MORNING

Våknet allerede halv 8 i dag tidlig fordi jeg var skikkelig dårlig og kjente veldig klare symptomer på urinveisinfeksjon. HATER å ha det og derfor drakk jeg masse, masse vann og etter et par timer gikk det faktisk nesten helt over. Siden jeg var såpass tidlig oppe (noe jeg ikke kan huske når jeg var sist) så bestemte jeg meg for å gjøre husarbeid. Var masse oppvask og rot så da brukte jeg et par timer på å få det rent og pent igjen. Deilig!! Ellers så har jeg noe veldig fantastisk i vente, rettere sagt om 13 dager. Dere husker kanskje jeg skrev at jeg fikk Londontur av kjæresten til jul? Vel, vi har bestemt oss for å heller dra en 2 ukers tur til THAILAND. Fant et perfekt pakketilbud på ving med fly og hotell på halv pris så da slo vi til! Ble overraskende billig så vi er veldig fornøyde. Vi skal til Ao Nang i Krabi og jeg gleder meg veldig. Har aldri vært i Asia før og Thailand ser jo bare FANTASTISK ut. Gleder meg til å besøke Phi-Phi øyene, ri på elefant og mate aper- wohoo! Tror dette burde bli ganske bra bloggmateriale altså  Om noen av dere har vært i Krabi så blir jeg kjeeempeglad for tips♥ Lurer også på om vi MÅ vaksinere oss for å dra til Thailand? Står mye forskjellig på nettet… Vi snakkes senere!

148 kommentarer
    1. Åhh! Heldig<3 Dere får kose dere masse! Jeg skulle dratt til thailand i sommerferien, men det ble ikke noe av. Gleder meg til å se bilder, god tur 🙂

    2. Så koselig! Jeg har hvert i Thailand før, og vi re på elefant! Jeg vill bare råde deg til å ikke gjøre det. De bruker en stikk som de pigger inn i sidene på elefanten for å få den til å gå frem og tilbake -de slår hardt. Alle elefantene har store står etter dette, og det var en veldig dårlig opplevelse etter hvor grusom elefantene hadde det. Du tenker sikkert at det er kul,t å ri på elefanter det trodde familien og jeg også, men vi angret etterpå. De står med lenke på foten og blir ikke behandlet noe bra. Vi var på en eksklusiv reise, så dette var rådet fra resepsjonen som en eksklusiv tur, men dette var ikke eksklusiv å se hvordan de bli behandlet! håper du leser dette og ikke rir på de stakars elefantene. Det hadde også hvert fint om du kanskje ikke råder 100 000 av lesere til å ri på disse stakars elefantene. Men selvfølgelig, ditt liv og du får gjøre nøyakti hva du vill!

    3. Du burde glede deg så!! Det er helt fantastisk der nede, og jeg vil anbefale å dra innom en tiger-zoo! Jeg gjorde det, og det var så gøy. Baby-tigere er verdens skjønneste! Jeg måtte da hepatitt A vaksine da jeg dro ned:) Kos dere masse!

    4. Tror nok du må te en hepatittsprøyte eller noe, ring til ditt nermeste vaksinekontor/legekontor og spør! Kanskje rabies også er relevant med tanke på alle de apekattene som løper rundt

    5. Var i Thailand i fjor vinter og jeg tok ikke noe form av spøryter/vaksiner. Gikk bare på matforgifningstabletter for å ikke bli syk av maten, de begynte jeg på ca 3 dager før vi dro. Pass på hvor du spiser, se på internett etter anbefalte resturanger der du skal. Jeg var i Khao Lak

    6. Thailand er sååå fnt! jeg hadde anbefalt å ta de vaksinene som trengs før dere reiser, har hørt om flere som har kommet hjem dårlige pga de ikke tok disse vaksinene. trenger ikke nødvendigvis å skje, men det er bedre å være på den safe siden. Dere får ha en fantastisk fin tur og kose dere!

    7. Thailand er fantastisk! Har vært der to ganger før og skal reise der igjen i sommer i forbindelse med jorden- rundt reise. Phiphi (ligger i phuket) er en veldig kjekk plass å være. God stemning på kveldene og gode sole/bade/dykke/snorke muligheter på dagene! Når vi var i krabi (ca 1,5 time med båt fra phiphi) var vi innom en liten øy som heter Railay. Veldig fint, men ikke så mye “liv” som på phiphi. Usikker om du MÅ ta vaksine, men jeg tok verftall hepatitt A (mot virus i mat) og stivkrampe (om det er mer en 10 år siden sist tatt). Håper dere får en kjekk tur:D

    8. Hei! Jeg skal selv til Thailand om 6 dager, og jeg har også lurt på det med vaksinering. Du trenger ikke vaksinere deg, men om du ikke gjør det burde du ihvertfall gå på tabeletter som gjør kroppen vant til bakteriene der nede. Idoform er slike tabaletter 🙂 Jeg skal gå på disse, og droppe vaksineringa. Jeg har snakket med en lege som selv har vært i Thailand uten å vaksinere seg! 😉

    9. Du trenger ikke vaksinere deg for 2 ukers opphold i Thailand 🙂 jeg vil anbefale dere en natt på et fantastisk hotell på nordsiden av Phi Phi Island, hotellet heter
      Phi phi Island resort..
      http://www.agoda.com/nb-no/outrigger-phi-phi-island-resort-spa/hotel/koh-phi-phi-th.html
      Det er virkelig verdt å spandere på seg en ekstra natt (hotell er billig i seg selv i Thailand).. Jeg skal definitivt tilbake!!! Ellers må dere ta longtailbåter ut til rayley Bach, chicken Island etc. Selve stranden i Ao Nang er ikke noe å skryte av (men det er vilt mange løsaper der, så dra dit å se) Hvilket hotell skal dere bo på?
      God tur, heldiggris 🙂

    10. Ville vaksinert meg, broren min fikk et slags stikk av et dyr i Malaysia, og hvis han ikke hadde tatt vaksine kunne det vist gått galt ifølge lege 🙂 Bedre å ta den og være på den sikre siden

    11. har vært i thailand fire ganger, og det har aldri vært noe snakk om vaksinering…:) phi phi er forøvrig veldig fint!:) kos deg masse!!

    12. Jeg var nettopp i Pattaya, Thailand. Jeg tok en sprøyte men det var kun fordi moren min ville det. Tror ikke det er noen du må ta.

    13. Thailand er fantastisk! Jeg har vært der tre ganger og kunne dratt dit ti ganger til. Har vært mange forskjellige steder, og Krabi er et veldig godt utgangspunkt. Da har du kort vei til mange av de fineste øyene og strendene. Dere må såkalt dra til Phi Phi og Railay. Synd dere er for langt unna Similan Islands, det er helt fantastisk! Det eneste negative med Krabi/AoNang er at det ikke er strender på fastlandet, men at man må ta longtsil båt ut til ulike strender. Ellers har jeg ingenting negativt å si om Krabi. Jeg elsket det!
      Når det gjelder vaksine ville jeg absolutt anbefalt at dere tar det. Det er da hepatitt A og B som gjelder. Legen på vaksinasjonskontoret mitt sa vi MÅTTE ha det. Ville ikke tatt sjansen på å la være. Du vet aldri hva som kan skje. Men vær rask, man burde i utgangspunktet ta vaksinen i relativt god tid før avreise.
      God tur og kos dere 🙂

    14. Jeg anbefaler og ta Hepatitt A! Meg og min mor gjorde det da vi reiste til Bangkok og Koh Samui. Mye forskjellige sykdommer der nede! Thailand er helt fantastisk, så god tur 🙂

    15. Jeg er så sjalu 🙁 Ikke det at det er spesielt kaldt til å være januar (4/5+ grader), men er så lei av svarte dr.denim, lave, hvite converse og en grå eller hvit genser.. Alt blir liksom så likt på vinteren, både klær og alt annet. På sommeren kan man eksperimentere med masse farger på en solbrun hud, kose seg skikkelig og være spontan. Vet ikke hva dette hadde med dette innlegget å gjøre, meeen.
      Håper du eksperimenterer med farger og koser deg skikkelig i Thailand! 🙂 GOD TUR

    16. Jeg MÅTTE ta vaksiner før jeg dro, var der i litt over 3 uker og opplevde masse! Mating av aper, riding på elefanter og mye mye mer! Kos dere! 😀

    17. Var på akkurat samme sted som deg, det stedet er helt himmelsk! Dere bør sove på hotellet golden beach resort, SÅ FINT! Og så mye godt til frokost, helt himmelsk! Det ligger rett med stranda og det har liksom sånne bungalower som er så fine, og badet er også SÅ fint! Seriøst, det er ingenting å klage på på det hotellet der! Bortsett fra at det ikke er gratis Internett, men om jeg husker riktig så var det ikke så dyrt for Internett 😉 Også bør dere leie en sightseeing båt og kjøre rundt på forskjellige øyer, er så fantastisk!!

    18. Om du har urinveisinfeksjon så burde du drikke appelsin juice eller ta noe med tranebær, noe syrlig og surt fjerner bakteriene i urinveiene, vann hjelper ikke over lengden:-)

    19. Jeg måtte ta to vaksiner før jeg dro. Hepatitt A og B. Anbefaler det! Du MÅÅ beøske phiphi island med, det er så fantastisk!! Ellers matet jeg aper, re på elefanter, solte meg, og koste meg masse! Thailand er fantastisk!!

    20. Jeg var på den samme plassen du skal! Ao nang er et super fint sted! Jeg tok vaksine da jeg dro, så anbefaler å ta det 🙂
      Anbefaler også å dra med en så kalt “longtail båt”

    21. Har vært i Thailand 8 ganger (kom akk hjem fra krabi faktisk), og har aldri vært nødvendig med vaksine 🙂

    22. Ja, jeg måtte vaksinere meg og foreldrene mine måtte også! 🙂 tror det er i byen.. Ved en plass.. Fredriks plass eller noe lignende, bare google navn. Der er det reisevaksinasjoner, som jeg vet om 🙂

    23. Jeg måtte ikke vaksinere meg da jeg dro til Thailand for to år siden. Vil anbefale å være utrolig forsiktig med hvilke resturanter dere drar på, og ikke kjøp mat på gaten, som i de som sykkler rundt med mat. Kan anbefale å spise på resturanter med nordiske eiere, faktisk, for da vet du hva du går til. De serverer selvfølgelig thailandskmat! Vi spiste på thailandske resturanger itillegg, fordi vi reiste med en som så og si er oppvokst i Thailand. Hotellmat er selfølgelig sikker dersom det er over 3 stjerner på hotellet! God tur.

    24. Har selv vært i Thailand, og jeg vet ikke om man absolutt MÅ ta vaksine men jeg anbefaler det virkelig! Selv tok jeg hepatitt A og en annen vaksine tror jeg, er litt usikker ettersom jeg var der i 2011 og ikke helt kan huske hva jeg tok. Uansett så anbefaler jeg VIRKELIG å ta vaksine. Det er mye bedre å være på den sikre siden, og hvis du er redd for sprøyter er det virkelig ingenting å være redd for. De var ikke vonde i det hele tatt! Håper dere får en fin tur, jeg har vært mange steder – men Thailand er det fineste stedet jeg har vært i! 🙂

    25. du må ikke vaksinere deg, men er rimelig dumt å ikke gjøre det. Hvor gøy blir ferien hvis du ligger strøken med all slags sykdommer

    26. Hei, har vært i Ao Nang 2 ganger, det er helt fantastisk. Det er perfekt for de som vil ta det rolig, det er ikke noe partyplass. Vi bruker å drikke en drikkevaksine for mageinfeksjon, det har funket hver gang, har ikke vært syk der nede. I tillegg har jeg tatt hepatitt vaksine. Veldig lurt å gjøre det!
      Anbefaler veldig å leie en privat speed båt m/guide, det er veldig billig. Da kan du dra på alle øyene rundt Krabi, feks Chicken Island, Tip, Riley osv?
      Kos deg masse. Misunner deg!! klem

    27. Phi Phi øyene er helt fantastisk, du bør virkelig glede deg <3
      Du må nok ta sprøyten får å reise til Thailand visst du ikkje har tatt en slik sprøyte før
      Elsker bloggen din

    28. Elefantene tvangpines,slått,sparket,stukket,skjært i. Din dyreplaget . If you woulndt wear Your dog dont wear any fur.

    29. Vi måtte vaksinere oss iallefall. Du bør glede deg supermye, har vert i kraniet 2 ganger før og skal tilbake om ca 6 uker. Phiphi øyene ernperfekte, ahhh har vert det 2 ganger før åååå det er så perfekt

    30. Vi måtte vaksinere oss iallefall. Du bør glede deg supermye, har vert i kraniet 2 ganger før og skal tilbake om ca 6 uker. Phiphi øyene ernperfekte, ahhh har vert det 2 ganger før åååå det er så perfekt

    31. Det verste du kan gjøre der nede er å ri på elefanter. Du kan google det hvis du vil se hvordan elefantene blir trent opp. Elefanter er ville dyr, og ikke til underholdning, det håper jeg du kan forstå. Håper at nå som du vet hvordan de blir behandlet at du selfølgelig ikke drar å rir på dem, og at du skriver på bloggen hvorfor du velger å ikke gjøre det, eller hvorfor du eventuelt velger å gjøre det.
      God tur og kos deg masse!

    32. har vært i Thailand selv, utrolig fint! jeg tok i hvertfall den sprøyten før jeg dro . jeg vet ikke om man må, men det er vel lurt om du ikke har gjort det før. jeg tror jeg husker at man tar to sprøyter før, og en når du kommer hjem. jeg tror ikke jeg har tatt den ene sprøyten når jeg kom hjem, fordi det ble aldri. så det er vel ikke nødvendig, skjedde ikke så mye med meg. men de to første er jeg usikker på, så syns kanskje du burde 🙂
      elsker bloggen din btw!

    33. Var i Thailand i fjor, MÅTTE ta to sprøyter før vi dro. Var ganske viktig med noen ukers mellomrom mellom sprøytene og slikt også, så du burde høre med den nærmeste legen 🙂

    34. Jeg har vært i Thailand 7 ganger og jeg har aldri trengt å ta vaksiner, jeg er etnisk norsk forresten, så det er ikke av asiatiske gener jeg ikke trenger det for 🙂

    35. Du må ta vaksine om du skal til Thailand, det måtte vi ihvertfall.
      Du burde glede deg, Thailand er helt fantastisk!
      Noe du burde være obs på er at det kan hende dyrene er i lenke og buret, det var det når jeg var der 🙁
      Fæl opplevelse akkurat det der

    36. Ser det er mange som kommenterer dårlige opplevelser med elefanteidning.. Jeg har selv ridd på elefanter tre ganger og har aldri hatt noen dårlig opplevelser med det i Thailand. Vi skjekket litt opp i det på forhånd, for å ikke se noe vi ikke ville se. Så på de tre gangen har jeg aldri sett de har blitt slått eller pint på noen som helst måte.. Da anbefales det å kjøpe bananer til dem etterpå, det er så koselig!
      Anbefales også å gå i en zoo eller noe dyrehagelignene, særlig på de showene de har!
      Den beste opplevelsen jeg har hatt, det var dykketurene i hadde, det annbefales på det sterkeste!!
      Nyt Thailand turen din!

    37. Vi tok sprøyte for hepatitt A og B. Vi gjorde det fordi vi ville, men det tok flere måneder fordi du må ta flere sprøyter, så tror det er forsent for deg til å ta det. Men kos deg masse 🙂

    38. Jeg har vært i ao nag og har bare ett ord PERFEKT. På strandahar de masse vis av massasje boder osv koselige gater med starbucks swensends osv.. Selveste byen Krabi er ikke noe og skryte av.

    39. Er jo fra Thailand, og for et halvt år siden var jeg i Krabi. Jeg anbefaler dere virkelig å gå på “fantasie land” tror jeg det heter. Det er et show der de viser Thailandsk kultur og det kommer elefanter på scenen. Og i “fantasy land” der showet skal holdes er det mange butikker og en kjempe stor buffet der du kan velge å spise absolutt det du vil og hvor mye du vil. Det er utrolig der! Du kan ta mange bilder og kan ri på elefanter. Kanskje det er et lite stykke å kjøre for dere men dere vil nok ikke angre! Håper du får det gøy når du er der og jeg følger med på bloggen:))

    40. jeg tror du er nødt til å ta vaksine 🙂 men når du først har tatt de har du det resten av livet så du slipper å ta det flere ganger om du skal reise 🙂 det fikk værtfall vi beskjed om da vi skulle til Thailand

    41. Alle som reiser dit bør ta vaksine for hepatitt A og B. Tror ikke det er noe man må ta, men bedre å være føre var! 🙂
      Pappa har hus der og har dermed snakket med endel lokale som har noen tips og gi:-)
      Thaiene noen rare normer:
      – Ikke klapp små barn på hodet
      – Helst ikke vise fotflatene til andre, særlig ikke de som er eldre enn deg ( gjelder såklart ikke når man soler seg osv)
      – Dette er ikke så veldig rart akkurat, men de har utrolig respekt for kongen så prøv å ungå å si noe ufint om han (selv om jeg ikke tror du ville gjort det)
      Husk på at en gjennomsnittlig dagslønn for en thai er ca 40 bath, så utifra dette kan man tenke seg litt til hvor mye man kan prute, noe man omtrent kan på alt!
      Veldig mange thaier kan engelsk, men dette er ganske enkel egelsk. Derfor er det beste å legge vekk den “avanserte” engelsken vi har lært.
      Ellers er det bare å glede seg:-)

    42. Jeg har vert der og du burde virkelig dra til phi phi øyene, det er rene paradiset! Syntes det var finere enn krabi

    43. Er på koh samui nå og det er helt fantastisk, rent paradis!! å veldig varmt. thailand er også ett veldig farlig land og det landet i asia med mest personer med sivile pistoler, så dere bør passe på hvem dere snakker med og ikke. vær hyggelig under oppholdet så går det nok som plummen i egget!

    44. Thailand er et fantastisk land, men vær så snill og ikke ri på elefant eller ta bilder av apene. De dyrene har det grusomt. Og jo flere som gjør sånt desto flere dyr blir brukt til slik “underholdning”. Håper du koser deg masse, men tenk på dyrene der også! 🙂

    45. Åh, Thailand er virkelig helt fantastisk! Har vært endel rundt på øyene, men Bangkok må nok bli favoritten- det er heelt sykt! Vil anbefale å ta både sprøyten de anbefaler, men også drikkevaksinen. Har vært der en god del, og det er lett å bli syk hvis man ikke tar den. Jeg endte til og med opp med e-koli en gang.. Ikke spis rå grønnsaker eller mat du er skeptisk til. Ikke rått kjøtt eller drikke med isbiter i/slush osvosv. Dette er mye viktigere enn man tror, og plutselig får man seg en overraskelse. Kos deg! Thailand er fantastisk!

    46. Drikk kun vann på flaske, og vær forsiktig med både melk og den lokale maten. Og takk nei til isbiter i brusen/drikka. Pass også på å vaske henda ofte! Mange ukjente bakterier .. anbefaler også at du tar noen tabletter for å unngå å bli matforgiftet. Så slipper du å gå påå samme smell som vi gjorde. Alle lå langflate på hotelrommet med spysjuka.Derimot var vi ganske nøye med hva vi puttet i oss …

    47. Thailand er helt fantastisk! var både på PhiPhi og i Ao Nang og jeg likte helt klart phiphi best 🙂 alle de fine øyene rundt er helt fantastiske, og FOR et liv på kveldene på stranden og strandbarene! lys og flammeshow hver kveld, absolutt noe for dere!
      Ao nang og krabi var også veldig fint! i Ao nang har de bla mc donalds og starbucks og subway 🙂 og det er veldig fint når du tar båttur ut til øyene som er utfor!

    48. Snorkling utenfor Phi Phi øyene er et must! Så sykt klart vann, store korallrev og masse fargerike fisker:)

    49. Åå heldig! Har vært i Thailand 2 ganger, er helt fantastisk der. Menneskene er så smilende og blide, heldigvis kan du engelsk! Men enkel engelsk. Og de Etter kongen veldig høyt, du kan dessuten prute på nesten aalt. Er dødsbillig der, for mat og drikke, men også klær++. Det er jo for det meste fake, men du kan få en enkel, fargerik kjole for en veldig billig penge. Husker jeg pakket med meg mye klær for å ha mange fine outfits, men det ble ikke noe av. Gikk for det meste rundt i lette, deilige sommerkjoler❤️ Gled deg. Anbefaler også å prøve den asiatiske/thailandske maten, ikke hamburger etc som du ellers får i norden. Det er vikitg å eksperimentere andre matkulturer, dette setter også befolkningen stor pris på. Bare
      Pass på standarden, du vil neppe bli matforgiftet. Det ble jeg, men på en svensk restaurant faktsik. Forferdelig med oppkast og diaré… Men en rett du må smake er chicken satay! Kyllingspyd
      Du dypper i peanøttsaus.
      Hehe nå ble det mye skriving her.. Jeg har
      Ikke vært der du var, jeg var i phuket og khao lak. Anbefaler å ta vaksine hepatitt A og B. Håper også at hotellet deres er bra. Første gang vi var i Thailand var vi på et startour hotell.
      Aldri mer. Altfor voldsom frokost, men heldigvis mye frukt. Ananas er helt Amazing i Thailand. Vi fant også ut at det er mye billigere å heller bare bestille flybilletter og booke seg inn på hotell der nede. Da kan du prute og bo på det luksushotellet for en mye billigere penge. Håper også at hotellet deres er på stranden. GLED DEG, GOD TUR!

    50. jeg har vært i Thailand før, ikke Ao Nang men Ko Lanta. Jeg var også på Phi-Phi øyene og det var helt fantastisk, noe du helt klart burde glede deg til! Det er ikke påbudt å ta vaksine, men du burde ta det for sikkerhetens skyld.

    51. Å så koselig! Gled deg masse, Thailand er virkelig helt fantastisk! Jeg har vært der seks ganger, og så vidt jeg vet så må alle vaksineres før man drar til Thailand i og med at det er en veldig farlig sykdom man kan få der gjennom myggen f.eks. Så vaksinering ville jeg absolutt ha sjekket med helsestasjonen 🙂

    52. Fyttikatta Andrea !!! Eg var i Thailand i fjor og nå ble eg grønn av misunnelse !!! :(:(:( det er verdens beste plass og kan ikke sammenlignes med feks Kreta … Du kommer tilbå gråte når du reiser hjem, det gjorde eg. Vertfall siden vi bestilte på våren /vinteren 2012 og reiste på vinteren 2013 i februar… Gled deg !

    53. Var på Ao Nang for to år siden 🙂 Det kjekkeste vi gjorde var å gå på en slik “øyhopping”, da reiser man hele dagen på en båt rundt til alle de flotte øyene rundt krabi, blant annet Phi Phi 🙂 Og det andre vi gjorde var å leie oss en scooter (som koster ingenting) å kjøre rundt på øyen å oppleve ting selv. Kjørte blant annet til et fossefall og badet her 🙂

    54. Ao Nang er en helt forferdelig stressende by, uten å overdrive. Men like utenfor der er det en fantastisk øy som heter Railay! Veldig fint der, dødsfine og billige hotell. Sverger til Railay bay resort & spa <3 dra dit!!

    55. Hei. Det går rundt en profil på facebook som kaller seg for Ine Kleve, som jeg ser har flere bilder sammen med deg og flere av dine venner. Denne Ine Kleve har lagt til meg og mange venner, samt min familie og ingen vet hvem hun er. Kanskje det er en falsk profil som har tatt bilder fra en av dine venninner? Sjekk det opp er du snill!

    56. Krabi bli ansett som en veldig dyr del av Thailand hvor alt er overpriset. Det er ikke dyrt der i det hele tatt, men dyrere enn andre steder fordi det er ei turistfelle.

    57. Jeg har hatt urinsveisinfeksjon et par ganger, det kan hende du er spesielt utsatt for det. Vil bare si at jeg begynte å ta tranebærtabletter (1 til dagen) og har ikke hatt det siden. Tranebærsaft, hvis de har det i Norge, har mye sukker, så det blir fort for søtt hvis du skal drikke det hver dag. Det er også mindre stress å ta en tablett, jeg tar alltid multivitaminer og p-piller på morgenen uansett, så da husker jeg det.
      Jeg kjøpte tranebærtabletter hos Holland and Barrett i england, du finner dem her: http://www.hollandandbarrett.com/pages/product_detail.asp?pid=166&cpid=322&cid=13
      De sender til alle land i Europa for en ekstra kostnad av £6.95, så det er kanskje verdt å kjøpe andre ting mens du holder på. De har mye forskjellig, f.eks. proteinpulver 🙂
      Sånne tabletter finner helt sikkert hos apoteket eller sunnkost-butikker her også. Det er verdt å prøve, UVI er sykt ubehagelig og irriterende, man vet jo aldri når det kan ramme deg. Kjipt hvis du sitter på flyet til Thailand og får UVI, det eneste som hjelper er jo altibiotika.

    58. Jeg tror det er lurt å vaksinere seg, husker hele min familie på 6 gjorde det før vi dro til Thailand. Dette er desidert den beste ferien jeg har vært på, phi-phi øyene og dykke der er helt fantastisk og mate fisker, helt krystallklart vann!! Anbefaler også å dra på Zoo, med aper, tigre osv!
      Kos dokke!

    59. Var i Thailand julen 2011, og tok ikke vaksine. Tok en Idoform-tablett hver morgen, og ble verken syk eller dårlig.

    60. Så herlig med Thailand! Jeg har selv vært i Krabi, helt fantastisk sted med masse muligheter. Å ri på elefant var helt klart en favoritt her, med båttur + snorkling på en fin andreplass. Dere får bare spørre på hotellet så har de sikkert masse å tilby! Kos dere 🙂
      klem http://www.mydirtysho.es

    61. Vil råde deg til å ta hepatitt a vaksinen, den kan du ta en uke før du reiser. Den beskytter deg mot myggen som har masse bakterier vi ikke er vant til, å du kan derfor bli VELDIG syk. Da mener jeg 40i feber en uke i strekk å nesten hallisunerer. Jeg kom nettopp hjem fra thailand nå å har minst 60Gigantiske myggstikk på kroppen, det er ikke fint i det hele tatt. Jeg er veldig gla for at jeg tok den vaksina, ellers hadde jeg garantert blitt syk. Han som ble så syk var en finske vi ble kjent me når vi var der. Hepatitt B sprøyta er mot bakterier gjennom mat, kroppskontakt osv. Den er ikke like nødvendig å ta om du er litt ekstra nøye på tingene der nede. thailand er et svært fattig land så jeg vil råde dere til å holde dere unna isbiter, vann fra springen, tannblekning, andre kirurgiske behandlinger, tattovering osv. Veldig mange plasser er de dårlig på rengjøring å bruker de flere ganger. Pass også på at vannflaskene dere kjøper er godt forseglet for disse også pleier di å bruke igjenn..
      Ta hepatitt a vaksina, tar deg 5minutter og er ikke vond i de hele tatt. Ta tillegg idoform som de andre sier, så skal det gå veldig bra. Ellers er thailand et nydelig land, så dere kommer nok til å kose dere kjempemasse. God tur!

    62. Hei Andrea!
      Jeg vet du kanskje har skrevet et slikt innlegg før, men kunne du da evt. linket til det? Mitt spørsmål er nemlig; hvordan får du gjort skolearbeidet ditt? Jeg vet du har droppet ut av skolen, men skulle ikke du ha hjemmeskole? Når har du da undervisning (om du har), eller når på dager setter du av tid til det som må læres? Får du tatt de samme prøvene som elevene på din alder gjør, og skal du ha eksamen? Mange spørsmål på en gang, men lurer… Får du studiekompetanse eller fagbrev (kommer jo an på linjen du går)?
      Jeg lurer veldig på dette, for de siste årene har jeg vært veldig skolemotivert, men de siste månedene har alt gått i mot meg, og jeg har mistet hele gnisten. Går nå siste halvår i tiende klasse, og jeg ønsker så inderlig skolegnisten tilbake. Jeg vil bli lege, og trenger egentlig toppkarakterer i alle fag. Har du noen tips?

    63. du må ikke vaksinere deg, men dere burde ta sånn imodium for magen. hvis dere skal inn i jungelen derimot så må dere vaksinere dere:)

    64. jeg var i thailand i begynnelsen av sommerferien 2013. jeg var på en nydelig øy som heter koh samui.
      vi var i en park hvor vi klappet/matet tigere, og re på elefanter. min opplevelse med elefantene var utrolig bra! man sitter på en “sal” oppå elefanten. de som “fører” elefanten(de sitter på nakken/langt frem) de holder en type “jå”. den bruker de hvis det er noe som går foferdelig galt. elefanten er jo slevfølgelig et stort of farlig dyr, som man aldri vet helt hvor man har. så de må jo la vår sikkerhet komme først.
      Jeg kan si at jeg aldri i HELE mitt liv har tatt en eneste sprøyte/vaksine. jeg har vært omtrent over hele verden, uten noe problemer med det. jeg vil bare si at du ikke trenger å ta en ENESTE vaksine. om du blir stukket av malaria, så hjelper ikke den vaksinen så mye uansett. og du har nok penger til å komme deg inn på et internasjonalt sykehus, hvis du blir alvorlig syk.
      DU TRENGER IKKE Å TA NOEN VAKSINER!!

    65. Har vært i Thailand 4-5 ganger, da jeg har familie der nede;) vi har aldri vaksinert oss, men kan være lurt også!:)

    66. Har har vært i Thailand, og faktisk på akkurat samme stedet! Familien vår vaksinerte oss, litt lurt itilfelle man blir bitt av noe dyr eller noe sånt! Dere måååå dra til phi phi øyene! Det er helt fantastisk der! Gjorde alt av egentlig det du sa:) når/visst dere skal til phi phi øyene, så anbefaler jeg og ta en båt dit, der dere drar til andre øyer også! Inkludert mat & drikke, anbefaler også veeeldig å dykke! Det var helt fantastisk alle fiskene, det klare vannet og alt! Du/dere må glede dere masse!<3

    67. Hei! For noen mnd tilbake jeg kjente jeg og symptomene på urinveisinfeksjon, og trudde jeg kunne drikke det vekk. Jeg kjente som deg ingenting etter noen timer, og tenkte derfor ikke noe mer over det, men en uke senere vart jeg innlagt med nyrebekkenbetennelse som følge av urinveisinfeksjon. Uten noe form for videre symptomer! jeg ble liggende i på sykehuset i litt over en uke, og var de neste to ukene etter utskrivelse ikke i stand til noe som helst nesten. Anbefaler deg derfor å likevel dra til legen, sånn just in case. Også med tanke på at du skal til Thailand. Kjipt å måtte avlyse en sånn tur pga noe som kunne ha vært unngått til å begynne med.Sier ikke at det kan skje deg, men det er bedre å sjekke for sikkerhetsskyld 🙂

    68. Når vi skulle til Thailand/krabi vaksinerte vi oss 🙂 Tips å gjøre er å ta sånn båt ut til de forksjellige øyene særlig den james bonde øya 🙂

    69. Har bodd et år på en øy utenfor krabi, og jeg annbefaler dere å dra dit en dag eller to! den heter Koh Lanta, og er helt fantastisk! Der får du lange strender, aper, elefanter, restauranter som er fantastiske og masse herlige mennesker:) det er ikke en øy som pipøyene for de er små turistyer, mens koh lanta er mer en by aktig, i hvertfall helt fantastisk :)jeg ble bitt av ape første gang jeg skulle mate en, så vær forsikitg! og vaksinene er kjempe viktige tror jeg, spesielt siden du ikke har vært i asia før! Mange smitsomme dyr og bakterier som vi ikke er vandt til fra europa:) Spesielt insetene (mygg) kan være veldig farlig og ikke en sjanse jeg vil ta, en jente på 7 år som bodde i thailand samtidig som oss, ble bitt av denne typen mygg og blødde ut av munnen og ble alvorlig syk, de måtte flytte til spania hvor myggen ikke finnes, for tredje gangen du blir bitt av en sånn mygg er det sjanser for død. derfor ville jeg tatt vaksinene om jeg var dere

    70. Det er vel ikkje påbudt å vaksinere seg, men det bør du gjere! Hadde sjølv tatt vaksinene noken år før me skulle til thailand så eg slapp å ta dei på nytt da 🙂 men høyr me helsestasjonen om vaksine i forhold til thailand tur! 🙂
      Eg synst thailand var eit nydlig land, og vil gjerne tilbake! God tur og nyt den med F! 🙂

    71. Årsaken til urinveisinfeksjon er at bakterier fra endetarmen kommer inn i urinrøret. Det er viktig å være hygienisk Andrea.

    72. Heldig som skal til Thailand! Og Meriem, urinveisinfeksjon kan oppstå av å ha hatt sex, og ikke tisset etterpå – tenke litt?
      Ha en flott tur! 🙂

    73. Hei! For 4 år siden var jeg akkurat der du skal, Ao Nang i Krabi! Jeg vil bare si at det er en av de fineste feriene noensinne! Var der i 17 dager og gikk ikke lei! Er så utrolig mye å gjøre der! Vi red på elefanter, kjørte med speedbåt fra øy til øy, kjørte med såkalte Long-tail båter som var utrolig gøy! Vi var også i jungelen og besøkte varme kilder som vi fikk bade i. Matet aper gjorde vi og dro på snorkletur! Så er det jo utrolig billig der. Helt sykt! Misunner deg veldig! God tur!

    74. Dra til Railay! Verdens fineste strand. Tok ingen vaksiner da jeg var i Thailand, men skal du ut i jungelen er det sikkert greit.

    75. Jeg har vært i Thailand hele ni ganger og har aldri vaksinert meg før reise dit. Så lenge du ikke drikker vann fra springen og vasker hendene som normalt, bør det gå helt fint 🙂 Skulle du bli så uheldig å bli syk der nede, er apotekene helt fantastiske. Bare forklar symptomene, så får du tabletter som funker med en gang. Jeg fikk omgangssyken i Thailand et år, og etter en og en halv dag på medisiner fra apoteket, var jeg frisk som en fisk 🙂
      Kos deg masse, Thailand er mitt favorittland nr.1 🙂

    76. Hei! Har vært der før, var der faktisk en hel mnd! Du burde dra på Railey beach, en kjempe fin strand. Du burde også dra innom “The beach” husker ikke hva den heter egentlig, men det var der de filmet filmen “the beach” som Leonardo DeCaprio har hovedrollen i. Ville anbefalt deg å se den filmen rett før du drar for å så dra innom den stranda:) God tur!

    77. Phi phi øyene er absolutt vært ett besøk, det finnes mange pakketilbud med båt, guide og mat på både båten og lunsj på land, dette kan du bestille på flere steder inne i byen. Jeg vil også anbefale å ta såkalte “longtail båter” ut til forskjellige øyer i nærheten av krabi, veldig fine og bare benytte en lat dag på 🙂 og ri på elefant er også veldig gøy, vi var på et sted hvor vi også kunne se andre dyr og blant annet ta bilde med en tiger 😀 hvis du har lyst på en ny kjole bør du virkelig benytte sjansen til å skreddersy en hos en “tailor” i byen, men husk å gjør dette en av de første dagene for det tar litt tid før den er ferdig slik at du er sikker på å få den med deg hjem. Thailand er også et land for pruting og du kan virkelig få ting mye billigere en prisen selgeren først setter, ikke la deg lure 😉 hvilket hotell skal dere bo på? Og kjøre tok tok er også gøy, vil anbefale å velge “disco tok tok” med masse lys og høy musikk <3 enjoy!!

    78. blir så glad når jeg ser du legger ut bilder av vanlige matbilder og ser at du spiser brød osv hahah og nok mat som er nornalt! haha det høres sikkert skikkelig teit ut for deg, men mange av bloggerne spiser så lite og er så optatt av hva de spiser, elsker at du liksom spiser det du vill og spiser som normale folk da hahah, du har jo utrolig fin kropp, og de er bra du ikke sulter deg til den , du er et forbilde for mange og det er du på alle mulige måter, du er så nær perfekt som det er mulig å komme, mener jeg da!

    79. Du burde absolutt vaksinere deg når du skal til Thailand!:) Dere burde ikke ri på elefanter, det er rene dyremishandling!! De behandlet elefantene veldig dårlig i Thailand!!

    80. Haha, virker som at vi skal til samme sted til akkurat samme tid 😛
      Anbefaler Phi Phi på det sterkeste. Hvis du vil ha ett godt intrykk av hvordan det ser ut burde du se filmen “the beach” med Leonardo Dicaprio. Filmen foregår på Maya Bay, Phi phi.
      Man bør vaksineres før man reiser til Thailand.
      Ett annet tips er å spise på thai resturanter, og ikke slike “italienske”, “mexikanske” eller noen andre type resturanger. de er eksperter på thaimat, og dersom du bestiller “vestlig mat” er det en stor sjangs for at de ikke vet hva de driver med, og at varene har hvert fryst en stund! Men med ordentlig thaimat er det stor sjangse for at råvarene er ferske.

    81. Tanta mi skal til Thailand nå i januar og måtte ta noen vaksiner før det, så tror det er ganske lurt 🙂

    82. Har vært i Thailand 2 ganger og det er fantastisk fint der nede. Anbefaler dere å ta en long-tail båt ut til en strand som heter Pranang, Den er kåret til en av verdens fineste strender. Snorkling er noe dere også burde prøve.
      Det kan være lurt å vaksinere seg.

    83. Ser at det er mange som skriver mye forskjellig her å at noen skriver d ikke er strender på fastlandet i krabi å d stemmer ikke! Det er en stor en i ao nang, selvfølgelig er ikke denne like nydelig så alle øyene rundt men den er slettes ikke stygg heller! Går fint ann å nyte dager der! Ser også noen har skrevet negative ting om elefantridning å mye av dette stemmer heller ikke, dette er forskjellig fra plass til plass men der vi har pleid å ridd på elefanter i mange år i Krabi er de veldig snille mot dyrene. De har stenger som de kan slå elefantene me som ble nevnt, men de blir sjeldent brukt og det er mest for beskyttelse de har dem, elefanter er store dyr som kunne gjort mye skade om de ble sinte så dette er rett å slett noe de har tilfelle noe skulle gått galt. I tillegg slår de bitte litt i dem om de ikke går men elefantene er veldig store å har tykk hud så dette er ikke noe de kjenner mye til. De har noen sår på seg etter skader fra skogen, dyr som har bitt dem å litt etter å ha blitt slått om de har gjort noe, men eierene smører noe på sårene senere for å holde de vekke fra infeksjoner å får å gjøre dem mindre, det de smører på misforstår mange for å være blod. Men de fleste thaier er buddhister å de skader veldig sjeldent dyr. De ser på alle dyr som noe fantastisk å de kunne ikke drept en edderkopp en gang så høgt som de ser på og verdsetter dyr, å der vi rir er det ikke store sjettinger som er rundt de å de får forsåvidt gå ganske fritt.. Så jeg ville anbefalt å ridd på elefanter, det er en spennende opplevelse å noe nytt å prøve:)

    84. Anbefaler deg også av å handle fra thaier på gaten i ao nang bortsett fra indere.. Thaiende er som regel mye rimeligere, snillere å mye lettere å prute fra! Alle selger nesten det samme uannsett så da er det like greit å handle hos thaiene. da jeg og typen var der i forgje uke kjøpe vi begge t-skjorter som var så å si helt like bare jeg kjøpte den hos en thai å han fra en inder å han betalte mye mer enn meg å det var etter mye pruting.
      Ser også mange skriver at du ikke bør drikke noe me isklomper i men det har vi gjort i alle år så lenge det er hull i isklumpene som det som regel er. Er det hull i dem er de bestilt fra fabrikker osv som vil si at de har brukt skikkelig vann, er de helt normale isklomper uten hull ville jeg ikke drukket av det for da kan de være hjemmelaget me vann fra springen. Dette er noe vi lærte av en thai for mange år siden å har hørt det mange plasser etter det. De fleste serverer isklumper med hål i der nede så det er ingenting å bekymre seg for 🙂

    85. Jeg har vært akkurat på samme sted som der du skal! Du burde glede deg, strendene er nydelige og apene er kjempe søte 🙂 Jeg måtte ta vaksine før jeg dro til Thailand. Jeg er ikke helt sikker, men tror du må ha/burde ha tatt stivkrampe og Hepatitt C (eller A?) vaksine. Du burde dra på en båttur der du drar fra øy til øy, du får sett så mye på bare en dag! Hvis du har mulighet burde dere også prøve en longtailbåt. Når jeg var der nede fikk jeg skreddersydd en kjole og pappa fikk skreddersydd en dress, det kostet nesten ingenting! Det er absolutt noe du også burde prøve og resultatet ble veldig bra 🙂

    86. Så korselig at du og kjæresten din skal til Thailand:) Kan du legge ut noen bilder av han/dere da? ;))

    87. Hei. 🙂 meg og kjæresten var i Thailand i noen uker for noen år siden. Vi var i mange forskjellige byer, og Thailand er virkelig drømmen! Gled dere 🙂
      Vi måtte vaksinere oss før vi dro, men vet jo ikke om man må, lengre. Men jeg ville nok gjort det uansett! Kos dere 🙂

    88. Jeg har reist rundt i Thailand! En uforglemmelig reise<3 gled deg
      Jeg måtte ta to vaksiner, men det gikk fint! Ri på elefanter er kjempe gøøy og apene er veldig søte! Du har mye se frem til , god tur!

    89. Krabi og Phi Phi-øyene er helt nydelige! Jeg har reist så og si overalt i verden, og aldri tatt en eneste vaksine i sammenheng med reising. Så det er absolutt ikke noe must.

    90. ! Vi vaksinerte oss før vi dro, å om du tar vaksinen igjen når du kommer hjem, ca 5-6 mnd etter du kommer hjem, er du vaksinert for alltid i thailand! 🙂

    91. Jeg er der hver vinter, og pleier å være på krabi. Etter min mening burde dere helt klart dra til Koh Mook, og bo på Sivilai resort! Det er helt klart det fineste stedet, men etterosm det koster 2000tusen per natt vet jeg ikke om det er aktuelt?
      Ellers når vi snakker om Krabi burde dere med egen båt, altså at dere leier til chicken island og de øyene rundt der. Railey Beach er favorittstedet mitt, ettersom jeg har vært der så mange ganger ser jeg tror foranring på folk.. Før hadde man nesten stedet for seg selv, men nå er det en del som er der. Men det er et lite sted, lite shopping men luksus strender og god mat på de få resturanteen som er på øya!
      Og nrå dere besøker phiphi må dere helt klart dra til Maya-bay, der hvor “The Beach” ble filmet. Lei deres egen båt og dra ut for å snorkle og se! Den er nå overfylt av tursime forhold til før, men det er utrolig fint der!

    92. Ao nang er ikkenoe skryte av, det er faktisk det “styggeste” stedet og strendene jeg ahr vært på i Thailand. Mye bra shopping muligheter om du er ute etter lange fine strandkjoler, eller harry fake merkeklær. Fra Ao Nang er det kort vei til Railey, så ta dere en tur dit!
      Jeg råder deg til å ta vaksine, jeg har gjort det de to første gangene jeg dro. Maten som bodene har på gaten er dødsgod, og er kjempe deilig å ta med seg frukt fra disse bodene som står rundt om å gatene.

    93. For din egen skyld.. Ikke ri på elefanter. Det er forferdelig hvordan de behandler dyrene der nede. Da jeg var på elefantridning slo en av de som jobbet der elefanten i hodet med en hammer fordi den ikke gikk fort nok. De hadde sår over hele kroppen fra slagene de fikk..
      http://www.trueactivist.com/gab_gallery/this-is-why-you-should-not-ride-elephants-in-thailand/
      Jeg ville sett den filmen her og spredd ordet, du som har såpass mye “innflytelse” hos folk 🙂
      Men god tur! Mat aper og bad masse, det er koselig, det!

    94. Jeg og familien min har vært i Thailand hele 7 ganger, og vi har aldri tatt noen vaksine før, så det er ikke noe du absolutt trenger.
      Thailand er et kjempefint land, som også blir kalt for smilets land, noe du kommer til å skjønne når du ankommer landet. Gled deg kjempemasse 🙂

    95. Jeg har hvert i Thailand to ganger og alt har hvert perfekt begge gangene. Det med fantastisk stemmer absolutt. Jeg måtte ta en vaksine, så hvis du ikke har hvert i Asia tror jeg nok du burde ringe ja.. Gleder meg masse til å se bilder fra der nede og hvordan det ser ut dit du skal! Håper du koser deg masse! God tur 🙂

    96. Man må ikke ta vaksine! jeg var på koh samui i sommer og jeg tok ikke vaksine!
      og jeg re også på elefanter! det var helt faaantastis! mange som sier at elefantene har det veldig vodt å slikt, men du må nesten bare se det ann når du kommer dit 🙂 de fleste har det vell bra:) det eneste er at de som geleider elefanten holder en type jå i hånden. det er hvis de blir “gale” eller noe!

    97. Var i thailand i sommer å det var helt fantastisk, så håper på å ta en tur dette året o:D men det er helt enormt med mygg der nede så ville hatt med mygg spray eller noe lignende:)

    98. Jeg har vært i Thailand 9 ganger, men jeg har ikke tatt sprøyte hver gang, for den varer i noen år. Jeg anbefaler å ta en sprøyte, eller ta drikkevaksine for sikkerhetens skyld! Kos deg masse 🙂

    99. vet ikke om du MÅ vaksinere deg, men EKSTREMT lurt fordi det er så lett å bli matforgiftet, bli stukket av små innsekter og sånt der nede. Og man vil jo holde seg så frisk som mulig!

    100. dere burde vaksinere dere, men nå er det vel egentlig for sent da.. Jeg ble heelt oppspist av mygg:/ vi bodde en uke på phi phi, og det var helt nydelig dær.. vil anbefale å mate elefanter og dra i dyrepark/safari 🙂 vi klappet tilogmed en ekte stor tiger..

    101. ingen vits å vaksinere seg for så kort tid, har vært der en gang før og skal ditt nå i februar pluss at jeg har bodd i nabo landet

    102. Jeg har været i Thailand 5 gange, og rejser derned for 6. gang i vinterferien. Har også været i Krabi 2 gange. Det er et fantastisk land og kultur, glæd dig! Du kan få den ultimative selv forkælelse, og vil opfordre dig til at få massage, ansigtsmasker, hårkur og lign. næsten hver dag, haha. Det er sindsygt billigt, men samtidig lækkert.Og nu det er første gang, skal du selvfølgelig ud og ride på elefanter og se aber. Ellers vil jeg opfordre jer til at rejse ud til nogle af de mindre nærliggende øer, det er fantastisk smukt! Husker dog ikke navne, men undersøg det. Det er så anderledes. Håber i får en god tur!

    103. phi phi er feest, men veldig gøy. absolutt ikke det fineste du kan se av thailand. absolutt ikke hør på hva alle sier om at du må undersøke restauranter osv. thailand er relativt rent. Anbefaler på det sterkeste og dra ut å bruke mesteparten av tiden på koh lipe. sinnsykt idylisk, og perfekt for kjærstetur.

    104. Jeg har også vært i thailand i 2 uker og vi tok sprøyter:) ville anbefalt å ta vaksine fodi legene sa at det finnes mange farlige sykdommer der som smittes veldig fort!! så du burde ta vaksine, vi tok våre på sandvika storsenet for rundt 1000 kr. utrolig smart å ha med myggspray, og bedre at du kjøper der sa legene fordi de de selger her i norge er ikke like sterke som de de selger der nede i thailand! og spray på huden ikke klærne:) og bedre å veksle pener der du får mye mer penger ut der. Kos deg masse det er utrolig fint der og masse å kjøpe. men pass på du ikke kjøper noe falskt fordi det har de masse av! og husk å prute hjelper masse hehe;) Og tuk tuk betyr taxi bare så u vet fordi det nevner de mange ganger hehe! kos deg

    105. Jeg har vert i Thailand to ganger og jeg syns Thailand er et fantastisk sted! Jeg sku ønske jeg kunne bodd der nede! 😀 Det er lurt å vaksinere seg, men dere må egentlig ta de 1 mnd før dere skal reise,, tror det er 2 eller 3 sprøyter.. For hepatitt A og B og stivkrampesprøyte viss det er lenge siden dere tok den.. Kos dere masse ! jeg er kjempe missunelig !

    106. Har vært i Thailand i Krabi to ganger! Det er herlig der. Og ja, man må vaksinere seg før man drar, eller man burde det hvertfall. Jeg gjorde det før begge gangene jeg dro.
      Ellers er det superfint der. Red på elefanter, dro på kanotur til øy med masse aper og hadde en herlig ferie!

    107. Du må jo ikke, men du burde ta vaksine mot heppatitt.. Det tok jeg før jeg dro til Thailand i sommer.. Å det med elefant ridninga var heelt grusomt. Ikke noe gøy, og elefantene var underernært, og hele greia var bare trist

    108. på flyplassen i bangkok har de blant annet: victoria’s secret, mac, revlon, bobbi brown, nars osv 🙂

    109. Hei, hvis dere skal til Ao Nang vil jeg anbefale og da en long tail båt over til Railey! Der har de flotte muligheter for klatring og har utrolig fine strender, som Pranag Beach (Pranang Cave).

    110. For det første, du trenger ikke vaksine! Vært der 10 ganger ca og aldri tatt vaksine, ikke blitt sjuk eller… Hverken meg eller noen i familien.. Og når det kommer til elefantene, så varierer det nok litt, men der jeg har vært har de vært kjempe snille med dyrene. Ja de bruker en spiss stokk ting, men elefantene har så tykk hud at de nesten ikke merker det!

    111. Jeg tok tre vaksiner før jeg reise til Thailand. Fikk sterk anbefaling av fastlege. Blant annet vaksine for hepatitt. Husker ikke navnet på de andre. Ville spurt fastlegen for og være på den sikre siden 🙂 god tur!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg