Noen svar om trening og kosthold

Hva drikker du? Er det noe jeg alltid har vært og er dårlig på, så er det å få i meg nok drikke. Men det jeg drikker aller mest er vann og pepsi max, i blant drikker jeg fun light eller redbull zero også. Drikker aldri juice og har sluttet helt med sukkerbrus. Om jeg skal kose meg, så er det med sjokolademelk, som må være noe av det beste jeg vet♥

Trener du bare styrke? Nei, jeg trener også cardio. Men hovedfokuset mitt er på styrke, nettop fordi jeg med treningen ønsker å bygge muskler og få en mer markert kropp! Pleier å trene 30 min cardio på en treningsøkt, enten med ellipsemaskin eller mølla. Styrken pleier å ta ca en time +/-. Da trener jeg mest armer, mage, rumpe og lår! Om jeg har dårlig tid prioriterer jeg heller å bare ta styrke og droppe cardio.

Hvor mange ganger i uken trener du og hvor lenge hver gang? Trener som ofest annenhver dag i 90 minutter.

Hvilke øvelser gjør du? Kan ikke navnet på alle siden jeg har fått vist de av min pt og ikke er så lett å huske. Men skal som sagt lage en video hvor jeg viser alle øvelsene mine! Kan nevne noen av mine favoritter: Goblet squat, hip thrust, roterende planke, sit ups,  knebøy og bulgarsk utfall 

Hva må jeg gjøre for å få bort fettet på lårene mine eller såkalte gnisselår? Som du sikkert vet, er det ingenting som heter punktslanking. Du må enkelt og greit gå ned i fettprosent og det vil resultere i mindre fett på hele kroppen- også lårene selvfølgelig. For å miste fettprosent må du forbrenne mer enn du spiser! Formelen er noe så enkelt som energi inn = energi ut. 

Ca en normal matdag for deg i en skolehverdag? Frokost: Skyr youghurt (pleier å ta i litt havregryn i og med at det er trege karbohydrater som holder meg mett lenger). Lunch: Varierer mye. Men kan være knekkebrød eller grov baguett med forskjellig sunt og fettfattig (gjerne proteinrikt) pålegg, wrap eller salat. Middag: Innrømmer at jeg er verdens LATESTE på å lage ordentlige middager… Blir havregrøt til middag sikkert 4 av 7 dager i uken, haha. Men det er fordi det er så lettvindt og godt! Ellers blir det enchiladas, salat, sushi, wraps, laksefillet, salat eller tomatsuppe. Prøver også å legge til grønsaker til hver middag, selvom jeg ikke er så glad i det så er det veldig viktig å få i seg! Favorittgrønsaken må være avocado, veldig godt og inneholder masse sunt fett. Er enkelt og greit sinnsykt lite kreativ og varierende når det kommer til middager, enkelt og greit fordi jeg ikke kan lage så mange forskjellige retter, haha. På fredag eller lørdager pleier jeg å kose meg med feks taco, biff eller pizza. Som mellommåltider pleier jeg å spise mat som røkelaks, knekkebrød, smoothie, cottagecheese med bær og en halv banan eller skyr med bær og en halv banan. Om grøt ikke er dagens middag er det ofte også noe jeg lager etter skolen. Ellers prøver jeg å spise endel frukt, selvom jeg er mer glad i bær. Da spiser jeg som oftest mango, melon, eple, kiwi eller druer♥ Blåbær og bringebær spiser jeg hver eneste dag, enten i noe eller alene- namnam! Spiser faktisk sykt ensidig når jeg tenker over det, stikkord i mathverdagen min: Skyr, grøt, cottage cheese, bær, kylling og laks – haha 

Tips til hva jeg kan spise/gjøre når jeg får søtsug i hverdagen? Har erfart at nå som jeg kun spiser sunn mat i hverdagen, forsvinner veldig mye av søtsuget. Men det kommer i blant og da har jeg noen løsninger som hjelper for meg! Først om fremst, så handler jeg aldri inn godteri eller usunne fristelser når jeg er i butikken. Det gjør at når jeg først får sykt lyst på noe usunt, har jeg det ikke tilgjengelig, haha. Men når jeg får søtsug pleier jeg ofte å ta en saftis! Saftis er jo så og si fryst saft på pinne, ergo fettfattig og lite kalorier. Så det spiser jeg uten dårlig samvittighet og koser meg med! Ellers spiser jeg frukt og synes også et glass med pepsi max og isbiter hjelper veldig. Noen ganger lager jeg meg også havregrøt for det blir jeg så syyykt mett av og når du er mett får du automatisk ikke lyst til å spise noe mer, haha. 

Hvordan holder du motet oppe? Det som kanskje mest gjør at jeg har klart å omvende livsstilen min og holder det, er nok resultatene av det. Jeg ser at jeg blir sterkere, klarer å løfte tyngre, får mer markerte muskler og at jeg går ned i fettprosent. Det å se resultater på seg selv er så sinnsykt motiverende! Også det at jeg har funnet ut av at sunn mat smaker minst like godt som usunn mat, har oppdaget gleden i å trene og at jeg får mye mer energi. Jeg har enkelt og greit innsett  og bestemt meg for at jeg aldri vil tilbake til slik det var før. Da spiste jeg bare dritt, eide verken muskler eller kondiss var jeg mye mer sliten, oppblåst og følte meg ofte uvell. Jeg var heller ikke fornøyd med kroppen min og slet med dårlig selvtilitt. 

Meg i 2012. Bilder som det her gjør at jeg virkelig ser hvor mye resultater jeg har fått! På denne tiden trente jeg ikke og spiste dritt 24/7.

Hvor mange kilo har du gått ned? En ting som er UTROLIG viktig og som jeg håper alle dere forstår, så er ikke vekten din viktig. Vekt handler mye om benbygning og høyde og dere må ikke sammenligne deres vekt med andres! Jeg er ikke opptatt av vekten min i det heletatt. Noe dere også må huske på er at muskler veier mer enn fett, så jeg som bygger muskler vil gå opp i vekt selvom jeg mister fettprosent. Det som er viktig er hva du ser i speilet og resultater på kroppen din, IKKE tallene på en vekt. Det er ikke om å gjøre og veie minst, som mange tydeligvis tror. 

Hva trente du for at hoftene dine ble mindre? Jeg har ikke trent noe spesielt som har gjort at jeg har mistet mye hofter. Har som sagt gått ned i fettprosent noe som har gjort at også hoftene mine har blitt mindre 🙂

Hvor lang tid tok det før du begynte å se resulater? Resultater kommer foooort, maks en mnd 

Har du noen kosedager hvor du kan spise hva du vil? Skal vel egentlig bare ha en kosedag, men blir som oftest godteri både fredag og lørdag, haha  I helgene koser jeg meg siden jeg er såpass streng i hverdagen og da spiser jeg så mye jeg bare orker av det jeg har lyst på. Jeg tviler på at det går å ALDRI ha kosedager, jeg kunne i hvertfall aldri holdt resten av livet uten å aldri mer spise pizza, chips, sjokolade, ♥donuts♥ ++.


Bildet til venstre ble tatt i Juli 2012 og bildet til høyre tok jeg tideligere i dag. Utrolig stolt  Før jeg avslutter dette innlegget vil jeg bare si at dere aldri må sulte dere, det vil ikke gi resultater og det er veldig farlig for kroppen. Spis sunt i hverdagene, tren og spis deg alltid mett!♥ Det er det jeg gjør og det er det som fungerer.

 

 

 

 

– ANDREA BADENDYCK

229 kommentarer
    1. Jeg klarer aldri å spise meg mett.. Jeg har nesten aldri matlyst og jeg føler meg skikkelig tynn av og til og andre ganger skikkelig tykk. Jeg prøver og spise sunt og trene mye men jeg får mindre og mindre lyst. Tips til å få motivasjonen opp og få matlysten tilbake?

    2. wow – må bare si at hver gang du har lagt ut bilder av den “nye” kroppen din har jeg aldri kunne sett forskjell, men så så jeg de 3 bildene over av deg, og jeg ser på HELE deg hvor mye mer trent og tynnere ben (spesielt) du har fått, og i ansiktet også! Det ga meg faktisk utrolig med motivasjon! stå på 🙂

    3. har faktisk ikke merket at det var så mye forandring på kroppen din før du la ut de anntrekksbildene fra i fjor. du har vært flott hele tiden, men at du har klart dette er utrolig inspirerende! stå på videre 😀

    4. Åååå, takk for et superbra innlegg! Nå er det vel rundt tre uker siden jeg la om livsstilen min, og det er så gøy å lese om hvordan du gjør det og resultatene dine som btw er fantastiske! good job:))

    5. Kjempe bra skrevet Andrea! Det inspirerer veldig å se hva du hat fått til, og du bør være stolt av det :)) BRA JOBBA! Og alle bør ha en (og kanskje to) kosedager, tross alt så er det sunt å kose seg ❤ stå på, keep up the good work 🙂

    6. Kjempe fint innlegg og ser tydelig forskjell fra 2012 til nå, men helt ærlig synes jeg kroppen din før var mer “kvinne” og vakrere enn nå. Pass på så du ikke trener for mye, markerte muskler er fint, men ikke når du er for tynn.

    7. J’ai adorer ton poste Andrea Tu peut être fier de toi moi c’était pareil il y’ a un temps je n’avait vraiment pas confiance en moi et j’ai perdue 25kilos et je vais beaucoup mieux!!!!!!

    8. Når du sulter deg går du raskt ned i vekt. Funket for meg, helt til jeg ikke hadde noe igjen i kroppen og besvimte hele tiden. Men når jeg gjorde det var det gøy å se så raske resultater. Men anbefaler ingen å gjøre det

    9. Du er såååå flink, og en kjempeflott jente, Andrea! Skulle ønske jeg klarte å forandre livsstilen min HELT som deg, men jeg prøver å gjøre så godt jeg kan i hvertfall!

    10. sykt bra jobbet! hvordan fikk du så fin mage? hvilken øvelser gjør du?:-) håper du kan svare på dette!

    11. Jeg ble litt mer inspirert, for jeg trener jo 4-5 ganger uka, har blitt mye tynnere. Har fått resultater. Jeg ser at du har fått mer muskler på magen, bra jobba! 😀

    12. Ikke så interessert i kostholdet ditt, men vil heller opplyse deg om at fabrikken til Primark raste sammen i Bangladesh der over 300 mennesker har mistet livet og over 1000 er fortsatt savnet og ligger klemt fast under ruinene, som trolig vil dø. Tenk litt på det du Andrea. Hvordan disse jobbet for å tilfredsstille deg, mennesker som deg som ikke har noen medmenneskelighet. Tenk litt på det. Du kan bare sitte hjemme i senga og skrive et innlegg på bloggen som du syns er så ork og få 20 000+ inn på konto, mens her jobber mødre, kvinner og menn i over 12 timer og får kanskje bare 200 kroner for hele dagen! Dette er på grunn av mennesker som deg og du er med på det. Hvis vi ikke hadde hatt slike mennesker som deg hadde vi kanskje ikke hatt så stor skille mellom fattig og rik. Ikke se ned på disse menneskene, de er ikke her for å tjene rike, de er mennesker. Som fortjener å leve minst like bra som oss! Skam deg

    13. Utrolig bra jobba! Du ser fantastisk ut, veldig bra skrevet også 🙂 masse lykke til videre med trening og mat, dette er du flink til!

    14. Hei, utrolig godt svar på alle spørsmålene! Kun dette innlegget ga meg kjempe mye motivasjon! Jeg lurer på en ting, hvilke mageøvelser bruker du å gjøre? Stå på Andrea!

    15. Du ser helt fantastisk ut! Utrolig hva trening kan gjøre.
      Dette var veldig inspirerende, så jeg tror jammen jeg tar på meg løpeskoene og løper en tur jeg:)

    16. Jeg syns faktisk at du var finest på det bildde hvor du hadde hvit bikini… former på kvinner er no av det vakreste <3

    17. Hei Andrea! Nå ble jeg veldig motivert! Jeg har sendt deg en Mail angående trening, som jeg hadde satt stooor pris på om jeg hadde fått svar på 😀

    18. Det er veldig motiverende å se at du har klart de målene du har satt deg! Kunne du tenkt deg å legge ut en slags treningsplan for en uke? Der vi får se litt av det du spiser, samt hvordan du trener? 🙂
      Jeg har alltid vært i form ved hjelp av å spille fotball og jogge, men nå skal jeg begynne å trene på treningssenter, så jeg trenger litt tips!

    19. Hei Andrea! Jeg kommenterer ikke ofte, men leser bloggen din fast og har gjort det i mange år. Jeg syntes dette innlegget virkelig fortjente en real kommentar. Du ser fantastisk ut, virkelig, og når jeg leste dette spørsmåls innlegget merker man at du virkelig har gått inn for å endre livsstilen din, og det er så supert! Jeg holder på med det samme, og resultatene mine kom etter bare 3 uker!! Det er så sant at det bringer frem inspirasjonen. Du må stå på videre, fordi humøret, selvtilitten, huden, negler og rett å slett alt blir så mye bedre, men dette har du vel merket allerede!! Jeg har bare et lite spørsmål til deg, hvis ikke du føler det er upassende selvfølgelig. Siden du har gått ned i fettprosent, noe jeg også har gjort, merker du at brystene dine blir mindre av det? Fordi jeg er ca 168 cm høy, og jeg så nesten helt lik ut som før bildet ditt før jeg begynte å trene og spise sunt, men jeg har også alltid hatt en D cup. Det høres kanskje merkelig ut, men jeg håper faktisk på å gå ned til en C cup, har du merket noe forandringer rundt dette nå over lenger tid?
      Klem Sandra❤

    20. Wow, du ser fantastisk ut Andrea! Du inspirerer meg mer enn du aner, tusen takk! Stå på videre, vakre deg <3

    21. vet du hva IIFYM er? Det er konseptet at du kan spise bare så lenge du spiser mindre enn du forbrenner så går du ned i BF. Du burde lage et innlegg om det, du kan lese mer om IIFYM på IIFYM.com

    22. Hei Andrea! Kunne du lagt ut noen øvelser man kan gjøre hjemme? På de gamle bildene av deg i dette innlegget, ser jeg at min kropp er veldig lik den du hadde. Jeg vil ikke være frekk, men jeg synes elv hoftene mine er store, og litt store legger, vet du om øvelser som kan gjøre noe med dette? 🙂 Hadde blir veldig glad for et sånn innlegg 🙂

    23. Utrolig bra skrevet. Det er veldig inspirerende å se at du har fått såå bra resultater! 🙂 Stå på Andrea og masse lykke til vidre med treningen! <3

    24. Du har blitt fin Andrea! Jeg har trent regelmessig og vært sunn siden jeg var 14, så det er snart 5 år siden. Veldig deilig er det! Jeg tror du vil holde dette lenge, for når du først har fått sansen for trening og sunt kosthold er det ikke en kort vei tilbake! Tommel opp for oss som faktisk GJØR noe for være sunn. Så folkens, det hjelper ikke å klage! Få på deg treningstøyet og SPIS sunt!!!

    25. Hei!
      Så bra du har merket så stor forskjell etter endret kosthold og mer regelmessig trening! Men vil gjerne gjøre deg oppmerksom på at det å drikke mye pepsimax og andre sukkerreduserte drikker har liten hensikt og er mer skadelig enn å drikke litt vanlig brus. Det du gjør er å lure kroppen til å tro at du får noe sukker og energi, ved at det smaker søtt, men det hele ender med at kroppen bare lyster etter noe søtt. Derfor drikker en ofte mye mer sukkerfri brus enn vanlig brus. Dersom du klarer å erstatte det “lille” som er vanlig å drikke av brus med sukker (type i helger og til noe mer spesielle anledninger enn vanlig hverdag) har det en gunstig effekt i og med du får i deg mindre sukker, kalorier og karbohydrater. Problemet er det at de som erstatter vanlig brus med sukkerfri, drikker mye mer brus etter byttet. Dette liker ikke kroppen og har fått påvist store følger som f. eks mye større risiko ved sykdommer som kreft o.l. Så håper at du ikke pøser på med pepsimax (du skreiv det gikk mest av pepsimax og vann, så håper det er vann du drikker aller mest!) og tar dette i tankene når du drikker pepsimax, over det normale en ville ha brukt vanlig brus til. Brus er aldri bra, men ett glass eller to til “spesielle” anledninger skader ikke, det er godt for sjelen! Men dersom du liker noe annet, som er sunnere bedre, så er det kjempe bra! Bare husk å begrense inntaket av sukkerfrie drikker, for det som har erstattet sukker, er som ofte mye verre i det lange løp enn vanlig sukker.

    26. hm, utifra det du skriver får du kunn i deg i underkant av 600 kalorier minst 4 dager i uken. + annenhver dag forbrenner du 300-400 på løping og sikkert enda mer på styrken. si meg, er dette sundt? er det dette du vil dele med dine yngre lesere? du sier du vil ha mer muskler. hvordan i helvette har du tenkt å bygge noe på 600 kalorier som du brenner av i løpet av økten? du er jo faen meg nesten pro ana og prøver å presse det på andre! bruk heller pengene dine på en psykolog

    27. Ser kjempegodt at du har slanket deg! Du har gjort en utrolig bra jobb. Jeg har selv gått ned 16 kg og er veldig stolt og fornøyd av det 🙂

    28. Det smerter i et kjært fitness hjerte å lese det du skriver. Du har ikke et korrekt forhold til trening og ingen kunnskaper. Skummelt at du tørr å uttale deg om en livsstil du ikke kjenner kunnskapen bak, og “inspirere” så mange unge jenter. Girls, les en ordentlig treningsblogg hvis dere skal ha inspirasjon!!

    29. Hei. Synes det er kjempebra at du har gått over til en sunn livvstil, og er stolt over at du er så flink og har fått mye resultater. Jeg må bare si at “max” og “zero” produkter er mye VERRE for kroppen enn vanlige produkter, fks. Vanlig brus. Dette kan du sjekke opp selv 🙂 Det er også faktisk anbefalt å drikke et glass juice til frokost (da velger man selvsakt de med minst tilsatt sukker) for å få i seg nok fruktEv grønnsaker (grønnsaker i juice) i løpet av en dag. Et glass juice kan telle som “1av 5 om dagen”. Dette betyr altså at 1 glass juice er bra, men det er ikke så gunstig å drikke mer en det glasset. Saft er også et godt alternativ til å få i seg nok vann, og saft er selvsagt mye bedre enn brus og brus light/zero.
      Jeg håper du ikke tar dette som en hat kommentar, men som en kommentar du kanskje kan ta seriøst og sjekke opp videre 🙂
      Stå på videre 🙂

    30. Skriv mer om trening og kosthold! Utrolig inspirerende at du skriver innlegg som ikke alltid bare er rosablogging <3

    31. Du sa noe som plaget meg sterkt. “Det som er viktig er hva du ser i speilet og resultater på kroppen din, IKKE tallene på en vekt.” Man bør aldri trene bare for å se bra ut, og det er dette budskapet du setter ut ved å svare slik som dette. Man bør trene for å være sunn og holde seg i form og en fin kropp er bare en bonus. Det er faktisk ikke alle som kan få en flat mage og mindre lår selv om de trener rett og mye. Hvis disse trener for å se bedre ut kan dette virkelig få dem til å pushe seg for hardt. Fit er kanskje den nye tynn men jeg vet ikke om det er en stor forbedring. Pass på at du får i deg nok fett og salt og andre “usunne” stoffer. De er bare usunne hvis du spiser for mye av dem. Jeg er ikke en ekspert på koshold og trening og alt det der men det ser ut for meg at denne nye livstilen som mange begynner å leve med ikke er så sunn som den skal ha det til.

    32. woow, dette ga meg virkelig innspirasjon! Skulle akkurat til å lage meg en pizza, men tror jeg heller lager meg noe sunt! Tusen takk for inspirerende innlegg.

    33. UTROLIG bra innlegg!! Å se på deg og dine resultater gir meg en så utrolig stor motivasjon til å både trene og spise sunt. Du har en helt utrolig bra kropp! Selv om du hadde det på bildene fra 2012 også, men du ser selvsagt stor forandring. Og da mener jeg at du ser mye sunnere og sterkere ut, og har en mer markert kropp. Jeg er prøver å spise sunt, og jeg har treningskort, men allikevel stopper ikke det meg fra å kjøpe en sjokolade, godteri, brus i hverdager. Og det er veldig enkelt å bare si “nei, jeg orker ikke trene idag, tar det imorgen”, så det blir ikke så mye trening på meg heller. Og det er veldig trist, og gjør at jeg får så sinnsykt dårlig samvittighet! Jeg betaler tross alt 2500 kr for det treningskortet, og jeg har ikke akkurat så mye penger at det ikke gjør noe at jeg ikke bruker det. Jeg kan ikke si at jeg gjør mitt beste men jeg prøver, men etter dette innlegget kommer jeg definitivt til å prøver enda hardere! Dine resultater inspirerer meg. DU inspirerer meg!

    34. Er syykt bra motivasjon å se hvor fort man faktisk får resultater når man først begynner å trene og spise sunt! Men det er en ting jeg lurer på og det er om du mister mye av puppene dine når du trener så mye og går veldig mye ned i fettprosent? Jeg har ganske store pupper med tanke på at jeg er veldig tynn og er liiiivredd for å miste mye av puppene hvis jeg begynner å trene ordentlig 😔hadde vært kjempefint om du kunne svart på det og om du har sett mye forskjell på deg selv for det ser jo ut som om du hadde ganske fine pupper før! 🙂

    35. Wooow, for en nydelig kropp du har fått:) trener masse selv(5-7 dager i uken), og spiser sunt men av og til sliter jeg litt med motivasjonen til å gå ut. Men dette var inspirerende, stå på du er forbilde for mange! 😀

    36. Må bare si at jeg likte deg og bloggingen din mye bedre før når du ikke bare var opptatt av utseende og å hvere tynn!

    37. Åherregud, nå fikk jeg helt sykt dårlig selvtillit av å se på det her men det var også VELDIG motiverende.
      Du bør være utrolig stolt av deg selv Andrea, kroppen din er helt sinnsykt fin!

    38. Saftis inneholder kun sukker, og omdannes til fett vis man ikke trener men siden du trener går det helt fint, siden du forbrenner sukkeret før det blir omdannet til fett.:-)

    39. Wow!! Så utrolig flink du er!! :O Skulle ønske jeg hadde like mye motivasjon og treningslyst som deg… Vil selv begynne å trene.. Ikke for å gå ned i vekt men for å få bedre kondisjon, bygge muskler i armer og ben og bli myyee sunnere!
      Stå på! <3 Elsker bloggen din! ^^

    40. Andrea❤ Du er inspirerende og utrolig flink! Jeg blir veldig motivert og elsker og lese om dette!❤ Du må ALDRI slutte å blogge!! Det MÅ du aldri!!!!❤❤❤❤❤ hilsen din superfan kira…..❤ Instagram: kirakatharinaa plis følg meg!❤

    41. først og fremst må jeg si at du er veldig flink og er en stor motivasjon for meg og sikkert mange andre! 🙂 men:
      *du sier du ikke er opptatt av vekt i det hele tatt, men for en liten stund siden skrev du i et innlegg at du hadde gått ned fra så-så mye til så-så mye og istet så-så mye, og var veldig glad for det. Motsier litt deg selv kanskje?
      *de tre anntrekbildene – for å være helt ærlig ser jeg ikke noe enorm forskjell, du var jo like fin da som nå!
      *det om hoftene – jenter skal ha hofter, og det er ikke en posistiv ting å “miste” hofter
      *de to bildene nederst – for å være helt ærlig synes jeg du var mye finere på før-bildet, mer former og genrelt finere kropp.

    42. elsker deg og bloggen din! og du må fortsette med å skrive om trening og kosthold! elsker å lese om det, det gir så mye motivasjon og inspirasjon. <3

    43. Fint at du trener for å holde formen.
      Men viktig å tenkte på unge lesere. Ikke ha en så kroppfiksert blogg, da skiller du deg ikke fra de andre bloggene. Husk at du har lesere fra allerede 7-15 år som ikke har den samme kontrollen på hva som er riktig og galt. Du har en oppgave som blogger, det er å fremstå som et fornuftig forbilde 🙂
      Trening burde være noe du gjør for deg selv, og ikke noe du gjør for å imponere / dokumentere for andre.
      Mener ikke å kritisere, men det er lett å gå i den fellen som blogger / forbilde.

    44. Hadde du hatt noen ekstra kilo på kroppen hadde du brydd deg om hvor mye du veide. Du er tynn, derfor sier du at du ikke bryr deg.

    45. Store glutenfrie havregrynskorn er bedre og holder deg mett lenger, den vanlige havregrynen har ikke samme effekt. Jo større jo bedre. Trege karbohydrater som kroppen bruker lenger tid på å bryte ned 😉

    46. wow du var jo faktisk feit før!! eller, ikke feit, men du var betydelig mye større enn hva du er nå. det er positivt ment, så klart! nå er du jo tynn:)

    47. Jeg synes faktisk du hadde en vakrere kropp før 😛 Du var mer yppig, og så ut som en sunn, ung dame! Nå ser du mer ut som en fugleunge, eller en 10-åring..
      Du portrerer deg selv som om du var overvektig tidligere, men du var normalvektig. Du har gått fra å være normalvektig til undervektig og det ser ikke bra ut på noen som helst måte etter min mening.

    48. Så inspirerende, Andrea! Jeg elsker trening selv, og hele kroppen og sinnet føles såå mye bedre av å spise sunt i hverdagen. Virker som du har en fornuftig holdning til livsstilsendringen! Enig at det er viktig å kose seg 1-2 ganger i uken. Jeg har ofte merket at jeg ser “tynnere” ut etter en utskeielsesdag. Kroppen får da en “wake up call” – nå må jeg forbrenne mer! – Dermed lurer man kroppen ved ikke å ha helt faste spisemønstre 🙂 Utrolig at du har fått så mye resultataer så fort! Det viser bare at man ikke trenger å bli helt fanatisk og sulte seg osv. Lykke til videre! 🙂

    49. Ny søren! Når man ser de gamle bildene, det er virkelig da men ser forsjellen på nå og da!
      Du brude være utrolig stolt og fornøyd med deg selv. Det du har fått til er det sååå mange (speielt) jenter drømmer om å få til, og du har faktisk klart det.
      Blir utrolig motivert til å trene og spise sunt og oppnå bra resultater når men ser hva du gjør. Vet jeg ikke er det eneste som som blir motivert av å lese og se det du gjør, haha, men jeg har lyst til å være en sånn som deg.. som faktisk klarer det! Du er et så stort forbilde for mange 🙂

    50. Det er riktig at det kan være farlig for kroppen å sulte seg, og jeg for eksempel har mistet mensen. Har ikke hatt den på 1 år nå, så jaaa. MEN; man _BLIR_ tynnere av å sulte seg, jeg har gått ned ti kg for eksempel

    51. Andrea!!!!!! Flott innlegg:) men du nå håper jeg at du snart skriver om jb konserten og hvordan det var å møte han!!!! Fortell om hva han osv!!!!! Gleder meg til du skriver om det.

    52. elsket dette innlegget. følte meg litt som deg i vinter når jeg så de gamle bildene av deg! veldig inspirerende. sitter nå og spiser fruktsalat og er motivert til en mer sunn kropp

    53. bra innlegg!! kjempe motivasjon, håper på å snart få en video med øvelsene! stå på andrea, du har virkelig vist at det funker å spise og mosjonere riktig, og at sulting ikke er tingen 🙂

    54. Man kan da f**n ikke slanke vekk hoftan?! Men ellers, supert innlegg 🙂 Fikk masse motivasjon men er desverre gravid og er ikke mulig å få flat mage ;D Men etter svangerskapet blir det sunt kosthold og mange trillturer 🙂

    55. Bra svart! Men spiser du seriøst bare en skyr til frokost og eventuelt litt havregryn oppi? Det er ekstremt lite, under 100 kcal. Man skal jo spise minst 300 kcal til frokost, og det du skrev på slutten passet virkelig ikke til det du skrev med kostholdet ditt.. Bare ikke motiver andre til og spise så lite som det 😉

    56. Jeg er ganske tynn alle vennene mine sier jeg skal legge på meg det er ikke noe problem spiser mye og blir mett sulter aldri men har store hofter har du et tips til mindre hofter da

    57. Dette innlegget her var faktisk ganske bra! Har vært litt skeptisk til denne “plutselig supersunn – livsstilen” din som har inntatt bloggen, men her fikk du frem sunne syn og verdier synes jeg! 🙂

    58. WOW. Jeg er 15 år og har vokst opp med idrett. Jeg går på Viqueens Incredible og trener fem til sju ganger i uka. Pga sporten jeg driver med (cheerleading) så har jeg en god del mulsker – både armmuskler, lårmuskler, magemuskler, ryggmuskler og en del skuldermuskler. Dette gjør at jeg er tynn, men fortsatt kraftig. Ofte når “dere” toppbloggere skal begynne å trene og være flinke piker, så tenker dere alt for mye på å slanke dere. Bli tynne og “feminine”. Jeg vil bare takke deg for at du er et så bra forbilde!! Du VIL få muskler, du oppfordrer andre til å øke muskelmasse og spise sunt, men spise mye. Forandringen din fra 2012 er syk, og jeg føler faktisk for å gratulere deg! Fortsett sånn 🙂

    59. jeg sulter meg av og til. håper på å bli tynnere, og det funker fett. jeg liker det egentlig ikke, men siden det funker så bra så fortsetter jeg med det. har gjort det i nesten 2 år nå.
      men som den utøveren skrev over her; så burde de som tenker på trening og kosthold lese en ordentlig treningsblogg.

    60. Wow, Andrea! Tusen takk for gode råd og hjelp med motivasjon. Du har fått en veldig flott og definert kropp, får virkelig lyst til å trene! Du er virkelig et forbilde og blir virkelig utrolig inspirert!! Fortsett slik videre, du er fantastisk <3

    61. bra svar! jeg er ingen ekspert, men tror at hvis du trener kondisjon, vil du ha lettere for å bygge muskler når du trener styrke! i tillegg er det veldig sunt for helsa!! intervaller gir dødsfin mage!

    62. Jeg sultet meg før pga min spiseforstyrrelse. Jeg gikk raskt ned i vekt, men hadde ingen livskvalitet til slutt. Endt bare opp undervektig, men anoreksi og depresjon. Det er ikke verdt det.

    63. kan du lage en video med hvilke øvelser du tar litt fort, for jeg skal begynne sånn som deg veldig snart 🙂

    64. Du har vært så utrolig flink! Før dette innlegget så jeg egentlig ikke så mye forskjell på deg fra før og nå, men på bildene over her ser jeg at du ser mye bedre og friskere ut nå! Stå på 😀

    65. Syns du ser heilt fantastisk ut Andrea! Veldig vanskelig å vite om det berre er på overflata, men du stråler vertfall 🙂 Syns du skriver et veldig modent og bra innlegg om det her! Ikkje bry deg om dei som kjem med negative kommentara, dei er berre ute etter å hakke ned på andre for å sjøl føle seg bedre 🙂
      Ha en fin dag! Du er flink 🙂

    66. du så mye bedre ut lettkledd før desverre 🙂 enig i at sunnt er fint, og at det er bra å trene/spise sunnt, men du er undervektig, og fanatisk..

    67. liker egentlig ikke treningsinnlegg på blogger så mye, men dette var veldig fint! du la god vekt på at det er viktig å ikke sulte seg eller se på vekten din og jeg eeelsker at du har en så bra tankegang rundt det hele! du ser helt fantastisk ut snuppa, hold det gode arbeidet oppe!<3

    68. hei! vil bare si at pepsi max inneholder aspartam, som i store mengder, kan være livsfarlig, og skaper en vanvittig anhengighet. man legger også på seg av for mye. bare et tips! du ser super ut 🙂

    69. Jeg blir ganske skremt når Jeg leser innlegget ditt og alle kommentarene om hvor misunnelig og inspirerte alle blir. All kred for endringene du har gjort andrea. Men du har på langt nær nok kunnskap til å komme med kosthold og treningstips til rådville tenåringene. Du har en stor blogg som du tjener mye penger på, og du har blitt ett forbilde for mange, noe dom innebærer ansvar. Trenger ikke lese mye i innlegget ditt før det er ganske tydelig at dette er ett fagfelt du kan for lite om til å gi ut tips til tusener av andre..

    70. Jeg blir ganske skremt når jeg leser innlegget ditt og alle kommentarene om hvor misunnelig og inspirerte alle blir. All kred for endringene du har gjort andrea. Men du har på langt nær nok kunnskap til å komme med kosthold og treningstips til rådville tenåringene. Du har en stor blogg som du tjener mye penger på, og du har blitt ett forbilde for mange, noe som innebærer ett ansvar. Å publisere trenings og kostholdstips som i mine øyne (som har 5 årig universitetsutdannelse innenfor ernæring) tenderer mot usunt og lite balansert er ikke bra og kan for noen av leserene dine være direkte farlig.

    71. dette burde du latt være å poste på bloggen din, for dette fremmer ikke sunnhet på noen som helst måte. maten du får i deg i løpet av en dag inneholder faktisk bare 1/3 av det energiinntaket ei jente på din alder burde få i seg – noe som forklarer vektnedgangen din. i tillegg mangler kostholdet ditt alle byggestenene som trengs for å bygge opp muskler. dette vil gjøre at kroppen i stedet går inn i en modus der den spiser opp musklene dine.. styrketreningen din har med andre ord ingen nytte – ja, du snakker om at kroppen din ser mer markert ut, men det er helt vanlig når fettlageret på kroppen blir borte. her oppfordrer du rett og slett til spiseforstyrrelser! det er helt flaut å se alt det dumme du skriver. alt vitner om totalt uvitenhet.

    72. Hvorfor slettet du min kommentar om hvor feil du egentlig tar? Dette er på ingen måte noe sunt, du går ned i vekt og fettprosent fordi du spiser alt for lite, og kommer ikke til å øke betraktelig i muskelmasse. Skjønner ikke at din PT har sagt dette til deg?

    73. WOW! For en forskjell fra bildene av deg fra ifjor til nå!! Vanskelig å legge merke til når man er innom og ser deg hver dag!! Men når man ser det på denne måten ser man virkelig forskjell!! Spesielt på beina dine og i ansiktet!!! Du er vakker Andrea <3 Stå på!! Ingenting er finere enn en sunn kropp 🙂
      Fine og utfyllende svar forresten 🙂

    74. Så utrolig motiverende! Tusentakk for alle de fine tipsene! Fikk lyst til å ta på meg treningsklær å dra rett ned på treningsstudioet når jeg leste dette innlegget.

    75. du var penere før andrea! hva er det du har gjort? du ødlegger deg selv og mange jenter som vil være som deg!
      Hilsen en bekymret

    76. Flott du holder deg i form og trener. Pass på du ikke trener for mye spiser sunt og regelmessig gjerne 4 måltider til dagen. Jeg syntes du var utrolig vakker og kvinnelig med den hvite bikinien. Du er vakker enda, men har mistet mye av den kvinneligefiguren. Du vet aldri når det kan bli for sent å utvilke de vonde sykdommende som spiseforstyrrelser. Pass på deg selv. Du er flott akkurat som DU er. Ta vare på deg selv. Hvis du tenker mye trening og spise lite er redningen for deg, synes jeg du så burde snakke med noen.

    77. Jeg er ikke proff når det kommer til trening og kosthold, men jeg synes dette innlegget var et flott innlegg med mange GODE tips, ikke “farlige” råd som noen vil kalle det. Skal man ikke få lov til å uttale seg om trening med mindre man har studert og forsket på livsstil og kropp i 5+ år? Du gav i hvertfall med treningsmotivasjon, ikke spiseforstyrrelsesmotivasjon! Men alle må jo klage på noe. Synes bloggen din er super jeg 🙂

    78. ikke for å være slem, men jeg synes du hadde finere mage og hofter i 2012. “Markerte magemuskeler og smale hofter” er jo typiske maksuline trekk.

    79. Tror du misforsto meg. Helt enig, lang utdannelse er ikke nødvendig for å uttale seg om trening og kosthold. Hva som derimot er viktig er at tipsene du gir er riktige og fremmer en balansert og sunn livsstil. Utifra min erfaring mener jeg det er tydelig at Andrea sine råd er “feil” på mange områder. Samme for meg hva hun gjør med seg selv, men når du er ett forbilde har du ett ansvar i å være sikker På at tipsene du gir er riktige og sunne.

    80. Utrolig inspirerende!
      Jeg sliter selv veldig med selvtilliten og er ikke fornøyd med kroppen min. Sliter med å se meg sev i speile og gruer meg veldig til gå i bikini til sommeren. Jeg trener mye hver uke, spiller håndball så trener 3-4 ganger i uken + kamp i helgene, også går jeg på en toppidrettsskole (vgs) og trener 4 ganger i uken der, så jeg trener mye. Jeg er heller ikke så usunn,spiser nesten ikke godteri, kjeks, o.l., drikker heller ikke så mye brus. Problemet er at jeg ikke blir tynnere. Jeg har tenkt mye på å spise mindre, droppe lunsj og sånt, men jeg vet at det ikke er lurt. Hva kan jeg gjøre for å bli tynnere og få den kroppen jeg vil ha, når jeg trener mye og spiser sunt/normalt fra før av?

    81. Det ser ut som om du ar mistet minst 20 kg!! Jeg blir veldig inpirert av deg og har lyst til å trene når jeg titter innom bloggen din:)

    82. Kjempe bra!:D jeg elsker bloggen din! eneste bloggen jeg faktisk leser 😀
      Jeg synes personlig at bildet til venstre ser bedre ut, men det er jo smak og behag 😉

    83. Takk for herlige svar, får skikkelig motivasjon til å trene når du legger ut sånne bilder som det siste 😀 loveu, andrea, STÅ PÅ!!! <33

    84. Det er bra for deg at du er fornøyd nå og at du trives, men du må virkelig tenke deg om før du skriver slike innlegg. Du har lesere som er veldig unge og som ser opp til deg, for dem så vil ikke disse bildene være “inspirerende”, de vil gi dem dårligere selvtillit.

    85. Forskjellen er også nok at du har ræva full av penger og har råd til å ha en personligtrener til å hjelpe deg, mens de fleste av oss tenåringer ikke har det. 🙂

    86. Veldig bra innlegg- hjelper på motivasjonen:)
      -Men du? Det er ikke farlig å drikke juice. Man skal ikke drikke for mye av det, men ett glass om dagen er faktisk bra, du får i deg masse vitaminer. Du får kjøpt juice uten sukker også;)

    87. Helt ærlig, synes jeg kroppen din var finere før. Om du blir tynnere nå, kommer du til å se syk ut.

    88. Elsker svarene dine! Du får meg til å få mer troen på meg selv og får lyst til å trene mer og mer for hver gang du legger ut sånne innlegg! :)<3

    89. Du motiverer meg helt sykt! Jeg blir ofte kalt feit osv, men jeg skal faen med vise dem.. DU er den som har inspirert meg! ha god samvittighet for det 😀

    90. Okei, jeg må bare si TUSEN HJERTELIG TAKK FOR INSPIRASJONEN! <3
      Fra i morgen av starter jeg et nytt og bedre liv! Nå har jeg gått rundt i flere uker og aldri fått den siste lille gnisten...men nå er jeg klar! Takk, Andrea! Dette hjalp masse! <3 Og gratulerer så masse forresten! Dette har du all grunn til å være stolt av!

    91. Skal jeg være helt ærlig…synes jeg det nederste bildene av deg fra juli 2012 var bedre enn nå..du hadde former og det er mye mer tiltrekkende..men så har man jo ulik smak, men du er jo fin nå også..men for meg så ble det ikke like fint å se på

    92. Tusentakk, utrolig bra svart! Du inspirerer meg til å trene mer og spise sunnere, jeg har gjort det i ca en måned og jeg ser allerede resultater, tuusentakk for at du inspirerte meg til dette Andrea:)

    93. “Det som er viktig er hva du ser i speilet og resultater på kroppen din, IKKE tallene på en vekt.” Trodde det var innsiden som teller 🙁

    94. Utrolig bra blogg! Jeg har ekstrem høy forbrening, men skulle ønske at jeg var like flink som deg til å trene muskler, min trening består av å trene 5 hester om dagen og leke med ungene mine, så føler at jeg ikke får tid til å trene. Men har du noen forslag til øvelser man kan gjøre hjemme? Trenger nemlig å få strammet litt opp etter å ha fødet to unger 🙂 Men er red for at jeg kommer til å gå ned ennå mer, da jeg veier 64kg og er 1,82cm å har fått streng beskjed av legen å legge på meg. Men samme hva jeg spiser å gjør så hjelper det ikke. Oxo må jeg bare si at det er så deilig at unge jenter står fram som et bra forbilde og ikke bare slanker seg ihjel:)

    95. Etter min mening så du sunnere ut før. Du ser ikke trent ut selvom magen din er avmagret. Sjekk ordentlig motivasjon hvis du ønsker treningsmotivasjon. Ribbein er ikke muskler girls. Du har sultet kroppen din og ser hengslete/usunn ut. Skummelt at folk tar deg som et forbilde syns jeg..

    96. Når er du alt for tynn.. myyyye finere slik som du var før. Perfekt kvinnekropp med perfekte former.

    97. Elsker bloggen din! Kan du ha flere treningsinnlegg? Du burde være stolt også! ;D Men har et spørsmål.. Blir man tynnere av styrke?

    98. Du e ein motivasjon for meg! Men eg slite med å komme i gang, korleis gjorde du det?
      Korleis trente du i begynnelsen? og kor ofte trente du?

    99. Så flott innlegg! Har vært innom bloggen din nå og da så lenge jeg kan huske, men har aldri vært noe aktiv på å kommentere. Du har forandra deg og vokst veldig på den tiden jeg har fulgt med, og det er utrolig morsomt å se! Herlig at du får frem budskapet i forhold til at man må spise og holde seg aktiv, samt at det er viktig å kose seg. Du stråler og ser kjempe godt ut! 🙂 Ønsker deg en strålende uke! Smil

    100. Wow! ser virkelig forandringer! Du er en inspirasjon for mange, også for meg:)
      Jeg likte tidligere ikke bloggen din, følte den bare var proppfull av outfits, men nå har jeg begynt å virkelig like den!

    101. vitenskapelig bevist at PEPSI MAX ikke hjelper deg å gå ned i vekt, du kan legge på deg av det. det har også farlige stoffer som aspartam(noe alle light produkter har) 😛

    102. Bare et tips: det går ikke an å ha stor eller liten benbygning.. benbygningen vår veier rundt 2,5 – 4 kilo, noe som altså ikke er noen stor forskjell.. man kan altså ikke skylde på at man har liten/stor benbygning .. 🙂

    103. Følte for å si noe, til alle de som sier Andrea spiser for lite. Hadde hun spist for lite i forhold til hva hun trenger, hadde hun nok ikke sett så bra ut. Det er nemlig svært vanskelig å bygge muskler om man spiser for lite, og man kan se på kroppen hennes at hun har oppnåd muskler, blandt annet på magen og armene. Jeg tror Andrea skriver dette innlegget fordi de fleste som leser denne bloggen ønsket det, deriblandt meg selv. Det er veldig interresant å lese om hvilke måter som fungerer og hvordan andre har gjort det. Folk som skriver at dette påvirker yngre lesere: det er ikke hennes valg å ha en så stor blogg, det er leserene som har gjort den så stor. Og om yngre jenter skal bli så veldig påvirket, kan man jo ikke lese en slik blogg, eller være på internett, det florerer jo av “perfekte” jenter overalt.
      Håper ikke denne kommentaren blir tatt negativt på noen måte, og om den blir det beklager jeg. Du har gjort en utrolig bra jobb, Andrea. Du er og var veldig vakker! Stå på, og jeg håper du føler deg bra med deg selv 🙂

    104. hei! jeg er en jente på 15 år som sliter med og gå ned i vekt. har holdt på i 2 år kanskje!! først veide jeg 63 kg som er ganske bra for meg. er 1.65 cm, men er råsterk ( ikke skryting ) og som du sier, muskler veier mer en fett, men så sluttet jeg og vokse i lengden og vokste i stedet rundt om på kroppen. Jeg kom opp til 68 kg og jeg ble kjempe lei meg og sluttet og spise. (fordi jeg ikke årket og trene) men viste egentlig at man bare mister det som fins av vann på kroppen + litt fett, men det er ikke mye, ble stolt av å se magen min bli flatere så jeg fortsatte, kom ned til 64 kg og var kjempestolt, men så plutselig blei jeg veldig sukkersjuk så begynte og spise mye igjen + en hel del sukker, kom opp til 74 kg og det var i februar en gang. ble så lei meg at jeg gråt hver kvell, har aldri klart og gå kjapt ned i vekt igjen. har skjerpa meg litt så ligger nå på 71.8 kg men det er fortsatt mye synes jeg 🙁 jeg kom opp i vekt fordi kroppen min tenkte som så at” OJ! her er det ikke mye mat og få” så kroppen min lagra alt den fikk av mat rett på kroppen og der ligger det enda. Og jeg er VELDIG glad i mat, spiser DRIIIT fort så merker ikke når jeg er mett fordi jeg spiser så fort. Har prøvd og spise saktere og bare ta 1 porsjon med mat. Har begynt med mye frukt og driver nå og trener ( så svetten RENNER ) men viser ingen resultater bortsett fra kanskje o.4 kg uken :S vet du sier at det ikke er sifrene på vekten som teller men jeg hadde flat og «ganske» veltrent mage når jeg var på rundt 63 kg. Så det er målet mitt da. Tror du jeg klarer og komme helt ned til 60 kg « gå ned 10 kg ) før badesesongen kommer ? ) hvis jeg trener «nesten» hver dag, 1 time med hard trening + god innsats i gymmen på skola, rett kosthold og den rette innstillingen? Tror du jeg klarer det? Har en venninne som er akkurat som meg som ønsker det samme!
      Pliis!!! vil veldig gjerne ha tilbakemelding om dette! Kan du sende svaret ditt på denne e ? posten:
      [email protected]
      Ps: denne e-posten er mammaen min sin! Ikke min !! men om du skriver tilbake, så tusen takk !! har strevd med dette lenge 😉 og elsker bloggen din foresten 😉 leser den veldig ofte 😛 tusen takk <3

    105. Ååååå jeg har akkuratt like dan mage som den med hvit bikini, men jeg har ikke piecring. Fikk sikkelig motivasjon. Men advokado er ikke det en frukt da? Hihi <3 Elsker bloggen din<<3 Ps: du ligner sykt mye på betina farinett, er dere i slekt?

    106. Kjære Andrea!
      Vil bare legge igjen noen ord om hvor glad jeg ble av dette innlegget.
      Jeg synes det er fælt å se de bloggerne som bare tenker slanking slanking slanking, uten å tenke over at kroppen din faktisk har det best med et sunt og variert kosthold.
      Så tusen takk for at du presiserer at vekt ikke har noe å si, og at det er viktig å spise! Det er ikke alle som skjønner at flere små, sunne måltider faktisk er bra om du ønsker å gå ned i vekt, og derfor er det viktig at sånne som deg, som har muligheten til å påvirke så mange unge, formidler et så godt budskap.
      Og jeg må bare få sagt det; du ser FLOTT ut!!
      Store klemmer fra meg

    107. Jeg bare lure på om du kunne lagt ut den videoen så fort som mulig. Jeg har ikke trent på tre måneder fordi jeg har vært syk, jeg kan ikke vente på å få trent. Jeg vil oppnå resultater som deg til sommerferien. Det er ikke lenge til, derfor vil jeg kunne trene etter ditt program. Fint om du kunne lagt den ut snart sånn at jeg retter å se resultater til sommeren

    108. Jeg begynte å spise sunnere og trene litt for litt over 1 måned siden, og merker allerede resultater, spesielt på lårene! Jeg gjør det ikke for å slanke meg, men for å bli sunnere og komme i bedre form!:) Du er virkelig et godt forbilde! Har du noen fine styrkeøvelser for magen og lårene/beina?:) er lei av de samme gamle:/

    109. wow Andrea! Veldig bra jobba!! <33 Men skjønte ikke helt svaret ditt der det handlet om lår :$ Hadde satt stor pris på om du kunne prøve og forklare det litt bedre i neste "spørsmålsrunde" eller #ukas spørsmål"
      kos & klem fra meg :*

    110. For en inspirasjon du er 🙂 du ser utrolig flott ut Andrea. Du skal være stolt over hva du har fått til 🙂 Klem

    111. Wow, du har blitt så utrolig pen! Jeg husker at jeg leste bloggen din for noen år tilbake, da du så ut som på bildene av deg i 2012. Jeg husker jeg så opp til deg da og tenkte at du hadde perfekt kropp der, og kunne ikke tro at du bare spiste drittmat og aldri trente. Men nå, nå har du virkelig drømmekroppen! Misunnelig x1000

    112. Du er sjuk, du vet det? Tipper du er innlagt sånn ca rundt juletider 2013. Du har mista kontrollen allerede!
      Bikinibildet=supersexy Olashortsbildet=syk ung pike

    113. Dr. Duregod: Bli vandt til det.. Se på andre blogger har også sånt. Hun viser jo bare at hun har trent..? Sjalu?

    114. hvordan får du så markerte muskler på magen? Hvordan øvelser gjør du da? Hadde satt stor pris på om du hadde svart på denne 🙂 eller om du hadde giddet å svart meg på e-posten min!

    115. Hei. Først og fremst vil jeg bare si jeg leser ikke blogger, men er vell innom din en gang i måneden eller noe, utrolig bra stå på! Gøy å se at du trives med å trene og har et bra kosthold. Personlig vil jeg si du ser MYE bedre ut på det venstre bild hvor du har former, men på det høyre syns jeg du har mistet alt. Du ser rett og slett ikke sunn ut der. Hadde jeg møtt deg i virkeligheten kunne jeg sagt det til deg, men får gjøre mitt beste på dette kommentar feltet. HUSK du har utrolig mange unge lesere og mest sannsynligvis vil prøve seg på ditt fett nivå. Bilder kan gjøre så mangt med andre, spesielt de som er litt yngre. Håper du har snakket med en lege om hvor mye fett du har mistet osv for det er ikke sunt hvis det er for mye. Du hadde igrunn ikke noe å miste vil jeg si. Håper du legger på deg litt kjøtt kvinne, det så mye bedre ut ellers er du KJEMPE søt 🙂 Gutta liker damer med former!!!!!! Det vil du først oppdage når du runder 20 + tipper jeg, da er du nok takknemlig for de formene du har fått. Dette er ikke ros eller ris bare konstruktiv kritikk fra en som er litt eldre enn deg og som bare prøver og komme med noen gode råd siden jeg er utdannet Pt og kan en del. Du får sikkert mye dritt kommentarer på bloggen din noe som er utrolig synd, men dette var mer positivt enn negativt! Ha en fin kveld 🙂 Klem

    116. Utrolig bra skrevet, Andrea! Syntes ikke dette innlegget var noe annet enn positivt, du skriver jo bare enkelt og ærlig om ditt kosthold i hverdagen din 🙂 Og det med at du har “mistet kontrollen, eller ser sykelig tynn ut” er bare tull! Du ser bare frisk og sterk ut. Og kostholdet ditt er jo ikke farlig på noen måte, bare sunn mat og litt trening som gir deg som sagt mer energi i hverdagen!
      Syntes bloggen din inspirerer jeg, ikke det motsatte. Elsker hvordan du får fram det å ha et SUNT kosthold, istedet for dietter med babymat 🙂 Og at det er ok med litt kos i helgene 😀 Stå på videre!

    117. Liker ikke å skrive negative ting, men syns dette er litt kroppspress innlegg iallefall det bildet til slutt. Likte bedre bloggen din før slik den var da! men det er min mening 😉
      Men ellers bra blogg :

    118. Synes du hadde finere kropp og ser sunnere ut på bildet i hvit bikini, på bildet i shortsen ser du radmager og utsultet ut :p Men hver sin mening om hva som fint og ikke 😉

    119. Står på, du har såå fiiin kropp
      Vet du om hvilke øvelser som man får finere ben og kan gjøres hjemme? Og hva hjelper og gjører planken? Håper du svar på spørsmålet mitt :))

    120. “Det som er viktig er hva du ser i speilet og resultater på kroppen din” ???
      Uttalelser som dette og bildene du legger ut tydeliggjør at trener for å bli tynn og ikke noe annet. Alle musklene du snakker om, kommer du aldri til å oppnå ved å ha det kostholdet du har nå.

    121. ikke for å være frekk, men på nederste bilde til venstre så kan man se gjennom trusa di…. just saying

    122. Har du et spesielt treningsprogram du følger hver gang du trener?<3 jogger du i uken, utenom da du trener på trenings senter..?<3

    123. Utrolig bra svart! Håper du ikke bryr deg om negative kommentarer som kommer inn, for du er utrolig flink!
      Jeg lurer på om du kunne ha lagt ut noen ”oppskrifter” på clean-eating maten din? Jeg blir veldig lett matlei, så hadde vært suupert om du kunne ha delt noen enkle og gode oppskrifter 🙂

    124. ENDELIG finner jeg ett innlegg på blogglisten der det er skrevet noe fornuftig og delvis riktig om kosthold og trening. Jeg synest det er kjempebra at du understreker at tallet på vekten ikke skal sammenlignes med andre eller ha eneste betydning for en selv, og ikkje minst at det ikke hjelper å “slutte” å spise. Dette er veldig viktig å få frem til dine unge lesere, som mest sannsynlig ikke tar alt dette forgitt.
      Kroppsfokuset i dag, og da tenker jeg ikke bare blant bloggere og blogglesere, har eksplodert. Alle skal dele sine “gode” råd om hvordan en skal se ut, spise og trene. Og det skumle er at spesielt unge jenter tror på alt de leser uten å sjekke opp i fakta. Det er skremmende. “14 år gamle jenter og gutter” trenger ikke kostilskudd som proteiner, kreatiner, myosiner, osv. Kroppen har mer enn nok med å ta opp næringsstoffene vi får i oss fra eit sunt norsk kosthold som kjøtt, poteter og grønnsaker. Alt annet (utenom visse unntak) er bare veldig dyrt urin, dessverre! Den største virkningen ett kosttilskudd har på kroppen vår er i hjernen der det oppstår ein placeboeffekt. Vi trur at det hjelper, så då øker motivasjon, osv. Vi lurer oss selv og lommeboka.
      De beste tipsene du kan gi er: Alt med måte. Og, JA det er lovt å kose seg på lørdager med god mat, uten at en skal få dårlig samvittighet. BRA 🙂

    125. Har ikke merket det så mye på bilder av deg før, men når jeg ser de bildene av deg fra før og nå ser jeg forandring. Får utrolig mye motivasjon når jeg ser disse bildene. Bra jobba, Andrea!

    126. sorry as, du har vert flink men du var så mye penere før. hva vil dere oppnå med og se ut som beinrangel? er så mye penere med jenter som har former som du har på bilde nr 1. det er det gutta vil ha, ikke sånne som ser ut som pinner.

    127. Har du strekkmerker ved lårene og hoftene? Jeg har det, og jeg lurer på om det er mulig å trene det bort 🙂

    128. Du er vakker:) Og så bra at du råder på en så fornuftig og riktig måte når det gjelder trening og kost, det liker jeg. Og herlig at du er så fornøyd:) Personlig synes jeg at du hadde skikkelig deilig kropp (tenker ikke seksuelt bare, men du så knallflott ut etter min personlige smak) på det før-bildet, men det har jo ikke noe å si fra eller til hva en fremmed synes, det eneste som teller er at du er fornøyd♥

    129. Jeg er ganske overvektig.. Lurte på om hvordan du kom i gang? Hvordan du startet hele den nye livsstilen liksom? 🙂

    130. Når det kommer til festing og slikt, hvordan er det når du drikker alkohol?
      Jeg drikker selv en del når jeg er på fest, gjerne 4 smirnoff og kanskje mer på en “god” fest.
      Alkohol inneholder jo en del kalorier, så hvordan passer dette i forhold til ditt kosthold?

    131. oj! jeg mener ikke frekt elns, men jeg syns det var finere før en det er nå, men folk er jo forskjelige, og det er jo bare din mening som skal stemme, siden det er din kropp og du bestemmer, men bra jobba!

    132. Må si meg enig i det noen av de andre jentene sier her…
      Syns du så mye bedre ut før! du ser nesten syk ut nå…. Men trenging og kosthold er bra og vikitg..men det er ikke alt som burde telle! Så jeg syns nesten litt synn om deg…

    133. Skryt! Super fint innlegg Andrea, og for et flott resultat du har fått! Kunne du fortalt meg hva du gjør for å trene lår og rumpe? Eller noen tips? Ville blitt glad 🙂

    134. Hei! Jeg er en jente på 13 år som ikke skjønner hvordan du får til å få så gode resultater, jeg har nemlig utrolig lyst til å få bort fettet rundt magen! Jeg har godteri/usunn stopp( spiser ganske sunt ) , og trener håndball 2 ganger i uka, jogger 2-3 ganger+styrke. Jeg har holdt på sånn på alvor med å spise sunt siden jul/påske men ser egentlig ikke noe særlig resultater. Har trent fotball/håndball i flere år, men ingenting forandrer seg.. Vet du om noe som hjelper?

    135. Skjønner ikke at dere sier sånne ting til henne..? Hun viser bare at hun har trent, spiser sunt osv… Hun spiser sikkert ikke mindre, men hun spiser sunnere.. Og viser bare vor mye hun har trent og trener får å holde seg i form..

    136. kjempefin forvandling!! 😀 , men du er både litt for tynn og spiser aaaalt for lite i forhold til hva du burde!

    137. Tusen takk for fantastiske råd, det ga meg utrolig mye motivasjon! Og du har all grunn til å være stolt 🙂

    138. Wow, du er sykt flink! Jeg er skikkelig lat hahahaha, men jeg er det, jaja…. Venninna mi spiser ikke godteri eller kjøtt og hun har ikke spist det på nesten ti år!!! Wuuuuutttt?!

    139. kan du lage ett eget innlegg (ganske fort) om hvordan man kan trene rygg slik at det synes? og ett om hvordan man kan trene magen for raske resultater?

    140. Andrea, jeg ville bare si at dette innlegget har jeg kanskje lest over 3-4 ganger nå. mine venner fortsetter og snakke om hvor mye kroppspress det er i år og hvor mange relative tynne bloggere som legger ut bilde av seg selv i bikini og er med på dette presset.
      som sagt har jeg lest dette innlegget mange ganger, og andre bloggere´s innlegg bare for å finne feilen vennene mine mener er der og for å se det selv at det er som de sier. men dette er bare tull. Det at folk legger ut bikinibilder, og som du gjorde, skriver innlegg om kosthold, trening og ” sommerkroppen 13″ er inspirerende for min del. Jeg er ikke den som leser blogger men etter å ha lest det ene innlegget ditt så får jeg bare lyst til å se mere om hva du har skrevet om trening.
      utrolig inspirerende og jeg får bare lyst til å hente løpetightsen og jogge meg en tur, og det er det andre jenter burde tenke å. stay strong, Andrea Badendyck

    141. kan ikke du lage ett til slikt innlegg? mer om mat, jeg spiser sånn 2 ganger daglig og forbrenningen min har stoppet å funke så bra som den gjorde før, må lære meg og spise skikkelig igjen…

    142. Jeg elsker bloggen din og du er et av mine største forbilder og motivasjon når det gjelder trening og sunt kosthold… Jeg bare lurte på om du har noen tips til noen gode treningsøvelser / former for å tå ”tynnere” mage, rumpe og lår?

    143. Nå som jeg har lest innlegget ditt har du gitt meg sykt mye mer motivasjon til å begynne å trene igjen 🙂
      Jeg ble veldig glad når jeg leste innlegget ditt.
      Tusen takk! 🙂

    144. Ååå… dette innlegget er super motiverende for meg, og du burde vær såå fornøyd med resultatene dine! Jeg skal virkelig begynne og lese denne bloggen for mer motivasjon! Du er en helt fantastisk jente, og til kjempe inspirasjon og forbilde for meg! …og jeg leste at du har det tøft nå, og jeg har selv hatt det. men her er ett sitat som hjelper meg mye og som jeg faktisk har som mobilbakgrunn: “Everything in life is temporary. So if things are going good, enjoy it because it won`t last forever. And if things are going bad, don`t worry. It can`t last forever either.
      – Benedicte, 16 år 😉

    145. Hei! Kunne du vær så snill ha laget et innlegg eller skrive ned de øvelsene som svar på denne kommentaren om hvordan du trener magen? Vil virkelig få markerte muskler, og trener i hverdagen på studio, men finner aldri de rette øvelsene der jeg føler jeg får resultater. Trenger motivasjooon

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg