hits

Frokost tips: Havrepannekaker

Heihei!

I dag startet jeg dagen med noe s godt og sunt som havrepannekaker. Sikkert mange av dere som vet om denne oppskriften fra fr men neppe alle, s da tenkte jeg tipse om den. Utrolig lett lage, mektig og sunt♥

Ser det ikke godt ut?! Jeg orker sjeldent mye frokost s jeg kuttet ned p orginaloppskriften. For f to pannekaker blandet jeg litt ca 0,7 dl havregryn, 1 egg og 1 spiseskje med sukrin i en bolle. S stekte jeg det som vanlige pannekaker i en panne, tar maks 5 minutter tilsammen. Hva du vil toppe disse herlighetene med er helt opp til deg! Jeg brukte cottagecheese, bananskiver og friske blbr p. Drysset ogs bittelitt skukrin p toppen, nam♥ Annet dere kan ha p er feks masse br, syltety, brunost, phiadelphia.. Ja masse, kun fantasien setter grenser :) Smaker like godt som de ser ut♥

Noen som har spist dette fr? Tips til topping?

- ANDREA BADENDYCK

62 kommentarer

Det s utrolig godt ut! :)

Elsker den nye headeren din btw

Bringebr og en dsj med vanilje kesam! Burde ogs teste ut vanlig mager kesam med funlight saft! SYKT DIGG!!

jo jeg har smakt det fr, jeg brukte syltety p, men som du sier bare fantasien som setter grenser :D

Herlighet ♥ Hva er sukrin?:O

Du er flink :) men har fortsatt ingen respekt for deg !

Det er helt utrolig godt!! Pleier lage snne selv:D Jeg har en litt annen variant som faktisk er enda sunnere med tanke p at man dropper ut mye:

2 egg (kan bruke 1)

4 DL havregryn

2 ss vann

1 ss sukrin

og s mye melk som du trenger for f en rre!

Det er ddsdigg! S herlig Andrea, jeg s resultatene som du la ut tidligere idag og du ser ddsbra ut! Du burde vre s stolt av deg selv, for trening gjr liksom noe med en. Man fr et mye bedre selvbilde, og man blir ofte i s mye bedre humr i tillegg til kt overskudd. St p, du er rbra! :D

Det s utrolig godt ut!

Elsker den nye headeren din btw :)

En spiseskje med sukrin?! Er ikke det veldig mye??

jeg synes snne pannekaker er kjempegodt med peanuttsmr og syltety! peanuttsmrret burde vre s "rent" som mulig, alts mest peanutter og ikke s mye sukker og snt. Peanutsmrret fra Green Choice er utrolig godt, og man kan kjpe det p de litt strre matbutikkene som Ultra, Meny og Centra.

peanttsmr og banan!

du forstr at den frokosten tilsvarer ca 150 kcal(70kcal havregryn, 70 kcal egg, 0 kcal sukrin), noe som er ca 1/4 av hva en daglig frokost skal best av! det er ikke sunt sulte seg ned i vekt Andrea...

Ser veldig godt ut! :) Har prvd det samme med fiberkli i steden for havregryn, men de ville ikke sitte sammen i pannen og de bare falt fra hverandre. Hvordan gjorde du det???

mmm, det er super digg! :) Lager det selv, bare at miine ser litt rare ut, haha. Syltety og brunost er alltid godt:)

Synes helt rlig du er skikkelig klysete

Dette er kjempe godt! Vil anbefale legge til litt melk i oppskrifta di, d blir pannekakene saftigare og litt meir "pannekake aktig" :)

Har du ingen vske i?

Jeg lurte p om du kunne tipset meg om noen nettsider bestille klr fra. Hvilken nettsider bruker du som oftest? :-) Hper virkelig p svar, det hadde jeg virkelig satt pris p.

Naaaam! Det m jeg prve en gang.

pleier blande 2 dl havregryn, 2 egg og litt melk om ndvendig og litt kanel.. de blir supergode med smr og sukrin p!!

h, det s herlig ut! Anbefaler deg prve og lage bananpannekaker, er helt addicted selv! Alt du gjr er mose en banan, og blande inn et egg, litt havregryn og kanel (blir to sm pannekaker). Stekes vanlig og toppes med mager vaniljekesam og blbr. Yummiyummi :)

"du forstr at den frokosten tilsvarer ca 150 kcal(70kcal havregryn, 70 kcal egg, 0 kcal sukrin), noe som er ca 1/4 av hva en daglig frokost skal best av! det er ikke sunt sulte seg ned i vekt Andrea..."

Du vet at en banan inneholder 87 kcal? S m du jo regne med noen kcal i blbrene og cottage cheesen. S du kan vel legge p ca 100 kcal til i konklusjonen din.. S frokosen til Andrea bestr vel rundt 250 kcal og ikke 150 kcal.

Nr jeg lagde dette smakte det bare egg, og luktet det i tillegg. Jeg fulgte oppskriften. Var det slik med andre ogs?

jeg er like hy, og veier det samme som andrea ca...spiser ca 2500 kcal om dagen, og ca 500 til frokost, s uansett er vel ikke 250 s mye. Antar alle er forskjellige, og hun m f bestemme hva hun skal spise selv..men MIN mening er at alle er begynt skal tenke p at minst mulig kalorier er sunt, og noen ganger m man faktisk spise mer enn spise seg mett for at det skal holde..

ja, havrepannekaker er supergode og ikke minst sunne! jeg er s glad for at jeg endelig fant noe godt lage til frokost!

Test ut med kologisk peanttsmr og jordbr, eller sjokolade plegget til cavalier :)

Hei Andrea! Jeg har lest bloggen din helt siden du kom opp p topp 20. Jeg synes du er en av de peneste personene jeg noen sinne har sett og jeg har fra frste gang jeg leste bloggen din hatt et veldig bra inntrykk av deg, men jeg har virkelig mistet mye av respekten min for deg. Dette etter at du la ut bilder av drmmekroppen og jenter som var perfekte. Tenk p alle de yngre som ser opp til deg og som vil vre som deg. Vedder p at mange av de ogs vil bli s tynne og begynne slanke seg, bare fordi du, deres forbilde vil det. Kanskje jeg tar feil, men jeg synes det var helt sykt og det kom som et sjokk p meg, du var en av de siste toppbloggerne jeg kunne tenke ville gjre dette. Det er selvflgelig greit trene, det gjr jeg ogs! Man vil jo ha en sunn og godt oppbygd kropp, men legge ut bilder av anorexia tynne jenter synes jeg blir litt tryt. D er jo helt sykt pen og virkelig definisjonen p perfekt! Hper du tar dette til deg som konstruktiv kritikk. Du har sikkert ftt mange kommentarer p dette, men jo flere, jo mer tenker du kanskje over det.

Du m endre p informasjonen om deg p siden, det str at du fremdeles er 17 r, hihi :)

Pleier ogs lage snne pannekaker bare at jeg bruker ha cottage cheese,kanel,egg og havregryn. super godt!

Kan du svare p all kritikken du har ftt angende de bildene! D bet de med de helt sykelig tynne jentene!!!,!

h, det s kjempe godt ut! Aldri spist det fr, men m nesten lage meg det snart, hehe :-)

s klart resultater p hoftene Andrea! :-)))

men guud, som du holdt inn magen p de etter bildene!

DU lurer bare deg sjl Andrea.....

Hei! vil bare si at jeg elsker bloggen din Therese!♥ Har laget meg en egen blogg n, og lurte p om du kunne ta en titt! Har laget meg nytt design, vil gjerne hre meninger!

S godt ut! :) har du middags tips og/eller tips til lurnsj(som man kan ha med p skolen) ? :)

Hei! vil bare si at jeg elsker bloggen din! Har laget meg en egen blogg n, og lurte p om du kunne ta en titt! Har laget meg nytt design, vil gjerne hre meninger!

trodde det var therese sin blogg, men du har fin blogg!

gud det s godt ut..!

"du forstr at den frokosten tilsvarer ca 150 kcal(70kcal havregryn, 70 kcal egg, 0 kcal sukrin), noe som er ca 1/4 av hva en daglig frokost skal best av! det er ikke sunt sulte seg ned i vekt Andrea..."

Her er det mye feilinformasjon. Vil bare ppeke at et daglig inntak av kalorier for en normal kvinne er p rundt 2000 kcal.

Siden jeg hper du leser kommentaren min, velger jeg poste den p dette innlegget i tillegg til det forrige:

S flott du er (og var), Andrea! Kan se at du har oppndd resultater, bde nr det kommer til det miste fett og det bygge muskler. Likevel m jeg, som flere andre fr meg, ppeke at innlegget ditt virker lite gjennomtenkt, bde nr det kommer til dine motiver for endring av trene- og spisevaner, og til vurdering av din egen pvirkningskraft. Spesielt tatt i betraktning at du fikk s voldsomme reaksjoner p ditt inspo-innlegg for kort tid siden.

Jeg greier ikke helt forst om du gjr dette for g ned i vekt, for bygge muskler, for f mer energi, eller hva det er du nsker oppn. Du motsier nemlig deg selv i lpet av teksten. Du skriver frst at du ikke hadde trodd det var s lett g ned i vekt, og like etter skriver du at du ikke forsker g ned i vekt. Da skjnner jeg ikke helt hva vekten din har gjre i dette innlegget. Greit nok legge ut bilder av resultatene dine, da kroppen din er et sunt forbilde. Men det legge ut hva man veier derimot, er en farlig mte forske inspirere p. Vekten din sier ikke noe om du er sunn eller ikke, da den ikke sier noe om hva slags fettprosent du har, hva som er muskler, og hva som er benbygning. Hyden er ogs en faktor som pvirker om 53 kg er sunt (og hvordan det ser ut) for en kropp. Jeg f.eks. veier ogs 53 kg, men jeg er 174 hy. Uavhengig av hva som er fett, muskler og ben er dette for lite for en som er s hy som meg. Det er viktig ppeke her at jeg forsker ke bde fettprosenten og muskelmassen min for legge p meg, slik at jeg ogs kan forbedre min selvtillit, vre sunnere og oppleve de samme godene som du fr ved din trening (bortsett fra miste vekt, selvflgelig).

Det jeg prver komme frem til her, er at mten du har ordlagt deg p i dette innlegget kanskje ikke er den beste mten forske inspirere p. Det inspirere andre ved hjelp av bilder av kroppen din hadde holdt ? vekten din kan villede de som ikke forstr seg helt p trening, kropp og kosthold. Det blir lett tenke at dersom du veier 53, vil man se ut som du gjr ? noe som overhode ikke stemmer (dette er jo jeg et eksempel p selv). Regner med at du rett og slett bare har vrt uheldig med ordvalget ditt her, og at du selv vet dine motiver for livsstilsendringen din. Som konstruktiv kritikk vil jeg bare foresl at du skriver et innlegg der du klargjr for leserne dine det som i dette innlegget kan fremst som forvirrende og villedende.

Lykke til videre, hper du fortsetter f de resultatene du nsker, og at du fortsetter inspirere oss lesere ? helst p en sunn og litt mer gjennomtenkt mte enn i dette innlegget!

http://inspofitnesshealth.blogg.no/

Har et tips til deg p en annen pannekake som jeg er blitt hektet p!

Ta en boks cottage cheese i en skl, s bruker du den tomme cottage cheese boksen som ml. Fyll den opp med havregryn og bland det inn i cottage cheesen. Til slutt tar du to egg i boksen, og fyller opp med melk til den er full. S heller du ogs dette i ilag med cottage cheesen og havregryn. Jeg pleier ta litt kanel for f litt mer smak, men dette er helt opp til deg. S steker du de som vanlige pannekaker, er veldig mektig og tykk rre, s jeg pleier lage de litt sm. Anbefaler litt svak varme over litt lengre tid. Topper med kesam og frosne bringebr! Helt sykt nydelig!!

litt vel mye sukrin?

Hey!

Jeg er en pige fra Danmark.. Jeg flger med p din blog og finder den super nice!!

Hber at i vil kigge forbi min blog!

- www.Zeniavictoria.blogspot.com

Jeg lager samme oppskrift bare med banan i ogs, syns de andre blir litt for trre :)

Deilig du er Andrea ;)

Alle dere toppbloggere skryter s jvlig av de havrepannekakene og hvor gode de er. De smaker jo dritt?!

trening,trening,trening.. SYLTYNN

h, nam, dette er faktisk noe av det beste jeg kan spise for tiden :D

Jeg pleier og bruke 25 g havregryn, 1 egg, 1 ts kardemomme, kanel og sukrin. S blir det litt mer smak, og fortsatt like sunt.

Jeg testet ogs ut et par nye varianter for litt siden. En av banan, og en med kesam. Se her: vhttp://aninekristin.femelle.no/2013/02/25/god-morgen-4/ og her: http://aninekristin.femelle.no/2013/01/29/bananpannekaker/

Ellers s M jeg faktisk tipse deg om en slags yoghurt JEG fant p for litt siden, siden du har blitt s sporty! :D Se her: http://aninekristin.femelle.no/2013/02/07/sunn-frokost/ Den er HELT AMAZING :D <3

Lang kommentar. Men du er kjempeflink Andrea! :) St p! Du ser helt fantastisk ut!

Sstera mi lagde snne til meg de er kjempegode!! :)

Jeg veier ogs 53 kg, men er mye lavere og strre enn deg. Jeg spiser bare sunn mat og ligger relativt lavt i kaloriniv. I tillegg trener jeg 5 ganger i uka, men jeg klarer ikke g ned i vekt! Veide 48kg i sommer, men da hadde jeg s og si sultet meg ned dit og det nsker jeg ikke! S hvor lang tid brukte du p g ned til 53 og hper du kan lage ett innlegg om hva du spiser og hvordan du trener :)

http://andreabadendyck.blogg.no/1309310739_nyt_livet.html

http://andreabadendyck.blogg.no/1309310739_nyt_livet.html

http://andreabadendyck.blogg.no/1309310739_nyt_livet.html

Hehe, Andrea! Les dette innlegget og tenk deg GODT om angende det forrige innlegget ditt.... Det er flott at du har bestemt deg for endre dine holdninger til usunn mat og liknende, men absolutt ALT i det forrige innlegget ditt gr i mot hva du selv har skrevet i det innlegget. Som du ser har jeg ogs lagt ved linker. Jeg synes du burde ta et stpunkt og holde fast ved det! Ikke si i mot deg selv og bli en av de userise, kroppsfikserte rosa-bloggerne. Enten du liker det eller ikke, s er du et forbilde og en som har stor pvirkningskraft p andre, spesielt yngre lesere. Jeg hper du forstr hvor vi som har reagert p det innlegget, kommer fra. Ellers liker jeg bloggen din svrt godt og for meg som er 18 r gammel klarer jeg ta mine egne valg uten bli s lett pvirket av alt rundt meg. St p Andrea. Ta dette som konstruktiv kritikk og ikke noe annet. Og til de som slenger drit til deg, ikke ta deg nr av det. Men som sagt, jeg hper du forstr hva jeg mener..

har ikke smakt det fr, men ser utrolig godt ut :)

Hei, jeg lurer veldig p hvordan man klarer trene sidefettet p magen s fort som du gjorde?

Prv med laks p pannekakene! Hres kanskje rart ut, men det er supergodt :-) Gjerne med litt naturell smreost under. Om du ogs tar litt kanel i rren setter det smak.

Nam!

Du andrea, kan du ikke ha enten bildevisning eller video av rommet ditt? har s lyst se ssen det er blitt n, og tips til klesskap, for ser ut som om du har et skikkelig fint et!:)

Naaam. Dette m jeg teste! :-)

Jeg lagde det i dag tidlig, og jeg brukte litt rismelk for at de ikke skulle bli s tykke. Jeg trengte ikke bruke sukrin eller sukker siden rismelka er s st i seg selv, hehe :) Godt og mektig var det iallefall :)

er blitt helt avhengig av disse pannekakene selv, pleier ha blbr, cottage cheese og lett bringrsyltety p. nam!

Denne bloggingen liker jeg, Andrea! Fortsett med snne innlegg:D

blbr syltety, naturell yoghurt og friske blbr!

De pannekakene er bare S gode <3

Skriv en ny kommentar