WORK THAT BODY

Hei snupisser!

I dag var det opp allerede kl. 08.00 (JA, jeg vet det er vanlig for alle andre), men for meg som er verdens værste sovedyr og egentlig kan sove så lenge jeg vil, er det absolutt bra jobbet! Grunnen til at jeg stod opp så tidlig i dag, var fordi morgentrening med Madicken og Tina stod på planen. Først var vi på løpetime med intervaller og så rett videre til styrketime. Herregud, gruppetimer er skikkelig bra og dreper meg fullstendig. Elixia har også et fantastisk utvalg på gruppetimer, så jeg tror det kommer til å bli mye av det fremover! Fikk også til en tidlig økt i går, så denne uken har startet utrolig bra. Spiser naturligvis også veldig sunt ved siden av treningen, og tenkte å kanskje lage et innlegg om akkurat dette? Hva jeg spiser og rett og slett litt tips. Regner med at dette kunne falt i smak hos dere, har jeg rett? ♥ Synes høsten/vinteren er en perfekt tid for å starte med trening og sunt kosthold, for det er jo ikke akkurat så mye annet å finne på. Dessuten føler jeg det er mer fristelser om våren/sommeren, i og med at man er mye ute, har kanskje mer cafe/resturant dates med veninner osv. Sleng dere gjerne på med meg, jeg er 100% motivert og skal prøve å legge inn endel om trening her på bloggen også :)

Min fine treningspartner, Tina ♥♥

SÅÅÅ sterk, haha! Ved siden av meg ser dere verdens beste søster og min store inspirasjonskilde til trening. Les bloggen hennes HER ♥

Da vi kom hjem ble det havregrøt, cottagecheese og banan + selvfølgelig en hjemmelaget grønnsaksjuice. Elsker å juice, men det er så sinnsykt dyrt med alle disse grønsakene og skikkelig dritt å vaske etter seg. Men det er deffinitivt verdt det, for herregud så mye energi det gir meg! Om jeg drikker det på tom mage, går det bare et par minutter før jeg plutselig våkner skikkelig og nesten blir litt hyper. Anbefaler virkelig alle å se på litt dokumentarer om juicing, vet de hvertfall har noen på nettflix. Man blir så sinnsykt motivert til å juice, det er helt fantastisk sunt og noe jeg synes alle burde gjøre. Dropp smoothien, begynn å juice! Min juicer koster faktisk ikke mer enn 499 kr på Clas Ohlson, og den funker fett. Personlig hater jeg å sitte å knaske grønnsaker, så å kunne drikke store mengder grønsaker (også de som smaker dritt), er helt nydelig!!

Jeg pleier aldri å følge oppskrifter, for om jeg skal være helt ærlig, så bryr jeg meg veldig lite om hvordan den smaker. Jeg vil bare ha så mye bra som mulig i meg, så da får det bare smake som det gjør! Og det blir faktsisk alltid en overraskende grei smak, og selve juice smaken blir man fort vant til. Liker det bare mer og mer for hver dag. Her har jeg i agurk, squash, kålrot, spinat, brokkoli, redikk, gulrot, ingefær, appelsin og sitron! En skikkelig green-bomb, med andre ord ♥ Vi snakkes senere dere, nå skal jeg hoppe i dusjen og gjøre meg klar for middag og sleepover hos Fanny. Ønsker dere en herlig tirsdag :)

27 kommentarer
    1. Det blir ikke akkurat mindre kroppspress på de unge leserne som leser bloggen din og ser opp til deg når du skriver slik som du gjør.. Unge i dag trenger å bli oppmuntret til å ha et sunt kroppsbilde om seg selv og dette kan komme fra forbilder som f.eks. deg og andre som har stor påvirkningskraft på unge.

    2. Jeg lager en salat med salatmix fra bama som heter feldssalatmix og er en blanding av flere babyleafsalater. Så tar jeg søtpaprika, avaocado, mozarella, finhakker soltørkede tomater, litt olivenolje, salt og pepper, så topper jeg det med grillet kylling, sånn fra meny. Sånn hvis du vil ha tips til en innmari sunn og god lunsj! 🙂

    3. Du burde prøve en juice med Avokado, Sitron, vann og litt stevia:-) Er litt rart i starten men blir bedre også utrolig sunt:-))

    4. Wow! Så gøy at du er gira og motivert, hele innlegget oser av energi! Det er inspirerende! Gleder meg til flere innlegg relatert til helse, trening og kosthold 🙂

    5. Blir provosert av sånne kommentarer som øverst der, om at bloggere er dårlige forbilder som skriver om kosthold, trening og en sunn livsstil. Hvor i alle dager ligger logikken? Selv har jeg fått masse motivasjon og inspirasjon gjennom diverse blogger, jeg har utnyttet meg av tips i kostholdet, jeg har utnyttet meg av treningsstips, og til og med tips om treningsklær jeg har klikket hjem fra nettet. Selv trener jeg nå mellom 4-6 ganger i uken, mye av motivasjonen kommer gjennom bloggene. Jeg skjønner heller ikke hvordan noen skal klare å vri helt om på det, og rakke ned på bloggere for å tipse andre om hvordan de kan få en litt sunnere hverdag. Det er ingen som har vondt av trening og et næringsrikt kosthold. Selv ikke yngre lesere. Skal vi alle spise dritt, la være og trene, og ha en relativ dårlig livsstil, slik at vi kan redusere kroppspresset? Trening må ikke handle om utseende, det kan handle om å bli sterk, få mer energi, orke mer i hverdagen.. Det er også bevist at trening gir økt selvtillitt, økt selvbilde.. Det vil bli enklere å være fornøyd med seg selv. Så alle dere der ute som sitter og klager på kroppspresset, la dere inspirere av bloggerne og kom dere på et treningssenter. Som det stod i vg noen månder siden, der feministene “stolt viste fram kroppene sine” som en protest mot kroppspresset, vil jeg si det ikke var stort mye å skryte av. Utrente kropper, dårlig kosthold, og sikkert et også veldig usunt forhold til mat – er det det vi skal kalle forbilder i stedet? Så vi alle kan spise dritt og dø 10 år for tidlig? Gir ikke mening for meg..

    6. Herregud så DIGG du er! Inspirasjon til 1000! Vil gjerne prøve juicing ut! Vil du være så super å legge ved et bilde av selve maskinen i et innlegg? 🙂

    7. Dette er så bra!! Jeg føler at hver gang du blogger om trening og sunn mat, så kommer folk med anklagelser på at du skaper kroppspress, og det provoserer meg så innmari. Det er virkelig på tide å slutte å blande kroppspress med MOTIVASJON til å leve et sunnere liv! Folk må lære seg å skille mellom kroppspress, og fremming av en sunn livsstil med trening og et sunt kosthold, slik Andrea gjør!

    8. Ja til treningsinnlegg og sunn mat! 😀 Har nettopp satt igang med trening selv, så litt inspirasjon underveis gjør meg ingenting! Elsker når du blogger om det 🙂
      Stå på videre, Andrea! Du er flink!

    9. Ler meg i hjel! Hahhahah?.du kler virkelig ikke denne type bloggerstil! Du har trent i 2 dager og nå er du liksom supersunn? Du kan blogge om alt annet i ditt perfekte liv, men ikke dette, det blir for dumt

    10. Du vet at juicing ikke er så bra som du påstår? Mister ALT av fiber og viktige næringsstoffer i skall og fruktskjøtt (men beholder ALT av fruktsukker, der har du grunnen til at du føler deg hyper…) av å kun presse ut safta Whole fruit juicing derimot, DET er sunt! Men da må man ha en skikkelig blender, sånn som en Vitamix, og det fins ikke i Norge. Bor i USA, så jeg har!

    11. Elsker juicemaskinen min, bruker den hver dag! Kan du legge ut noen oppskrifter du bruker? Liksom hvor mye du har av hver ting oppi? Kan tipse deg om denne siden også som inneholder maaange gode oppskrifter som jeg lager hver dag 🙂 https://juicerecipes.com det finnes såå mange bra oppskrifter her, og ikke minst er de gode <3

    12. Jaa! Så flott at du skriver om trening og kosthold igjen! Kjenner at jeg trenger litt inspirasjon og motivasjon! Og hva er vel bedre å få det fra favorittbloggeren sin? 😃 Klem ❤

    13. Du sier at for eksempel dette innlegget, gjør andrea til et dårlig forbilde. At hun skriver og tipser om en sunnere livsstil, er nettopp det et forbilde bør gjøre! At hun påvirker flere til å bli litt sunnere, er jo helt flott. Ser ikke hvorfor bloggere som bare sitter inne og spiser dritt, skal være et bedre forbilde enn ei jente som faktisk tar vare på kroppen sin.
      Personlig så elsker jeg slike innlegg som dette, Andrea! Blir utrolig motivert av å se hvor bra du ser ut – og jeg elsker innstillingen du har til sunn mat. Har så utrolig lyst på en slik juicer, men får meg aldri til å kjøpe det, haha 🙁

    14. Jaaa, gjerne flere innlegg om kosthold og trening! Har alt for lite fantasi når det kommer til mat, så hadde vært fint om du kunne kommet med noen gode og lette oppskrifter! 🙂

    15. Du er kjempeflink som trener og det er fint at du oppfordrer til en sunn og aktiv livsstil!:-) Men pass på å ikke skrive for mye om ting du ikke kan nok om, du har mange unge og lett påvirkelige lesere som kommer til å svelge alt du skriver rått

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg