Senest stilte

Tar du manuell eller automatlappen? Tar automat. Flere av vennene mine har tatt det og jeg synes det er like greit. Den nye bilen vi har kjøpt er automat + at jeg har planer om å kjøpe meg bil med automatgir selv en vakker dag. Ooog det virker selvfølgelig mye lettere å slippe å tenke på gir, synes kjøringen og alt jeg må tenke på i seg selv er vanskelig nok, haha!

Trente ikke du på fresh? Hva skjedde? Jo, og jeg elsker faktisk Fresh, haha. Trente der fordi det var nærmest før, men nå er Elixia det nærmeste + at vennene mine trener der og søsteren min. Er veldig fornøyd med Elixia da, de har masse bra gruppetimer og fine treningssentere 🙂

Hvor er skjorten din fra?

Den er fra Brandy Melville!

Hvor er det du tar vippe-extentions? Hos Lashes by Kasja. De er verdens flinkeste og nydeligste jenter ♥

Hei! Har noen spørsmål om Molly: Er hun veldig bjeffete? Er hun lett å trene opp? Hvor ofte går dere tur og hvor lenge? Tror du en pomeranian kunne passet for en student eller trenger de for mye oppmerksomhet? Hvor mye bruker du på mat og diverse til hun i mnd? Hei! Tenkte jeg skulle ta med denne, i og med at det stadig titter inn spørsmål om Molly. Molly er ikke noe særlig bjeffete i det heletatt egentlig, Shandie er faktisk mye værre. Så det er deilig! Og ja, hun er superlett å trene opp. Lærer seg nye triks på kanskje maks 1 minutt, haha. Veldig smart og lærevillig hund. Jeg går tur med Molly ca hver 3-4 time, og som oftest er dette korte 10-minutters turer. Prøver på minst en lenger tur hver dag, for Molly forguder å løpe rundt på tur og går aldri lei. Jeg tror absolutt at Pomeranian er en god rase for en student, for det er en liten hund som ikke krever mange lange turer hver dag eller mye plass. Er veldig lite av utgifter på Molly i mnd, for siden hun er så liten, så spiser hun heller ikke så veldig mye. En pose med tørfor pleier å vare i flere måneder faktisk! Hun har alltid mat stående, men spiser ikke så veldig mye selvom. Så ja, en dyr hund å ha er det absolutt ikke. Det som koster er vetrinær, ellers er det bare små-utgifter en sjelden gang på mat. Å fóre og stelle med kaninen min koster sikkert 10 ganger så mye som med Molly, haha! Men ja, anbefaler absolutt Pomeranian om du ønsker deg hund. Molly er verdens nydeligste lille jente, masse energi men også veldig kosete, elsker alle hun møter med en gang og har utrolig mye kjærlighet å gi ♥

Hvilken rase er Shandie? Hun er en West Highland White Terrier, men rasen kalles ofte bare for “Westie”.

Bruker du noe under ponchoen eller er den lang nok til å brukes som en kjole? 

Bruker et skjørt under, bare sånn i tilfelle, haha!

Hvilket kamera og objektiv bruker du? Jeg har speilrefleksen som heter Canon eos 600d og bruker et 50 mm f1,4 objektiv. Alle burde skaffe seg et 50 mm objektiv, bildene blir SÅ bra! Det billigste koster kun 900 kr, og funker faktisk veldig fett 🙂

Har du ikke noe kontakt med Julia og Glenn lenger? Du var jo mye med den “gjengen” i en periode, men virker ikke som dere har så mye kontakt lenger? Kan du si noe om hvorfor? Jeg snakker ikke så mye med Glenn, men han har jeg heller ikke vært så mye med før heller. Var bare endel med han den perioden jeg var mye med Julia! Utrolig skjønn gutt da, liker Glenn kjempegodt! Og jeg og Julia er fortsatt gode venner og snakker endel sammen, men hun flyttet desverre til Bergen i vår, og da er det ikke like lett å møtes så ofte lenger. Var faktisk med henne forrige uke og sov sammen en natt på hotell, det ble bare ikke nevnt på bloggen av en eller annen grunn, haha. Men ja, savner tiden hvor jeg og Julia var naboer på Majorstuen! Det var så koselig. Krysser fingerne for at hun snart flyttet tilbake til Oslo ♥

Er Céline vesken din fake? Haha, nei. Den kjøpte jeg i London for 3 år siden. Min første dyre designerveske, hoho. Husker lykkerusen enda!

Hvor kjøpte du Riccovero vesten din og hva kostet den? Hmm.. Den kjøpte jeg på Riccoverobutikken på Byporten i fjor sommer tror jeg. Kostet rundt 3000 om jeg ikke tar feil 🙂 Et av mine beste kjøp, den har blitt brukt masse.

Hvilken størrelse har du i Acnebuksen med glidelås bak?

Strl 25. Verdens deiliste bukser!

Hvordan går det med reguleringen? Har du sett noen forandringer? Det går kjempebra, nå har jeg hatt den i over 2 mnd! De første 4-5 månendene går tennene først fra hverandre, for å så få plass til å kunne plassere seg slik de skal. Så nå har de jo på en måte blitt en smule styggere enn de var, selvom det knapt er merkbart, men gleder meg til perioden hvor de begynner å sette seg slik de skal. Blir superspennende 🙂

Hvilken kjørelærer har du? Han heter Kjetil og tilhører Best Trafikkskole. Skikkelig hyggelig og morsom mann!

Tjener du greit på bloggen? Tenker siden du reiser og shopper så mye? Ja, jeg kan leve av bloggen min og ha det godt. For dere som lurer på om jeg har noen annen “jobb”, så har jeg ikke det. Elsker å kunne leve av noe jeg virkelig liker å gjøre, og ikke minst ha en jobb som jeg kan ta med meg verden rundt. 

Når kommer spørsmålsrunden på video? Den kommer snart, lover. Haha! 🙂

Vet du om de du var hos i Afrika driver med hunting av løver? NEI, det gjør de ikke og de er ekstremt i mot det.

Hvor mye kostet fly til Sør-Afrika og hvor mye brukte du tilsammen? Mine flybiletter kostet 7000 kr, men det var nok fordi jeg bestillte rett før. Vet du kan få flybiletter tur/retur ned til 5000 kr. Brukte veldig lite penger der nede, siden alle måltider var inkludert. Med fallskjermhoppingen og alt annet, tror jeg at jeg brukte maks 3-4000 kr på 2 uker. Det var sinnsykt billig i Sør-Afrika! 

Kunne du tenkt deg å dra tilbake til Sør-Afrika? JA, jeg har såå lyst til å dra tilbake. Helst så fort som mulig, haha. Livet der nede var helt fantastisk og jeg ble så glad i alle menneskene. Skal deffinitivt tilbake! Kunne tenkt meg å først være på Camp Ingwe hvor jeg var i 2 uker, og så reise videre for å jobbe frivillig på barnehjem. Da vi besøkte den barneskolen der nede fikk jeg så utrolig lyst til å være med og hjelpe barn, så tror det virkelig kunne vært noe for meg ♥

 

Åh, savn. Min lille favorittbebis ♥

35 kommentarer
    1. Elsker dette!! Dette burde du gjøre hver uke 😀 spesielt bra svar om Molly da jeg holder på å finne meg en pomme valp selv! Sååå søte <3 elsker at du er blitt så flink å blogge

    2. Jeg synes det er best å kjøre opp på manuell, for da kan jeg kjøre hvilken som bil jeg vil 🙂 Men det er en smakssak egentlig. Faktisk UTROLIG lett å lære seg å gire, tro det eller ei :p

    3. Jeg har også lyst til å dra til Afrika!! Hvilken side bestilte du på, og hvilken destinasjon? Skal til Sør afrika 🙂
      Jeg blir 18 år idag, og fikk faktisk lappen idag!! Er såå glad! Du klarer nok lappen du også 😀 <3
      Ha en kjempe fin dag videre Andrea <3

    4. Utrolig dumt å ikke ta lappen med manuelt gir når du først skal ta lappen!!!?? herregud du kommer til å angre. Er jo f.eks flere jobber som krever førerkort med manuelt gir, f.eks hvis det følger med bil i jobben osv…men velg minstw motstands vei du. Sånn som du er god på.

    5. Kommer til og angre du ikke tar manuell! Hvis du f.eks skal låne bil av en vennine, eller oppstår situasjon hvor du må kjøre manuell bil. Anbefaler virkelig at du tenker deg litt om:-) Automat kan du automatisk kjøre når du tar manuell lappen!

    6. Hei! Så det var et spørsmål over om regulering, har du regulering nå eller har du hatt? Kan ikke se det på bildene så måtte bare spørre. Håper du tar deg tid til å svare!
      Elsker bloggen din og er en fast blogger som stikker innom bloggen din hver dag ♥
      -M

    7. Så ikke at du skrev tilbake før nå!! Guud så glad jeg ble 😀 Tusen takk for det Andrea, wiii! Fikk en fantastisk dag med masse kjøring og egen bil! Stor klem til deg også vakkring <3

    8. Hei! Kunne du hatt et innlegg om hvordan du forberedte deg på Afrika turen? Vaksiner, pakking og den slags? Skal kanskje dit i vinterferien så hadde vært supert med litt tips! Og hvordan tenkte du om sykdommene og spesielt ebola?

    9. Jeg må bare si at jeg har lest bloggen din utrolig lenge nå! Syns du har utrolig fin stil, og personligheten din er så sprudlende! Aldri forandre den 🙂 klem! <3

    10. Jeg lurte på om du har lest boka the fault in out stars enda? Hvis du har det hva syns du og hvis du ikke har det anbefaler jeg den VELDIG!! Jeg vil også tipse deg om at siden du liker og shoppe var jeg i Roma nå og der har dem sykt mange fine butikker<3 Husker ikke helt hva gatene heter men en gate ved en trapp som kalles spanske trappa er det sykt mange bra butikker anbefaler veldig Roma siden du liker shopping så godt 🙂

    11. Hei, jeg er en jente som er FRA, i sør-africa.. jeg er der vært år, fordi vi har hytte der nede, ( hus ) jeg er slev sør-afrikansk startsborger der, men kaller meg norsk. Det jeg vil bare si at en flybilett ned dit, koter ikke 5000 det ksoter 8000 eller 10.000 faren min reiser ned dit 5 ganger i året fordi han jobber der nede og han mp..han er norsk men mp mann sp må mann, men hvis du bestiller rett till, en uke før, blir det dyrt. Vi bestiller rett etter sommeren, for å dra dit i julentider, Da er det også varmt der nede.( syns du burde fortelle litt om tidstidene ) Men vi pleier og mellom lande, som er en del av turen vår, kunne aldri dratt dit uten å mellomlande. Vi har vært der hvert år siden jeg var 0år. elsker Sør.afrika og hvartfall fordi jeg er derfra selv… SELFØLGELIG. men det kan være en stor og sterk opplevelse så, det er ikke bare som og dra til Paris. Det må mye planlegges og mye mer for å få en fanskatstisk tur som tursist. Vil du til en storby VILLE JEG ANNBEFALT CAPETOWN.. DET ER SOM LONDON EN STORBY TIL Å ELSKE. 😀 … missafrica.no kjøre andrea .. please rediger dette som en del av afria tur hvis du skal dit.. og gjerne referer som til missZIMBABWE.oslo.

    12. Små hunda treng akkurat like mye trim som store hunda. E har en liten hund sjøl, å han må ha minst en langtur på over en time hver dag.
      Eneste hvis du har jakthunda treng jo dem mer trim en gjennomsnittet, men ellers e det faktisk viktig at dem får trimma skikkelig uansett størrelse!

    13. Et lite tips: Nesten alle leiebiler i Europa er manuell. De som har automatgir er mye dyrere å leie + mye dyrere å kjøpe. Jeg tok automatlappen og måtte kjøre opp på nytt med manuelt. I og med at jeg måtte ha leiebil mens min var på service (de hadde ikke automat) gjorde det veldig vanskelig med bare automatgirlappen.

    14. Hvis man først lærer seg det, så er manuell utrolig lett, personlig syns jeg faktisk det er lettere enn automat, haha :):) Men lykke til med lappen!! :):)

    15. Umh, rart spm.. men jeg finner ikke ut hvor du har skrevet om p-piller? Mange på trinnet mitt sier de har brukt det for å få større pupper :O Og er det bare det det er for liksom? Leste mg opp på det men forsto ikke 😛 fint med svar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg