SUNDAY FUNDAY

Jakke fra Noisy May // Topp fra Bikbok // Bukse fra Topshop

Hei mine fine ♥ For et nyydelig vær vi har i Oslo fortiden! Ganske så mildt, blå himmel og full sol. Snøen begynner å smelte, og jeg ønsker virkelig at den ikke kommer tilbake igjen. Hvor deilig hadde ikke det vært? Om en uke i dag er det 1. mars, altså den første vårmåneden.. Jeg ser så frem til lysere og varmere tider, det skal bli så herlig!! Ellers begynner jeg å bli veldig rastløs på leilighetsfronten fortiden.. Altså etter planen skulle jeg og Madicken ha flyttet om en uke, men jeg finner helt seriøst ingen leiligheter. Har tittet fast i flere måneder, og det er virkelig ingen jeg er interessert i. Det værste jeg vet er når en leilighet ser skikkelig fin ut også plutselig har den et skikkelig stygt kjøkken eller bad, såå irriterende. Leiligheten vår trenger ikke være helt fantastisk fin, men det er viktig med en lys leilighet som har både fint bad og kjøkken. Og helst litt størrelse, ikke under 60 kvm, men helst 70+. Også er det jo sånn at jeg heller ikke vil betale for mye OG vil bo på visse steder i byen. Da er det selvfølgelig ikke så altfor lett, men jeg krysser fingerne for at den perfekte dukker opp snart. Leiligheter blir jo bare dyrere og dyrere, og hvis du vil ha en skikkelig fin en må du ofte opp i 20-30.000 i mnd. Det er uaktuelt for min del, men heldigvis dukker det opp fine og rimligere en gang i blant. Jeg vil så gjerne flytte NÅ, men kan jo ikke flytte før jeg har funnet en leilighet jeg liker 🙁 Får bare holde øynene åpne og krysse fingerne! Jeg gleder meg hvertfall så ubeskrivelig mye. Vår og endelig bo for meg selv igjen, det skal bli såå bra ♥

 

42 kommentarer
    1. Hva med denne leiligheten? 🙂
      75 m2, 15.000 i måneden, på st.hanshaugen. Kjempefint kjøkken og bad+2 soverom 🙂

    2. HvorfOr venter du ikke heller, å kjøper i stedet? Har du planer om å bo der mer enn 1år er der jo vanvittig sløsing med penger.

    3. Tror det generelt er vanskelig å finne noe steder å bo for tiden. Jeg og kjæresten leter etter hus, og alt er bokstavelig talt på fjellet, og mange mil utafor byen. Håper du finner noe snart 🙂

    4. Vente litt, spar penger og KJØP 🙂 Lønner seg bestandig å kjøpe framfor å leie. Jeg leter etter leilighet hjemme i Tromsø, det er ikke enkelt men skal nok få det til 🙂

    5. Amalie: Ja, har sett på den, veldig fin og ganske bra pris 🙂 Det eneste er at jeg ikke vet om jeg vil bo på St.haugen, men tenker uansett å kanskje dra på visning:) Søt du er som fant leilighet til meg da, tusen takk <3

    6. Jeg vil absolutt anbefale St. Hanshaugen! Spesielt ettersom du har hund. Bor rett i nærheten selv og trives veldig! Flyttet hit fra Frogner og var egentlig ganske negativ til området, men det er jo så fint her! 🙂

    7. Hallo (:
      Du eller dere har ikke tenkt på å kjøpe leilighet istede? Eller at bare en av dere kjøper og begge bor der?:) er jo mye bedre det, for da sitter man jo igjen med noe, for alle pengene : ) Jeg tenkte på det i fjor/forrifjor også når du skrev på bloggen hvor mye husleien var på deres forrige leilighet! Går jo utrolig mye penger rett ut av vinduet, hvis man skal leie leilighet i Oslo (og generelt overalt) i flere år! :/

    8. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bor hjemme en stund til, betaler ned det du skylder i skatt og i tillegg spare penger til å kjøpe bolig. Å leie er jo å kaste ut penger når du har en så god mulighet til å spare til kjøp 🙂 Selv om jeg helt skjønner at det er dritt å flytte hjem når man først har bodd alene.

    9. Istedenfor å betale 15k til en utleier hva med å nedbetale 15k til et huslån, så plutselig sitter du igjen med alle de penga du nedbetalte, så står du i 0 en dag.

    10. Dere som klager på Andrea- kan ikke dere finne på noe annet å drive med? Hva er greia med å bry seg hvorvidt hun poserer på en spesiell måte , Gud forby ha på klær som kan ligne. Eller noe så sinnsykt som å være kresen på hvor man vil bo…
      Ta dere en pølse!
      Ses snart Andreaaaaaa 🙂

    11. Tenker akkurat likt som deg! Når jeg har sett leilighet er det så typisk at de har en skikkelig fin stue, men elendig bad eller kjøkken, eller begge deler! Viktigst for meg er faktisk kjøkkenet og badet haha, og soverom er veldig greit det også! Så skjønner det med å være kresen som er kjipt i slike situasjoner, for man må jo bare ta det man får.. 🙁

    12. Andrea er nok fullt klar over at det er bortkastede penger å leie, men det kan da hende at hun av private grunner ikke vil bo hjemme? Det er det da ingen av oss som vet. Hun har fått høre dette her i flere år nå, og er nok fullt klar over hva hun gjør 🙂 Dette har ingen noe med.

    13. Liv: Haha ikke sant.. Er så kjipt! Heldigvis er det ikke sånn at jeg har dårlig tid på meg og bare må velge et sted jeg egentlig ikke vil bo, det er hvertfall deilig. Men håper uansett jeg finner noe snaaart 🙂

    14. Anonym: Selvfølgelig hadde det vært best, jeg hadde jo kjøpt om det hadde vært en mulighet. Men pga skattesmellen jeg har nevnt på bloggen så må jeg bli ferdig med den før jeg kan kjøpe 🙂 Ellers betaler jeg uansett selvfølgelig ikke 15.000 alene, kommer jo til å spleise på husleien med søsteren min.

    15. Anonym: Jeg har allerede bodd hjemme i 9 mnd, så nå føler jeg at jeg har vært flink og fortjener å flytte for meg selv. Har ikke planer om å ha noe dyr husleie, så da får jeg uansett betalt ned det jeg skal på skattesmellen og etterhvert får kjøpt meg noe eget 🙂

    16. Det her har ikke noe med innlegget å gjøre. Men jeg trenger tips fra hvem som helst
      Jeg er student (studerer på bi) og jobber som vikar noen ganger på barnehagen. Jeg mangler noen eksamener, så jeg får ikke stipend og lån, noe som betyr at jeg ikke får betalt studieavgiften. Jeg leste akkurat at dersom ikke studieavgiften ikke er betalt frem til mai så mister jeg skoleplassen min + retten til å ta eksamene. Jeg aneeeer ikke hva jeg skal gjøre 🙁 jeg har ikke 70.000 å rute med, og jeg jobber ikke så mye til at jeg skal få de pengene frem til 1 mai. Jeg er 23 og jeg får ikke lån noen steder. Vil bare ta selvmord akkurat nå, hadde aldri sett for meg at jeg ville havne i en sånn økonomisk krise og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme ut av det. Kan noen hjelpe meg? Tips, råd? Alt hjelper 🙁

    17. Skjønner du vil flytte hjemme ifra, er ikke helt det samme å bo hjemme. Men hvis du og din søster har ca 15.000 i mnden til bolig kan det fort bli aktuelt å kjøpe noe sammen? Kan forstå at EK kan bli litt problematisk med skattesmellen din men det er kanskje en mulighet for foreldrene dine å sette pant i sin bolig? for 15.000 i mnden vil dere kunne beherske ett lån på 2,5M m 3,2% rente over 20 år. Med litt lenger nedbetaling (25-30) vil dere fint kunne tåle at renten øker også. Dog må dere regne med noen tusener i husleie også. Kan være lurt å forhøre seg med banken hvertfall. Ellers lykketil med leilighet valg. Viktig å finne ett sted man vil trives, man tilbringer jo trossalt utrolig mye tid der.
      Hjelpeløs student: Ta kontakt med Lånekassen å forhør deg om dine alternativer. De vil hjelpe deg videre. En smart ting kan jo være å ta opp de eksamene du mangler.

    18. har du link til den hvite buksen du har på deg? var utrolig fin! er den komfortable og sitter den fint?

    19. Hva skjer med posen din? Står du virkelig sånn når du tar bilder? Virker jo bare utrolig unaturlig og ser ut som du holder på å brekke visse kroppsdeler!? Og om du prøver å vise rompe der, så ser den bare jævlig flat ut… Siste bilde var fint btw

    20. Ugh, blir helt kvalm av deg. De fleste studenter i Oslo må bo på en liten hybel, noen helt ned i 10 kvm, og dele kjøkken/bad med kanskje 5-10 andre fordi de ikke har råd til noe annet. Problemene dine virker så utrolig meningsløse.

    21. Til Line: nå er det jo også slik at hun tjener en god del mer enn det en student meste parten av tiden klarer, hvorfor er det da kvalme at hun velger leilighet som “matcher” inntektene hennes, akkurat slik som studenter, voksne og gamle gjør? Så forbløffende hvor mange som klarer å finne feil i alt og alle. Og Andrea: du er nydelig!

    22. Anonym1- så trist det må være å være dere. Hun kan posere hvordan hun vil. frister å starte en provokasjonsblogg til sånne triste troll som bare klager. Jeg misbruker peacetegnet når jeg tar selfies, til tross for min alder (23) ….. SAMMA DET vel, bruk energien din på noe nyttig, som å tenke positivt <3 besos :**
      Line- du har vel ikke så mye med Andrea sin private økonomi? Hadde de fleste andre studenter hatt like god råd, så hadde de ikke bodd sånn de bor nå heller. Sånn er det bare ! 🙂 <3
      Du er kanskje misunnelig på de som har råd til dyre klær også? Eller ferier, spise ute. Folk har forskjellige liv, og enda godt er det:)

    23. Hvorfor gidder du leie leilighet når du faktisk har en SÅ god lønn og muligheten til og komme deg på bolig marked? Det er bortkasta og leie når du faktisk har muligheten til og eie. Skjønner er kjipt og bo hjemme, men endag så betaler plutselig ikke bloggen noe bra lenger også har du kanskje ikke like mye penger. Bruk muligheten nå, bo hjemme litt til og kjøp deg leilihet med søstra di. Blir bare vanskligere og vanskligere og kjøpe seg leilighet. Bruk pengene dine litt mer fornuftig 😉

    24. Haha.. folk klager når Andrea ikke er “personlig” nok på bloggen men så fort hun skriver littegrann om sine tanker og planer så renner det over med negative kommentarer her. Sukk…..

    25. Du er så vakker! Elsker antrekkene dine her <3
      Håper du kan legge ut flere bilder som dette:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg