GLEDE

Haha, det er så utrolig rart hvordan livet mitt går opp og ned, hele tiden. En dag er jeg bare skikkelig nedfor og føler at alt i livet mitt er dritt, i mens en annen dag er jeg bare skikkelig lykkelig og glad. Ofte er det ikke en grunn for verken det ene eller det andre.. Skikkelig ustabil med andre ord. Sikkert flere som kjenner til nettopp den følelsen, hvor du bare våkner opp ulykkelig selvom ingenting har skjedd, og du skjønner at dette kommer til å bli en kjip dag.. Rart sant? Menmen, i dag er det heldigvis motsatt og jeg er GLAD. Hadde en pangstart på dagen med pt-time kl 11, som gikk overraskende bra. Innser nå at jeg aldri har presset meg selv hardt nok med treningen, og alltid har trodd at jeg er svakere enn jeg egentlig er. Feks i dag så gjorde vi en øvelse som heter hip-thrust (denne er amazing forresten), og her har jeg alltid brukt 20-30 kg maks. Men pt-en min mente jeg kunne klare 60 kg, noe jeg absolutt IKKE trodde, men jammen meg så klarte jeg det! 6 reps med 60 kg. Det var supergøy! Økten på 50 min drepte meg bokstavlig talt, men jeg gleder meg allerede til neste time på torsdag. Vi øvde også på pullups i dag, som jeg håper jeg veldig snart klarer å få til helt uten hjelp. Trening er så gøy så fort man har mål og merker man blir sterkere! Nettop det å se resultater på kroppen tar litt tid, og det sier jo seg selv. Man blir ikke feit av å spise bare dritt i en uke, og du vil heller ikke se noe forskjell om du kun spiser sunt og trener hver dag i en uke. Forandring tar tid! Men nettop progresjon på trening, altså å få bedre kondiss og bli sterkere, går faktisk skikkelig fort. Og det er gøy! Ellers er jeg alene hjemme i dag, og bare slapper av helt for meg selv. Av en eller annen grunn ga dette meg også en skikkelig lykkefølelse, haha. Har hatt en kjempesosial helg med to av mine beste venner og kjærestebesøk i går kveld, så nå var det superdeilig med litt Andrea-tid. Bare være stygg, gå med deilige chille-klær, se på søppeltv og rett og slett ikke gjøre en dritt hele dagen. Sånne dager trenger man ♥ Ellers må jeg takke for at dere er aktive og snille fortiden, setter utrolig stor pris på det. Ser også lesertallet har gått endel opp de siste dagene, og det gjør meg naturligvis veldig glad. Så i kveld skal jeg prøve å komme med et litt kreativt innlegg, som feks et “Den aller første gangen” innlegg. Da forteller jeg om første gangen jeg opplevde/prøvde/gjorde forskjellige ting. Hørtes det morsomt ut? 

32 kommentarer
    1. Skjønner ikke hvordan du kan bruke mandagen til å “ikke gjøre en dritt” og bare slappe av med god samvittighet.. Jeg har samme historie-eksamen som du sier at du skal ha i slutten av november. Jeg har den i morgen og har lest som et h****** siden august. Det er jo et ENORMT stort pensum i historie. Begynner du ikke å bli litt stressa? Tror helt ærlig du ikke kommer til å fullføre den eksamen.

    2. Blir skikkelig glad for at du har livet “i orden” for tiden. Med kjæreste, trening og ikke minst blogging! At du skal lage et slikt innlegg (som jeg gleder meg skikkelig til) er kjempe bra og viser at du legger litt mer innsats i bloggen enn å bare fortelle om hverdagen. Ikke at det har vært dårlig, er jo det jeg har lest de siste årene, og har trives med det:) Pleier aldri å kommentere blogger, men synes du fortjener det nå (haha??) 🙂
      Gleder meg til etterpå!

    3. Sååå bra! Jeg har også hatt den følelsen ofte i det siste 😀 og når du skriver sånt så smitter det over! Håper du koser deg ikveld, og jeg gleder meg til innlegget. Ha en fin kveld <3

    4. haha “Man blir ikke feit av å spise bare dritt i en uke, og du vil heller ikke se noe forskjell om du kun spiser sunt og trener hver dag i en uke” ja, det sa søsteren din og

    5. åh, jeg kjenner meg igjen så sykt.. Noen ganger føler jeg at jeg bare har skikkelig bra dager, mens andre helt dritt som du sier selv- uten at jeg aner hvorfor eller hva jeg kan gjøre med det. Hatt en sånn dag som deg i dag selv, skikkelig deilig 🙂 Ha en fin kveld videre!

    6. Elsker at du er blogger ordentlig igjen!:)
      Kan du ikke lage et innelegg om hvordan bli en bra blogger osv? Kan du også skrive litt om hvor ofte du og kjæresten møtes? Er det ikke tøft og være uten han i 2 uker, når du var i Afrika?

    7. Herregud, uansett hva du gjør så får du jo noe dritt… Noe du absolutt ikke fortjener! Hvorfor kan ikke folk bare gå ut av bloggen din om de ikke liker deg?
      Digget forresten Kvitter-episoden 🙂 Har aldri kommentert bloggen din før men lest den så lenge jeg kan huske. Du virker som en fantastisk person! Gleder meg til neste innlegg.

    8. Elsker når du blogger oftere 🙂
      Og dine “gladinnlegg” gjør meg også glad.
      Gleder meg til hyppigere blogging, Andrea.
      Stå på <3

    9. Anonym: Haha, nei er vel bare sånn det er.. Noen føler en trang til å si slemme ting til andre for å føle seg bedre selv, desverre. Så utrolig koselig å høre! Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere for første gang, det setter jeg pris på 🙂 Klem <3

    10. Anna: Jo, takk for tips til innlegg. Det setter jeg alltid pris på 🙂 For å svare på det siste så går det helt fint for meg å reise bort fra kjæresten. Er selvfølgelig litt trist og jeg savner han jo, men det er viktig å ikke bli for avhengig av kjæresten og fortsatt kunne gjøre slike ting som å reise osv. Det prøver jeg å fokusere mye på :):)

    11. Du må tøye masse hvis du driver med så tung styrketrening!! Bruk foamroller for å holde musklene myke. Har vært skadet i 6 måneder pga at jeg startet med alt for tung stykretrening med pt.

    12. Åh, jeg elsker virkelig bloggen din, og jeg er så glad for at du oppdaterer bloggen din så ofte som du gjør nå. Du fortjener virkelig å ligge på første plass, for du er virkelig et forbilde for mange av oss og du skal vite at du også inspirerer meg til å trene enda mer selv om jeg trener 5 ganger i uken fra før. Ha en fin kveld videre!<3<3

    13. Kan du skrive et innlegg om øvelser for å lære pullups? Har prøvd å lære meg det nå i et halvt år og føler ikke jeg har forbedret med noe særlig. Bruker som regel strikk

    14. Jeg har slitt veldig med et ustabilt humør som du beskriver Andrea, noe som faktisk er med på å prege livskvaliteten, slik jeg følte det. Jeg startet med antidepressive for et år siden, og det hjelper VELDIG. Blir mye mer stabil og alt blir bare bedre.. 🙂 Prøvd meg i uker uten dem, men da får jeg bare beskjed av de rundt meg at jeg må starte på de igjen siden jeg blir så ustabil. Jeg liker på en måte ikke å bruke piller, men det hjelper meg veldig, alt blir bare bedre og man blir ikke lenger lei seg på samme måte og uten grunn 🙂 Det er ingen vits å ikke prøve dette, for pillene tilfører bare et naturlig stoff til hjernen som man mangler. Håper du finner ut av det, men ut i fra det du skriver og har skrevet før kjenner jeg meg veldig igjen. Hilsen psykologistudent 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg