SMINKEVIDEO

Holaa!

Jeg skulle endelig spille inn svarene på spørsmålsrunden i går og da jeg skulle til å sminke meg, kom jeg plutselig på at jeg like gjerne kunne filmet det også. Har jo sagt siden i vinter at sminkevieo kommer snart, men har aldri fått laget det. Og vet at veldig mange har spurt etter det i laang tid nå ♥ Så ja, nå har jeg en god nyhet! Sminkevideoen ble laget og jeg brukte hele dagen på å få den ferdig. Var jo helt nybegynner på iMovie igjen, + at maccen min har en mye nyere og annerledes versjon enn den jeg brukte på mine gamle videoblogger. Med en gang skjønte jeg ingen verdens ting og begynte å miste håpet for videobloggen, men heldigvis fikk jeg det til etterhvert :) Here you go:

Anbefaler å ha full skjerm på pcen, ellers kan videoen bli litt kuttet 🙂 Beklager at det ikke er så god kvalitet, men jeg filmet med maccen min. Heldigvis ble det ikke så aller værst! Og JA, jeg tar meg endel i håret på slutten der, det var vanskelig å unngå fordi jeg var litt stresset.. Haha. Nybegynner igjen vet dere! Men håper dere liker videoen og synes det var gøy å endelig få se en videoblogg :) Om dere lurer på noe er det bare å spørre i kommentarfeltet♥♥♥

120 kommentarer
    1. Superfin video! Så søt du er, veldig koselig at du lager videoer så vi får virkelig sett deg. Flott video, håper det kommer mange slike i fremtiden 🙂

    2. Du burde gå til en profesjonell som kan lære deg litt mer om sminke og forskjellige sminketeknikker.
      Hilsen make up-artist

    3. Oi, du har brukt samme type mascara lenge! Husker du brukte den da jeg begynte å lese bloggen din for noen år siden også, hehe. Foundation også!

    4. Så fin du er 🙂 sminker meg veldig likt egentlig! Gleder meg til svarene på spørsmålsrunden kommer!

    5. Endelig! Kjempe fint å se deg på video, du er så søt og har så fin stemme. Utrolig fin sminkelook også, du er heldig som har brune øyne og så solbrun hud – gjør at du kler litt smokey eye myye bedre! Elsker det <3

    6. Veldig bra video, synes du burde fortsette med det 😀 Er du venstrehendt forresten? Så du brukte venstre endel i videoen :))

    7. Er det så lurt å bruke mascara på vippeextensions? Faller de ikke fortere av en vanligvis da? Og hva er egentlig vitsen når du hadde såpass mye vippeextensions?

    8. Er helt sykt hvor fin du er, uansett me sminke eller ikke! Naturlig vakker
      Du burde fortsette med video, er utrolig kjekt og blir glad av å bare høre deg<3 foresten hva heter den første sangen?

    9. Hva har du egentlig gjort med håret? Siden det er lyst nede også blir det lysebrunt på toppen. Har alltid ønsket meg den type fargen, men vet ikke hvordan jeg skal få det til..<3

    10. Du ser så glamorøs ut! 😀 Men lurer: mamma har falske øyevipper fordi hun ikke har lyst å sette på maskara og sier også at man egentlig ikke burde ha dem i kontakt med vann. Hvordan tar du av maskarean da? 🙂

    11. Mathilde Konstanse Rasmussen: Tusen takk, fina <3 Jeg bruker ikke sminkefjerner, men fjerner mascaraen med varmt vann. Om du skal bruke mascara så anbefaler jeg en som går lett av i vann, for noen er vanskeligere enn andre og det vil slite mye mer på vippene. Anbefaler den jeg bruker i denne videoen fra Loreal, den går bort med en gang 🙂

    12. Ida Marie: Den mørkeste fargen som ligger øverst er min naturlige og det lyse du ser har jeg stripet. Spør etter ombré hos frisøren, det er det denne typen farger heter 🙂

    13. Hei! Du er flink å sminke deg osv, men et tips slik at du ikke ser så skinnende ut i ansiktet er å bruke ett setting powder som ikke har farge i seg etter du har tatt på foundation også bruke bronzer eller blush! 🙂 Og jeg hadde gjerne tatt litt mer farge på brynene dine, for er jo øyebrynene som får frem ansiktet!

    14. åå du er så vakker Andrea! Og jeg elsker når du videoblogger! Syntes du har så fin hud, har du noen faste produkter du bruker til å rense deg med elns? og så må jeg si at dette er favorittbloggen min, og jeg husker enda den dagen jeg fikk ta bilde med deg på gratis konserten til justin, da ble jeg så starstrucked hahah

    15. Hei! Kjempe fin sminke video. Men ser at du bruker Maskara på vippeextensionsene dine, noe man vanligvis skal være ganske forsiktig med.. Hvor lenge varer vippene dine før du må fylle på? Og hvordan fjerner du maskaraen i ettertid uten å ødelegge extensionsene? <3

    16. Så utrolig nydelig du er! 🙂 Hvilket nr har du på dior øyenskyggen? Har en i samme “pakning” selv, men uten de bruntonene 🙁

    17. Å så fine negler du har! Kjempefin video, liker bloggen din veldig godt og det har jeg gjort i flere år 🙂 henter masse inspirasjon til klesstilen min fra deg fordi du har så masse fint <3 Må du ha en superduper kveld videre!

    18. Du er fantastisk pen Andrea! Likte veldig godt denne sminkevideoen og kommer definitivt til å prøve dette ut! 😀 jeg går alltid kun for min faste sminke-look, selv om det er skole eller fest så jeg trengte virkelig noe inspirasjon! 😉 fortsett som du gjør, elsker bloggen din!!<33

    19. såå fin du er! håper vi kan få se flere videoblogger fremover!
      har et spm; hvorfor bruker du mascara på extensionene? synes du det fungerer bedre for deg? har selv extensions men er såå redd for å bruke mascara på de å ødelegge de…
      også et lite tips! Klokken skal sitte på venste arm, hahah 🙂

    20. Du er utrolig vakker, beundrer utseende dtt rett og slett! Så video for ikke lenge siden fra da du var 16, som jeg er nå, og du var utrolig nydelig som 16åring og så eldre ut for alderen!
      Mulig du har sagt det på bloggen før og at jeg bare er veldig fjern, men hvor lenge skal du være i spania? og bor du i leilighet eller hotell eller hus?

    21. Så fiiiin du er! Husker du brukte den fondationen da jeg begynte å lese bloggen din, og det begynner å bli noen år nå! 🙂 Ville forresten si at du har utrolig fine lepper, hvor ofte fyller du på med restylane? De ser så naturlige og fine ut x

    22. Du er bare så utrolig pen!! <3 Elsker videobloggene dine, alltid morsomt å se på! Gleder meg til spørsmålsrunden 🙂

    23. Hei! Ville bare fortelle deg at hvis du prøver å fremheve kinnbena ved å skape kontur er det mye bedre om du bruker et helt matt solpudder. Det du brukte har shimmer i seg, noe som reflekterer lys, som skaper en highlight-effekt, det omvendte av å legge skygge. Bare et lite tips fra lille meg 🙂
      Jeg vil også kommentere at du er helt nydelig uten sminke også! Vakker er du, Andrea!

    24. Jævlig lol og frekk kommentar fra “make-up artist” over her. Skjønner at du syntes du er jævla verdensmester og alle som ikke har gått på kurs _som helt sikkert du har gjort_ suger, men det er faktisk ikke alle som bryr seg om “sminketeknikker” og ser på sminke som en stor brennende interesse. De aller fleste folk finner sin egen teknikk og gjør hva de syntes de kler, og om de ikke er fornøyde og ønsker å lære mer om sminke kan de selv gå på kurs! Man forteller ikke en person at “du trenger et sminkekurs ass..Hilsen profesjonell..” Gud så nedlatene og smålig. det er jævla sminke. noe brunt og rosa og svart du putter i trynet, for å føle deg bedre og så lenge man føler seg bedre så er det alt som betyr noe. Det er og et budskap du som make-up artist burde vite. Du som har vært på kurs og greier 😉 Du ser dødsbra ut Andrea, med og uten sminke!

    25. Andrea!! Du er altså SÅ MYE vakrere uten sminke. Når du ikke har på deg sminke er du og søsteren din HELT like! VAKRE VESEN!

    26. Du bruker alt for mørk foundation. Du skal bruke en som er i din hudtone, helst en tone lysere. Ser ut som møkk rett og slett. Dessuten burde du gjøre noe med brynene dine når du først bruker så mye sminke. Husk at fine og markerte bryn har alt å si for et ansikt!

    27. Tips: ikke blås på pudderkosten/ kostene. Det kan føre til at du blåser bakterier inn i kosten og det kan øke sjansen for uren hud😁 ta heller å dunk sminkekosten bak på lokket😉

    28. Grunnen til at noen kommenterer at “teknikken ikke er bra nok” og slikt i den duren, er folk som ikke har det noe spesielt bra med seg selv, og har lyst å bryte ned spiriten til flotte, fantastiske personer som deg Andrea! Ikke hør på dem!

    29. Du er slående vakker! NYDELIG! Du lignet også veldig på Madicken på denne videoen! Elsker videoene dine, håper det kommer flere <3

    30. Så fin du er, Andrea:) Bra at du lager sminkevideo ,men du trenger virkelig ikke sminke, du er naturlig vakker. Jeg lurte på om det er stor forskjell på fargen warm honey (5.5) og den du bruker (5.0)

    31. Hahaha! Enig med makeup artisten over her.
      Har man gode teknikker og mer kunnskap om sminke vil sminken se renere, penere ut og man vil få finere overganger på øyenskyggene/lowlighten osv. Ikke flekkete og feil fargetoner. Bare tips:)
      Hilsen Makeup artist. 😉

    32. Så gøy at du endelig har laget en videoblogg igjen, føler alt blir mer personlig og at du da snakker(i dette tilfelle viser) det direkte til oss, det liker jeg! Og du er veldig flink til å lage videoer, det burde du fortsette med 🙂 Morsomt å se at du bruker samme foundation som du gjorde for flere år siden, haha 😀

    33. Du sminker deg skikkelig fint! Nydelig er du 🙂 og til du som sier at hun burde lære seg og sminke seg profesjonelt- please, dette er en kjempefin look! I

    34. Hvilken type hud har du? tror du bobbibrown-foundationen kan brukes av en med kombinasjonshud? Har du merket noe problemer med urenheter ol. med denne foundationen? Hender det at du bare bruker bm-pudderet alene? haha, ble en del småspørsmål her – men hadde blitt superglad for svar! :))

    35. Can you make a version of the video without the music that I can see it also in Germany?
      I want to see it so badly 🙁 but with the music rights here I can’t…

    36. Det er så lættis for hver gang du videoblogger eller gjør noe litt stort eller krevende på bloggen for engangskyld, så tar det alltid 100 år før du blogger på nytt fordi du tror dette holder for ca en uke

    37. Jeg lurer på hvorfor du bruker mascara på vippene når du har extensions? Jeg har hatt det i over 1 år nå, og der har jeg fått streng beskjed om å ikke bruke mascara for det ødelegger og legger igjen masse smuss og rester i mellom vippene som er vanskelig å fjerne. Pluss at vippene faller fortere av når man har fylt på. Det finnes mascara som er beregnet for ex og det får man kjøpt i de fleste salonger som driver med dette 🙂

    38. Hei, jeg har nettopp skrevet et innlegg på bloggen min om religion. Det jeg skriver er noe svært få snakker om, men noe vi rett og slett må skape en revolusjon på. For slik kan det ikke være. Det hadde betydd mye for meg om du hadde lest innlegget. Det er noe vi må formidle, det er noe vi må skjønne og det er noe vi må stå for. Jeg er selv kun 14 år, men allerede nå er jeg lei av å sitte stille. Vi må tørre å gå imot strømmen og vi må skjønne at det er noe vi absolutt må gjøre for å klare å utvikle et bedre samfunn. Vær så snill, les innlegget og spre dette. Ikke bare for deg selv, men for alle menneskene på jorden som ikke får lov til å tro på det de egentlig tror på.
      Ha en herlig kveld videre. 🙂

    39. Hvilket nr er det på dior øyneskyggen din? Kjempe fine nyanser 🙂 Har en selv, men fargene er ulike.
      Setter pris på svar 🙂

    40. Kunne du sendt en link til den Bronzer/shimmer greia fra nilens jord som du tar i kinna? Prøver søke den opp på nett men kommer bare mange andre typer.. Der ble så fint synes jeg!

    41. Du er seriøst nydelig, men huden din er så fin og du trenger virkelig ikke så mye foundation og pudder som du bruker.

    42. Jeg hadde nesten glemt hvordan du snakket, haha. Men så koselig å “se” deg igjen 🙂 Synes også du ligner mer på Madicken når man ser deg på film!

    43. Så flink du er til å sminke deg! Men må si du er veldig naturlig vakker da:) Spesielt huden din ~ den er så ren og pen! Bruker du noe produkter for å rense huden din?
      Forresten, i det siste har du begynt å ligne mer og mer på Maddicken! Et sted i videoen der så du prikk lik ut din søster! 😀

    44. Hei, for noen dager siden så googlet jeg sengegavl og da kom det opp et bilde av sengen din. Innlegget var veldig gammelt men om du husker det eller har en mulighet til å finne ut av det så lurer jeg veldig på hvor senggavlen din er fra :)) klem

    45. Vet du hva.. Jeg som trodde du var litt klokere/hadde mer i hode enn de andre bloggerne. Hvorfor gjør du til aksenten og stemmen din? Vi som kjenner til deg/bekjent og venner vet du ikke snakker sånn. dette blir bare for dumt. “Smokey eyes” mens du tar deg i håret. Hvem prøver du å være..? Be real, be you. Ikke bli som de andre på topplisten, IKKE synk så lavt.

    46. Huden din er så feilfri at det skulle ikke vært lov. Du er nydelig, Andrea!
      Jeg bare lurte på en ting. Hvilke lengde og tykkelse har du på vippene dine? De ser så utrolig bra ut 🙂

    47. Du er utrolig pen uten sminke, du tregner ikke påføre huden så mye. Dersom du ikke hadde noe som helst av sminke på begynnelsen av videon, burde du gå mer naturlig. Utrolig vakker!! Veldig fin med sminke og da selfølgelig.

    48. hei! Ser flere har spurt om nr/navn på dior-palettet allerede, men spør uansett.. har ikke sett at de selger fargene på enten kicks el. andre parfymerier, er det en special sommer-adition? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg