Den aller første gangen…

Første gang jeg fikk mensen… 

Jeg var faktisk veldig ung første gang, tror jeg ikke hadde begynt i 6-klasse engang. Vi var på en stor båt med hele familien i anledning morfars bursdag, som skulle gå fra Stockholm til Riga. Jeg hadde skikkelig vondt i magen, så fæle smerter at jeg gråt faktisk, haha. Trodde jo naturligvis bare det var mageknip, men fant ut det var mensen som var kommet da jeg skulle på do litt senere. Turte ikke fortelle mamma eller noen andre i familien at jeg hadde fått det, husker jeg syntes det var såååå flaut. Så da vi kom hjem igjen fant jeg bind jeg kunne bruke på badet, men smart som jeg var klarte jeg selvfølgelig å legge igjen embalasjen på kommoden min. Mamma fant det og spurte om jeg hadde fått mensen, men jeg nektet og latet som at jeg bare skulle sjekke hvordan de så ut. Klarte heldigvis ikke å holde det hemlig i mange dager før mamma sa at hun skjønte jeg hadde det, og da var det ikke annet å gjøre enn å innrømme det. Haha, er jo nesten litt søtt hvordan noe så naturlig kan være så flaut.. Men så var jeg jo ekstremt ung også da! 

Mitt første kyss… 

Haha, åh gud.. Mitt første kyss er et ganske grusomt minne. Nå snakker jeg naturligvis om mitt første ordentlige kyss, for i barnehagen kan jeg love dere jeg kysset heletiden med både gutter og jenter, haha. Vi var på familietur på Mallorca i 2008, altså sommeren til jeg skulle begynne i 8.klasse. På stranden nedenfor hotellet vårt som vi var på hver dag, var det en guttegjeng med spanske kjekkasser som alltid spillte fotball eller noe sånt. Jeg og Madicken hadde kjempelyst til å snakke med dem, men vi turte ikke. De stirret og plystret på oss hele dagen, men ble ikke noe utenom det. Siste dagen hadde vi bestemt oss for at vi MÅTTE snakke med dem, og da spurte de om vi ville møte dem der nede igjen litt senere på kvelden. Kjempeglade og nervøse løp vi opp på hotellrommet vårt og dollet oss opp så mye vi bare kunne. Vi møtte dem på kvelden og vi gikk langt bortover stranden før vi satte oss ned på noen strandsenger. Han ene spanjolen sier plutselig “come” til meg (det var forøvrig det første han hadde sagt til meg, for han kunne ikke engelsk) og drar meg med seg bort. 13 år, aldri rørt en gutt og  livredd, turte ikke si noe og fulgte bare med.  Så da endte det opp med ordentlig klinings med en 2 år eldre, random spanjol bak en vegg. Selvom det var litt spennende og gøy, husker jeg at jeg synes han var ekkel etter at vi hadde kysset. Ville IKKE gjøre det igjen. Så det endte opp med at jeg løp så fort jeg kunne hjem igjen, haha. 

Første gangen jeg ble full…

Jeg har alltid vært flink og forsiktig med alkohol, og tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har vært ordentlig full. Første gang jeg ble skikkelig full var på en av de første revyfestene i 1.klasse på vgs. Jeg rakk faktisk ikke komme meg til selve festen engang, før jeg var så full at jeg måtte hjem. Jeg var nemlig så smart at jeg hadde en 22% vodka som jeg bestemte meg for å shugge (altså tømme alt ned, fort) på t-banen på vei til utestedet, i og med at vi ikke kunne få med oss drikken inn. Plutselig sa det pang, alkoholen kicket inn og jeg hadde det helt grusomt. Klarte nesten ikke å gå, gråt og var livredd. Ble kjørt hjem av en natteravn, var hjemme allerede i 22-23-tiden og lå og spøy helt til kl 15-16 dagen etter. Hva enn jeg prøvde å spise eller drikke kom rett opp igjen, det var forferdelig, haha! Med andre ord kjære blogglesere, det finnes ikke gøy å bli full. Personlig hater jeg alt ved det, og har heldigvis lært meg med tiden hvor mye jeg tåler, slik at alltid klarer å unngå det. 

Min første forelskelse…

Min første ordentlige forelskelse var i 6.klasse, hvor jeg var forelsket i en gutt i 7.klasse som het Jonas. Jeg var helt fullstendig gal etter han, mange av dere kjenner dere sikkert igjen i hvor intense forelskelser kunne være da man var yngre? Kjærlighet ved første blikk naturligvis, for jeg kunne jo aldri funnet på å tørre å snakke med han. Heldigvis eksisterte msn på den tiden, og der snakket vi sammen hver dag. Han fortalte at han var forelsket i meg også, men at jeg ikke fikk lov til å si det til noen. Om noen andre spurte om han var forelsket i meg, sa han alltid nei. Husker det gjorde meg så lei meg at alle trodde jeg løy, når han egentlig bare var for barnslig til å innrømme noe såååå ekkelt som å være forelsket i en jente. Jeg var en stor romantikker på den tiden også (haha), så på Piczo hjemmesiden min hadde jeg en egen side om han. Der var det en tekst på lengde med en mil om hvor høyt jeg elsket han, at han betydde alt i verden for meg og at jeg ikke kunne leve uten han. Tror jeg hadde gitt han en klem to ganger, og kanskje sagt 4 setninger til hverandre på et år. Og nei, vi var ikke kjærester engang, haha. Jeg fikk faktisk en venninne til å spørre han om vi skulle bli sammen for meg en gang, og han skulle tenke på det- men jeg fikk aldri noe svar. Vonde tider </3 

Mitt første møte med sminke…

Var i 6-7 klasse og kan ikke kalle det for et så altfor godt møte. Startet ikke akkurat forsiktig, for å si det sånn. Brukte vel 1 kilo med hvitgrå tykk fundation (som også skulle påføres på leppene) + 20 lag med mascara og vippetang for å oppnå de ultimate klumpevippene. Og tuperte naturligvis håret skyhøyt for å gjøre looken helt complete. Fikk naturligvis ikke lov til å gå rundt sånn av foreldrene mine, heller ikke å bruke sminke- men jeg hadde mine triks for å få lurt dem. For det første gikk jeg 20 minutter før jeg trengte til skolen som en søt og usminket 12 åring, for å så sette meg på en sten i skogen og begynne på mesterverket. Masken var på, håret var 1 meter og fjortiss-Andrea (som ikke var 14 engang) var klar for å dra på skolen. Hadde også selvfølgelig med meg sminkefjerner, slik at jeg kunne sette meg på samme stenen på vei hjem, og fjerne alt sammen. Mamma og pappa ante fred og ingen fare, haha. Biip-profilen måtte holde standaren, så photoshootene med mobilen ble alltid holdt på badet før jeg skulle dusje. Da klæsjet jeg på meg trynet igjen, tok på meg en Lacoste-genser (kuleste jeg kunne ha på meg) og fikset håret slik det skulle være, og var klar for å ta noen nye profilbilder til Biip. Skrev gjerne også navnet til en av bestevennene mine i panna med et hjerte ved siden av, hvis jeg skulle være ekstra kul den dagen. Så var det av med sminken igjen, inn i dusjen og så trasket naturlige Andrea fornøyd ut av badet. Haha, guri.. Ler virkelig av meg selv. Pen var jeg også:

Hahahaha. Lurer på om noen faktisk var værre enn meg, isåfall fortjener de en premie. Håper dere likte innlegget, trykk gjerne på “liker” knappen om dere vil ha fler slike innlegg :) Vi snakkes i morgen, fine lesere ♥

73 kommentarer
    1. Dette var et skikkelig morsomt innlegg! hadde vært supergøy med flere liknende spalter! du er rå andrea, og ahahha jeg døøøøør av bildene av deg med sminke! 😀

    2. Hahaha for et morsomt innlegg! Liker veldig godt blogginnlegg som dette, ikke alltid like gøy å baaare lese om klær og sminke (selv om det også er gøy, til en viss grad) 🙂
      Gøy å se at du legger ned arbeid i bloggingen, det gir så mye mer til oss leserne. Stå på Andrea! Må forresten legge til at du er helt fantastisk nydelig 🙂

    3. Haha! Kjenner meg så igjen. Dette var sånn ca min fjortisstid fra barneskole til 9 klasse godt oppsummert. Og husker at det var så status å bli en av favorittene på biip(eller hva det het). Husker du det? Også å komme på toppen av nettby da, det var jo stas, haha 😀

    4. Søtt innlegg:) morsomt å se tilbake på “gamle dager”. Men må dessverre også si at det er litt kjedelig når alle bloggere hermer etter hverandre.. Altså lager “samme” innleggene. Var innom Marthe Borge sin blogg og hun har også nettopp laget et sånn “siste innlegg”. Kan dere ikke finne på deres hver greie?

    5. HAHAHAH åååå så sykt bra innlegg! Dette må du ha flere av, eller lignende innlegg, så morsomt å få vite litt mer personlige, morsomme hendelser! Bloggen din er så bra for tiden :):):)

    6. Kan du ikke skrive et litt mere detaljert innlegg om hva du gjorde i Afrika, hvilke arbeidsoppgaver dere hadde og hvordan en typisk dag så ut? 🙂

    7. Har du spilt powerbabe før? synes du så veldig kjent ut på di nederste bildene. Hva het du der eventuelt? 🙂

    8. Hahahha åh jeg husker deg faktisk fra biip! Alle hadde sånn bilder, huff.. Husker både foreldrene mine og vennene dems syntes jeg ligna på en kråke på håret.. Jeg tuperte det også max og brukte hårbøyle. Også var jo Napapijri kult da! Og bronzing pudderet fra H&M selvsagt.

    9. Din jævla møkkkkkkkkkkkkkkkk slutt og sli du e sammen med Ft er du ikke din jævla østlending ikke kom til Bergen du ligger tynt ant du og broren din hilsen

    10. Bra innlegg! 🙂
      Lurer bare på hvordan det går med eksamnane dine?
      Tar selv opp to eksamen før jul og er gørrstressa.. Hvordan får du tid til reise osv når du skal ha eksamner?

    11. Kjempemorsomt innlegg! Liker at du har litt mer personlige innlegg, selv om jeg digger outfitpostene dine også! Stå på Andrea!!:)

    12. Heisann! Lurer på om du kunne ha skrevet litt om din opplevelse rundt brystforstørring, har selv nettopp vært på konsultasjonstime angående dette. Selv har jeg ikke noe store pupper og føler meg ikke vell med de jeg har, så jeg ønskker å gjøre dette for selfølelsens skyld. Men jeg også både i mot og for dette, om jeg kommer til å angre osv. Syntes dine ser så naturlige ut, så om du ville ha skrevet noe om dette hadde det vært veldig inttersannt! men forstår om du ikke kommer til å gjøre det, da det er privat.

    13. Åh, den versjonen av Andrea på de siste bildene kjenner jeg igjen!! Husker du har lagt ut disse bildene tidligere, og nå MÅ jeg bare kommentere det.
      Jeg var selv ivrig bruker av biip (og tupering av håret…) og var “sammen” med en fyr på biip en god stund, riktignok uten å ha møttes. Etterhvert ble det slutt mellom oss, og hjerteknust som jeg var fortsatte jeg selvfølgelig å stalke han. Etter bare noen dager var han over på en annen jente, og det var deg! Husker jeg så på bildene dine, herlighet å sjalu jeg var på deg. Tok med mobilen på badet og prøvde virkelig hardt for å ta like bilder som deg. Ler såå godt når jeg ser disse bildene og husker at det var en “andrea” som jeg stalket i lang, lang tid. SÅ gøy å se at det egentlig har vært deg hele tiden, jeg som har fulgt med på bloggen din i flere år! *ler*

    14. Fanny sin fjortiz periode var ikke stort bedre for å si det sånn. og det kommer fra en som måtte vente i en evighet på å få speilet når hun sminka seg på hytta :p

    15. Hahaha 😆 så morsomt dette innlegget var! Flirte syykt mye av de bildene ! Hahah ! Med meg var d ikke så gale ❤️

    16. Det virker som om du drastisk iverksetter hasteinnlegg når du ser at lesertallet synker – blir veldig forvirret om du faktisk synes blogging er interessant og spennede, eller om du gjør dette KUN for pengene. Jeg anbefaler deg rett og slett å skrive om hva DU SELV mener er spennede og interessant, og droppe alle de overfladiske innleggene dine! Dårlig motivasjon? Ja, så hva er vitsen å skrive uintreressante innlegg BARE for å opprettholde “bloggplassen” på topplisten. En blogg skal være morsomt, ikke et tiltak for å se seg nødt til å srkive innlegg BARE for å holde seg på det øverste sjikte.
      Se på spesielt Eirin Kristiansen, et prakteksempel på en person som brenner for det hun gjør og bruker tid og krefter på innlegg som faktisk betyr noe og ser innbydende ut!
      Håper vi får se noen kommende bloggentusiaster opp på topplisten i nærmeste fremtid, for du vet like godt som meg at den eneste grunnen til at du ligger på top 10 kommer av naive mennesker som oppretholder bloggereliten ved å trykke på de øverste bloggerne, men glemmer alle flinke fremadstormede bloggere som ligger lengre bak på topplisten. Jeg for min del synes du har mistet det totalt og ikke fortjener en minste krone….

    17. så utrolig bra innlegg! liker når du er litt personlig. Veldig bra skrevet, og kunne kjenne meg igjen i flere ting. Må jo bare savne fjortizz sminken hahah
      klem :*

    18. haha slike innlegg gjør dagen min bedre (snakker sant)
      Men du sa du var ung når du fikk mensen? Haha jeg fikk mensen fredag den 13. Juli (ja jeg husker datoen pga. fredag den 13.) sommeren jeg skulle starte i 5! Jeg var 11 år, haha

    19. kan du plis skrive om første gang du hadde sex? er jomfru og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre.. er en fyr jeg holder på med som jeg vil gjøre det med, men hadde vært fint å få vite litt om hvordan det vr første gang

    20. Hahaha ! Kjenner meg så mye igjen i det du skriver :’D er så teit å tenke på hvordan man var før:P!!

    21. Det her var skikkelig artig innlegg 😀 satt og smilte mens jeg leste! Morsomt du tørr å “by litt på deg selv” om du skjønner, mer bak fasaden på en måte – tipptopp! Kjenner igjen den tuperte hår perioden ja, nesten utrolig vi kunne finne på å gjøre det xD

    22. Hahaha, da fortjener jeg en premie!
      I 12 – 13 års alderen ca så så jeg opp til de største fjortisene som gikk på trinnet over.. Huden dems glinset av mange lag foundation, eller brunkrem som man kalte det da. Men sånn ville jeg være av en eller annen grunn.
      Jeg brukte 2 – 4 lag med enten altfor mørk, eller altfor lys fountation i trynet hver dag. selv når jeg var hjemme. Og selvfølgelig på leppene også. Husker jeg også brukte en svart kajalpenn under øynene og på våtlinjen, der jeg tegnet en feit, svart strek på kanskje 3 – 5 mm.
      Må heller ikke glemme klumpevippene, det blonde, ihjelblekede håret med billige extensions fra Nille, som kanskje var 10 cm høyt. Og selvfølgelig utringede topper og gensere for å vise frem titsa jeg ikke hadde, og DC og Wezc klær. Kom forresten på at jeg i en periode i 8. klasse brukte 2 – 4 lag foundation med knust H&M solpudder over. Jeg tok det på sånn som jeg ville gjort med et vanlig pudder nå, bare i absolutt hele trynet. Det så sikkert helt jævelig ut.
      Uff. Litt morsomt å tenke tilbake på, da.

    23. Holy mother of GOD! XD Jeg var akkurat for gammel for å join den sminketrenden der, må innrømme jeg er litt glad for det :p LOL! Søstra mi derimot, hun så sånn ut, blond og oransje :p

    24. Hm, har du tatt neseoperasjon? Ikke noe negativ det altså, om du har gjort det; kan du sende meg en melding om hvor du gjorde det og ca priser? Hehe vil gjøre det selv.

    25. AHHAHAHAHAHAHAHAHHAAHA jeg dør, serr omg du må lage flere sånne, har liksom aldri orka å lese hele teskten på andre innlegg du har lagt ut, men denne konsa jeg hardt på HAHAHAH, plis fler

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg