MACBOOK PRO<3<3<3

Heihei!

I dag har jeg fått kjøpt meg en Macbook Pro. Skjermen på min air var jo helt blå og ødelagt, var bare en liten bit igjen på skjermen som ikke hadde blå riper/flekker. I og med at jeg blogger hver eneste dag, flere ganger om dagen, er jeg nødt til å ha en mac som fungerer. Har vært dødsslitsomt å ikke se hva jeg gjør i flere måneder nå og å reparere skjermen hadde kostet 6000 kr + at det kan ta flere måneder, så da fant jeg ut at det er best å kjøpe en ny. Kan jo ikke gå uten mac og aner ikke hvor lang tid det ville tatt fra jeg leverte maccen inn på reprasjon til jeg fikk den tilbake. Dessuten hadde air’en 250 gb lagringsplass, noe som var altfor lite for en som meg, som tar rundt 100 bilder hver dag med speilrefleks og legger inn. Maccen var faktisk helt full, på bare 1 år….  Så nå har jeg fått Macbook pro med 750 gb, altså 3 ganger så mye som jeg hadde før! Utrolig deilig, nå har jeg MASSE plass

Kjøpte også Office pakken og Adobe creative Suite 6. Sistnevnte inneholder alle programmene vi bruker på skolen (media), som photoshop-illustrator-indesign osv! Utrolig deilig å endelig ha alle programmene vi bruker på skolen, så jeg også kan jobbe med innleveringer hjemme!Og ikke minst øve meg og bli bedre i programmene. Syyyyykt digg!

Om noen lurer på hvorfor jeg kjøpte Pro og ikke Air, så er det fordi jeg trengte størst harddisk og air ikke hadde større enn 250gb. Synes air er diggere fordi den er tynnere men lagringsplass er deffinitivt det viktigste for meg


Bruker dere Mac eller Pc?

 

 

 

– ANDREA BADENDYCK

108 kommentarer
    1. Gratulerer! Jeg har forresten ukens blogg på min blogg, også starter jeg julekalender med masse forskjellige premier fra kjente sponsorer! Lyst å delta? Ta en titt på bloggen min da 🙂

    2. Bruker macbook pro 13-tommer <3
      Fikk den hjem igjen i dag etter reprasjon, min ble heldigvis bare borte i to uker.

    3. Å, så kult! Den er jo kjempelekker!
      Haha, ingen har så mange bilder på PC-en som bloggere altså, har nok altfor mange selv. Og de fleste er av meg … haha.
      Håper det blir enda flere oppdateringer, da 😀 Selv bruker jeg PC, og det er greit nok. Det jeg er vant med 🙂

    4. Åh, lucky girl!! Hadde Mac pro til i sommer, da besteveninnene min klarte å søle over hele, og Apple sa det car dyrere å fikse den enn å kjøpe ny :/ dritt! Så har vært uten et halvt år, og jeg liiiiider.. Gikk på media selv, så er avhengig av alle programmene du bruker 🙂 så ja, lucky girl!! Hihi. Supert om du hadde gitt oss lesere priser 🙂

    5. Jeg elsker min macbook pro, det er sikkert:) Har nærmest separasjonsangst når jeg ikke har den med meg. Men hva i all verden var det du gjorde med air-en din som ødela skjermen? Mistet du den i bakken eller noe? Hadde vært fint å vite, slik at jeg kunne prøve å unngå å gjøre det samme:P
      Og en ting til, i og med at du tar så mange bilder burde du kjøpe noen eksterne harddisker med masse minne og flytte over på etterhvert. Desto mer ledig plass maskinen har, desto bedre jobber den.

    6. Mac! Had Acer first and it didn’t last for many years.. never go back to pc now.. love apple have imac, MacBook Pro, macbook air who’s almost 5 years, iPad, iphone and few ipods sooo

    7. Skaff deg ekstern harddisk. Kan ikke tro at dere ikke har lært dette på media. Om du lagrer alt på maskinen vil den yte mye dårligere ettersom du fyller den opp. Med 2 harddisker har du backup i tillegg så maskinen kan stå fri til å jobbe som den skal. Ikke minst siden adob-programmene tar STOR plass.

    8. hvor mye tjener du? eller nei det er frekt å spørre om. Men du må enten tjene drit bra, eller tjener du helt greit men bruker opp alt nå. Håper litt på det andre. For nekter å leve i en verden hvor pene jenter med extension og små hunder legger ut livet dems på nettet og får masse spenn av det.

    9. Har ikke mac… Mamma har, så jeg bruker bare den, men det er en ganske gammel versjon da… Du er kjempe flink med bloggingen din!! Stå på:)

    10. har brukt mac i 4 år nå, og kunne aldri tenke meg å gå tilbake til vanlig pc. Kjøpte men ny macbook pro for om lag et halvt år siden, og jeg er så fornøyd! Du vil nok ikke angre på det kjøpet, og den er ikke så vanvtittig dum å dra meg seg heller 🙂

    11. Hei søte <3 hva kostet pakken med photoshop og de andre programmene du har på skolen? Går medie selv, og når jeg skal kjøpe ut macen når jeg er ferdig der så kommer jeg til å miste alle programmene, og det er noe jeg har veldig lite lyst til.. Vet at det er utrolig dyrt med photoshop osv, men det er verdt det 🙂 Vet du hva det koster å f. eks kjøpe bare photoshop, om det går? Utorlig fin blogg, og jente 🙂

    12. så bra da!
      Må dere betale for alle programmene dere bruker på skolen selv? Utrolig dumt! det må ikke vi! Jeg går vanlig almenn, og jeg har til og me fått photoshop siden det fulgte med! Det er egentlig til de som går media på skolen min, men vi fikk det også!

    13. Hvorfor kjøpte du ikke den nye, tynne mac proen? Med retina skjerm?:) den er myye lettere enn den gamle proen..

    14. Da kunne du jo bare kjøpt en ekstern harddisk 🙂 Veldig praktisk i og med at hvis macen din plutselig dør av seg selv, så har du jo alle bildene dine trygt. Sånn kan du også tømme Mac’en når den begynner å bli full! Eller bare for å ha en liten sikkerhetskopi:)

    15. Oj, du må passe bedre på tingene dine. Jeg har hatt min macbook air mye lengre enn deg og den fungerer utmerket enda. Sjermen er det iallefall ingenting i veien med. Dersom det ikke er selvforskylt får du det igjen på reklamasjonsretten din som varer i 3 år FYI. Hvis ikke så anbefaler jeg deg å passe bedre på, det er tross alt dyre maskiner.
      Og kjøp for all del en hard drive, det er vel ganske obligatorisk er det ikke? Koster en tusenlapp for 1000 GB, det er vel bedre det enn å gå til innkjøp av en splitter ny rådyr Mac….

    16. Hadde blitt veldig takknemlig om du kunne lage ett innlegg om hva dere bruker macen til på media og kommunikasjon. må man ha en mac for å gå mk? eller lønner det seg liksom? kan du fortelle litt om linjen mk? er det vanskelig? hva kan man bli av å gå på mk? er det gøy? er det slitsomt? hvis dere fremfører noe, hva slags oppgaver får dere å jobbe med? er dere alene om oppgavene, eller er dere parvis? hvor mange er dere i klassen? er media linjen rolig? (lite lekser ogsånn) eller har dere mye? hva slags innleveringer har dere? hva jobber dere med? hvor lang er skoledagen din? TUSEN TAKK OM DU SVARER PÅ DETTE! Hvis du hadde orka så ville jeg satt pris på om du svarte på mail: [email protected]

    17. Haha, du får en mye bedre pc til den prisen. Har vel blitt en mere moteriktig ting å ha mac istedenfor Pc. Samsungs 9 modeller er minst like fine, mye raskere, bedre grafikk, bedre lagringsplass, bedre kamera, bedre på alle områder osv…

    18. Vanlig pc, skjønner ikke hvordan mennesker kan bruke 10 tusen på en pc som alltid blir ødlagt etter 1 åår :SS jaja 😀 grattis med ny data da! :))

    19. først ny og kjempestor leiligher som 17 åring, så ny iphone 5, etter en i phone 4 og deretter en ny mac.
      jeg er 19 år og får ikke lov til å flytte ut i en mini leilighet før om ett år, da er jeg 20. jeg har en gammel og neste HELT ødelagt sony ericson mobil
      og har aldri hatt min egen pc. så jeg syntes faktisk du skal slutte å klage på at mobilen din som var en iphone 4 var dårlig og du hadde hatt den i to år, jeg har hatt min i litt over fire nå og det er en sony ericson som er fullstendig ødelagt. også nå en egen mac, fordi din gamle mac var knust på skjermen eller no?
      assa, du skal bare være takknelig for at u noen gagn har hatt din egen pc, og i tilegg en mac!så nå tenkte du å kjøpe enda en ny??
      leilighet må vi haller ikke glemme, som 17åring..(!!) er ikke det bare SYKT? syntes ikke folk du er bortskjemt, og kan du ikke inrømme slev at du er kanskje en dråpe bortskjemt? kan virkelig ikke tro at folk som deg bare lever i sus og dus, når andre, normale folk her i verden sliter med å skaffe seg mat. har du noen gang tenkt på det, du? neppe, for sånn du lever kan du jo ikke ha gjort det, de pengene du har brukt på f. eks eda en ny iphone eller enda en ny mac, bare tenk at du kunne reddet flere mennesker med de pengende (det er faktisk sant) MEN i steden for vaelger Andrea Badendyck å bruke de pengene på en ny iphone, fordi det gamle var litt ødlagt..bare tenk andrea. at noen menneske ikke har sannvittighet nok til å hjelpe et lite uskyldig barn, men bestemmer seg for å bruke de pengene man kune brukt på å redde liv, til å betale en ny mobil (IPHONE 5) eller mac til seg selv. hvordan våger du å gjøre noe sånt? hvordan har du sannvittighet nok til å dra bankkortet sitt, så mange ganger på dyre ting, som kunne reddet liv? hvordan våger du?
      hvordan har du sanvittighet til slikt?

    20. Hvorfor kjøpte du ikke nye modellen med Retina-skjerm? Den har kanskje ikke fullt så stor lagringsplass, men som nevt et annet sted her, det er bare å bruke en ekstern harddisk

    21. Så gøy, viktig med god pc spessielt siden bloggen på ein måte er jobben din! jeg har macbook og imac veldig fornøyd med dei!<3

    22. camilla sjuseth: Hva er det du prøver å oppnå med å skrive noe slikt camilla sjuseth? Andrea jobber hver eneste dag flere timer! Hun har aldrig fri og lever for jobben sin noe også andre forettnings mennesker gjør for å tjene så mye penger. Det at du skriver at hun er bortskjemt er bare bull av deg og si, FOR HUN JOBBER FOR DE PENGENE. At du ikke har penger skal ikke gå ut over henne, du får ta å skaffe deg jobb da slik at du kan kjøpe deg en ny tlf. Herregud du er tragisk som skal true henne med å si “hvor dan våger du” og sånt? Tenk deg om litt lengere en 2 sec før du skriver noe lignende.

    23. camilla sjuseth: Hva er det du prøver å oppnå med å skrive noe slikt camilla sjuseth? Andrea jobber hver eneste dag flere timer! Hun har aldrig fri og lever for jobben sin noe også andre forettnings mennesker gjør for å tjene så mye penger. Det at du skriver at hun er bortskjemt er bare bull av deg og si, FOR HUN JOBBER FOR DE PENGENE. At du ikke har penger skal ikke gå ut over henne, du får ta å skaffe deg jobb da slik at du kan kjøpe deg en ny tlf. Herregud du er tragisk som skal true henne med å si “hvor dan våger du” og sånt? Tenk deg om litt lengere en 2 sec før du skriver noe lignende…

    24. Jeg lurer på hvilken skole du går på? Synes det hørtes utrolig rart ut at du er nødt til å kjøpe Adobe-pakken selv? Jeg går selv medier og kommunikasjon, og vi fikk kjøpe macbook pro for under halv pris, inkludert hele adobe pakken cs6. Når vi i tillegg fikk pc-støtte ble jo dette enda billigere. Om man går media er jo det helt utrolig viktig å ha alt av utstyr i orden for å lykkes med å faktisk lære seg mediefagene! Trodde alle skoler med medialinjer ga ut pc med adobepakken obligatorisk, det burde hvertfall helt klart være slik!

    25. Hei,jeg leser bloggen din hver dag og siden du tar ca 100bilder pr dag så er det kanskje lurt og kjøpe minne brikke! Så kan du ha ekstra mye plass i minnet på dataen din. Er minnet fult går pcen din myeeeee tregere ! Hvilket kamera har du? Jeg har Canon eos 650D med ekstra hd Linse og plass til 2000full hd bilder og videoer og batteri som varer i over 12 timer! Btw har 2 minne brikker og 2 batteri

    26. Jeg har en hp spectre. Helt fantastisk. For mac så betaler man bare for merke og ikke kvalitet for å si det sånn. Overpriset til de grader er det også.
      Digger bloggen din 🙂

    27. Bruker du iPhoto når du lagrer bilder? Isåfall, bruk mappesystemet istedenfor, det bruker mye mindre plass på dataen. og ta litt bedre vare på macen din, fyfaen jeg klikker på hvor ofte du bytter ut ting!! det er så idiotisk av deg, for du har nettopp flyttet ut for deg selv 🙂

    28. Skjønner ikke hvor du har det med at det koster 6000kr for å fikse skjermen :p Kjøpte meg en Macbook Pro til 1000kr med knust skjerm, ny skjerm koster 300kr på nettet, og å fikse det selv er superenkelt ( Nå er jo jeg IKT person, og mobilrepratør, så for meg er det superenkelt ) tar ca 1 time å gjøre det selv, og tar 4 dager før skjermen kommer 🙂 Spart masse penger! Tadaaa

    29. Hvor kjøpte du adobe greiene? Jeg bare lurer for jeg har en søster som går media og hun har tydeligvis gjort en feil å får bare prøvetid, siden de fikk “serienummer” på skolen, som skolen leverer ut til alle elevene på skolen, men hvor kjøpte du det og hva kostet den?

    30. Kan du lge et inlegg om hvor mye den kosta? for du skrev ikke det og jeg lurer fordi min bror vil kjøpe den meen han vil vite prisen , så det hadde vært fint om du hadde sakt prisen ??!Takk

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg