaaaargh. klem kos å sniff og snaff

    36. Du beskriver så bra hvordan jeg selv har det nå! Prøver å tenke positivt, men det blir så mye med alt fra prøver og skole til å være flink til å trene og spise sunt.. Jeg orker det bare ikke.. Det med fingeren hørtes ikke godt ut! Uff, håper den blir bedre 🙂 du er den beste bloggeren! Tusen takk for at du gjør dagen litt bedre! <3

    37. å stakkars deg, håper det går fort over og gror godt igjen!
      jeg har faktisk aldri besvimt før, lurer virkleig hvordan det er, men tror ikke det er særlig digg haha!
      du er utrolig pen og ser utrolig snill ut <3

    38. Visste du at D-vitamin hjelper kroppen å skille ut et stoff som gjør at man blir lykkeligere? Siden solen gir det mer uv-stråler om sommeren (som hjelper deg å produsere D-vitamin) vil du kanskje føle deg bedre om du fikk i deg mer D-vitamin. Å ta en skje tran hver dag er ikke dumt!

    39. Peeeeen <33 Stakkar!! Besvimte du seriøst når du kutta deg i fingeren?? går det bra?? CHille-antrekket ditt var veldig fint da 😀

    40. Du er så nydelig! 🙂 Men anbefaler deg og dra til legen og spørre om du burde sy. Jeg gjorde det samme med fingeren for noen år siden, og kan fortsatt ikke føle hele fingertuppen, haha.

    41. Selvsagt ser ikke Oliver fornøyd ut! Kaniner hater å bli løftet, og som oftest fryser de helt sånn at vi ikke merker at de ikke liker det. Du burde ikke løfte han i det hele tatt!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg