Vanskelige valg

Hei!

Jeg tenkte å snakke litt rundt om et tema som jeg tenker er noe som treffer de fleste. Det er nettop dette med å ta tørre å ta vanskelige valg. Det kan jo virkelig være så utrolig mye forskjellig, men jeg kan jo komme med noen eksempler. Jeg husker da jeg gikk i 1.klasse på VGS hadde jeg kjempelyst til å dra på utveksling i Australia til 2 året. Flere venner hadde begynt å søke på utvekslingsår i utlandet og det var mye snakk om det. Jeg så for meg at et år på skole i et helt annet land, hos en helt annen familie, et annet språk, nye mennesker og alt det der hadde vært en fantastisk opplevelse. Sikkert et ekstremt lærerikt år som hadde gitt meg masse livserfaring og minner for livet. Jeg var helt sikker på at jeg hadde lyst og det var noe jeg hadde tenkt på å gjøre i lang tid. Men vet dere hva som hindret meg i å gjøre det? At jeg hadde kjæreste. Jeg var redd for at jeg kom til å savne han så mye at jeg “døde” og ikke minst at dette valget kunne gjøre at det hadde blitt slutt. Så ja, derfor valgte jeg å ikke dra. Jeg turte ikke å gjøre noe jeg egentlig skikkelig hadde lyst til og lot det faktum at jeg hadde kjæreste hindre meg. Det er jo litt morsomt, for det ble jo faktisk slutt mellom oss også. 1 år etterpå var det slutt og bare fordi jeg hadde kjæreste, turte jeg ikke hoppe i det. Angret selvfølgelig på at jeg ikke dro da det ble slutt, at jeg lot forholdet vårt hindre meg i en av drømmene mine. Poenget med det her er vel enkelt og greit at noen ganger MÅ man klare å ta et vanskelig valg, og ja det kan bli konsekvenser av det, men man må tørre det. Du kan ikke ofre drømmene dine eller planene dine for en kjæreste som du ikke har noe garanti på at du holder med livet ut. Det er selvfølgelig kjempevanskelig, jeg klarte jo ikke å stå imot det selv. Men det er faktisk veldig viktig! Om du ønsker å feks dra jorden rundt i 3 mnd, studere i utlandet eller et helt annet sted i Norge- GJØR DET! Ikke la det faktum at du har kjæreste hindre deg. Om dere virkelig elsker hverandre og er ment for hverandre, kan dere deffinitivt klare det. Tenk så kjipt det er om du feks får drømmetilbudet om en eller annen skoleplass i New york du har SÅ lyst på, men takker nei fordi du ikke tror du klarer å være så langt borte fra kjæresten, og så blir det slutt litt senere. Vi har bare et liv og vi har veldig mange fantastiske muligheter nå som vi er unge. Både med tanke på reising hvis du har friår eller å studere. Når du blir eldre, er gift, får barn og er stuck med en fast jobb er det ikke bare bare å spontant flytte et eller annet sted i verden eller dra jorden rundt. Tenk så mye du kan oppleve som kanskje bare er en “en gang i livet” mulighet, det er verdt det! Du kan klare det, det kan jeg og ♥

Ellers en annen ting, som er en av de værste tingene jeg kommer på, anngående vanskelige valg. Nettop dette med å slå opp med kjæresten sin. GUD, så fælt det er. Jeg husker da jeg skulle slå opp med Axel etter 4 år sammen. Selvom alt gikk veldig dårlig og følelsene hadde vært borte i lang tid, føltes det virkelig helt umulig. Jeg var så redd for at jeg kom til å angre og hvordan jeg skulle ha det fremover. For å være helt ærlig, tror jeg aldri det går ann å være 100% sikker på at et brudd er riktig. Når du slår opp utsetter du jo også deg selv for sorg og en vanskelig periode freomver, da er det veldig lett å heller forskyve det, for å beskytte seg selv mot dette. Du må faktisk være utrolig sterk og det er så jævlig kjipt. Men som sagt, noen ganger MÅ man bare ta vanskelige valg, tørre å hoppe i det. Og ja, det var veldig vanskelig den første tiden. Det er det nok uansett. Det er veldig uvant å være singel, du føler deg fort ensom når du ikke lenger har en kjæreste du kan krype inntil når du vil eller bare slappe av med i helgene. Men vet dere hva? Plutselig kanskje 1 mnd etterpå, følte jeg meg lykkeligere enn noengang. Jeg var singel, hadde ingen andre enn meg selv å tenke på, ingen kjæreste å savne eller som hindret meg i å gjøre ting. Det var faktisk helt fantastisk og jeg var SÅ glad. Det hadde jeg aldri i verden trodd og det var så deilig. Jeg klarte å ta et fryktelig vanskelig valg og det viste seg at det var riktig, og jeg var på mitt lykkeligste.

En annen ting som er en gjenganger i forhold er jo: “Han er den eneste for meg, ingen er som han, jeg kommer aldri til å finne en sånn gutt igjen”. Vet dere hva? Jeg har innsett at det sier alle om kjæresten sin. Jeg sa det også om Axel og trodde aldri i verden jeg noensinne kom til å forelske meg igjen. Jeg møtte min nåværende kjæreste bare et par mnd etterpå og ble veldig fort forelsket. Det hadde jeg aldri trodd! Og nå tenker jeg det samme om han, hehe.. Det er litt rart det der. Poenget er at nei, han er ikke den eneste for deg, det finnes mange fantastiske gutter der ute. Du kommer til å møte en igjen, om det så tar 2 uker eller 2 år. Han finnes et eller annet sted der ute og en eller annen dag vil du møte på han. Det skal jeg love dere! Så ja, å slå opp er et veldig vanskelig valg, men du klarer det. Det er tøft i starten uansett hva og det blir bedre. Noen bruker lenger tid enn andre, men du vil få det helt bra til slutt uansett. Kanskje møter du en som er enda bedre og akkurat hva du drømmer om? Hihi, bare noen tanker fra meg. For alt jeg vet er noen av dere i akkurat denne situasjonen nå og kunne trengt disse ordene ♥ Håper dere likte innlegget!

91 kommentarer
    1. God morgen skjønne, spreke, sportye du! Er innom for å ønske deg en god morgen, og håper du får en fantastisk lille lørdag 🙂 Å lese bloggen din er høydepunktet på dagen, derfor er det alltid moro når det er et nytt innlegg så tidlig på morgenen 🙂
      Vil også tipse deg om konkurransen jeg akkurat åpnet på bloggen min der du kan vinne en helt ny, ubrukt kjole fra nelly.com! Den var dessverre for stor for meg, men da kan jeg heller glede dere med den 🙂
      Stooor klem fra fast leser – vektlofterjenta.com ❤

    2. Takk for gode råd Andrea! Du skulle nesten vært rådgiver i situasjoner som handler om forhold og forelskelse.. Ikke minst det å komme seg videre! Håper du skriver flere innlegg som dette! Jeg har selv vært i den situasjonen. Faktisk for AKKURAT 1 år siden i dag! Men vet du hva? Jeg sitter faktisk her å angrer enda, men jeg vet at jeg ikke kan gjøre noe med det. Han var min første forelskelse, og jeg savner han utrolig mye. Vel.. man må bare leve med det 🙂 Det er vel en annen gutt til meg der ute

    3. Kjempebra innlegg, liker at du skriver mer personlig og ikke bare viser dagens outfit liksom!
      Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Ha en fin dag 😀

    4. Jeg er i en vanskelig situasjon nå, jeg har vært sammen med typen min i fire år og følelsene er veldig av og på. Jeg vet at jeg har mer følelser for han enn det han har for meg og at han er veldig usikker på hva han vil. Jeg prøver å få han til å fortelle om hva han vil, men han sier bare at han ikke vet. Jeg har egentlig gjort det slutt, men vi har møttes i ny og ne. Jeg går og håper, mens han styrer med sitt. Jeg kommer ikke ut av denne onde sirkelen fordi jeg føler at jeg er så avhengig av han og vanvittig glad i han. Egentlig burde det vært slutt for lenge siden, men som du skriver i innlegget ditt så er jeg så redd for at jeg ikke skal finne noen som er like bra eller bedre. Utrolig vanskelig avgjørelse å gjøre det slutt i utgangspunktet, men jeg vet ikke hva som skjer videre. Får vel bare la tiden vise 🙁

    5. akkurat nå reddet du hele dagen min. han jeg har vært sammen med i 3,5 år bestemte seg i går for å slå opp med meg, og jeg har hatt en av de tøffeste nettene på lenge. det er klart at jeg har følt at ting har visnet litt, men følelsen av å møte verden uten denne personen er veldig vond. men følelsen blir bedre for hver time, og det siste avsnittet gjorde virkelig dagen min litt lettere. tusen takk.

    6. Så fint innlegg Andrea! Liker virkelig når du er så ærlig og kan være et forbilde for andre i samme situasjon 🙂

    7. Aaah! E akkuratt i dinna kjipe situasjonen der eg ikkje veit om eg skal slå opp med kjæresten eller ikkje. Følelsane har visna og kjærligheten blomstra ikkje så sterkt lenger. Etter tre år har det begynt å daffe og eg føle meg ikkje så elska lenger. Eg har det fint med han aleine, men han tørr ikkje vise seg ilag med meg forann vennane sine, om han gjer det så e det ingen kjærtegn han vise med meg forann dei. Allti ei jente han e ute etter, men han har desverre ikkje det utseende jente drømme om. Men han klarte å kapre meg på en måte, fordi han va så kjekk.. men no e ikkje han det heller. Eg føle eg e bare med han for eg må ha kos og kjærleik, det e en stor del av meg, og det plaga meg sånn at eg ikkje har det fint i ditta forholdet når eg ikkje e med han, høyre heile tida at han flørta meg jente og ja.. e så vanskelig! Anaaa ikkje ka eg ska velje

    8. Takk for dette innlegget! For min del har det ikke vert så lett, etter det ble slutt me typen var jeg skikkelig nedfor, og tenkte at det sikkert gikk over om en månde elns. Men nei, etter 8-9 måneder klarer jeg ikke å slutte å tenke på han, tenker på han hver dag, og det gjør like vondt vær gang jeg ser bilder eller hører noe om han å den nye kjæresten. Men håpet er der fremdeles, jeg håper jeg finner en ny gutt snart som får meg til å glemme han helt! 🙂 Hjalp på motivasjonen å lese dette innlegget, og ja du har nokk rett, er nokk mange gutter der ute som er den rette for meg! 🙂

    9. Utrolig fint innlegg! 🙂
      Har vært i denne situasjonen selv for noen måneder siden og trengte virkelig disse gode ordene <3

    10. Traff meg virekelig! Drømmen er å reise, men å ha kjæreste hindrer meg. Og hvorfor skal det hindre meg når det uansett ikke går noe bra i forholdet? Skulle ønske jeg blir tøff nok til å stå for det jeg vil, som du sa, så lever jeg bare en gang, og jeg burde få oppleve ting mens jeg enda kan.
      Takk, Andrea.

    11. Takk for dette. Akkurat hva jeg trengte etter ha gjort det slutt med kjæresten etter 8 år sammen. For kun fire dager siden. Har det helt forferdelig, men kjenner meg igjen i hver eneste setning, og er så fantastisk å høre at det ikke er bare jeg som føler det slik. Helt utrolig at et slik innlegg skulle komme akkurat nå.
      Etter å ha lest blogger i x antall år, så er dette innlegget jeg har trengt mest. Takk Andrea.

    12. Man får ikkje godkjent året på utveksling i Australia når man går medier, så da måtte du gått 2.året opp igjen når du kom heim igjen:) viss det var en trøst

    13. Australia er ikke så spesielt som man skal tro. Jeg er 18 og bor her nå. Er ikke på utvekslng, men har flyttet hit for godt! Det er så klart kjempe spennende, men det er ikke surfing, sommer og sol hele tiden som folk flest tror 🙂

    14. Dette innlegget var kjempe inspirerende Andrea! Har kjæreste selv, sliter også med å se for meg flere månender uten han. Får tårer bare av å tenke på den situasjonen, derfor håper jeg slike ting ordner seg.. Har jo lyst til å oppleve verden også uten å være redd for å tenke på ham.
      Har du noen tips til hva man kan gjøre for å blir tøffere i å ta slike valg angående å være borte fra kjæresten i flere mnd?
      Digger deg!!

    15. utrolig bra sakt!! har vert i samme situasjon og kjenner meg godt igjen! og det med at det finnes flere “soulmates” for en der ute er jeg glad for at jeg ikke er den eneste som tror på!

    16. Utrolig bra innlegg. Jeg tror nok jeg kommer tilbake til å lese det om ikke så lenge ettersom det virker som om forholdet med samboeren min er på siste verset…

    17. Herregud for et fantastisk bra innlegg!! Jeg er i akkurat denne situasjonen og dette hjalp meg så utrolig mye. Elsker når du poster litt lengre og meningsfylte innlegg!

    18. Så flott å se at noen topp bloggere kan blogge om litt andre ting enn bare sine flotte hverdager! At livet faktisk har oppturer og nedturer! Stå på jente, dette kommer til å gå bra<3 veldig bra innlegg 🙂

    19. Kjempebra innlegg, Andrea! Veldig “gøy” å lese om litt dypere tanker fra din sin side. Det håper jeg å få mer av også i fremtiden:)

    20. Kanskje et av de beste innleggene jeg har lest av deg! Sykt inspirerende og ikke minst noe man burde tenke over. Takk for at du skrev dette du er best <3

    21. Det her er faktisk første gangen jeg kommenterer på bloggen din selv om jeg leser den hver dag. Dette innlegget traff meg skikkelig ettersom han jeg var sammen med slo opp med meg for en uke siden. Det var et sjokk for meg men for han passet vi tydeligvis ikke sammen lengre. Jeg ville ikke tvinge han til noe så det var greit, men noe av det første jeg sa var at jeg ville endre meg til den personen han ville ha. For jeg skjønte ikke hvordan jeg ikke skulle ha han i livet mitt lengre, det gjør jeg jo enda. Men i denne uken har det kommet så mye gode innlegg og quotes om kjærlighet som har faktisk gjort det lettere for meg. Dette innlegget var definitivt et av de.
      Rart å legge ut om slike tinger egentlig, syns jeg siden jeg aldri har gjort det, men det er jo heldigvis ingen som vet hvem som skriver dette uansett 🙂

    22. Kjenner meg igjen i det du sier. Å slå opp med eksen min er noe av det tøffeste jeg har gjort. Jeg slo opp med han i november fjor, og det var så vondt. Kjente magen min vrenge seg og klump i halsen. Bestevennen min og kjøresten min i 2 år. Men jeg visste innerst inne det var riktig. Men svak som jeg var, følte jeg meg ensom på kvelden og ringte han. Vi var sammen i 1,5 mnd etter det før han bestemte seg for at det virkelig var over. Jeg ble kjempe lettet for at han dumpet meg. VR lei meg, men lettet. Fant meg en ny 1 mnd etter det.

    23. Utrolig bra innlegg! kjenner meg så igjen i siste del og det hjelper meg litt i henhold til valg jeg selv må ta. men ting er aldri lett..

    24. Det er så fint et indlæg, og du har vældig ret i alt du siger! Jeg valgte selv at tage et års orlov fra studiet for at bo udenlands, men jeg må da også sige at nu hvor jeg har fået en fantastisk kæreste herhjemme,vil jeg have meget svært ved at rejse fra ham – men det har nok også noget at gøre med, at jeg er blevet ældre:) Men ja, what’s meant to be will be, så intet må stoppe en fra sådanne eventyr! Lykke til Andrea:)

    25. Liker sååå godt når du skriver slike type innlegg, og dette var utrolig bra, og ikke minst viktig. Jeg er ferdig på vgs nå, og skal enten ha et friår, eller flytte til et annet sted i Norge for å studere, og jeg har det så vanskelig nå. Tankene surrer rundt i hodet mitt vær eneste dag. Venner, familie, bekjente osv spør meg hele tiden hva jeg skal til høsten, og jeg svarer alltid vetikke – pga kjæresten min. Jeg er så knyttet til han, og elsker han overalt, og orker ikke tanken på å skulle være vekke fra han. Jeg er så redd for tiden fremover. Hva visst jeg flytter, og ender opp knust og ikke klarer å konsentrere meg om studier. Eller hva visst jeg blir boende hjemme, og så blir det slutt med kjæresten. Det er sååå vanskelig

    26. Du er utrolig inspirerende. Jeg har måtte ta mange vanskelige valg her i livet. Det siste jeg tok var det vanskeligste jeg har gjort i hele mitt liv. jeg valgte å legge meg inn på avrusning for 3 måneder siden. På grunn av rusen hadde jeg mistet utrolig mye, jeg mistet familie, venner og kjæreste. Bare fordi jeg ikke klarte å slutte med rusen. Det at jeg klarte å ta det valget syns jeg er helt utrolig. det er langt ifra noe lett. jeg tror nok det er lettere enn å slå opp med en kjæreste. For rus er som en ekte kjærlighet, noe som lenge har vært der, for å slippe depresjon og angst og vanskelige situasjoner. Jeg angrer ikke på valget mitt i det heletatt. Jeg føler meg friskere og har mindre humørsvingninger. det har vært vanskelig bare å være her, og har pakket sakene mine for å dra to ganger, men har alltid kommet frem til det valget å bli værende her. Nå har jeg klart å være her i 3 måneder allerede, og er allerede kommet halveis i behandlingen. Noen ganger må man bare ta harde og vanskelige valg for å få det bedre!:)

    27. Dette innlegget traff meg skikkelig merker jeg. Jeg tenker akkurat det samme om det å reise og gjøre noe man vil, men å være redd for det fordi man har kjæreste. Jeg skal (håper jeg) til Australia og studere i 3 (!!) år, og har en kjæreste jeg har vært sammen med i 5 år, som skal jobbe og studere her hjemme i Norge. Han er faktisk den som støtter meg mest når det kommer til flyttingen. Jeg tenker at: funker det, så er det ment to be, hvis ikke har jeg en super opplevelse å ta med meg videre uansett! Jeg har funnet ut at jeg ikke skal la noen holde meg igjen om det er noe jeg absolutt vil.

    28. Tuuusen takk for et fantastisk innlegg! Du fikk meg til å begynne å gråte…. Er i akkurat den situasjonen nå.. Nettopp blitt slutt mellom meg og kjæresten min gjennom fire år, og sitter nå med akkurat de tankene du skriver om! Tusen takk ♡

    29. Alt du sier er på prikken sant, og jeg kjenner meg så igjen på alt du sier. Aldri la en mulighet glippe fordi man f eks har en kjæreste, for man kommer til å angre!
      Og du har helt rett i det siste du skriver: selv om alle sier at de ikke kan finne kjærlighet igjen, så gjør de det. Det er hardt og vondt å gå gjennom et brudd, men man overlever til slutt og man finner en ny en.
      Forresten vil jeg bare rette på noe “Linn” sa over:
      Det er fullt mulig å ta et utvekslingsår i 2. klasse på medier og kommunikasjon, uten å måtte ta andreåret om igjen når man kommer tilbake til Norge. Hadde selv tre i klassen som tro på utveksling i fjor (jeg er nettopp ferdig med vgs, media). Det du må derimot er å kanskje ta opp et par fag som privatist ved siden av (noe som ingen av de jeg kjenner hadde et problem med, bare en eksamen de må møte opp på og ta).

    30. Du er heilt fantastisk! Du er virkelig eit bra forbilde til ungdommen. Du er vertfall mitt! Tusen takk for rådene, kjente meg virkelig igjen 🙂

    31. For et utrolig bra innlegg og flott skrevet! Jeg hadde lenge tenkt på å slå opp da jeg var sammen med min eks, men jeg klarte det ikke fordi jeg var så redd for alt. Det endte opp med at han slo opp med meg, jeg hadde det veldig vondt, men da møtte jeg min nåværende kjæreste som bare var en venn for meg i starten. I den tiden slet jeg også veldig psykisk med meg selv og han hjalp meg opp, trøstet meg og han hadde slitt med det samme, så han skjønte meg. Han har jeg nå vært sammen med 3 og et halvt år og jeg angrer ikke et sekund på alle de tre årene. Jeg kan også kjenne meg igjen at man ikke helt klarer å følge drømmene sine visst man må reise bort ifra kjæresten. Har noen drømmer som jeg gjerne vil oppnå, men jeg klarer ikke å tenke på at jeg må være borte lenge ifra kjæresten, men innerst inne vet jeg at vi ville ha klart det. Huff, det er utrolig vanskelig som du sier ja! 🙂

    32. utrolig bra skrevet, Andrea! Jeg vet akkurat hvordan du hadde det når det kommer til forhold. For ca et år siden så slo jeg opp med kjæresten min som jeg hadde vært sammen med i to og et halvt år . Jeg var veldig usikker på om jeg skulle gjøre det eller ikke, men til slutt så gjorde jeg det. Jeg hadde det veldig vanskelig etter bruddet, jeg var veldig usikker og gjorde mye dumt. Jeg trodde hvert fall at jeg aldri skulle finne en ny gutt igjen, men det gjorde jeg og jeg har det så bra med han. Eksen min har også fått ny dame, og de to har det kjempefint sammen, og det er så godt å vite at alt ordnet seg for alle til slutt. Jeg har til og med klart å holde et greit vennskap til eksen min, og det er utrolig betryggende. Noen ganger så kommer det positive ting ut av et brudd også 🙂

    33. Slo nettopp opp med kjæresten min gjennom 3 år. Er ikke noe moro i det hele tatt.. Desidert det vanskeligste valget jeg har tatt. Men, likevel føles det helt rett. Vi har vokst for mye fra hverandre og det har vært mye frem og tilbake. Har det mye bedre som singel har jeg funnet ut. Er lykkelig. Han betyr fremdeles veldig mye for meg og vi er på talefot. Så ja, det er helt rett det du skriver, det blir bedre etter hvert! 🙂

    34. Veldig fint innlegg! Både det med utveksling og det med kjærlighet. Har hatt så utrolig lyst å dra til USA på utveksling i flere år men da tiden kom til å søke ble jeg så utrolig usikker og det er nå for sent.. begynner i andre klasse til høsten og angrer hver dag på at jeg ikke drar og følger drømmen min.
      Og kjærlighet er også utrolig vanskelig… for 2 år siden ble jeg kjent med en fantastisk gutt som var utrolig forelsket i meg! men jeg var så usikker på om jeg var klar for et forhold da, selv om jeg også var forelsket i han. Det har plaget meg siden og nå har han fått ny kjærest.. det verste er at vi går på samme skole så ser han ganske ofte. Jaja livet er ikke alltid like lett, men en quote som jeg skal begynne å leve etter nå er ” In the end we only regret the chances we didn’t take”

    35. Wow Andrea, for en inspirasjon du er! Det er virkelig ingenting negativt å si om deg. Du er så jordnær, virker så snill og så utrolig intiligent og inspirerende<3 Sitter igjen med sommerfugler i magen og et stort smil om munnen på grunn av det du skriver og hvordan du sriver det! Ønsker deg alt det beste fremover:D XO

    36. Jeg var i samme situasjon. Flytte til Gran Canaria eller bli hjemme med kjæresten. Han gjorde det veldig enkelt: drar du, er det over. Jeg valgte å følge drømmen, dro til GC og hadde det beste året i livet mitt. Jeg mistet riktignok, men det var faktisk verd det. Tenker som så; hadde han ville vært min, hadde ikke avstand vært et problem:-)

    37. Dette innlegget hjalp faktisk! Har stresset med ting som dette en periode nå, fint å lese ok noen som har erfaring!

    38. Så sant det du sier, føler det litt sånn ovenfor venninne mine! Da jeg ikke har kjæreste, hehe! Men i sommer skal jeg følge en av mine drømmer å flytte til Oslo! 🙂

    39. Er så veldig enig med deg! Det handler om å tørre og hoppe ut i det – det har jeg god erfaring med. Har aldri angret 🙂 ♡

    40. Er i den sistuasjonen nå ja… vi ble enige om å gjøre dt slutt (han tok seg aldri tid til meg, kom med mange unnsyldninger.. han hadde endel familieproblemer)… det er utrolig vondt enda, og det har gått ett halvt år… han savner meg og jeg savner han.. men alikevel er vi ikke med hverandre.. ikke så lett å komme seg videre.. hva gjorde at du kom deg videre? håper på svar/tips…

    41. Hei fine Andrea!
      Jeg likte utrolig godt dette innlegget, føler jeg på en måte “kjenner meg igjen” på en måte. Jeg hadde en kjæreste, alt var fint å vi hadde det utrolig gøy sammen. En skoledag fikk vi et tilbud om å søke skole i Spania. Jeg tenkte utrolig mye på dette her, og vurderte å ikke reise fordi jeg nettopp var redd for hva som skulle skje, miste følelser, utroskap eller gjøre det slutt. Men jeg valgte å flytte til Spania i 6måneder for å studere i faget Helsefag arbeider. Kjæresten støttet meg veldig i valget mitt, men utrolig sjipt samtidig… Jeg flyttet til Spania helt i begynneslen av januar 2014, dager før jeg flyttet gjorde han det slutt med meg. Jeg fikk en utrolig hard start nede i Spania. Månene gikk å jeg var klar for hjemresie i slutten a av juni, noe som er utrolig nylig, har bare vert hjemme i 3 små uker. Vi snakker ikke sammen lengre. Hele spania turne ødela det. Men som du sier så elsker man virkelig hverandre så er det ment for hverandre, noe som jeg trodde, men ikke var. . .

    42. Nå skal jeg være en superklein 20 åring å skrive at dette innlegget virkelig traff meg. Kjæresten min gjorde det slutt med meg for kun litt over en uke siden, og dagene etter har vært utrolig tunge 🙁 jeg vet jo at det kommer til å bli bedre (mye bedre), men det er vanskelig å se noen utgang akkurat her og nå.. Selvom det var du som gjorde det slutt med Axel, så kjenner jeg meg igjen i hva du skriver. Jeg tenker nok at dette aldri burde skjedd, men kommer kanskje om en måned eller to til å forstå at det ikke er verdens undergang, og at jeg kommer til å klare meg helt fint uten han ved min side.. Så takk for at du delte akkurat dette nå, passet meg perfekt <3

    43. så bra skrevet! Selv er jeg i tvil på om jeg skal dra på utveksling, men når jeg leste dette ble jeg bare mer sikker på at jeg skal gjøre det 🙂

    44. Føler jeg kjenner meg veldig igjen i dette. Da jeg flyttet til England for å studere for 4 år siden slo jeg og kjæresten opp. Da var det viktigste for meg utdanningen so jeg hadde drømt om lenge, selv om vi bare var samen i 1 år var vi veldig glad i hverandre. Rett etter det ble slutt ble kontakten nærmest brutt, veldig rart.
      Uansett, sitter igjen med et veldig vanskelig valg. I begynnelsen av studiene møtte jeg en ny gutt, og vi har vært kjæresten i 4 år nå. Jeg kjenner familien hans godt allerede mens han bare han besøkt Norge 1 gang, fordi han ikke liker å fly. Han har bodd i London det siste året, og nå forventer han at jeg skal jobbe i London og bo her med han. Han vil “aldri bo i Norge”, men det vil jeg.. Nå er jeg veldig usikker på o jeg skal prøve å få meg jobb her (med lavere lønn, sykt høye bopriser, føler meg ikke hjemme, lange arbeidsdager, masse tog osv), og bo her noen år for så å flytte til Norge senere, med eller uten ham.. Eller om det ikke er verdt å gjøre det bare for ham med tanke på trivsel, økonomi, osv, men heller få meg en jobb i Norge igjen og tjene bedre, kjøpe leilighet og skape et nettverk der. Jeg er så lei av å flytte hvert år, vil bare kjøpe leilighet og slå meg ned. Men da spørs det om vi får det til å fungere ved å bo på to forskjellige plasser.. 🙁 Veldig, veldig vanskelig valg.

    45. jeg måtte nesten le litt inni meg nå.. for jeg er i akkurat samme situasjon. kjæresten min slo opp med meg for vel en måned siden og jeg var helt knust. jeg tenkte at jeg måtte være sterk, men det var noe jeg ikke ville i det hele tatt. jeg ville ha han tilbake selv om han knuste meg. vi ble enige om å bare være venner, men det viste seg at det ikke funka så bra. han har nå funnet seg en annen han holder på med, og jeg må innrømme jeg blir sjalu noen ganger. men vet du hva? jeg er også kjempe lykkelig for å være singel. det er liksom bare tanken på at man ikke lenger har en man kan klemme inntil og kose med lengre som gjør meg trist i blant. men dette innlegget hjalp veldig <3

    46. Akuratt hva jeg trengte, shiit! Jeg er gravid med kjæresten min som gjør det enda litt vanskeligere, men jeg vil så klare det du har klart. Slo opp igår, men det er så fort og bare gå tilbake igjen. Man skal ikke være med en person når man føler man fortjener bedre- og han oppdager vel ikke hva han hadde før det er borte? Og man vil vel alltid få det bra tilslutt. Tid leger ALLE sår

    47. ah, så bra skrevet! Det traff meg, slo opp med noen for noen uker siden 🙁 Takk for gode råd!! 🙂

    48. WOW , det andre avsnittet beskrev akkuratt sånn jeg har hatt de nå i ett par måneder.. men nå har jeg klart å bare ta det vanskelige valget ! det suger , men de kommer alltids til å ordne seg 😀

    49. vet du hva andrea? jeg gråter av innlegget ditt. Tusen takk. Jeg har vært i et forhold i snart 2 år, og kjenner at det er på tide og tenke mer på seg selv når. Et slikt innlegg var akkurat det jeg trengte! Har vært såå usikker på hva jeg skal gjøre i flere mnder nå. Men jeg innser bare mer og mer at det rette er å slå opp… Jeg elsker han fremdeles, men jeg bare orker ikke mer. Er alltid jeg som tar initativ til aalt. Han har blitt liiiitt for vant til å få det han vil rett i hånden. Igjen tusen tusen takk <3 Eeelsker bloggen din foresten!! 😀

    50. Tusen tusen tusen takk for dette innlegget, Andrea! Dette trengte jeg virkelig!! I mange år har jeg hatt en stoor drøm om å studere i enten Sydney, Perth eller andre byer i Australia, helt siden femte klasse har dette vært et mål faktisk haha. Men etter jeg har fått kjæreste har ting blitt så mye vanskeligere. Han har fortalt at han overhodet ikke er interessert i å flytte til et annet land i en periode, både fordi han ikke er så flink i engelsk og fordi han trives så godt her vi bor nå. Men drømmen om Australia har faktisk fulgt meg i mange mange år, og etter jeg leste dette innlegget ble jeg helt sikker på valget mitt: Jeg må jo bare dra!! En utdanning kommer jeg til å ha bruk for resten av livet, mens en kjæreste er det ingen garanti på som du skrev. Om vi er ment for hverandre så klarer vi det, sånn som Eirin Kristiansen og hennes kjæreste gjør. Så tusen takk igjen for at du skrev dette innlegget Andrea! Det hjalp meg veldig i den situasjonen jeg er i nå <3

    51. Virkelig? Sånn barne kjærlighet du har i tankene dine? Hva med å slutte tenke på pikk og heller tenke på noe annet? Så mye grusomt som skjer i verden å du tenker på kjærlighet hva vet et barn som dg om kjærlighet.. Tazzz spre beina er ik love jenta mi. Skriv om d som skjer i gaza / syria etc.. Ikke tull som det her.

    52. Jeg slo opp med kjæresten min for snart 1 år siden, og tiden før det var grusom. Jeg var kjempeusikker og redd for hva som skulle skje etterpå! Jeg husker jeg leste innlegget ditt om hva som fikk eg til å slå opp med Axel, og innså at jeg følte det på akkurat samme måte. Innlegget ditt gjorde meg sikker på at jeg tok det rette valget og angrer ikke den dag idag! Så tusen takk for det! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg