LAST DAY IN NYC

Lokal tid i New York: 02.09

Et lite bildedryss fra onsdagen ♥ Herregud, Shake shack hadde seriøst verdens beste bugere! Dit må dere virkelig dra om dere skal til New York. Det var laang kø for å komme inn, noe som er ganske uvanlig i og med at det bare er en “sjappe” som feks Maccern. Sier kanskje litt om hvor digg mat det var der? Haha. Vi spiste tidenes kaloribombe med dobbel burger, pomfri med ostesaus og sjokoladeshake til frokost… American style! Ellers kjøpte vi musikalbiletter til Lion King som vi så i dag, som var helt fantastisk bra. Er det noe jeg elsker så er det musikaler, tror jeg faktisk kunne dratt på det hver dag om det hadde gått ann. Jeg hadde sett Lion King fra før i London for 5 år siden, men jeg husket ingenting, så det var like gøy å se den igjen 🙂 Ellers fikk vi også besøkt Top of the rock på kvelden, som naturligvis var en helt magisk opplevelse!

I morgen, eller ja, i dag for dere (fredag) drar vi hjem, men heldigvis går ikke flyet før 22.30, så vi får nesten hele dagen i morgen også. Hadde egentlig tenkt til å kjøpe meg en ny veske i morgen, men etter å ha sjekket ut litt priser i dag fant jeg ut at det ikke lønner seg. Dollaren er jo skyhøy nå (en dollar ligger på 8,1 kr), så derfor blir det ekstra dyrt å handle. Så at en Céline luggage som jeg har koster 30.000 kr her nå, og det er jo helt drøøyt.. Jeg tror jeg betalte 16.000 kr for min i London, så det sier vel litt. En Chanel Jumbo flap kostet 50.000 kr, haha. Guri. Nei, når veskene er så dyre fra før skjer det ikke at jeg betaler masse mer enn jeg egentlig må, bare for å få med meg en skatt hjem. Får heller vente til jeg drar et annet sted og prisene er bedre 😀 Litt random informasjon, men da vet hvertfall dere som skal til NY i nærmeste fremtid at det shoppingen er superdyr nå! Det gjelder ikke bare merkevarer, men også kjedebutikker.. Spesielt Topshop er dødsdyrt her. Okei, nok skravling, nå må jeg legge meg.. Vi snakkes senere ♥

14 kommentarer
    1. Ser ut som om du har det helt fantastisk! 🙂 Men kan du svare på et kjapt spørsmål? Hvor mange var det plass til på loftsuiten på Grims Grenka da du feiret bursdagen din? Jeg har gjort akkurat det samme som deg – bestilt loftsuite for å feire bursdagen min 🙂 Er bare veldig usikker på hvor mange det er plass til der.

    2. Åh, det er så fantastisk å se bildene dine fra New York – skal dit til høsten, og jeg gleder meg bare mer og mer! Håper du har hatt det supert, og nyter siste dagen! 🙂 Klem

    3. Hei! Jeg og noen venner skal til Oslo i slutten av neste uke, og lurer på om du har en utrolig god indisk resturant å anbefale? Typ. ekstremt god, haha 😀 jeg er veldig kresen på indisk, da jeg har reist i asia før og smakt mye forskjellig, så her i norge har jeg ikke funnet noe som jeg synes kan måle seg. Har ikke prøvd noen i Oslo ennå da, så håper du har noen å anbefale 🙂

    4. Unnskyld meg, men jeg forstår ikke logikken bak å bruke 16 000 kroner på noe som en veske, når du selv sier at du har hatt store problemer med baksmell på skatten og har skrevet mangt et langt og trist innlegg om dette? Blir du aldri bekymret over egen prioritering, føler du aldri et behov for å endre fokus? Selvsagt er det jo dine penger som du tjener på ærlig og redelig vis og selvfølgelig har du lov til å bruke dem på hva du vil, jeg bare forstår ikke tankegangen bak det? Blir du aldri trett av det evige konsumet, får du aldri behov for å si stopp til deg selv og kanskje investere pengene i andre, mer varige ting som kanskje kan gi noe positivt tilbake til verden enn f.eks. unødvendig shopping som beviselig går utover miljøet? Jeg er jo godt klar over at du er fra Ekeberg som jo er et av Oslos rikeste områder, og at du sikkert er vant til en slik tilnærming til penger, men har du reflektert over hvor lite bærekraftig en slik livsstil er i lengden? Selv om du har mye å rutte med nå, er det vel neppe sikkert at det vil være slik for alltid. Ville det ikke vært smart å oppsøke en økonom og lære litt om begrepet penger, nå som du er så priviligert som du er? Du/andre lesere synes sikkert dette er en bitchy kommentar, og det er mulig den er litt skarp, men jeg bare undres over om dette er noe du tenker på/reflekterer over, og om du har vurdert hvilke signaler du sender ut både til de rundt deg i det virkelige liv og blogglesere når du bruker 16.000 kroner på et stykke sydd lær som du kan oppbevare iPhonen og Visa-kortene i?

    5. Har ikke vært “over der” enda, men har veldig lyst 🙂
      Hærlige Bilder 🙂
      Et spørsmål til deg, som virker så reflektert;)
      Forledre som reiser på ferie uten sine barn, er dem dårlige foreldre?
      Har skrevet litt om det på bloggen min 🙂
      Ha en super fin uke 🙂

    6. 30 000 for en veske er jo helt utrolig mye.. Så skjønner godt at du vil vente og finne den litt rimelige 🙂 Håper du hadde det strålende på tur!

    7. Jeg var i new york for ett par år siden, da lå dollaren på 5,6 så selv om jeg opplevde byen som generelt dyr var det ikke så ille som nå. Så jeg kjøpte meg veske og sparte masse penger på det. Shoppet masse den gangen, nå derimot bor jeg i california og alt oppleves som dyrt! dollarkursen som ødelegger, det gjør enormt mye.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg