Nyter livet

 

 

I dag startet dagen klokken 9, fordi vi skulle få “sove ut”. Kl 9 er ikke å sove ut for min del, for å si det sånn.. Haha. Ellers resten av tiden her skal vi være klare kl 7, så vi får håpe jeg får den etterlengtede døgnrytmen min på plass etter de to ukene her i Afrika. Apropo tid, så er det faktisk ingen tidsforskjell her i forhold til Norge. Synes det var så rart, men veldig deilig da- så slipper vi å å få jetlag etter reisen. I dag skulle vi hvertfall få bli med på matrunden til alle de andre dyrene rundt på området her. Vet ikke nøyaktig hvor stort det er, men det er virkelig gigantisk. Tar sikkert 30 min eller mer å kjøre fra den ene siden til den andre, haha. De har nemlig masse andre dyr her, ikke bare kattedyr! Matingen tok vel ca 2 timer og da så vi en haug med flotte, ville dyr. Blant annet sjiraff var veldig gøy å se, for en rar skapning det faktisk er.. Haha. Etter matingen var det klart for å stelle med løvene og de to andre kattedyrene sine bur! Da fikk vi møtt de større løvene for første gang, før dette hadde vi bare hilst på babyene. Herregud, for noen store dyr! Disse var riktignok bare tenåringer på ca 6 mnd. For å være helt ærlig synes jeg de var ganske skumle og klarte ikke å slappe helt av med dem. De ville tydeligvis bare leke, men når de går modt deg med et sånt “drapsblikk” og skal slå deg med poten eller prøver å bite deg, blir du naturligvis litt redd. Stakkars Sophie ble et skikkelig offer for alle løvene siden hun er så liten, de skulle liksom “ta” henne heletiden. Menmen, de er visst verken sinte eller farlige, så vi skal jobbe litt med det å ikke være redd for dem. Damen som eier gården sa at jeg skulle tenke på dem som hunder, men synes ikke det var så lett, haha..

Utrolig vakre var de uansett! Var ganske så magisk å være så nærme en stor løve, klappe og ta bilder. 

Ellers har vi kost masse med verdens nydeligste bebiser i dag. De er så fantastisk søte og sjarmerende at jeg ikke får sagt det nok! Det føles helt uvirkelig at disse små kosete tassene faktisk blir svære, farlige løver.  Nyter hvertfall hvert sekund med disse, smelter hjertet mitt helt ♥

Ååhh! Verdens nusseligste, lille løvebebis. Heldige oss, haha. Nå skal jeg ut å kose mer, ville bare vise dere hvor nydelige disse skapningene er og hvor mye gøy vi får opplevd. Vi har mange spennende dager foran oss og flere utflukter vi skal på! Er så glad jeg er her, skikkelig uvirkelig og fantastisk :)

25 kommentarer
    1. Du er på den turen for èn grunn, og det er å pose med løvene som du kan vise på bloggen. “HIHI SØTE LØVEBEBISER JEG VIL HA EN HIHI BEBI”. Du er ikke der for å hjelpe dyr i nød for å si det sånn. Og en ting til, “å dra til Afrika å hjelpe ville dyr har alltid vært drømmen min siden jeg var liten!!” Hvis det har vært drømmen din, hvorfor har du ikke engasjert deg i det før? Hvor mye har du donert av penger? hæ? My point exactly. Det har aldri vært noen drøm, bare bullshit. Ingen syntes bedre om deg av den grunn. Dra tilbake til skolebenken du.

    2. ikke akkurat outfiten jeg ville valgt å ha på meg på en gård, med ville dyr i Afrika. Du er 110% byjente + bærte, du passer ikke inn. Det er for mye kontrast at jeg får vondt i øynene.
      Jaja, du får leve ditt overfladiske liv, gleder meg til virkeligheten slår deg i trynet en dag, forhåpentligvis.

    3. sminker du deg virkelig så mye når du er i afrika for å drive med løver? haha
      og, skjønner ikke helt poenget med å dra på en slik “reise” når du/dere er redd for de største løvene?

    4. Merkelig dere som sier Andrea sminker seg så mye? Hva syns dere om SE da??:-D jeg syns du sminker deg veldig pent jeg. Du har også vett nok til å trekke opp singeleten slik at puppene ikke faller ut i motsetning til reiseselskapet ditt.. Du ser så mye mer classy ut at SE burde tatt noen tips for deg. Er det noen jeg misunner utseende til så er det deg. Kunne aldri tenkt meg å sett ut som SE…

    5. Hahahahhahahahaha! Døøør av de som bare MÅ kommentere hvordan du går kledd og sminket… I afrika når jeg var der å jobbet på løvefarm, var vi kamsje 40jenter og alle gikk med disse type klærene og sminke… LOL, dere vet ingenting! Man vil jo føle seg litt vel også

    6. Hei! Nå høres jeg ordentlig bestemorete ut, men kunne du tatt en større skrifttype på innleggene dine? Det blir liksom litt vanskelig å lese. Haha…

    7. Hei! Ser ut som om dere har en super tur!
      Lurte på om du kunne ha hjulpet meg med ett spørsmå? Du skjønner, jeg drar selv til Sør Afrika på tirsdag, men er så usikker på hva jeg skal pakke med meg! Jeg skal på backpacking i 3,5 måned, hovedsakelig i asia hvor det er varmt døgnet rundt. Vet at det blir kaldt om natten i Sør Afrika, men er usikker på hvor kaldt det faktisk blir? Jeg skal pakke med meg minst mulig klær, men er nødt å passe på at jeg har klær som er varme nok! Vet du hvor varmt det blir ca kveld/natt/morgen?:)

    8. Åå så fine bilder og herregud så søte løver❤️❤️ Men jeg lurte på en liten ting. Hvor har du kjøpt den hvite tskjorten din? Jeg ser veldig etter en enkel hvit tskjorte skjønner du:) noen andre som vet? Setter pris på svar:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg