GC tips

Hei!

Det er mange som har etterspurt noen GC tips, så jeg tenkte jeg like gjerne kunne gi det i dette innlegget. Jeg har jo vært her ekstremt mye i løpet av et år nå og bor jo her for øyeblikket. Jeg er ikke noe ekspert, men kan jo fortelle litt om mine erfaringer og anbefalinger! I og med at det er så mye dårlige resturanter her på øya, komme vel et par resturant-tips godt med. Så da starter jeg med det! Her har dere mine favoritt resturanter:

♥ Taj Palace. Her får du verdens beste indisk mat, mye bedre enn alle resturantene jeg har prøvd i Oslo. Av hovedretter anbefaler jeg: chicken karai, butter chicken eller chicken rogan josh. Alle rettene er supergode! Du finner Taj Palace i Puerto Rico, enten ved havnen eller på selve Puerto Rico senteret.

♥ Happy valley. Dette er også en indisk resturant som ligger på Puerto Rico senteret med fantastisk mat! Så og si den samme maten som på Taj Palace, men Taj er kanskje hakket bedre.

♥ Bella Pasta. Denne italienske resturanten ligger på Anfi Del mar, er veldig koselig og har utrolig god mat. Jeg anbefaler enten stekt laksefillet med avokado og dillsaus, pizzaen eller chateau briand (indrefillet for to pers med tre forskjellige sauser).

♥ Sushi Mex. Hehe, denne resturanten har jeg sikkert nevnt 1000 ganger, men får gjøre det her og. Bedre sushi finnes ikke, ser både sykt deilikat ut og smaker himmelsk. Sushi Mex ligger i Meloneras og har også noe annen mat som feks Mexikansk.

♥ Fusion. Denne resturanten ligger i Arguineguin og serverer Thaimat! Liten, men veldig fin og moderne resturant. Her anbefaler jeg vårrullene og Thai grønn karri med kylling. Spiste også en annen sykt god rett der, men husker desverre ikke hva den heter. Tror faktisk alt er utrolig godt her! Eneste minus er at på kvelden tar det ofte veldig lang tid før du får maten, det er litt kjipt.

♥ Pancho Villa. Her har jeg bare vært en gang, men det skal være den beste Mexikanske resturanten på øya. Da vi var der spiste vi fajitas og det smakte helt fantastisk! Resturanten ligger oppe i fjellet i Puerto Rico og man må nok kanskje ta taxi for å finne frem. Be taxien om å kjøre deg til baren “Crazy Horse”, så ligger resturanten i underetasjen der.

♥ El Churrasco. Oooh, her får dere tidenes beste biff, uten tvil! Denne resturanten ligger i Meloneras og er helt fantastisk. Sykt fin resturant som ligger litt i høyden, med den beste servicen jeg har opplevd og himmelsk mat. 

Ellers har de vel sikkert 5 kina-resturanter nede i Arguineguin som alle har god og ekstremt billig mat. Selv er jeg veldig lei av kinamat siden vi har spist det så altfor mye den siste tiden, men anbefales for en enkel, god og billig middag. Jeg bestiller alltid chicken szechuan og tror resturanten Lun er vår favoritt i Arguineguin! 

 


 

Anngående koselige steder på øya vil jeg anbefale å ta en tur innom Meloneras, Mogan og Las Palmas som er hovedstaden. Meloneras er utrolig fint, har ganske bra shopping + fantastiske og mye mer lukseriøse resturanter enn standaren her på øya. Her har du jo også ørkenen vi var i for et halvt års siden! Var utrolig gøy å oppleve og ikke minst et fint sted å ta bilder (hehe). Mogan er verdens koseligste fiskelandsby og i Las Palmas har du vel alt! Her er den beste shoppingen, en superfin og lang strandpromenade, gamlebyen, mye fint å se på og selvfølgelig flere gode resturanter. Av shoppingsentrer synes jeg at Atlantico er det beste jeg har vært på og det er dit jeg drar om jeg skal shoppe. Er desverre ganske langt dit, for det ligger i Vecendario, men er deffinitivt verdt turen. Gigantisk kjøpesenter med alt du kunne ønske av butikker!

Ellers er det helt fantastiske fjell her på øya med syk utsikt, så en fjelltur er vel også en fin opplevelse og noe jeg har tenkt til å gjøre i nærmeste fremtid. Det er også Marineland her, badeland, kamelpark, alligatorpark, dykkeskoler, dyrehage og feks mulighet for å ri på hest i fjellene sånn som vi gjorde i Desember. Var utrolig gøy! Er vel sikkert 1000 flere ting å gjøre på Gran Canaria, men det var det jeg kom på nå. Til slutt kan jeg vel legge ved at Amadores og Anfi er de beste strendene og det er dit dere må dra hvis dere skal på stranden. Begge stedene har også en fantastisk digg beach-club hver! Håper dere fikk et par brukbare tips ♥

Lovte dere å legge ut bilder fra i går, så her kommer de! Vi spiste på Taj Palace ved havnen i Puerto Rico og der fikk vi himmelsk middag som alltid. Ser det ikke fantastisk godt ut?!

Litt fler områdebilder fra Gran Canaria, noe som det faktisk har vært veldig lite av her på bloggen. Det er utrolig fint her og Gran Canaria består av myyye fjell som dere kan se på bildene over. Her var vi som sagt i Puerto Rico, men ved havnen♥ Nå skal jeg komme meg opp av sengen og bort til kjøkkenet for å lage fajitas til middag! Jeg er egentlig ikke noe flink til å lage mat eller å variere, men akkurat fajitas’ene mine er helt fantastiske! Det er nesten det eneste jeg serverer, for det faller alltid i smak. Kan sikkert legge ut oppskrift til dere en gang, om noen vil ha. Er utrolig enkelt og godt :) Vi snakkes, skjønninger. Ønsker dere en flott uke!

30 kommentarer
    1. Atlantico ligger jo ikke like ved Las Palmas?? Da husker du nok feil…det tar cirka 20-25 min å kjøre dit fra Arguineguin og det tar rundt en time til Las Palmas…har du foresten hørt om El Mirador? Det er det største shoppingsenteret på øya

    2. Hei 🙂
      Har leilighet selv i Arguineguin. Vil bare tipse og anbefale deg når du først er i Las Palmas å ta turen innom Las Arenas kjøpesenteret. Mye større enn Atlantico 🙂
      Håper du koser deg:)

    3. Gamle Englands gården i gamle Las Palmas! Har en super flott resturang med flotte retter og en fantastisk tapas meny 😀 Fiske resturangen på brygga i Arguineguin, super gode fiske retter – alltid med fersk fisk 😉 Ellers er det mange gode tapas barer rundt om på øya (små landsbyer er veldig veldig dyktige på det) 😉

    4. Hvis du enda ikke føler du har funnet en restaurant som er the one kan jeg gledelig anbefale restauranten La Aquarela som ligger ved/hører til hotellet La Aquamarina. Det er nabohotellet til Anfi del Mar. De har vært nominert til Michelin-stjerne og er en utrolig luksuriøs restaurant med verdens beste matretter! I tillegg blir man virkelig behandlet som kongelige der. Anbefaler kongereker til forrett, indrefilet til middag og choco festival som dessert. Hvis du drar dit – du kommer garantert ikke til å angre!

    5. Og du som får veldig mye UVI burde prøve å ta tranebær tabletter og drikke tranebær juice! Det er veldig bra for underlivet og for oss kvinner generellt 😉

    6. Skal du gå Skedsmo i år? Hvis ikke, hva er planene dine? Hørt noe om det så hadde vært gøy om du la ut et kort innlegg 🙂

    7. Atlantico ligger ikke i Las Palmas, tror du husker feil? Det ligger i Vecindario som er ca halvveis til Las Palmas 🙂 Synes selv Atlantico ikke er noe særlig, El Mirador er større og har bedre kjedebutikker 🙂 Las Arenas i Las Palmas er gigantisk, så stort og flott! skal dit selv om drøye to uker 🙂 elsker det kjøpesenteret!
      Flott tips om Taj Palace, MÅ dit! 😀

    8. Tror det var taj palace vi også var på… Ingen resturant å anbefale altså.. For det første, barnestolene er ikke trygge. Hu minste vi hadde med oss(1 å et halvt år da) fikk glovarm mat over seg, siden det brettet som hører til barnestolen ikke hang fast. Vi satt også i nærmere en time å ventet på maten, å når vi fikk den, fikk flere feil. Maten smakte også utroolig dårlig. Når vi var ferdige å spurte om regning slik vi kunne gå, måtte vi vente til de hadde ryddet og vasket bordet vi satt med, wtf?!?

    9. Restauranten Palm Garden i Patalavaca har også veldig god mat, biffen der var helt himmelsk og smeltet på tungen! Vet at dere ikke bor langt i frå, men siden du sikkert pleier å ha høye hæler bør dere nok ta taxi. Mange av de beste restaurantene ligger av og til litt skjult, og jeg vil virkelig anbefale dere å dra på La Taberna i Puerto Rico. Den ligger litt oppe i fjellsiden mot Amadores 🙂

    10. Jeg synes dere absolutt måå dra til puerto de mogan for å spise på que tal og på Zona verde! Helt nydelig biff på den koselige uterestauranten Zona verde og que tal er en litt mer eksklusiv resturant med nesten bare norske servitører som virkelig kan det de jobber med! Du må reservere bord på begge stedene:)

    11. Palm Garden i Patalavaca! Godt gjemt, men anbefaler deg å ringe for å booke bord ute på terrassen. Du burde også prøve ut Cosi Come Sei på det gamle Puerto Rico senteret (tenker på den lille plassen som ligger ved tunnelen ved båtene før du kjører inn til selve Puerto Rico. Sist men ikke minst, Grand Italia i Meloneras. Er jo nabo’n til Sushi Mex! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg