En liten tur til Sverige

Jakke fra DAY // Genser fra Zara // Bukse HER (adlink)

Noen bilder fra i dag! I går tok vi turen til hytta, fordi mormor har vært veldig dårlig og ville så gjerne få besøk på hjemmet hun bor på. Det er så trist at for hvert år som går, så blir både foreldrene og besteforeldrene mine eldre. Haha, det sier jo seg selv, men jeg vil liksom helst at alderen deres bare skal stoppe nå. For min del er det jo ikke noe galt å bli eldre siden jeg er så ung, men jeg liker ikke tanken på at de jeg synes er gamle nok fra før skal bli eldre. Det er så sykt trist på å tenke på at døden en dag kommer for alle, jeg skulle virkelig ønske jeg kunne hatt hele familien min med meg resten av livet. Vi mistet en veldig nær person i familien for snart et år siden, og det var helt grusomt.. Det er så utrolig trist når mennesker dør, og jeg vet hvor utrolig knust jeg hadde blitt om feks en av besteforeldrene mine skulle dødd. Jeg er virkelig livredd for den dagen hvor jeg kommer til å få den bedskjeden. Desverre kan man aldri vite hvor lenge man har dem hos seg, og derfor er det så utrolig viktig å få tilbragt tid med dem! Dere som har besteforeldrene deres i nærheten er så utrolig heldige, og jeg håper virkelig dere husker på dem i den travle hverdagen. Mine bor jo desverre 3 timer unna med bil, og uten mulighet for å ta kollektiv transport dit, så da er det ikke like lett å få møttes ofte. Men jeg passer på at det aldri går for lang tid, og hver gang jeg er med dem, forteller jeg dem hvor utrolig glad jeg er i dem i tilfelle det skal være siste gangen vi sees. Altså man vet jo virkelig aldri, for alt jeg vet lever de i 10 år til, men jeg vil ikke leve med tanken om at de kanskje ikke visste hvor mye de betydde for meg. Kanskje det lille jeg skrev nå var en tankevekker for noen av dere, isåfall er jo ikke det annet enn fantastisk bra 🙂

I kveld skal vi hvertfall reise hjem til Norge igjen, så det ble en veldig kort tur denne gangen. Men utrolig koselig var det hvertfall! Og nå er det bare 4 dager igjen til New York.. Guuri, det går jo nesten for fort. Og tusen hjertlig takk for alle tips på forrige innlegg, dere er så snille♥♥

 

21 kommentarer
    1. Kan du blogge litt om hvordan det er og ha hund, og hvilket ansvar man eventuelt har? Hvordan man skal vite om man har nok tid osv? Er på din alder, og er privatist og har sykt lyst og skaffe meg hund

    2. Er alltid vondt å miste noen 🙁 Jeg mistet morfaren min for 1 måned siden, og han var den første av besteforeldrene mine som døde. Er helt ubeskrivelig vondt! Har bare måttet slå meg til ro med det å tenke at en dag så må de også dø, det er jo naturens gang at besteforeldre dør før deg, uansett hvor mye smerte det gir familien.. Jeg er like gammel som deg og tenker ofte på hvor heldig jeg er som har besteforeldre enda, er såå mange på min alder som ikke har noen igjen som mistet de når de var små.

    3. Liker bloggen din kjempe godt, har fulgt deg lenge og du er ei utrolig nydelig jente:) setter pris på om du vil titte innom min blogg også 🙂 Molly er nydelig, har hund selv, det er veldig koselig:)

    4. Mistet pappaen min for 2 og et halvt år siden av kreft. Jeg savner han så ubeskrivelig mye. Han betydde virkelig alt for meg, og han var en av de snilleste og omtenksomme personene jeg visste om. Helt forferdelig å miste pappaen sin i så ung alder. Skulle virkelig ønske han fortsatt var her.

    5. Så koselig! har selv mistet 3 besteforeldre (han ene var som en bestefar for meg) de siste 3 årene og det er så trist å se at vi blir en mindre hver julaften! det er viktig å vise at man bryr seg og er glad i sine nærmeste! for man vet aldri når siste gang blir 🙂

    6. Det er trist at det skal være sånn og jeg selv skulle ønske alderen til foreldrene og besteforeldrene mine bare stoppet opp sånn at de kunne vært her igjennom hele livet mitt. Det er så sant det du sier om at vi må ta vare på dem så lenge vi har dem og fortelle dem at vi er glad i dem! Det gjelder egentlig alle du har rundt deg, for du vet aldri når du kan miste en person, det kan skje når som helst..

    7. Veldig sant det du skriver. Rart å lese dette akkurat nå, fikk nemlig vite at bestefaren min har gått bort for to timer siden.. Helt uffattelig. Heldigvis var jeg hos han senest i helgen, men fortsatt helt utrolig trist..
      Kos deg i Sverige fine Andrea <3

    8. Veldig enig i at det er viktig å vise omsorg og takknemlighet overfor foreldre og besteforeldre!
      Anbefaler seg å undersøke hva bibelen sier om dette. I Åpenbaringen 21:4 står det: “og han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer; heller ikke sorg eller skrik eller smerte skal være mer. De ting som en gang var, er forsvunnet.” Bibelen gir altså håp om at mennesker i fremtiden kan leve på jorden uten døden 🙂
      Ha en fin tirsdag!

    9. Kan du legge ut link til genseren din? Fra nettbutikken, jeg finner den ikke, vet ikke om jeg ser feil eller ikke, haha! Så fine bilder, håper du har hatt en kjempe fin dag 😀

    10. Har Molly pass og papier i orden, med tanke på at du tok henne med til Sverige?
      For du vet at hvis du blir stoppet i tollen uten papirer og pass, så kommer ikke bikkja tilbake med første om gang.

    11. Hei. Bare et lite tips fra en gjeng som studerer fashion and global fashion history på UiA. Boksa utenpå UGGSA <3 Ta deg sammen 🙂 Hihi. Ellers vil vi ønske deg en god tur til US and A. Der er det muligheter for å gjøre masse gode kjøp. Elekser bloggen din <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg