Om 8 timer…

..Er jeg på vei til Sør-Afrika!

Det har vært så sykt mye de siste dagene, så jeg har faktisk ikke rukket å fortelle dere om planene mine for de neste to ukene! Men dette er riktignok noe jeg fikk vite for under en uke siden. Sophie spurte meg nemlig om jeg kunne tenkt meg å bli med til Sør-Afrika, fordi venninnen hun egentlig skulle ha med ikke kunne alikevell. Så spontan som jeg er, sa jeg selvfølgelig ja med en gang! Så nå har det vært mye papirarbeid, vaksiner og forberedelser på kort tid. Endelig er jeg i boks, mangler bare pakkingen som jeg skal starte på så fort dette innlegget er ferdig. Vi skal ikke på en hvilken som helst tur, men være med på et prosjekt som heter Buntle Africa. Vi skal jobbe frivillig med dyr på en gård et par timer nord for Johannesburg. Husker da Livingdoll var på noe veldig likt for et par år tilbake siden og jeg var sååå misunnelig. Alle bildene av disse nydelige løvene og løvebebisene.. Nå er det min tur og jeg gleder meg utrolig mye! Vi skal hovedsaklig jobbe med løver og karakal’er. En karakal visste jeg ikke helt hva var, men etter å ha googlet det, så jeg at det var et kattedyr som ligner litt på gaupe. Utrolig flotte var de hvertfall! Ellers er det masse andre dyr på gården, vi kommer til å se og komme i kontakt med blant annet: sjirraffer, waterbuck, zebraer, springbuck, bavianer, gnu, impalaer og strutser. Det finnes også nabogårder vi kan besøke hvor de blant annet har Geparder. Hvor fantastisk høres ikke dette ut? Å kunne jobbe med og hjelpe ville dyr har alltid vært en av drømmene mine fra jeg var en liten jente, endelig skal det skje ♥

Noen bilder lånt fra Livingdoll. Disse bildene får meg til å bare glede meg enda mer, om det er mulig! Jeg føler meg utrolig heldig som skal få lov til å oppleve noe slikt, det er det ikke alle som får gjort. Dette kommer til å bli en opplevelse for livet, det er jeg 100% sikker på! Gleder meg også til å være på Afrikansk jord, Afrika er deffinitivt et kontinent som står høyt oppe på listen over steder jeg vil besøke. 2 uker med ville dyr, nye mennesker, helt andre omgivelser og en fullstendig annerledes hverdag enn jeg er vant til blir fantastisk. Heldigvis er det internett på gården, så jeg skal blogge og knipse bilder så mye som overhodet mulig! Dere skal jo selvfølgelig få bli med på reisen ♥ Flyet går i morgen tidlig kl 6.30 til Amsterdam, så to timer ventetid, før det er 11 timer videre med fly til Johannesburg. Vi kommer til å sove der en natt, før vi tar turen videre til gården. Regner med at jeg ikke får tid (eller internett) til å blogge før vi er fremme på gården, men skal prøve å få til et mobil-innlegg når vi er fremme i Sør-Afrika! Så ja dere, da snakkes vi der- wæææ :)

44 kommentarer
    1. Ta med masse klær du ikke er redd for. De blir fort spist opp, klort opp og ødelagt. Det kan også være lurt å ta med 2 par flip flops, da de også kan bli spist opp (skjedde med meg). Gled deg masse! Ingwe er verdens beste sted. Ses der! 🙂

    2. Afrika er heeelt fantastisk! Var der i en hel måned for litt siden. Husk å pakk klær i fargene armygrønn, beige og brunt.. Ikke lurt med sterke farger. Ville kanskje ikke tatt med de dyreste veskene og klærne heller, da Johannesburg er en veldig skummel by med myye kriminalitet. Ser forsåvidt ikke så bra ut i et fattig land heller. 🙂

    3. Er ikke spesielt god bloggeskikk å stjele bilder, Andrea. Det er faktisk ulovlig. Disse bildene er ikke dine, og skal selvfølgelig linkes til eier.

    4. Dere imbesile mennesker over, kan dere ta tak i et tastatur og pls google “Sør-Afrika” før dere sprer om dere med kommentarer dratt ut fra ræva? Sjekk fakta og la mennesker med litt høyere IQ enn dere selv slippe å irritere seg over dumskap. Takk skal dere ha.
      Og Andrea, jeg leser aldri bloggen din, men; good for you, kos deg masse!

    5. Å så morsomt da 🙂 har sykt lyst til å dra på slik tur også, men får nok vente litt 🙂 får du det sponset eller betaler du det selv? 🙂

    6. Jeg er i Norge nå, men drar ned igjen om 1 uke. Var der i April-Mai og ble så utrolig glad i alle dyrene, stedet, landet og menneskene at jeg bare måtte dra tilbake. Men du må være forberedt at det er litt arbeid, og ikke bare kos og lek. Vi pleier også å dra ut på den utrolig kule klubben (hehe) så litt penklær kan man jo ta med seg. 🙂 åå, dette blir så morsomt!

    7. Heihei! Jeg kom hjem derfra for ca to uker siden og siden har jeg ikke tenkt på noe annet! Som Linn over her sier så blir man så utrolig glad i både dyrene og menneskene der… Er et utrolig sted! 🙂 du har mye å se fram til!
      Håper bare ikke du har mye dyre klær med deg! De kommer til å få noen huller!! Garantert! 🙂
      Husk også at dette er ikke et feriested hele tiden! Det er litt arbeid også 🙂
      Kos deg masse!! Gleder meg til å se bilder og oppdateringer! 🙂

    8. Haha forresten… Den utrolig kule klubben Linn!! Hahaha yeah, about that!!!
      Gled deg masse Andrea! Verdt hver minste bit av energi 🙂

    9. Åh, noe så herlig! Kjenner jeg er en god del misunnelig nå! Det der har vært drømmen min i mange år også, så skal nok få til det i løpet av livet mitt! Du får ha en fin reise og kose deg masse! Gleder meg til å høre ifra deg nede i Sør-Afrika 😀

    10. Du glemte å skrive at oppholdet er sponset. ( siden du nevner goexplore i innlegget så er det ellers reklame uten informasjon om at det er det )

    11. Så utrolig spennende! Jeg har ei veninne som er i Afrika og jobber med dyr akkurat nå også. Hun elsker det så langt!
      Ta med antibak og hold deg unna alt som heter Ebola! Nå er ikke Sør-Afrika i faresonen, men man vet jo aldri.
      KOS DERE

    12. åååå – AKKURAT det der drømmer jeg om! Er det gratis alt sammen siden det er frivillig?
      Hvor lenge er du der? 😀

    13. LINN JEANETTE: Så synd du ikke la merke til at Andrea faktisk har linket til både Livingdoll og Buntle Africa.
      Lykke til, Andrea!

    14. Årh, blir irritert at livingdoll sine bilder fremdeles florerer rundt. Hun var sykt dårlig reklame for parken, da hun brøt alle sikkerthetsreglene. Man skal ikke legge seg ned, løfte eller ta løvene i ansiktet. Alle som hadde lest bloggen hennes, forventet da å få gjøre det samme. Vet ikke hvordan reglene er der du skal. Men Antelope Park var ikke noe glad i livingdoll, for å si det slik.

    15. Wææ, heldig!! Det der er så absolutt på min to do-list før jeg dør, kos deg masse fineste Andrea♥♥

    16. Astrid: Livingdolls bilder “florerer rundt” fordi de er utrolig vakre.
      Livingdoll forklarer også NØYE forskjellene på de to løveparkene har vært på. Antelope Park, og en til, hvor løvene hadde helt andre behov enn de på Antelope Park. De skulle mates og trengte pass 24/7, og kroppskontakt. På Antelope Park var det ikke slik, og hun brøt absolutt ingen regler, og hun gjorde et veldig bra arbeid der, og viste oss nøyaktig hvordan det var å jobbe der. Du kan gå inn å lese innleggene når du sammenligner parkene. Det står til og med at dersom du vil ha mer kontakt med løvene må du IKKE velge Antelope. Hun var ikke oppi løvene der, det står jo svart på hvitt at man ikke kunne gjøre det, og det finnes ingen bilder av henne fra Antelope hvor hun gjør det. Pass på hva du skriver!

    17. Så kult at du skal til Afrika med Sophie! Jeg elsker både din og hennes blogg!
      Kunne du tatt en titt innom min blogg? Jeg kommer til å ha reviews fra forskjellige nettbutikker, wants og mye mer!

    18. Linn Jeanette, greit kan godt være jeg tar feil. Men lederne på Antelope Park hadde iallefall mye erfaring med at flere som hadde lest bloggen hennes, kom til dem og trodde de kunne gjøre det samme. Men kan jo være de leserne blander parkene, slik som meg. Leser ikke bloggen hennes.

    19. Er du ikke litt bekymret for ebola viruset som sprer seg som ild i tørt gress i Afrika? Bare et spørsmål om tid før Johannesburg blir smittet også..

    20. Til alle dere mindre smarte mennesker: Sør Afrika er et eget LAND i Afrika. Det er DERE som må lese dere opp!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg