I dag er jeg i aftenposten!!!

På tirsdag var aftenposten hos meg for å interevjue meg anngående bloggen. Var veldig spent på hvordan det kom til å bli og likte artikkelen i avisen veldig godt. Har kommet to ut på nett, den som var i avisen som heter “Andrea’s rosa verden” (haha) og en som heter “Rosabloggere tjener 100.000 i mnd”. Denne visste jeg ikke skulle komme og den handler vel bare om at vi med de mest leste bloggene i Norge tjener veldig godt. Nå skal det sies at jeg ikke sa at jeg tjente 100.000 i mnd, som dere kan lese litt lenger ned i interevjuet. Jeg sa at jeg ikke ville si hvor mye jeg har tjent eller tjener men at bloggere på størrelse på min og større godt kan tjene 100.000 i mnd. Synes det var litt teit at overskriften når du trykker inn er at jeg tjener 100.000 i mnd, for det har jeg ikke sagt. Menmen, artikkelene er morsomme å lese! Spesielt den første da, den handler om meg og hvordan det er å drive en så stor blogg 

Dere kan lese de HER og HER ♥

 

 

 

– ANDREA BADENDYCK

52 kommentarer
    1. 100 000 kr i måneden er tre-fire tusen for hvert innlegg. jeg er enig med de som skriver i avisene. Bloggingen er i ferd med å ødelegge ungdommene.

    2. En dag kommer du ikke til å leve på disse rosa skyene dine mer, hva gjør du da?
      At du ikke blir slått ned eller rana på gata skjønner jeg ikke… Du må vel ha ha med deg livvakt hvor du går snart, du kan vel ikke ta bussen som alle andre gjør…

    3. Du burde vite at du skal må være forsiktig med ordene dine, du går jo media. Selvsagt kan ting bli tatt ut av kontekst og forandret på. Om du nevnte det “i forbifarten” er irrelevant for aviser og magasiner, deres interesse er å selge. Kommer du med et svar som kanskje er litt på kanten, så skjer det som oftest at de dytter det over.

    4. Husker godt før når bloggen din hadde rundt 200-300 lesere og vi to brukte og kommentere hverandres innlegg, haha! Men er veldig glad for at du har nådd så langt du har da, du fortjener det! 🙂

    5. Hej! Vad roligt att du är med i tidningen! På vilket sätt tjänar du pengar på din blogg? Är det genom reklam och i så fall hur går det till? 🙂 Kram

    6. Driver og driver, jeg synes det er veldig varierende hvor mye forskjellige bloggere legger i bloggen sin. Noen skriver lange, velskrevne og innholdsrike innlegg, mens andre legger ut et par dårlige bilder og skriver på dårlig norsk. Synes det er utrolig fascinerende at blogger med så varierende kvalitet kan være like lønnsomme!

    7. åja så jævlig heldig du er a. Tjener mer en foreldre som jobber hardt for å holde familien i orden. Du blogger bare for å få penger og får å få oppmerksomhet. Jeg gleder meg til alle bloggere ikke får betalt mer så får vi se hvordan dere får det da, du må sikkert selge alle veskene og leigligheten din. Bortskjemte dritt.

    8. Så gøy at du er med i avisen!
      men pengene, ikke så gøy. Veit om mange som strever hver dag for og holde seg selv i live, enda vanskeligere og holde en familie i live. Det fins bare så mange andre famile, mennesker her i verden som trenger de pengene. Som ikke går til en veske som du allerede har i fra før av, bare i en annen farge. Jeg er ikke sjalu. Jeg bare beviser litt her at de pengene kunne reddet mange i Norge. Og hva skal du gjøre når de pengene forsviner? Du kan ikke leve på disse såkalte rosa skyene hele livet ditt. Se deg rundt, mange barn har gått gjennom mye drit i livet sitt. Familien kan ikke ta ansvar, sånne mennesker trenger de pengene. Vis jeg hadde hatt de pengene, vile jeg hjulpet moren min ut av sin økonimiske krise. Hva kan man si? en alenemor med to barn og ta ansvar for, ikke lett. Men hver forsiktig bare, og tenk på hva du sier.
      Gratulerer.

    9. jeg har ingenting i mot deg, eller andre bloggere. det er mer mot selve bloggsituasjonen! at dere bloggere skal tjene SÅÅ mye. det er jo helt absurd!! tenk hvor mye penger som kunne gått til barn og voksne som faktisk trenger det mer enn dere. selvfølgelig, jeg hadde vært stoorfornøyd om det va meg! men når jeg ser det fra en vinkel utenfra, er det som sagt helt absurd!! ingen ungdommer skal bli vant til å tjene 100 000 i mnd. mine foreldre tjener 500 000 i ÅRET hver, og de har 13 års utdanning til sammen. (8 og 5). Blogging burde ikke være så viktig at bloggerne må tjene penger for å holde den oppegående! Jeg er sikker på at når dere startet blogg, tenkte dere ikke på pengene. Så hvorfor skulle det bety noe nå? Er du en flink blogger, som brenner for å blogge, bør det ikke stå på pengene.

    10. Kjære Andrea og alle leserne hennes: Det er ikke Andreas “feil” at hun tjener mye penger på bloggen sin. Andrea har bare vært med på en trend, og jobbet hardt for å lykkes med den muligheten denne trenden gar gitt henne; nemlig å tjene penger på den. Det er dere leserne som har gjort det mulig for Andrea å lykkes med bloggen hennes, i den forstand at dere har vært inne og lest den, og dermed har Andrea fått annonsør- og andre inntekter fordi hun har så mange lesere. Det er helt klart at det er utrolig mye penger hun og flere andre topp-rosabloggere har tjent på bloggene sine. Hun har inntekter tilsvarende hva en overlege på et norsk sykehus har, og det er forståelig at det virker helt absurd. At Andrea velger å kjøpe masse dyre klær og vesker for endel av blogginntektene sine, må hun selv stå til ansvar for. Uansett er shopping kortvarig “lykke”. Hun og de andre toppbloggerne fristes av det de fleste andre ungdommer gjør, som får mye penger mellom hendene; nemlig å shoppe masse ting de ikke har bruk for. De blir heller ikke bedre mennesker eller lykkeligere av å omgi seg med med all denne staffasjen – den lykken er isåfall kortvarig. Men det er jo nettop DET dere leserne vil ha å lese om; shopping, reiser, sminke etc. Hadde vært interessant å se om en topp-rosablogger kun hadde brukt pengene sine til “barna i Afrika” eller annen vedledighet – slik er det ikke. Mye vil ha mer, både for Andrea og co og for leserne deres. Det blir en “ond sirkel” for både bloggere og lesere, intet annet. Sånn er det odte med alt som har med penger og 2berømmelse” å gjøre – dessverre. Det jeg synes er det værste med rosabloggingen, er alle leserne som misunner Andrea, og ser opp til henne som en “gudinne”. Husk at Andrea også i utgangspunktet kun er en vanlig dødelig jente av kjøtt og blod og sorger og gleder, som ikke er verdt mer enn dere andre ikke-bloggere, eller barna som sitter og sulter i Afrika, men hun har lykkes med noe som er skapt av dere blogg-lesere! Så lenge dere leser blogger, vil Andrea og andre tjene masse penger på det. Men som dere alle vet, så var ikke Adam lenge i Paradis. Fallhøyden til Andrea er selvsagt stor, og jeg synes synd på henne den dagen hun ikke har blogginntekter mer – det er vanskeligere å omstille seg til “dårligere” tider enn omvendt. Lykke til med livet alle sammen! Vi må ønske hverandre alt godt, og ikke være så opptatt av Janteloven! <3

    11. You have a great blog, Andrea. Don’t hear of the jealous girls. And I don’t see you as a pink blogger. For me pink blogger are Sophie Elise and tcmn with fake lips, fake boobs, fake nails, fake eyelashes, with slutty clothes and so on. But you should concentrate on school, too. So that you have the possibility to go on with a life with a great apartment, many holidays and designer clothing.

    12. Dette er Norge, der mennesker som skriver om hva de har på brødskiva og hva de kjøpte sist torsdag tjener dobbelt så mye enn soldatene i Afganhistan..
      Ikke at det er bloggerne sin skyld! Har ikke noe som helst imot deg. Det er bare at de som styrer dette landet her ikke klarer å gjøre det..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg