En mulighet til å hjelpe en som trenger det

Hei!

Håper alle tar seg tid til å lese dette innlegget for det er et veldig viktig tema jeg tar opp i dag. Har tittet litt rundt på dyrebeskyttelsen sin hjemmeside og kom over utrolig mange dyr som sårt trenger et trygt hjem. Om du vurderer å få deg feks en hund, katt eller kanskje en kanin anbefaler jeg deg virkelig å sjekke utDyrebeskyttelsen først. Her kommer dyr som har hatt en tøff fortid både fysisk og psykisk med uansvarlige eiere og har blitt reddet av dyrebeskyttelsen. Dyrebeskyttelsen trenger å finne nye, trygge og kjærlige hjem til deres firbente venner! 

Noen av dyrene som for øyeblikket bor hos dyrebeskyttelsen i Oslo og Akershus. Alle disse søtnosene er klare for omplasering og venter på et trygt, godt hjem ♥ Håper virkelig at noen av dere som ønsker et nytt firbent familiemedlem kan vurdere å adoptere et trengende dyr fra dyrebeskyttelsen. De har fått en vanskelig start på livet og fortjener noen som vil ta godt vare på dem! For min del holder det med to dyr slik livet mitt er nå, men om jeg en gang i fremtiden ønsker et nytt familiemedlem skal jeg uten tvil adoptere et dyr fra dyrebeskyttelsen.

Men siden jeg så gjerne vil hjelpe, har jeg meldt meg opp som fosterfamilie! En fosterhjemsperiode kan vare alt fra en uke til flere måneder av gangen. Da tar du deg av dyret, gir masse kjærlighet, tilfredstiller alle dens behover og hjelper det til å bli trygg på mennesker igjen. Et utrolig bra alternativ om du vil hjelpe, men ikke har mulighet til å ta på deg et såpass stort ansvar som det er å adoptere. Dere kan sjekke ut Dyrebeskyttelsen Oslo og Akershus sin hjemmeside HER. Hvis dere vil se på dyrene som trenger et nytt, permanent hjem kan dere trykke HER og hvis dere vil lese mer om det å gi et fosterhjem kan dere trykke HER 🙂 Til slutt vil jeg anbefale alle å lese en artikkel skrevet av dyrebeskyttelsen Norge. Her skriver de om økingen av forlatte/misshandlede dyr i Norge og at flere hjem trengs sårt. Da kan dere få et litt større innblikk i hvor viktig det er at disse dyrene får hjelp! Link HER ♥ 

48 kommentarer
    1. Så fint at du tar opp dette på bloggen din! Har en katt fra dyrebeskyttelsen, og hvis jeg skal ha flere dyr senere kommer jeg til velge derfra igjen:)

    2. Det at du skriver dette innlegget her irriterer meg faktisk litt. Ikke det at det er dumt at du skriver det men fordi du har såppass mange barn som leser bloggen din som helt sikkert kommer løpende til foreldrene sine nå og skal ha seg en kanin eller en katt fra dyrebeskyttelsen som har hatt en vanvittig tøff fortid. Det er ikke alle som er i stand til å oppdra eller passe på dyr som har hatt det tøft. Det krever MYE tid og MYE tolmodighet. Jeg har selv to katter fra dyrebeskyttelsen jeg har jobbet ræven av meg for å få katten min til å tørre å gå ut fra badet hvor han bodde i tre måneder.
      Kaniner skal ha stor plass å gå på, de skal ikke bare plaseres i et lite bur og bli glemt etter et par uker. De trenger stor uteplass og ikke sperres inne i et bur, da ødelegges både kroppen til kaninen og selve kaninen i hodet. Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette egentlig, bare ble skikkelig irritert over det. Om en først skal adoptere et dyr derfra må en virkelig vite at en klarer å ta vare på dette dyret og at det krever mye tid og krefter.

    3. Jeg vil gjærne men halve familien er allergisk veldig dumt, men når jeg flytter ut skal jeg garantert adoptere et dyr der i fra. Veldig bra at du tar dette opp for mange dyr som blir forlatt eller ikke blir tatt vare på:(

    4. Så utrolig bra du bruker skriver om dette, Andrea! Det får mange flere mennesker øynene opp for dette med bloggen din med så mange lesere. Helt supert 🙂 🙂

    5. Omtenksomt og flott innlegg fra deg, Andrea. Skulle dog ønske du var enda mer omtenksom og valgte å kutte ut de forferdelige pelsklærne dine. Du kan du like gjerne putte disse, som du kaller “søtnoser” og firbente venner”, på vinterjakken din. No hate – jeg digger deg!
      Jeg er også veldig nysgjerrig på hva du skal studere videre? Har du tanker om hva du vil bli?

    6. det er bra du tar opp dette, det er flere som skulle vært der å hentet katt osv, di er jo så søte 🙂

    7. Syntes dette er et veldig godt intiativ av deg. Flere folk burde skaffe seg dyr fra dyrebeskyttelsen. De er kanskje ikke de peneste dyrene, men de er så utrolig gode, og man får et helt utrolig forhold til dem.

    8. Å, så søte! Jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe dyr fra Dyrebeskyttelsen også! Jeg får ikke lov til å ha dyr av mamma og pappa, men jeg skal nok kjøpe ett eller to eller hundre så snart jeg har flyttet hjemmefra 😉 Så bra du tar opp dette på bloggen!

    9. Synes det er så dårlig gjort av de som kjøper dyre rasehunder i stede for å adoptere fra dyrebeskyttelsen….

    10. Blir sikkert kjempegøy for dyrene du skal være “forsterfamilie” for å sitte alene når du drar på ferie, da 🙂

    11. For et flott innlegg, Andrea! Jeg skal helt klart adoptere et dyr her ifra så fort jeg får muligheten til det. Jeg vil være med på å bidra dette og hjelpe dyr og jeg syns det er bra at du har satt deg som forsterhjem for disse dyrene. Det syns jeg er flott av deg, Andrea 🙂

    12. Kjempe flott innlegg Andrea, og det at noen sier at du ikke bør skrive om dette på bloggen din fordi mange unge leser bloggen din er bare unødvendig! Det er da ikke slik at Dyrebeskyttelsen bare gir fra seg dyr til hvem som helst, er viktig for dem at dyrene kommer til et godt og varig hjem. Meeen føler du kjører litt dobbelmoral her, hvor mye var det du kjøpte Molly for igjen for eksempel…

    13. Jeg har sykt lyst til å “adoptere” et dyr derfra,men får ikke lov. Vil så gjerne ha dyr.. Men når jeg flytter ut skal jeg få meg hund!

    14. Jeg synes det er kjempebra at du tar opp dette temaet på bloggen! Jeg har selv jobbet som frivillig i dyrebeskyttelsen å det kom inn nye dyr nesten hver dag fordi de manglet hjem, har blitt dumpet eller rotet seg bort. Det er så utrolig mange dyr som ikke får den hjelpen de behøver da dyrebeskyttelsen som regel ikke har så stor plass og nok penger til veterinærer til alle dyrene (siden de ikke får støtte fra staten vel og merke.). Tenkte jeg skulle si ifra om at dyrebeskyttelsen ikke tar inn hunder. Det er Viking redningstjeneste eller falcken om jeg husker korrekt. Anbefaler alle å adoptere eller være omplasseringshjem for disse stakkars dyrene!

    15. Kjempebra at du tar det opp, men er det ikke litt vell motstridene å snakke om dette når du selv kjøpte en hund for nermære 17000?

    16. Respekt! Utrolig bra at du skriver om slike ting også og bruker ett blogg innlegg på dette. Selv har jeg adoptert en hund som ingen ville ha, bodd i fire forskjellige hjem og blitt utrolig dårlig behandlet.. den er verdens snilleste og hos meg får den all kjærligheten den trenger – utrolig følelse. Takket være ditt innlegg skal jeg nå vurdere å være fostermor for ett dyr! Takk, Andrea 🙂

    17. Dere som skriver det er dobbelmoralsk osvosv fordi hun har en rasehund for flere tusen kr, altså hva er problemet? Da er det liksom feil at hun hjelper andre dyr?
      Synes det er kjempebra at hun stiller opp, og skriver dette innlegget på bloggen sin som faktisk når ut til flere tusen mennesker. Tror nok det hjelper MYE! Slutt å klag, drittunger

    18. ÅÅ, jeg synes du er så fantastisk omtenksom mot dyrene Andrea! Jeg elsker dyr og har en katt, men kan dessverre ikke ha noe mer, selv om jeg nesten begynner å gråte på grunn av de søøøøte dyrene (ikke for å ovedrive men er ganske følsom.)
      Klem Mathea <3

    19. Herregud, det alle burde fokusere på er at det faktisk er veldig bra av Andrea å gi denne saken oppmerksomhet på en blogg som når ut til så mange, fremfor å kalle henne hyklersk for å ha kjøpt en rasehund!
      Skulle gjerne adoptert noen dyr, men har to katter fra før av 🙂 bra innlegg!

    20. Ble så glad når jeg så dette innlegget! Er så bra at du bryr deg om dyrene og får andre til å gjøre det også. Det er så sant at dyrene på dyrebeskyttelsen trenger det mest. Trodde ikke jeg skulle lese noe om ” hjelp dyrene” på bloggen din altså, men nå ble jeg veldig possitivt overasket! 🙂
      Du er så flink blogger og har lest bloggen din i mange år!

    21. Vi har adoptert en katt fra dyrebeskyttelsen 🙂 Hun er nydelig. Den forrige familien hadde bare forlatt henne, og hun hadde ikke fått mat på veldig lenge. Nå har jo hun det kjempe flott!

    22. Utrolig bra du skriver dette på bloggen når du har så mange lesere! Fin måte å bruke bloggen på <3

    23. Jeg må bare si at jeg synes det er så utrolig flott at du har skrevet dette innlegget med et så viktig budskap. Blir glad inne i meg at noen med så mange lesere som du har skriver om det og virkelig bryr seg. Har selv både adoptert fra Dyrebeskyttelsen og vært fosterhjem, og jeg tror nesten ikke mange er klar over hvor viktig det er for Dyrebeskyttelsen at folk hjelper til. Håper flere som vil skaffe seg dyr gjør det gjennom Dyrebeskyttelsen:)

    24. Skikkelig fint tiltak!! jeg er en dyreelsker selv, og skulle ønske jeg kunne ta med meg alle dyrene jeg møter hjem. men siden det er ganske umulig, så man får hjelpe så mye man har ressurser til.
      Jeg har nylig flyttet til Brasil, og møtte en familie som bodde på stranden for et par uker siden. De klarer så vidt å ta vare på valpen sin. Så kjæresten min og jeg drar ofte innom og vasker den og gir den mat. Jeg skulle ønske jeg kunne gjort så mye mer, men litt er bedre enn ingenting.
      http://www.mydirtysho.es

    25. Det er bra at du skriver om dette, for det kan få øynene opp for flere! 🙂 Skulle ønske jeg kunne ta med alle dyrene fra dyrebeskyttelsen hjem og ha de hos meg!

    26. Super fint at du tar opp dette på bloggen du har jo mange lesere så, og det er nokk mange som ikke tenker over at det finnes et alternativ til vist du skal ha deg et kjæledyr😊 vi vurderer dette men trur ikke vi kan ha det enda siden vi reiser ganske mye og har vampingvogn i Oppdal som vi besøker nesten hvær helg (bir i Trondheim)! Min bestemor fikk ikke katten sin fra bestemor men når søksken barnet mitt va litt mindre kanksje på min alder eller yngre (jeg er 12 år) så fant han en kattunge/ungdom som han tok med til bestemor (bestemor og tanta mi med fam. er naboer). Bestemor sa vel egentlig først nei men katten begynte og være i nærheten og så begynte bestemor og gi den mat innimellom, og så ble det fast med mat på trappa og til slutt så flyttet rett og slett katten inn, pusi som hun egenlig heter er ingen rase katt hun er en supersøt skogskatt!💞💞 hun er inne og ute hun er mest utekatt siden hu e skogskatt men en dag så ble hun mishandlet av noen mennesker slik at bestefar ble nødt til og ta hu me te dyrlegen og huske ikke så godt/ e litt usikker men hu mått ialefall kutt av nesten hele halen bare en stuss igjen men halen har vokst litt ut da❤ men hu blei ailefall ekstremt redd for andre mennesker og skyr dem siden bestmor og bestefar bor i Bodø og jeg i Trondheim så er det jo ikke sånn kjempe vanlig med beøsk men vi beøsker de jevnlig😊hu e blitt vant me mæ no pg hu e mindre redd no,men hu har beukt ganske lang tid på og bli litt mere vant til mennesker og hun er fortsatt kjempe sky, men hu hadda fått den skaden før æ møtt hu, eller før æ blei født trur æ så det må ha ha gjort veldig veldig stort inntrykk på hu! Men før når æ va litt mindre fa kanske 11 og nedover ås brukt æ kanksje 3 daga på og få hu te og bli vant te mæ igejn og sånn at æ kunna ha hu liggene atmed mæ i sofanen❤ og no bruke æ kanskje en dag eller midnre eller mer! Hu e en supersnill katt egentlig som alltid er klar for masse kos❤❤❤❤❤ fantastisk personlighet! Hu e ganske rar også(på en morsom og fin måte) hu pleie av og til og gjømm sæ i skapet og riv ut litt klær og sånt(hu ødlegge de aldri)! Og æ synes det e kjempe viktig at vi tar vare på de hjæmløse dyra og gir de et nytt og trygt hjem med masse kjærlighet!❤❤ oppfordrer alle som har lyst på et nytt dyr eller flere dyr og adoptere ett dyr❤

    27. Åh, bli vældi gla når eg ser du tar opp sånne viktie saka Andrea! Og den chinchillaen, Frida jor meg sjikkeli ondt sia eg har to chinchillagutta sjøl. 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg