Jeg er verdens heldigste

Åh.. Nå har jeg hatt Molly i to dager og jeg har aldri før møtt en så fantastisk hund. Hun har verdens søteste fjes, veier 1 kilo og har den mykeste pelsen. Utseendemessig er hun rett og slett en liten hjertesmelter! Men ikke nok med det, så er hun verdens nydeligste på innsiden også. Hun har en så sinnsykt fantastisk personlighet! Hun er veldig rolig og utrolig kosete. Så fort jeg har vært borte fra henne i 1 min er det DEN gjennsynsgleden hvor hun overfaller meg med kjærlighet. Ååå, mammahjertet smelter. Hun har heller ikke grått etter familien sin en eneste gang siden hun kom! Hun er også utrolig smart, har lært navnet sitt og så har hun lært å sitte og ligge på kommando.

Den første natten sov jeg med henne på madrass mens i natt så tenkte jeg å ligge i sengen min i mens hun lå i sengen sin som jeg hadde lagt ved siden av min. I og med at hun er så liten kan hun ikke sove med meg i sengen, i tilfelle hun detter ned. Hun kan først ligge der med meg når hun klarer å hoppe opp og ned selv! Men det ble for ensomt for lille bebi å bare ligge ved siden av sengen og ikke ved siden av meg. Så da begynte hun å pipe og prøve å komme opp til meg, det endte med at jeg la meg på gulvet med henne. Uff, jeg gir virkelig lett etter, haha. Ææ, jeg er så sinnsykt heldig som har verdens nydeligste og snilleste hundevalp. Gleder meg så utrolig til tiden fremover med henne, blir såå lykkelig av tanken! Hun gjør virkelig dagen tusen ganger bedre ♥ Skal legge ut videoblogg av henne snart så dere kan se hvor fantastisk hun er.

Verdens skjønneste ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 

 

 

 

– ANDREA BADENDYCK

155 kommentarer
    1. kan du lage et eget innlegg ( eller hvertfall fortelle litt)om rasen? om hvor stor og gammel de blir osv?:-) Nydeligste jeg har sett!

    2. Sitter her kl halv 2 på natten og smiler til meg selv når jeg ser disse bildene. Helt seriøst, søteste hund jeg noen gang har sett. Smilet hennes smelter hjerte mitt. ååå får lyst på hund nå (pomeranian selvfølgelig)!

    3. Ser veldig ut som hunden min når den var bebbi. Ho er av samme rase bare et par år eldre! Jeg lover deg, du gjorde rett valg når du valgte hunderase! Aldri før har jeg sett en så kjærlig hund. Den logrer og danser og løper rundt når du kommer hjem, den viser virkelig kjærlighet ovenfor de den respekterer. De er også veldig flinke til å lære triks og de er faktisk veldig gode innen agility! Men du burde være obs på å passe på bjeffing fra den er helt liten, ofte prøver de å være litt vakthund, så det er lurt å ha reglene der fra førsten av! Masse lykke til videre med hunden❤ gleder meg til å følge med på bloggen!

    4. fyttikatta!! Det er det skjønneste jeg noen gang har sett!:) Du er så heldig som har muligheten til å få kjøpt en sånn glede inn i livet ditt:) unner dere begge to alt godt!!

    5. Veldig søt. Kunne ønske pommene ikke ble større enn det Molly er nå 🙂 Da hadde jeg nok kjøpt en sånn.

    6. Går du på betakaroten hele året, og hvor ofte tar du som for å opprettholde brunfargen?
      Kan du lage ett innlegg med hva jeg har i hånsbagasjen, du reiser så mye så det ville vært gøy å se hva du liker å ha med deg på flyet! 🙂

    7. Katrine; kanskje fordi det er ei jente? Jenter må få ut tisset en plass di óg 😉
      Hæhæ, var jævlig sært skrevet av meg, men..

    8. Ja når du tenker på hvor skjønn og herlig hun er, kan du jo også tenke på det høye antallet med andre hunder som blir drept når du velger å støtte pelsindustrien 🙂

    9. jeg har noen tips til hvordan du kan få hunden så flink som mulig 🙂 fikk hunden min på denne tiden ifjor og han har klart seg veldig bra!
      for det første anbefaler jeg og ta 3 uker fri fra skole/jobb minst! og være med valpen så mye som mulig de første dagene, så avvenne den med å være med deg først i 5 min av gangen, også lenger og lenger, men aldri mer enn 1 time iløpet av de 2 første ukene! det var det oppdrettern sa til meg iallefall og det funket bra, han ble aldri noen pipete hund når jeg etterhvert måtte tilbake på jobb og han ventet, i de første 2 mnd dro jeg hjem fra jobb i pausene for og være med han, men det skjønner jeg jo at alle ikke kan men jeg benyttet meg av at jobb og hjem var nærme.
      stueren – anbefaler jeg ikke å skrike nei eller fy ellernoe, bare knipse og peke med fingern så gå bort og bære valpen ut mens han tisser. det gjorde jeg og når min chihuahua hadde vært hos meg i 6 uker var han helt stueren, og chihuahuaer er kjent for og bruke litt lenger tid, alle små hunder egentlig har jeg hørt men jeg har bare hatt små hunder og alle har blitt raskt stuerene, så er vell mye “rykter” om små hunder. så anbefales det og gi den mengen mat valpen skal ha delt på 4 ganger om dagen, så det ikke går så lenge mellom vær gang siden små hunder kan få lavt blodsukker fort. når den blir eldre holder det med en gang morgen og en gang kveld. og GRE valpen, og klip neilene, ikke klipp for langt bare littegrann så den blir vant til at du driver med neglene og grer den, det er helt forferdelig og begynne og lære dem når de blir eldre. og mange som er imot klær på hunder, men en så liten hundekropp blir for avkjølt å da er det ikke noe galt i og ha en genser eller 5 hehe. men seriøst, det er noe som ikke plager hunden i det hele tatt iforhold til hvor fort kald den blir. ser du har bestilt noen klær til henne det syns jeg er kjempefint 🙂 . jeg pusser også tennene på min chi siden de to andre hundene familien har hatt har vært mye plaget med tannstein, å dyrelegen har gittt meg mye ros for tennene til min chi. jeg gir han dentastix annen vær dag også, pusser tennene kanskje 2 ganger i uken. det er ikke noe du trenger å gjøre da, men bare ett tips, kjedelig og måtte fjerne tannstein hele tiden hos dyrelegen.. og så har min oppdretter sagt at valpen ikke skal hilse på flere mennesker en “familien” altså de menneskene han/hun skal omgås den første uken, vet ikke helt hvorfor, er vell kanskje for at det ikke skal bli for mye for valpen eller at den først skal danne bånd til de nærmeste? dette er mine erfaringer å er absolutt ikke sikkert alt er rett, men det er dette jeg har fått beskjed om fra min oppdretter 🙂 også anbefaler jeg deg om du lurer på noe og spørre oppdrettern, man føler kanskje at man maser men de setter virkelig bare pris på at du bryr deg og at du er seriøs med valpen din 🙂 lykke til med din lille hjerteknuser 🙂

    10. ÅHERREGUUUUUD JESES, så nydelig!! Tror faktisk jeg aldri har sett en hund som er så nydelig som den. Du er UTROLIG heldig som har fått den valpen! Ønsker meg sååå en pomeranian selv. Noen sier at dem kan være sure, grinete og hissig.. Tror egentlig ikke så veldig mye på det. Hvor mye betalte du for henne? 😀

    11. Håper du slipper den vrangperioden de fleste valper får i en viss alder, og at den holder seg like søt og snill 🙂 Men mest sannsynlig kommer det vel en tid hvor den tester grenser og lignende, akkurat som menneskebarn, haha. Så utrolig søt den var! Også et lite tips, jeg vet ikke om du allerede har hørt dette, men en utrolig rask måte å få den stueren på er å ta den ut og sette den på gress hver gang den har spist, lekt eller sovet, da må den som regel alltid på do. Dette er jo omtrent det eneste den gjør, så det blir jo veldig ofte, men funker veldig effektivt. Da blir de fort vant med å bare gjøre fra seg ute og blir ukomfortabel med å gjøre det inne. Dette funket iallefall veldig bra for min valp, han var stueren etter omtrent en og en halv uke 🙂

    12. Noe så nydelig 😀 skikkelig skjønn!
      Forresten lurt å begynne å trene på at hun er aleine så tidlig som mulig, f.eks la henne være igjen på rommet når du skal hente noe å drikke osv så hun ikke blir bjeffete og nervøs når hun skal være aleine. Lurt å begynne så tidlig så mulig så du får en rolig og avslappet hund 🙂 vet hvor vanskelig det er å gå fra de søte hårdottene! Lykke til, hun er nydelig!

    13. Hei 🙂
      Jeg har også noen tips til deg i forhold til Molly.
      For det første burde du etterhvert sosialisere henne MASSE med andre hunder og mennesker. I tillegg burde du gjøre henne vant med bylivet tidlig ettersom du bor i Oslo.
      Et annet godt tips er å gjøre henne vant til stell tidlig, både bading, gre henne og pusse tenner. Jo tidligere hun blir introdusert til dette jo bedre. Du burde vere konsekvent på dette området fordi de fleste hvalper ikke liker dette noe særlig i starten men det blir bedre etter hvert.
      Den første kommandoen hun burde få inn er innkalling! Det blir mye lettere for dere begge om hun kommer når du roper på henne. Siste tipset jeg har å komme med, dette fikk jeg aldri helt til med min egen hund, er å få henne til å hilse på en pen måte. Uten å hoppe eller bjeffe, eller bjeffe når noen ringer på døren. Her hjelper det ikke å kjefte og skjenne, når hun hopper kan du bare snu ryggen til henne. Om hun bjeffer når det ringer på, skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har noe supertips, ettersom jeg aldri fikk dette til med min pomme. Masse lykke til med Molly <3

    14. hunden min ligger også med magen opp :)) <3 men hvor kjøpte du halsbåndet med navn på? <3 love your blog <3:)

    15. hun er så søt!! ønsker jeg hadde en hund som hun!!
      kan ikke du lage en ny video på youtube for meg!!
      nusse hunden din fra meg! <3

    16. Aweee, hun er virkelig helt nydelig! Lurer veldig på hvor du kjøpte den, siden på alle stedene jeg har sett (på nett) har de ikke vært i nærheten så fine og søte som din! Jeg finner heller ikke så mange i den fargen du har, mest mørkere…synes fargen cream eller sånn lys beige er veldig søtt 🙂 blir helt forelsket i hunden din, hehe<3

    17. Jeg har hørt fra noen som har/ har hatt mange hunder og egen kennel, at hunden må sosialisere masse med folk og andre hunder (dyr) så den ikke blir aggressiv.
      Jeg er ganske sikker på at det er den søteste hunden jeg noen gang har sett!

    18. Åååååh, herregud! Hun er så utrolig søt<3 Den følelsen når du kommer hjem og hunden blir såååååå glad for å se deg, det er virkelig en helt fantastisk følelse^^

    19. Så nydelig! Smelter hjertet mitt jo:-) Lyden av en hundevalp som tasler rundt i huset er den herligste lyden i verden og ihvertfall når du kommer hjem til hunden din etter en lang og slitsom skoledag og den står og logrer og tar deg kjærlig i mot! Har hatt labradoren min i 5 år nå, angrer ikke 1 sekund! Du har gjort en god investering i å skaffe deg hund, Andrea:-D

    20. Aww. Jeg har velig lyst på en selv, men hvis du kunne hatt et blogginnlegg om praktiske ting å vite om den. :)) Digger bloggen din<3

    21. Jeg er nesten på gråten av at jeg ser hvor lykkelig du er og hvor heldig Molly er som har deg, som tar godt vare på henne! Hun er heelt nydelig , hjertet mitt smelter! fortsett å pass så godt vare på henne, vet hun har verdens beste mamma <3 Digger forresten også at du blogger om Molly, gjør meg rett og slett glad!!

    22. Jeg hentet min valp i går. En Jack Russell. Litt mer enn 8 uker gammel og ja – jeg er også forelsket! Men dette er ikke første gang jeg kjøper valp, jeg har en 2 år gammel hund fra før og jeg lover deg: Du kommer ikke til å angre hvis du klarer å oppdra hunden din riktig!
      Da jeg kjøpte min første hund, angret jeg aldri og angrer ikke nå heller og kommer aldri til å gjøre det. Hun har lyst opp dagene mine og rett og slett bare… gjort livet til det bedre. Hun kan selvfølgelig være en ramp noen ganger, men det må man bare regne med. Ingen er perfekte.
      Jeg er sikker på at valp nr. 2 vil være like fantastisk 🙂
      Lykke til med Molly! Hun er kjempesøt!

    23. åååååh, alltid ønsket meg en pomeranian og det skal jeg skaffe meg når jeg har blitt større 🙂
      det er virkelig den søteste hunden jeg noen gang har sett, sitter her å smiler fra øre til øre ved å se på bildene for herreguuuuuuud så nydelig hun er, åhhh<3
      kos deg kjempe masse med henne Andrea, gleder meg til å se video av henne 🙂

    24. Åhh, herre så deilig hun var! Smeltet helt 🙂
      Kjempe kjekt og hørre at hun er så snill og grei også, håper hun holder seg slik! 🙂

    25. så nydelig! jeg har lenge syntes det virker lite fristende med hund, alt fra å gå turer når du minst årker det +++.. jeg vet, jeg er lat! men når jeg ser dette, åååh, hjertet smelter<3 JEG VIL HA EN JEG OG

    26. Så utrulig søt! Smelter<3
      Eg fikk ein liten kvalp i sommar og har lært veldig masse på den lille tida... Det er bra at du ikkje har ho oppi senga (for då blir ho vant med å sove der) men det er ikkje bra, for små valper må på do fleire ganger enn store hunder, og kan lett tisse oppi senga.. (Noko som har skjedd med meg) Og når ho blir større blir ho vant med at ho skal ligge der! Berre eit lite tips 🙂 Lykke til vidare

    27. Så søt 😊. Men du må huske å vere litt streng med hun i begynnelsen visst ikke kan hun få mange uvaner som blir vanskelig å fjerne når din blir voksen 🙂

    28. Hei. kjempe nydelig, liten hund! kunne du kanskje skrevet ett innlegg der du tar med gennerelle ting du måtte ta stilling til da du kjøpte henne, og også hvordan du kombinerer det med skole osv? for jeg regner med at du ikke kan ta deg fri 3 uiker fra skolen for å passe på valpen? hadde satt stor pris på om du kunne gjort det. Lykke til med dere <3

    29. Herreguuud så herlig! 😀
      Kan du snakke litt i videobloggen om hvordan hun reagerer ovenfor Oliver osv? Har hun møtt familien din sin hund? 🙂

    30. Ligner på en liten rev !!!!!!!
      så skjønn!!!
      hva kosta molly??
      kan du ha innleg om molly hvor gammel den er hvor den kommer fra osv……
      Plis?!?!?! hva kosta den? må bare vite det<3
      stor klem til deg og molly<3

    31. Ja du er verdens heldigste Andrea jeg misunner deg vil gjerne ha hund men jeg får ikke lov jeg smelter når jeg ser det søte ansikte hennes heldigris !:)

    32. Hei! Jeg fikk meg valp for ett og et halvt år siden, og ville bare gi deg ett tips 🙂 Mest sannsynlig kommer du ikke til å gjøre dette, men vi har våres puddel i et reisebur. Det er ikke spesielt mye plass der, og det ble litt hvining de første nettene da han lå i buret ved siden av sengen min. Men med en gang valpen vendte seg til reiseburet, ble det hundre ganger lettere for oss. Vi har heller ikke vendt han til noen tisseturer i løpet av natten, noe vi fikk vite at moren måtte ha hver eneste natt. Han sover som en sten helt til vi står opp. Han går og legger seg i dette reiseburet på dagen når han er trøtt (da har vi tatt vekk “døren” til buret), og vi kan merke at han synes det er en veldig trygg plass og være. Han foretrekker å ligge der fremfor en lignende seng som den du har. Så da vil det bli hundre ganger lettere for han å sove viss noen eventuelt må passe på han noen netter, for da har han fortsatt den trygge soveplassen sin! 🙂

    33. Spørsmål : 1. Hvor mye betalte eu for Molly?
      2.hvor/hvem kjøpte du hun av ?
      3.har hørt at pomeranier bjeffer mye,gjør Molly det?
      4.virket det seriøst der du kjøpte Molly?
      Håper di svarer fortest som mulig (:

    34. Så koselig! Noen hunder er veldig rolige og kosete. Det er fordi de føler seg trygge, det vil si at du har vært utrolig flink med hunden. Veldig søt hund. Jeg har en engelsk setter, hun er veldig rolig og kosete. Kos deg masse med Molly<3

    35. Pomeranian ligner veldig på rasen Kleinspitz som er et hakk større. Kleinspitz er i hvertfall veldig smarte og bør være en mer populær rase. De er helt like i alt untatt størrelse også. Fikk en kleinspitz valp nå i sommer og han var akkurat lik Molly 🙂 måten hun ligger på, haha helt lik. Utrolig søtt. Og så fantastisk smart han er og

    36. Forresten Andrea så bør du ha en sele i stedet for et halsbånd på Molly. Valper har veldig myk beinbygning og dermed kan et halsbånd skade bena i halsen. En sele er mer vekt- og trykkfordelene. Husk også at valper ikke skal gå i trapper! 🙂

    37. Veldig søt hund, men hør her…
      Jeg fikk meg en nydelig liten hund, lik din for et par år siden.
      Jo eldre jeg ble 18,19,20 skjønte jeg hvor ansvarlig det faktisk var å ha hund.
      Stadig vekk ble jeg invitert med på fester, besøk, ferier osv. Når vi er ungdommer kommer dette i bøtter og spann! hvor skal lille molly være da?
      Du skal være hennes mor, og for deg som jobber med utdanningen og i tillegg har mye venner kommer dette til å bli vanskelig. Du sier vel akuratt det samme som jeg gjorde i starten: jo, selvfølgelig klarer jeg dette. Jeg kan ta henne med meg overalt.
      Du kan ikke det! Hva skal du gjøre når du drar på byen? binde bikkja utenfor? og hva med fester? hva med besøk? det finnes alltid løsninger i hodet på deg som virkelig har lyst på noe 🙂 men etterhvert skjønner du hvor mye pes og stress det egentlig er. Jeg gir deg 1-2 år jeg 🙂 lykke til uansett.
      Det var en fin hund

    38. Så nydelig hun er! 🙂
      Jeg vet ikke om du har tenkt på det, men jeg vil bare minne deg på at det faktisk har skjedd at små hunder som sover sammen med eieren sin har blitt kvalt fordi eieren har rullet over hunden i løpet av natten…
      Bare i tilfelle du ikke har tenkt på det. Hun er jo så liiiten 🙂

    39. Ja, du er virkelig verdens heldigste som kan bare bruke masse penger i hytt og pine på materielle ting, i stedet for å bruke pengene dine på formål som endrer verden. Du blir l-y-k-k-e-l-i-g av en ny designerveske? Hva med sexslavene i verden? Eller fattige familier? Hva med dem?

    40. tipper hunden din er verdens heldigste, lever helt sikkert et luksusliv!
      Men husk å sette hunden på plass, og begynn tidlig! Små hunder har denne bjeffingen som svir i ørene (også de store da). Jeg selv hater å gå tur med hunder som ikke hører etter og bjeffer på andre!
      Så fint om den omgås andre hunder

    41. Å forr en nydelig søt hund du har du må være den heldigste i verden!!!
      Elsker bloggen din ♥
      Verdens søteste hundenavn også: Molly♥
      Jeg er 12 år og nleser bloggen din hverdag og får inspirsasjon fra deg<3
      du er mitt forbilde<3<3
      og du er kjempepen og forkjener virkelig Axel
      han er en heldig kar, heh!!!

    42. Aww, smelta helt av alle bildene! Men ville bare si til deg at når hun allerede er så liten kommer hun nok bare ligge å sove, være rolig osv i et par uker til. Og så starter helvete! Raptusanfall, piss og bæsj overalt og valpemånedene er i gang! Men hold ut, for helt til slutt er det verdt det. Min lille øyensten begynte å roe seg da hun kom i en 8-9mnd alder, men det var noen utrolig lange måneder skal jeg si deg! Ville bare understreke at sånn som hun oppfører seg nå, er IKKE sånn som hun kommer til å oppføre seg resten av livet. Alt er opp til deg, husk det! Lykke til videre med den søte:)

    43. Lite tips med tanke på klynking om natten. Men vår valp var det nok å ha han ved siden av sengen, så lenge vi holdt en arm ned mot der han sov. Sånn at de skjønner at de har nærhet og trygghet, men du kan likevel ligge i sengen 😉 Nå er jo hunder forskjellig, men det kan jo hende det funker for Molly også 😉
      Ang å få henne stueren: Tror bare det er ett triks som funker. Gå ut OFTE og ros masse hver gang hun gjør fra seg ute. Ikke kjeft hvis hun gjør det inne. Jo flinkere du er med å ta henne ut, desto fortere går det bra! Vår valp var ferdig med uhell inne før det var gått 2 uker 🙂

    44. Ikke fall for å ligge sammen med henne i din seng. Samme om det en en stor hund eller liten hund, men det er veldig lett å falle i fellen at h*n blir bortskjemt. Du kan ikke ta på henne før hun hyler (dvs bortskjemt, vil ikke at du skal så leker at hun har det verre enn det her) Men selvfølgelig går det bra en gang iblant, når hun lærer at du bestemmer hvor hun skal være. Men det skal ikke være for ofte, for bortskjemte hunder er det mest ufyselige og kvalmeste jeg kan se. Dette er bare et tips Andrèa! Er hundetrener selv. Men nyt valpetiden <3

    45. spørsmål:
      Er ikke hunden din en hannhund?
      Hvis det er en hannhund, hvorfor kaller du den for molly?
      BTW elsker bloggen din.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg