Som om jeg skulle sagt det selv!

 

Tusen takk for denne kommentaren, Madelen! Er så utrolig mange som lurer på hva jeg tenker når jeg kjøper så dyre vesker og mener mye negativt, og svaret på det kan dere egentlig se på kommentaren ovenfor. Akkuratt slik jeg tenker  Hadde en sum jeg skulle shoppe for i Paris og da istedet for å kjøpe massemasse klær fra kjedebutikker som til slutt ville tilsvart den samme summen, invisterer jeg heller i en unik designerveske med fantastisk kvalitet som jeg har for resten av livet + litt ved siden av. Vet at jeg blir så utrolig fort lei av vanlige klær og tilbehør, så det blir bortkastede penger for min del. Selvfølgelig, hver sin smak! Men det er mine penger og jeg bruker de som jeg vil. Jeg er dødsfornøyd og vet det var et klokt valg for min del, da er det vel det som teller?

 

 

 

– ANDREA BADENDYCK

93 kommentarer
    1. som du sa så er det jo dine valg, hva du bruker penger på. det er jo ingen andre som kan bestemme over deg. vær fornøyd med ditt kjøp, veska var veldig fin! 🙂

    2. Jeg misunner deg utrolig mye Andrea! Hadde jeg også hatt muligheten til det, så hadde jeg kjøpt det jeg har lyst på, men jeg har desverre ikke råd… Så ikke bry deg om negative kommentarer, haters makes you famous! Elsker bloggen din! 🙂

    3. Helt enig, forstår ikke hvorfor folk skal legge seg borti hva andre folk bruker pengene sine på.. Vær stolt over kjøpet ditt, denne vesken vil følge deg livet ut!
      Never hate people who are jealous of you, but respect their jealousy, they’re people who think that you’re better then them!
      Kjør på, du er flink og har inspirert meg til mange av mine kjøp!

    4. Helt enig! Det er dine penger og du skal kunne bruke det på det du vil og det som gjør deg glad, uten at andre skal kritisere det. Selv synes jeg det er mye bedre å bruke litt mer penger på klesplagg, sko og vesker når jeg vet at det er god kvalitet. Det er mange som kommer med negative kommentarer, med det er jo vårt valg hva vi vil bruke pengene våre på, sefølgelig kunne jeg kjøpt drøssevis av billige klær og vesker men jeg velger kvalitet! Kjempe fin veske Andrea:) Godt nyttår!:)

    5. Det som er så kjedlig er at man blir lei veskene. Og slike dyre vesker må man alltid passe på. For min del kan alle bare kjøpe dyre vesker, jeg ser uansett ikke forskjell. Man må kjøpe det man har råd til, fåtallet har råd til dette, jeg må jobbe 6-7 helger for å tjene ca 5000. Blir ikke mye ut av det

    6. Jeg er helt enig at du burde få bruke pengene dine på akkurat hva du selv ønsker, men skjønner også at mange mennesker syntes du bruker penger på uviktige ting. Det er virkelig ikke mange jenter i din alder som er like heldig som deg, og det er kanskje en ting du burde tenke over. Det er viktig at du sparer penger til seinere i livet, og ikke bruker alt på klær. For uansett om du vil det eller ikke, så kan du ikke leve et liv med bare designerklær, og en eller annen gang så har du ikke bloggen lengre.

    7. Akkurat sånn jeg ser på det også! Jeg vil bruke pengene, som Madelen sier, på ting som gjør MEG glad. Andre ser på meg som en helt komplett idiot når jeg velger å bruke pengene mine på en jakke til 8K feks. Men jeg kommer til å ha nytte av den i mange år. Det hadde ikke cubus-parkasen holdt ut en gang.
      HELT enig 🙂

    8. Jeg synes folk klager for mye på pengebruken til andre generelt. At man bruker for mye penger på klær. Min mening er at det handler om prioriteringer, og jeg personlig prioriterer klær, sminke og hårprodukter etc. Det er ting som får meg til å føle meg vel, og jeg synes det er verdt å investere i meg selv da. Det er jo nesten fælt å si det, at materalistiske ting gir glede, men det gjør de. Akkurat som en dyr gitar gjør for spesielt interesserte.
      Jeg synes det er bra man kjøper noe man virkelig liker, og du har jo penger til det! 🙂

    9. synes folk skal bry seg mer om seg selv og hva de bruker pengene på! de kjøper kanskje igjengjeld masse unødvendig! kanskje de røyker i 20 pakning for dagen, det blir fort mye mere penger enn den vesken som du nå har valgt å kjøpe! og så lenge du har pengene til det, og muligheten så ser ikke jeg noen grunn til å ikke leve livet slik at du trvies!

    10. Du trenger vell fortsatt ikke 2 sånne Céline vesker pluss andre merkevesker for at du skal være lykkelig? Du blir jo ikke noe mer lykkelig av å ha alt?

    11. Word! For å sitere fashion læreren jeg hadde i NY (mann og hetero i tillegg);
      “When you buy a Louis Vuitton or a Bottega Veneta it’s going to last. You pay for quality, and you don’t go to Forever21 or H&M buying something and then expect it to last for years. A Louis Vuitton is something you can hand down to you daughter, and hers after that. You get what you pay for!”

    12. amalie: Hun sparer nok masse. Økonomien hennes er også hennes eget valg. Hun har nok full kontroll 😉 Hennes valg!
      Helt eni i Madelen sin kommentar! 😀

    13. jeg skal kjøpe meg enten en chanel veske eller celine vesken eller begge deler. jeg vet hvor mye den sorte vesken koster, men hvor mye koster den nye beige?

    14. Gjør virkelig en VESKE deg lykkelig, Andrea? Er du SÅ overfladisk? Greit at du kanskje synes det er gøy å ha en designerveske, men når du har, ja jeg vet ikke, 6 stk? Det er jo helt sykt! Og nå har du altså brukt 30 000 kroner på to vesker som er nesten helt like, bare forskjellige farger? Greit at du velger å bruke pengene dine på kvalitetsklær (og vesker), men det er da ikke nødvendig med flere av samme? Vet ikke hva du har som planer for fremtiden, men håper ikke du tenker å leve på letttjente bloggpenger resten av livet? For det er desverre ikke slik virkeligheten er.

    15. Jeg er veldig enig med både deg om Madelen i at det er bedre å investere i en veske som du kam bruke lenge! Det jeg reagerer på er ikke at du investerer i em vesle, men at du får det til å høres normalt ut. Det er ikke vanlig at en jente på 17 år har et så høyt budsjett på en liten helgtur, det vil jeg du skal vite! Men vær fornøyd med kjøpet, håper du ikke går lei med en gang:)

    16. Jeg kan godt forstå at å bruke penger på en dyr, og mer solid veske er greit når man har økonomi til det 🙂 Men man trenger ikke ha en dyr veske for å være stilsikker, som tilsvarer at du ikke trenger en dyr veske for å se bra ut. Men om et innkjøp kan gjøre deg lykkelig, så vil jeg for all del unne deg det. Mange kommer hjem etter en bytur å tenker “åh, angrer skikkelig på at jeg kjøpte den” .. Men når man kjøper noe som er så dyrt, så har man tenkt nøye igjennom det.
      Innkjøpet ditt falt veldig i smak hos meg i hvert fall! 🙂 Veldig fin veske

    17. Skjønner ikke hvorfor dere gidder å henge dere oppi at andre velger å kjøpe dyre vesker. Dere har heller ikke noe med det å gjøre. Noen velger å bruke pengene sine på dyre vesker og klær fordi de har en stor interesse for nettopp dette. Andre bruker kanskje mange penger på andre ting. Så slutt å rakk ned på hvordan folk bruker pengene sine, vi er alle forskjellige!! 🙂

    18. Har du noen ideer til hva man kan gi til kjæresten som gave? Til bursdag og så videre, slitter litt:)

    19. Kjære dere som syntes Andrea bruker for mye penger på designer vesker og klær. Andrea har sin smak og du har din. Tenk over hvor masse ræl folk bruker pengene sine på, men Andrea kjøper kvalitet. Det er noe som heter missunnelse, desverre. Hvis dere syntes det er feil av henne å kjøpe det så ikke bry dere. Jeg for min del ser opp til Andrea og syntes hun har en flott stil. Hvorfor henge seg oppi hvordan folk bruker pengene sine. La henne kjøpe en dyr veske i stenden for ti stykker som bare går i stykket til samme pris. Hvis hun hadde kjøpt ti billige hadde sikkert det også vært feil. La henne disponere pengene sine sånn hun selv vil…!
      Veskene Andrea har er fine, så kanskje du bare er så missunnelig at du ikke klarer å si noe positivt om det. Det er alltid noe positivt med hvert menneske og hvordan man også bruker pengene sine. Se det positisve i dette. La henne kose seg. Jenta er bare 17 år og har vel funnet sin smak og stil. Hvis du hadde hatt penger til det og den samme smaken hadde vel du kanskje gjort dette du også, kanskje.
      Jeg hadde også gjort det hvis jeg hadde hatt penger til det, men det har ikke jeg.
      Stå på, Andrea! Jeg og så mange andre står bak deg å støtter deg!

    20. Jeg skjønner poenget ditt med at det er veske som varer lenge. Det gjør det garantert. Men å kjøpe to utgaver av samme veska, selv om de varer lenge? Da ville jeg heller kjøpt en ulik de jeg har.

    21. problemet er ikke hva du kjøper, men hvor mye du kjøper for!! kan vel tenke meg at du hadde satt av rundt 20 tusen (?) til shopping, og det mener jeg er i overkant mye! men jeg har også såppas mye selvinnsikt at jeg tror at hadde jeg tjent like mye penger som du, hadde jeg nok gjort noe lignende 😉

    22. Helt enig! Jeg er ikke en veskeperson selv og ville heller kjøpt klær for pengene, men det er det som er så bra; at alle er forskjellige! Ikke bry deg om negative kommentarer av misunnelige personer 🙂

    23. lol, alle her skjønner hvorfor du vil ha en veske? fordi alle som leser denne bloggen liker mest sannsynlig dyre ting selv. Det er ikke det som er det kvalme her, det som er helt kvalmt er du faktisk har et så stort budsjett på en paristur i en helg. Skaff deg et fadderbarn og gjøre noe fornuftig siden du bader i penger, så kan vi fint leve med en LV vekse eller Celine veske, men gjør noe fornuftig også. Hvis at du tenker på andre enn deg selv 🙂

    24. Du skal så absolutt får bruke pengene dine på det du selv vil! Ingen skal få bestemme hva andre skal kjøpe og ikke. 🙂 Likevel er jeg litt uenig i noe av det du skriver. Det er ikke alltid slik at designerklær/vesker har bedre kvalitet en hva kjedebutikkene fører. Det er mange designerklær som er helt identiske med mange av plaggene kjedebutikkene fører. F.eks. en vanlig, plain olabukse. Jeg har litt problemer med å forstå at man går fortere lei en bukse fra en kjedebutikk istedenfor en bukse fra f.eks. acne.
      Jeg mener ikke å lage noe kvalm med denne kommentaren, ville bare forklare hva jeg tror flere også mener. 🙂 Jeg liker bloggen din veldig godt, Andrea, og du virker som en veldig hyggelig jente, så jeg har ingenting imot deg selv om du er glad i designerklær og vesker.

    25. enig med milla. ikke lur deg selv til å tro at du er så mer mer “stilsikker” eller “kvalitetsbevist” enn alle andre. du er en bortkjemt liten 17 åring som uten bena planta på jorden. Få deg en jobb, en blogg er ikke en jobb, det er en idiotisk egotripp som mangler siderstykke. sponsorer som bestemmer hva du skriver om til syvende og sist uansett. du forstår rett og slett ikke verdien av en krone.

    26. På en side, så er jeg helt enig i at man ikke skal henge seg opp i hva andre bruker penger på, men det er en annen side også. Først, så er jeg helt enig med Ingrid – gjør en veske deg lykkelig? Kanskje, ja – men du har flere. Også kan man jo kanskje si at det er bedre å ha en dyr veske i ”50 år” enn å ha en billig som ryker etter få måneder, men halo, du blir jo lei og bruker den ikke like mye i mange, mange år vel? Du investerer STADIG i nye designervesker. Jeg hadde hatt en forståelse for det om man hadde kjøpt seg en dyr veske og elsket den og hatt DEN ENE som den dyre veska. Forresten vil jeg også si at jeg kjøpte en veske til 300 kroner for 6 år siden, den har jeg brukt bokstavelig talt over alt, den har tålet 3 kilo skolebøker og er finere enn noen gang 🙂 FRED for veske-diskusjonen, haha

    27. ENIG! dine penger, så da velger du selv hva du vil bruke de på 🙂 jeg har selv en celine veske og “elsker” den så mye mer en alt annet dritt jeg kjøper fra kjedebutikkene og kaster etter to ganger 🙂 mye lurere å kjøpe gjenstander med kvalitet!!

    28. Helt sant det dere sier! Problemet oppstår når man kjøper seg flere og flere dyre vesker. Skjønner godt at man vil ha én veske i god kvalitet fordi den varer lenge, men helt ærlig tror jeg du kommer til å bli lei av den. Du som bare er 18 år har allerede 4 dyre vesker. Hvis du skal fortsette det “forbruket” du har nå kommer du til å kjøpe vesker for ca 2.000 000 gjennom livet ditt. Tror neppe noen kjøper vesker for to mill fra hm. Anyways så synes jeg det blir feil å kritisere. Det er dine penger og du gjør hva du vil med dem 🙂 Håper du bare tar dette til deg som konstruktivt!

    29. Til anonym, “E”
      Hvem er det du snakker til? Er det meg, og hva vet du om hvor mange vesker jeg har? Jeg har ÉN.

    30. Eg hadde gjort akkurat det samme som deg hadde eg hatt råd 🙂
      Celine veskene er øverst på ønskelista hos meg, men blir nok noken år til endå før eg får kjøpt den..
      Skal vertfall ha tak i ein, for eg har så lyst på den 😀 Misunner deg veldig som har 2 stykker allerede 🙂

    31. Du er klar over at “billige” merker og designervarer produseres i samme fabrikk? Det er merkelappen som sys på som avgjør prisen på varen, ikke kvaliteten. Min far er i Kina hver eneste år og besøker fabrikker, produksjonsfirmaer og drar på en haug av messer. Du hadde fått sjokk! Man bør heller tenke på å kjøpe det man synes er fint selv. Designermerker har stort sett samme kvalitetsverdi som “billige”, spørs bare hvor de er kjøpt. Armani f.eks selger dårligere kvalitet enn kjedebutikkene. Det finnes ikke en fabrikk til hvert merke. Faren min importerer mye varer, og har ganske grei peiling når han selv er i Kina for å sjekke fabrikkene og produksjonen.

    32. Det skal da være mulig å kunne blogge om sine dyre innkjøp uten å få så jævlih mange kommentarer om hva man kan kjøpe og hva man ikke kan kjøpe, at veska er lagd av skinn og noen få bloggere slutter å kjøpe dem, betyr ikke at de som lager dem kommer til å slutte å selge dem! Dere som er i mot skinn, pels osv. Ikke kom å si at dere gjerne kan nyte en bruker, biff osv. Fordi der er samme dritten! Bli vegisser alle sammen, la oss som vil ha pels jakker, skinn vesker osv. Være i fred så kan dere gå å passe på hva dere sminker dere med, spiser, har på dere osv. Ja noe s
      minke inneholder noe dyr i seg, ja godteri har noe dyr i seg og jeg vedder på at såpen

    33. Okey! Nå skal ikke jeg late som jeg er en ekspert, men billige vesker kan faktisk være veldig bra de også. Det føles virkelig som om folk hater på billige vesker! Vel, jeg hater billige vesker som er kopi av noe annet da! Ekte vesker er alltid riktig! Jeg syntes den sorte Celine vesken er dritfin og hadde jeg hatt råd ville jeg også ha kjøpt den. Bare la Andrea kjøpe det hun vil for pengene sine. Hvorfor bryr folk seg egentlig…??? Det er hun som bestemmer, samme som at DU bestemmer over dine penger. Skal Andrea liksom komme å kjefte på deg hvis du kjøper en dyr veske??!!!

    34. syns det er så ufattelig trist at jeg ikke vet om jeg skal le eller grine, det er dine penger – du bruker de på det du vil. Om du kjøper en veske eller lager papirfly av pengene dine spiller ingen rolle for leserene dine. Dine penger, your call! Du har jo tjent dem selv, og da er det jo en ekstra glede i å kunne kjøpe seg noe fint. Når jeg får min første “voksenjobb” type ferdig å studere begynner på voksenlivet skal jeg kjøpe meg en veske til premie.

    35. HAHAHSA, du kan si hva du vil om heller 10 000 for en veske som varer i 50 år, men så lenge du kjpøer en til 10 000 en gang i måneden,…. IKKE SÆRLIG BRA FORBILDE!!!

    36. Så kjøper ikke du så ofte klær fra kjedebutikker da! Tror folk blir litt sinte på deg når du legger ut på Twitter at du synest det er teit at folk skriver på f-b at de har fått MacBook til jul, og at ingen bryr seg! Men hvem bryr seg om du får en diamantring av Axel, og du legger ut mange bilder av den på insta og skriver om den på Twitter og bloggen? Må si at du virker som et dårlig forbilde på Twitter og virker bare falsk på bloggen din!
      Men ja folk er misunnelige på deg, siden du tjener fett på å skrive om ditt “perfekte” liv, men du trenger ikke å skrive her da om alt du kjøper deg og klage på andre.

    37. Hei du Andrea! Jeg forstår deg, og jeg vet at man liker best å ha en veske som varer lenge, det gjør jeg også. Men for å være ærlig har du begynt å blogge ganske overfladiskt. Jeg elsker å lese bloggen din, det gjør jeg! Men som et tips vil det være å ike skryt eover alle tignene. Det ødelegger andres selvtilllit, de vil ha like me som deg, som de alldri kan få. Det blir irriterende, kan du tenke litt på det? 🙂

    38. Er helt enig! Jeg syntes at du bestemmer selv hva du skal bruke pengene på og at det ikke har noe med leserne dine å gjøre.
      Jeg syntes også at det å shoppe i seg selv har blitt dømt negativt mye i det siste.

    39. Det at Andrea blir lykkelig eller glad over å kjøpe en deisgner veske er fordi hun interesserer seg for det, akuratt som andre har sine interesser! Hvis Andrea sparer eller tjener penger selv til en veske så blir hun selvfølgelig lykkelig fordi hun får resltater av noe hun har jobbet for, og når hun har jobbet for noe så belønner hun seg med det som hun vil og har lyst på.
      Synes du skal være kjempe fornøyd med vesken din Andrea, virkelig, den er kjempe fin og det går med så mye forskjellig. Fargen og skinnet er kjempe fint! Har selv mange designervesker og får en del kommenterer fra folk og venner, men det er vel misunnelse som vi må heve oss over..

    40. Jeg respekterer valget / tankegangen, men å bruke flere tusen kroner på en veske er etter min tankegang sløsing. Det har absolutt ingenting med misunnelse å gjøre. Dette er en tankegang jeg håper dere kan respektere.

    41. haha. problemet er jo at man da ikke har 1 dyr veske, dere kjøper jo fler. hvor er da sparingen? haha, luringer…

    42. Syns folk bør tenke mer på seg selv, og ikke dømme alle andre over valgene sine. Om du (snakker til Badendyck her) ønsker å bruke dine egne penger på vesker, så ser jeg ingen grunn til at andre skal klage og irritere seg over det. Jeg selv bruker penger på “ubetydelige” ting fordi det gjør meg glad, og det gjør sikkert de som klager her og.
      Og Noah, om selvtilliten til folk blir ødelagt av å lese om hva andre kjøper og at de har et bra liv, så er det nok noe galt med dem heller enn Andrea her som bruker penger på dyre vesker.

    43. Ja, jeg skjønner akkurat hva dere mener! Og selv kommer jeg nok til å kjøpe e designerveske en dag, men som sagt så er det greit å kjøpe en som vil vare lengre, men du kjøper flere en en! Dette gir veldig press blant unge jenter og hvis du og andre bloggere fortsetter slik blir ikke verden et bedre sted akkurat…. Jeg respekterer deg utrolig mye, men tenkte jeg måtte si fra! 18 år og flere designervesker er ganske groose (vet ikke om jeg skrev det rett) å tenke på!

    44. hvorfor slettet du kommentaren min? siler du ut de som ikke er enig med deg? talk about being all grown up, honey

    45. Det er desverre ikke alle som har råd til å tenke sånn. Bokstavelig talt. Og det er bare litt rart å tenke på at det er en sånn verden vi lever i. For to år siden gikk firmaet til moren min veldig dårlig, og til slutt måtte vi låne penger av vennene våre forde vi ikke hadde nok til mat. Den perioden kunne jeg rett og slett ikke klage på om jeg ikke fikk akuratt de klærne jeg ville. Fra ett sånt synspunkt kan det virke tåpelig å bruke så mye penger på en veske som mest sannsynelig er ute av mote om ett år. Just saying.

    46. Helt klart det som teller Andrea! Det er dine penger som du velger å bruke på noe du liker. Skjønner ikke hvorfor andre skal drive å kommentere eller bestemme det. Du gjør jo ikke det med dem.

    47. Kunne ikke vært mere enig selv! Jeg har selv planer om å kjøpe meg en dyr designerveske og måten hun forklarer det på er så utrolig bra. Men dessverre er det ikke alle som tenker sånn, Andrea! Mange er vel også misunnelige på deg fordi du har mere penger enn en vanlig ungdom på 17 år har og noen bruker misunnelsen sin på å skrive dritt og kommentere alt dessverre.
      Dessuten så er det jo opptil deg hva du bruker pengene dine på, ikke andre. Så skjønner ikke hvorfor folk skal klage å slenge dritt for det 🙂

    48. Er jo helt greit å ha én dyr veske eller jakke, men du kjøper jo i designerting i hytt og pine som om det skulle vært et par sokker fra Cubus. Det er kvalmende å se en 18 år gammel jente kjøpe seg slike ting pga. hun skriver ett innlegg hver dag om hva hun går med eller hva hun har spist. Jeg er selv 18 og klarer meg med 800 i måneden utenom klær som faren min sponser, og det inkluderer bensin og.

    49. Er man økonomisk, handler på tilbud, evt. pruter, og ikke kaster bort pengene på vås (slik mange i dag gjør), er det utrolig hvor flotte ting man kan få råd til. Istedet for å handle dyr mat i kantina på skolen hver dag – smør niste hjemme. Ja, det er mange knep for å få noe man ønsker seg. F.eks. en veske. Jeg vil påstå at dere som slenger dritt ikke takler de dyre kjøpene til Andrea, fordi hun tjener penger på en blogg (noe dere ser på som en “hobby”, men som egentlig er en krevende jobb). I tillegg er hun vakker. Misunnelsen er veldig sterk i Norge. Da jeg kjøpte meg en dyr veske, merket jeg at vennene mine behandlet meg annerledes. De ble litt “hatefulle”. Dermed oppsøker jeg steder hvor jeg finner likesinnede. Haha 🙂 Folk takler at man bruker penger på en scooter, for den er til nytte, men ikke en veske. Det er der det ligger. MEN dette handler om interesser. Noen vil kanskje gå til skolen med en fin veske, istedet for å kjøre scooter. Det ville jeg gjort iaf.

    50. Du kan bruke pengene dine på akkurat det du vil, men når du legger ut innkjøpene dine på bloggen må du også tåle å høre hva andre synes om dem. Det er ikke normalt å bruke så mye penger på klær og vesker. Greit nok å investere i en designerveske som man blir veldig glad i og setter pris på, men å handle slik i hytt og pine blir bare dumt og ekstremt overfladisk.

    51. For all del, bruk penger på det som gjør deg lykkelig. For min del er det ikke deg direkte det handler om. Det som provoserer meg er den trenden som skapes av bloggere. Hvilke tenåringer idag har råd til jakker til 10.000 kroner, designervesker, macbook air, iphone og weekendturer til europeiske storbyer? Det er desverre ikke mange. Likevel så driver et ekstremt kjøpepress mange av dem til å jobbe blodhardt for å få seg råd til de jakker og klær som er populære nå for tiden. Kjøpepress blant ungdommer har det alltid vært. Den viktigste forskjellen fra da jeg var tenåring for ti år siden er at kjøpesummen for de ting og klær som er populære har gått opp helt vanvittig. Antrekket ditt er vel sikkert en månedslønn for mange her i Norge. Det er det ikke alle 17-åringer som kan ta seg råd til. Husk at du er et forbilde for mange på godt og vondt enten du vil eller ikke, og det fører faktisk med seg et ansvar.
      Igjen, dette er ikke ment som en hatefull kritikk til deg, men snarere et kritisk blikk mot en trist samfunnstrend som du, Andrea, både lider under og bidrar til å skape.

    52. Jeg har også en LV veske og jeg bare elske den så mye! Jeg skjønner meg virkelig ikke på folk som har noe imot at man kjøpe sånne vesker, men det er altid folk i verden som er sjalue!

    53. Er nokså enig e det hun sier, selv om jeg aldri har hørt om hun som brukte 10 000 på en veske, og brukte den i over 50 år 😉

    54. Hvis jeg en gang finner er fin, kvalitetsveske som kan bære mange skolebøker på h&m skal keg si meg enig med de som ikke er enig med Andrea! Skal man ha kvaltitet, må man opp i pris!

    55. Jeg er enig med deg, Andrea. Der er din blogg og dine penger, og derfor bør du kunne kjøpe det du har lyst på uten at folk skal rakke ned på deg og kalle deg “et dårlig forbilde”. Jeg er ganske sikker på at Andrea sparer en god del av hva hun tjener, for denne jenta virker ikke dum, selv om hun kjøper dyre vesker. Der er bare hennes prioriteringer og hennes valg. Hadde jeg hadde pengene selv hadde mitt første kjøp vært en Chanel veske, rett og slett fordi jeg syns Chanel veskene er utrolig fine, og de går aldri av moten samtidig som det er bra kvalitet. Og som Andrea skrev er det det hun er ute etter når hun kjøper vesker. Man trenger selvfølgelig ikke dyre vesker for å se stilfull ut, men hvis du setter kvalitet før kvantitet holder en designerveske lenger enn en fra kjedebutikkene. Jeg er ganske sikker på at dersom hver og en av dere hadde fått 20.000 rett i hånden hadde dere kjøpt det som stod høyest på ønskelisten over materialistiske ting, det hadde ihvertfall jeg. Og det at hun valgte å kjøpe to like vesker får være hennes valg, ikke vårt.

    56. Det som er så spesielt i dette tilfellet er at en jente som ikke har fylt 18 enda, har så mange designervesker at hun må bruke begge hendene til å telle de. Da kan man ikke lenger bruke det argumentet at “én designerveske er bedre enn 10 billige”. Hun har jo allerede 10 designervesker. Når hun har så mange sparer hun heller ikke penger. Dette er bare kvalmt og tenk deg hvilke signaler hun sender til alle andre tenåringer i Norge. Lurer på hvilke foreldre hun har…
      OGSÅ SAMME VESKE BARE I FORSKJELLIG FARGE?!?!? Hvordan er det mulig.
      Har selv to designervesker og VET hvorfor det er stas og alt det der, men en 17åring da… MAKAN.

    57. Hei Andrea! Greit nok at du bruker pengene på det du vil, men å bruke så mye penger på en veske, når det er såååå mange som ikke har råd til mat engang? Hvordan gjør det deg glad? Du burde kanskje tenke litt på det neste gang du kjøper en veske til flere 1000 kr…

    58. Det er litt forskjell i å eie en designerveske og å eie flere designervesker. Når du i tillegg har samme veske, men i forskjellig farge så er det(etter min mening) sløsing med penger. Er vell kanskje annerledes for deg som tjener mer penger enn en normal ungdom, men du er tross alt 17 år gammel. En 60 år gammel dame har sikkert ikke like mye merkevesker som deg engang.
      Det er nok kjekt for deg å ha så mye penger å bruke, jeg skjønner at mange er misunnelige. Alt i alt er det jo du som velger hva du skal bruke pengene dine på, folk har jo forskjellige ting de blir glade av selvfølgelig! Smaken er som baken, den er delt 😉

    59. verdens dummeste kommenatar… Hvordan kan noen skrive en kommentar om hva DU selveste skal gjøre og hva hun ville gjort!! Hun bruker i vertfall ikke så smarte ord som deg!! Det er bare hun som tenker sånt, og vi er flere tusen som liker og støtter deg for hva enn du gjør…. WHAT DOESENT KILL U MAKES U STRONGER!! Stay strong Andrea!!

    60. Hei der Andrea:) Veldig fin blogg du har her:) Liker veldig godt hvordan du fremhever bildene dine og liker veldig godt tekstene du har under bildene:) Jeg har fulgt med på bloggen din en stund, prøver og holde meg oppdatert på hva du skriver og legger ut 🙂
      Ta gjerne en titt på bloggen min også 🙂
      Mvh. Pernille
      http://pernillestavelie.blogg.no/

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg