GLADLAKS

Heihei!

I dag har jeg betalt depositum for den nye leiligheten på Tjuvholmen og vi får nøkler allerede i morgen. Dette blir så gøy! Er superfornøyd med leiligheten min, den er dødsfin  Vi har leid flyttefirma på onsdag som flytter alt av møbler i leiligheten jeg bor nå til den nye. Torsdag har vi et vaskefirma som kommer og fredag må vi levere tilbake nøklene våre. Det betyr at fra fredag bor jeg i den nye leiligheten sånn ordentlig, men kommer nok til å ville sove der allerede på onsdag når vi har fått inn møblene. Er supergira og glad, kan nesten ikke vente med å flytte. Kommer til å bli så deilig å bo på Tjuvholmen i en fiiin leilighet med bra utsikt og masse resturanter og butikker rett ved. Gleder meg ♥ For de som lurer så er den 78kvm + balkong på 14kvm og ligger i 5 etasje. Og ja, jeg skal bo med søsteren min! Her er noen bilder av leiligheten, men som sagt vil det være våre møbler og ikke de som er der nå:

Soverommet mitt. Gleder meg til å få inn min superdeilige seng og fine sengegavl. Det blir bra! Som dere ser har jeg også et walk-inn closet 

Badet

Eeeelsker kjøkkenet! Øya er virkelig prikken over i’en.

Stor, fin stue!

Romslig og koselig balkong  Var ikke bilder av gangen, ellers er det også søsteren min sitt rom og et rom til som vi kommer til å bruke som oppbevaringsrom. Likte dere den nye leiligheten min?♥

129 kommentarer
    1. Hvor mye betaler dere for mnd’n? Og hvor mye tjener du i mnd? Altså hva får du utbetalt hver mnd? 🙂

    2. Lurer litt på hvorfor du ikke kjøper leilighet istedet?? Å leie er jo bare bortkastede penger, så lenge du har råd til å kjøpe, og det regner jeg med du har?

    3. Vær smart og kjøp deg leilighet i stedet! bedre å eie noe litt mindre lukseriøst enn å kaste penger ut av vindu.

    4. Fin leilighet, drømmehuset <3
      Likte spesielt godt rommet ditt, men alt var fint, men likte liksom extra godt rommet, hehe

    5. HOLYMACARONI!!
      hvor i alle dager får du og søsteren di alle PENGENE fra?? Dette er jo helt sinnsykt :O Men digger leiligheten din Andrea. Håper du får mange fine studer der. Gleder meg til å se hvordan du innreder den 🙂 <3

    6. 22900 kr i mnd?? Hvordan i alle dager har du råd til det? Leiligheten var driit fin og ser veldig koselig ut, men alikevell, det må jo være alt for dyrt for deg..? det er jo såå mange andre fine leiligheter som faktisk er BILLIGE

    7. Nydelig leilighet! Ville gjerne bodd der selv! Men bare lurer, kunne du tatt bilde på utsiden av blokka? Vurderer og kjøpe leilighet i samme område og håpet på at du kunne tatt et bilde? 🙂 ellers en helt nydelig leilighet! 😀 <3

    8. Ååh, såå fin leilighet, også den fineste plassen i Oslo i tillegg! Jeg elsker å bo i Løkka, men nå ble jeg sjalu, haha. Håper dere kommer til å trives der, det virker i alle fall sånn 😀

    9. Hadde jeg vært deg ville jeg heller leid noe billigere, for så å spart opp så mye penger at jeg kunne kjøpt noe som hadde vært MITT! Når du er så heldig som har en så stor inntekt, hvorfor ikke gjøre det beste ut av det? Nå hiver du bokstavelig talt penger ut av vinduet.. Menmen, you choice!

    10. Nesten latterlig at du kan bo slik i en alder av 18. Heldig, ja!
      Men alle bloggpengene du har fått skulle blitt gitt til noen andre, som faktisk virkelig trenger det! Så nyt det!

    11. Plutselig går folk lei bloggen din, hvor skal du bo da? hver smart og kjøp nå som du har inntekt til det!

    12. Hvorfor kjøper du deg ikke egen leilighet? Begynner nesten å lure litt om du sliter med betalingsannmerkinger osv, siden du bare leier :p Du kaster jo alle pengene dine ut av vinduet med å betale langt over 10k imnd på leie?

    13. Anonym: Fordi jeg fikk en stor skattesmell nå og der røk alle sparepengene mine altså har jeg ikke nok til egenkapital når det gjelder kjøp av egen leilighet. Har ingen betalingsanmerkninger, haha. Ja selvfølgelig er leie å kaste penger ut av vinduet men det er det alternativet jeg må bruke denne gangen. Og over 10k er langt fra “alle pengene mine”, hehe 🙂

    14. “Over 10k er langt fra alle pengene mine, hehe”. Det var en smule ekkelt sagt. Men ja du burde virkelig spare så mye du kan nå fremover å få kjøpt en leilighet så fort som mulig. Fordi om du en dag blir lei blogging eller folk blir lei av å lese bloggen din så har du hvertfall et sted å bo. Så slipper du å flytte fordi du ikke har råd til leieinntektene lengre 🙂

    15. Verdens dummeste investering. Å leie til slike priser er noe av det dummeste du kunne gjort. Forstår du ikke hvorfor burde du virkelig ta et kurs i økonomi.

    16. Fin! Håper du får råd til å kjøpe så snart som mulig så du slipper betale så mye penger i året rett ut vinduet.
      Jeg sitter selv og ser på leiligheter i London til neste sommer når jeg er ferdig som student, håper håper håper jeg får en jobb. Leilighetene koster mye, men likevel ikke så mye som i norge, og jeg tror jeg har spart opp nok til å betale egenandelen jeg trenger for å få låne nok.. Åå, jeg elsker å sitte og se på leiligheter, og din er virkelig hva jeg drømmer om å bo i selv (bare med mindre rom).
      Kos dere!

    17. Kjempe fin leilighet! En sånn vil jeg og ha! Det er kanskje ikke lov å spørre, men jeg er så nyskjerrig 😛 hva kostet den?

    18. Kan du legge ut bilder når dere har fått flyttet inn og satt ut deres saker? 🙂 Lurte også på hva dere betaler i måneden for å leie?

    19. åååh, er jeg sjalu eller? Den var nydelig! håper dere får det superfint, kos dere masse i ny leilighet 😀

    20. Husk og ta bilder når dere får ting på plass denna gangen da 😀 gratulerer med en fin leilighet 😀

    21. Hvorfor flytter du ikke bare hjem en periode, slik at du kan samle opp penger til egenkapital? Den leiligheten der kan ikke koste mye under 20k i mnden, og å spare 20k hver måned blir en pen slump etter noen mnder til en egenkapital

    22. Vet du hva.. Jeg blir helt satt ut av deg.. Å leie en leilighet til 23 000 i mnd? Er du ikke vel bevart? Så betaler vel søstra di 5000 og du resten? Du kommer til å gå på en skikkelig smell der, det kan jeg bare fortelle deg med en gang.. Tenk når plutselig bloggen stuper? Det er ALT du har? Tror såvidt det nytter å gå på NAV da ass. TENK deg om…. du kunne nedbetalt et huslån på minst 4 mill for den prisen der!!!

    23. Av en eller annen grunn så har jeg alltid sett for meg søsteren din som skikkelig slem og onsdkapsfull. Helt fra starten og spesielt når du før skrev at dere ikke alltid kom så veldig godt overens, dette er jo en selvfølge men i tillegg når du i alle fall på den forrige leiligheten skrev at du betaler betydelig mye mer enn henne når det gjelder leiligheten, da ser jeg med en gang for meg at hun er skikkelig sånn som søsteren til Naomi på serien 90210! Og at du er en stakkars liten en som bare vil ha kjærligheten hennes! haha uff men helt seriøst jeg føler hun ikke bare er slem men ond…..

    24. Anna: Det er ikke så rart at Andre betaler mer enn søsteren sin. Hun sa jo selv at hun fikk det største rommet (i alle fall i den forige leiligheten) OG hun tjener nok en god del mere også 🙂 Stå på videre Andre du er virkelig helt fantastisk! Du har en utseende til å dø for og omtrent alt som er på min ønskelste akkuratt nå! ♥ Du er virkelig et herlig menneske og et fantastisk forbilde! ♥ BTW:dritfin leilighet! ♥

    25. Andrea tjener lett mellom 60-80.000 kr i mnd. Den dagen ikke bloggen blir lest lenger, smeller det nok:) Det er skummelt at ei jente på under 20 venner seg til en sånn livsstil og forbruk, jeg fatter ikke hvor foreldrene hennes er hen. Herlighet, med litt folkevett og normale investeringer kunne hun hatt flere hundretusen til feks innskudd på egen leilighet. 23.000 i mnd på å bo, rett ut av vinduet.

    26. Veldig interessante kommentarer her. Sier litt om samfunnet. Det ekte samfunnet. MANGE SPØR HVORDAN/HVORFOR GJØR ANDREA DET HUN GJØR. Slik ser jeg det:
      Andrea er ei kjempeheldig jente. En av de heldiste av de heldigste i Norge. Det kan sammenlignes (til en viss grad!) med feks, Paris Hilton i USA. Bare i mindre skala. Det virker som mange av dere ikke har skjønt hvor mye penger hun faktisk har tilgang til.
      Opp i mot hundre tusen per mnd. er mulig for Andrea. (Ikke sammenlign hennes lønn med din, du kommer til å bli frustrert etterhvert). 23k blir dermed overkommelig med en gang. Og det at det ikke er den smarteste måten, og kan virke litt forhastet, vil også gå fint. Dette gjelder selv om bloggen (mot formoding) går til H – foreldrene er oppegående og ressurssterke også, husk.
      Andrea lever dermed drømmen til en hel generasjon jenter. (Og gutter i grunn. Ofc finnes det unntak også). Som vi så tydelig ser her har hun et enormt forbruk sammenlignet med de fleste andre i hennes alder. Det er blitt ma(aaa)nge designervesker… Og restylane og extensions er hakk i hæl når det kommer til utgifter. Så forbannet overfladisk sier mange. Ja, det er det. Men det ligger mange, komplekse grunner bak det. Dagens samfunn gjør det nesten til det naturlige for de få med midler til det. Noe annet ville vært nesten rart, sant? Om hun donerte det til Afrika mener jeg. Blir man mangemilliardær kan man snakke om det kanskje. Jeg mener hvem gjør egentlig det..
      Riktig og galt kan man snakke om i evigheten. Det Andrea gjør er ingen av delene.

    27. er ikke så mye utsikt hvis de bygger en stor blokk rett foran ;o så ikke ut som om at det var noe “vegg” rundt balkongen, er ikke det farlig? hvis du skal ha en innflytningsfest også er en venninne av deg litt beruset også plutselig faller hun ned

    28. Herregud er så sjalu på deg holder på å dø. skjønner ikke hvordan du får alle disse pengene uten og jobbe og klarer nesten ikke trooooo at det er pga en blogg. er liksom ikke sjukt, er helt fuckings villt! Du lever et drømmeliv, bare dropper ut av skolen, jobber ikke og bare chiller og drar på resturanter, shopping, syden og bor i finere leilighet enn flere voksene…. og inni mellom når du skryter av det perfekte livet ditt får du døds masse penger for det……… hva i helvette liksom? hahah må le av hvor tragisk urettferdig livet er.

    29. Liker bloggen din veldig godt:) Men et tips til den Andrea, er å kjøpe en leilighet! Jeg har kjøpt leilighet, og tatt opp lån selvfølgelig. Men man må se på det som en sparing! Det er det man senere blir rik på, du tjener jo bra. Så istedenfor å kaste pengene du tjener ut av vinduet, så burde du heller bruke de på å nedbetale et huslån. Så til slutt så eier du en helt leilighet, og videre kan selge den, og kjøpe en større og så videre og så videre! Er så trist å se deg bruke så mye penger på unødvendighet, når du heller kan invistere pengene dine og heller forsikre fremtiden din!

    30. Wow, du er utrolig heldig! Men tenk på at det kanskje er lurt å ta et par skritt tilbake med luksusen så du kan ta et par skritt fremover i fremtiden istedenfor. Kommer til å bli ganske kjipt å måtte degradere alt senere 🙂 Du kan ikke leve på bloggen for alltid, right?

    31. LES DETTE ANDREA! <3
      Ikke bry deg om all haten du får andrea! De er misunnelige på deg fordi du har alt! Perfekt uttsende, fine klær og vesker, og en suuper nydelig leilighet! Du vet nok bedre enn de hva du har råd til og ikke. du er sikkert sterk. men man blir jo påvirket av alt hatet man får uantsett! Er supermisunnelig på deg! og det er nok de fleste! men det er ikke alle som klarer å være glade på dinne vegne.. det er trist at det er sånn! STÅ PÅ VIDERE:D DU ER HELT SKJØNN! <3 <3 <3

    32. Kan du legge ut bilde av søsteren din som du skal bo sammen med og hvor gammel er hun ? Er walkin-closet ditt ved side siden av badromsdøren ?

    33. Men sa ikke du at dere flytter ut av den andre leiligheta fordi den var for dyr? Eller at den var unødvendig dyr?

    34. Hei, så uuuuuuuutrolig fin leilighet! SKulle ønske det var meg! Leser bloggen din hver dag og ville også bare si at du har en utrolig bra stil og sans for mote. Gratulerer så mye med den nye leiligheten, tror du vil trives! Ta gjerne turen innom min om du vil.
      Jeg kom nylig hjem fra New York hvor jeg studerte mote og design. Designer mine egne klær og drømmer om å bli designer. Så hadde vært kult å få dine meninger på hva du syntes om det jeg har laget til nå 🙂

    35. Nå ble det voldsomt her! Sjalusi er en flott ting. Til dere som fortsatt tipser henne om at hun heller burde kjøpe: hun har svart at på grunn av den skattesmellen hun fikk, har hun ikke egenkapital til å ta opp lån, altså kan hun ikke kjøpe. Og så lenge hun har inntekter til det, kan hun jo betale det den leiligheten koster. Verre er det ikke. Skjerpings.
      Og til dere som kommenterer dritt uten å legge igjen navnet: LAVMÅL. Hvis dere først har en mening, bør dere stå for det. Dere er nettmobbere hele gjengen, og det er utro(ooooooo)lig umodent. Godt det finnes IP-adresser!
      Andrea, gratulerer med ny leilighet, den ser helt fantastisk ut! Det virker som du lever Det gode liv, og det skulle bare mangle når du har muligheten til det. Hvem vet, om 20 år er du kanskje “helt vanlig” med mann og barn, bil, hund og hus og har en A4-jobb. KOS DEG mens du ennå har det, sier jeg! (selvom det siste der hørtes sarkastisk ut, så mente jeg det helt oppriktig!)

    36. kjøp deg leilighet mens du kan, det er rådyrt å leie og bortkastet penger når du betaler noen andres husleie

    37. Hvorfor sier alle at det er dumt å leie? Det er da mange som leier leiligheter. Å kjøpe leilighet er sinnsykt dyrt det også. Eier alle her en leilighet ell? Syntes den var fin, sikkert svindyr, men det er hu som betaler. Chill a.

    38. Enig med en kommentar oppi her: at søsteren snylter på Andrea for alt det er verd, mens Andrea selv bare kjøper kjærlighet..
      Uansett om du tjener 20 000,- eller 100 000,- i mnd Andrea, de pengene der er SÅ bortkastet. Dette er ikke sløsing av penger som f.eks en Chanelveske som aldri blir brukt, eller et par Wang som kanskje blir brukt to-tre gang, dette er FAST sløsing.
      Det vises godt på deg at du er umoden i alle fall. Du tenker sikkert nå at du er verdens heldigste som kan kjøpe alt du vil, når du vil, hvor du vil. Jo da, det er fint for deg det, jeg er ikke sjalu av den grunn, folk har jo forskjellige verdier. Men hva hjelper det med hundre forskjellige topper og kjoler fra Nelly og Bik Bok som du bruker penger på titt og stadig, når du kunne allerede i SÅ ung alder spart penger til en trygg fremtid? Den rosa skyen du lever på nå er sikkert helt fortreffelig å sveve på, men før eller senere gidder ikke folk å lese bloggen din lengre. Du er ikke unik Andrea, alle blogger daffer av. Hva skal du gjøre da? Nesten 25 år, ingen utdanning, ingen jobb, ingen penger.. Du bruker jo så masse penger på å leve overdådig nå, som rett og slett blir kastet ut av vinduet.
      Jaja, jeg tror du ser hvor jeg vil. Før eller senere går du på en smell, og da står du der 🙂 Sikkert vært kjekt med en sparekonto på noen hundre tusener da kan jeg tenke meg, istedet for et walk-in-closet med designervesker og nyeste kolleksjonen til Bik Bok. Regninger, hus og familie lar seg ikke betale med Herve Leger vettu! 🙂 Ei gjør utdanning.

    39. Wow.. Her lyser det sjalusi lang vei hvertfall. Og jeg skjønner jo at folk er misunnelige, selvfølgelig.
      Livet ditt virker som drømmelivet! Skulle virkelig ønske jeg hadde råd til å flytte ut, kjøpe meg designervesker og pomeranian, men det har jeg ikke. Men i stedet for å rakke ned på deg og kommentere slemt, innrømmer jeg at jeg beundrer deg! Herregud, det er absolutt ikke alle som hadde klart å oppnå det du har oppnådd. Du er SÅ talentfull, suksessfull og ikke minst utrolig vakker! Det er virkelig stort å ha kommet så langt i så ung alder. Synes synd på alle som ikke klarer annet enn å være slemme når de innerst inne har så ekstremt lyst til å være deg! Det skulle jeg og.. 🙂
      Ikke bry deg om alt det stygge fra folk, du er så mye bedre enn det de skal ha deg til å være! Stor klem <3

    40. Kjære vene, jeg postet en kommentar som var LANGT mildere enn mange andres. Den var rett og slett konstruktiv. Jeg er faktisk for gammel til å sitte og skrive at du er dum (for det tror jeg på ingen måte du er), og jeg er slettes ikke en sjalu drittunge. Jeg skrev til og med at jeg synes leiligheten er fin, og at jeg sikkert hadde kjøpt en sånn selv, om jeg kunne tørket meg bak med pengene mine. Hovedpoenget med min kommentar var bare at jeg ikke helt forstår logikken i pengebruken din, og søkte vel mer et lite svar på det, selv om jeg ikke eksplisitt stilte et spørsmål.
      Jeg finner ingen nytte i å dra deg ned i søla – ikke ønsker jeg det heller. Jeg synes mennesker skal få lov til å bruke pengene på hva de selv måtte ønske. Men bare forstår ikke hvordan en med en så gedigen skattesmell, som er så stor at du ikke kan ta opp lån, faktisk vil bruke så mye penger i måneden på å *leie* en leilighet, i stedet for å spare til en egenkapital så du i stedet kan *kjøpe* en slik leilighet i fremtiden. For du sa jo selv at sparepengene dine gikk opp i røyk også. Denne leiligheten blir jo ikke din – dere bare leier. Men jeg håper du koser deg, og at du synes det er verdt det. Som jeg OGSÅ forsøkte å si i min forrige kommentar – jeg vet ingenting om hvor mye du kan/ikke kan om økonomi, og hva du vekter i dine prioriteringer. Ei heller hva du egentlig tjener, og hvor raskt du kommer deg opp igjen 😉
      Vil du poste denne?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg