Spørsmålsrunde om trening og kosthold

Haha, herregud.. Rett før jeg fikk PT i November 2014, så ville hun at jeg skulle ta noen “før-bilder” av kroppen min. Fikk lyst til å titte på dem istad og jeg kan virkelig se stor forskjell fra November bildene til hvordan jeg ser ut nå! Måtte nesten slenge på meg samme bikini og løpe inn på badet for å ta noen nye bilder. Er ganske gøy å kunne se på bilder ved siden av hverandre, da er det mye lettere å kunne se forskjellen 🙂 Nå er det ikke sånn at jeg har trent masse og kun spist sunt siden November, men de siste kanskje 2 mnd har jeg vært veldig flink og da kan hvertfall jeg klare å se veldig godt at jeg har blitt strammere! Klapp på skulderen til meg selv, haha. Nå er det bare å fortsette med de gode vanene mine, så håper jeg at det har blitt litt mer muskler til neste gang jeg tar bilder 😉 Tenkte å like gjerne sette i gang en liten spørsmålsrunde anngående mat og trening, i og med at mange av dere virker veldig interesserte i det. Kjør på, så skal jeg prøve å svare godt og utfylende på spørsmålene veldig snart ♥

181 kommentarer
    1. 1. Har du noen sunne snacks du spiser om du får godtesug?
      2. Har du prøvd rapid burn eller lignende?
      3. Har du noen gode øvelser for magen?
      Så utrolig flott du ser ut! Unner deg det virkelig når du har jobbet sånn for det og virker utrolig gøy å se resultatet! Jeg har enda 50 dager igjen til mitt endelige resultat skal sjekkes men gleder meg masse!

    2. Hei Andrea!
      Resultatene dine av det sunne kostholdet og treningen, ser virkelig bra ut! Noe jeg lurer på er; Har du noen tips til øvelser for å få vekk fett fra mage, få strammere rygg( fra brystet og ned), strammere rumpe og lår? Trenger virkelig noen gode råd når det gjelder dette om du har 🙂 og gjerne et par tips til hva man kan spise, som er både næringsrikt og sunt 🙂

    3. -hvordan får du motivasjon?
      -hva erstatter du, eller bytter du ut i matveien?
      -hva er dine favorittøvelser eller hva liker du best å gjøre når du trener?
      -hvor ofte trener du?
      -bruker du trenings-apper?
      -hvor lang tid tok det før du så forandring?
      -har du alltid hatt abs eller har du trent deg til de før du tok nov14 bildet?
      du er kjempe flink som får det til!!

    4. oi!! Selv er jeg ganske slank og har aldri hatt nok motivasjon til trening.. føler du ikke ser resultater. Men når jeg ser det resultatet ditt etter så kort tid, blir jeg virkelig motivert!! You go girl 😀

    5. Hvor ofte trener du? :))
      Kan du evt legge ut treningsprogrammet ditt? I tillegg til hva du spiser om dagen?:D

    6. Hvor lange er øktene dine? Kjører du da full styrke og el. Løping hele tiden og makser?
      Hva spiser du som regel før og etter trening?
      Hvor mye mat spiser du? Sånn til frokost og middag? Hvor mange brødskiver osv?
      Utrolig morsomt å se bildene!! 🙂

    7. Så utrolig flott du ser ut! Det er gøy når man kan se at arbeidet man har gjort gir resultater. Er veldig glad i trening selv, og ønsker å ha litt mer markerte muskler på kroppen og mindre fett. Rett og slett fit, hehhe.
      – Hvor mye koster det å ha pt? Har veldig lyst til å ha det selv men er litt bekymret for prisen. Føler at treningen kunne ha blitt mer motiverende og gøyal når man har en pt enn utenom. Hva er din erfaring med pt?
      – Spiser du mye godteri? Har du evt kuttet det ut?
      – Hva spiste du de 2 mnd du var flink? Hva unngikk du? Hva spiste du mer av? eks på måltider? hvor mange ganger spiser du om dagen?
      – Hvilke øvelser gjør du? (kan du evt lage innlegg om det?)
      – Hvor mange ganger trener du? Hvor lenge?
      – Kunne du laget flere innlegg om trening og kosthold? Evt gode oppskrifter på sunn mat, treningsøvelser…
      Må bare nevne at stilen din er fantastisk, klem.

    8. Har du noen gode tips til å bli litt tynnere på bare 2 måneder? Jeg løper 3-4 ganger i uken og gjør noen styrkeøvelser hver dag, men det hjelper jo ikke veldig mye.. har også begynt å bytte ut 1-2 av løpeturene med intervalltrening, men har du noen andre tips? er ikke veldig komfortabel med magen min og vil gjerne få litt flatere mage før sommeren.

    9. Hvor ofte trener du, og hvor lenge varer hver økt?
      Hvordan legger du opp treningsuken? Har du for eksempel en dag du trener mage, og en annen der du trener bein, eller kjører du litt av alt hver gang?

    10. – Kan du legge ut en typisk matdag?
      – Hvor mange ganger i uken trener du?
      – Hva spiser du før trening? Hvis du spiser om morningen trener du på tom mage da?
      – Teller du kalorier? Hva ligger du på ca?
      – Kan du begynne å legge ut flere tips til frokost, middag osv? Er så inspirerende 🙂
      – Hvor ofte skeier du ut? Og hva og hvor mye spiser du da?
      Stå på, Andrea!

    11. Kan du legge ut kosthold for en hel dag eller uke på bloggen? hadde vært fint å sett hva slags kosthold du har, noe jeg er elendig på…. hahah

    12. – Hvordan ser en vanlig matdag ut for deg?
      – Hva spiser du til kvelds?
      – Har du noen sunne oppskrifter?
      – Hvordan ser handlekurven din ut?
      – Hvor mange ganger i uken spiser du godteri?

    13. Hvordan har du fått strammere lår?:) Gjerne svare noen spm, er veldig glad i trening. Men blir aldri forandring på ben..

    14. Kan du skrive om treningen din? Hvor lenge du trener og hvor ofte og hvilke øvelser? Også litt om kostholdet ditt, hva du spiser iløpet av en uke. Sykt bra jobbet, ble veldig motivert nå! ☺️

    15. Har på følelsen av at du egentlig spiser ekstremt lite mat, og at du “later” som du er flink til å trene og spise sunt. Når du legger ut slik bilder av deg selv hvor du rett og slett kun har blitt tynnere, kan du i manges øyne skape et fokus på at vi alle må ned i vekt, om vi ser ut slik du gjorde på det første bilde. Bare noe å tenke på for deg..

    16. Heii:) Jeg lurte på om det tok lang tid for deg å gå ned i fettprosent eller kg, da du veide rundt 63 kg? Jeg har veldig lyst til å bli mer markert, men det virker som det tar veldig lang tid. Jeg spiser for det meste sunt, og trener faktisk opptil fem ganger i uken.

    17. Jeg ser at du har klart å få vekk det meste av hoftepartiet ditt. Dette sliter jeg veldig med selv, så jeg lurte egentlig bare på hva du har gjort for å få dette til?:)

    18. Resultater er supermotiverende! Veldig godt jobbet:) Lurte litt på hvordan du takler kroppspress og sånt. Jeg er selv inne i en veldig god treningsperiode som jeg har vært siden januar, men føler at jeg har litt for feil fokus på treningen. Har blitt sykelig opptatt av hvordan jeg ser ut, og treningen har blitt litt mot sin hensikt.. Blir bare mer og mer usikker på kroppen min jo mer resultater jeg får. Du som er en så offentlig person kan jeg tenke meg er mer utsatt enn meg for dette, så lurte litt på dine tanker rundt det. Hva er fokuset og målet ditt med trening? Bryr du deg om hva andre syntes? Føler du presset til å være slank og veltrent, for å stå i stil med resten av bloggerne liksom? Syntes det er fint du tør å legge ut sånne “før-bilder”, det får meg til å tenke at dere bloggerne ikke er helt uoppnålige. At det er muligheter for oss andre å se så bra ut som dere gjør.. Haha. Stå på videre, du ser flott ut !

    19. Må man ha en kostholdsplan for å få slik progresjon? Jeg tenker at å kutte ut godteri er greit, men det å spise noe annet til middag enn resten av familien blir litt over grensa liksom. Det blir gjerne litt vanskelig å gjennomføre..
      Kan du ellers si hvor mye du har trent for å få slik progresjon og hva du har trent, og hvor lenge ca? Vil gjerne begynne å trene regelmessig, og trenger litt inspirasjon:-)

    20. 1. Hvordan trener du bort magen, og spesielt sidefettet?
      2. Hvordan trene opp rumpa annet enn maskinene som er på treningssenteret og squats/utfall?
      3. Hva slags intervaller pleier du å trene? Kunne du skrevet ned en cardioøkt?

    21. kan du si hva en vanlig dag for deg er i forhold til mat?
      hva og når spiser du?
      hvor ofte trener du ?
      hva trener du?

    22. Hei! Jeg har begynt på treningsstudio for litt over en måned siden. Jeg har enda ikke brukt min pt-time og lurer veldig på hva jeg skal si til pt treneren, haha. Jeg er egentlig naturlig slank, men har veldig lyst på en litt slankere og strammere kropp. I tillegg er jeg litt frem og tilbake innenfor modell yrket, men har nå kommet med i et byrå og jeg vet at jeg kommer til å bli bedt om å bli både strammere og slankere hvis jeg skal satse på yrket, noe som jeg drømmer om. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal si til pt treneren min den timen.. Jeg er redd for at det blir flaut hvis jeg sier at jeg er nødt til å bli slankere fordi jeg skal bli modell, når jeg vet at jeg allerede er slank..? Hva burde jeg si? Hilsen en usikker nybegynner ..

    23. Hei Andrea!
      Hvilket kosthold har du holdt de siste to månedene?
      Du er en herlig jente og det er så gøy å lese bloggen din! Stå på!

    24. Wow, så fin og flink du er:)
      Pleier du å trene hele kroppen i løpet av en trening eller for eksempel mage den ene dagen og bein en annen?
      Hvor ofte trener du og hvor lenge?
      Er det noen spesielle treningsmåter du merker fortere resultat av?
      Du sier du har vært flink de siste to månedene, mener du å spise sunt hele tiden eller kose deg med usunt bare i helgene?

    25. kan du legge ut oppskrifter på sunne retter? forkost, middag, lunsj, mellommåltider, snacks? 🙂

    26. Hvor mange kg tar du i knebøy/markløft?
      Vet du om noen gode øvelser for å stramme opp bakside av lår, og å få vekk celulitter? (er slank, og trener regelmessig, men har av en eller annen grunn en del celulitter på baksiden av lår…..)

    27. å herregud så flink, kjempe fine resultater du har fått 🙂 hva er dine treningsrutiner og hva er en typisk matdag for deg? 🙂

    28. You look smashing!
      – Hvordan ser en typisk matdag ut for deg?
      – Hva spiser du som regel til frokost? Spiser du mye av det samme, eller varierer du hver enste dag?
      – Hvordan har du fått tynnere/smalere lår?
      – Trener du mye cardio, eller mest styrke?
      – Favorittøvelser for rumpa?
      🙂

    29. Kan du prøve å legge ut måltidene dine i løpet av en dag sånn i noen dager i strekk? Merker ejg sliter veldig med å få i meg nok mat, spesielt proteiner når jeg spiser sunt!

    30. – Får du dårlig samvitighet når du har spist noe usunt? Evt. tips til å ikke få dårlig samvitighet?
      – Hvor ofte trener du?
      – Hvor mange måltider har du i løpet av en dag?
      – Spiser du raske karbohydrater i hverdagen som hvit ris, pasta potet, brød osv (mange som er så skeptisk til dette)
      – Unner du deg noe godt en gang i blandt, hva da?
      – Hva er en normal vekt i dine øyne?
      -Når du ser på den “gamle” kroppen din…følte du at du var “lubben” da? Altså for all del: så flink du har vært, og man ser tydelig forskjell! Men gud så vakker kroppen din var før også? <3

    31. Flott, du er flink!
      1. finner du mye inspirasjon av søsteren din?
      2. er det lettere eller vanskeligere å spise sunt nå som du bor hjemme, kontra når du bodde alene med søsteren din?
      3. hvor langt unna treningssenteret bor du, og hvordan kommer du deg dit?

    32. Trener en del iblant, men synes det er kleint å løfte vekter siden det alltid er så mange folk inne der, har du noen erfaringer rundt dette?

    33. Du ser helt rå ut! Sinnsykt fin kropp og brunfarge.
      Hva gjør du når søtsuget kommer og du har lyst på junkfood?
      Hvor store porsjoner spiser du til de ulike måltidene?
      Spiser du kveldsmat?

    34. Hei, kan du fortelle litt om hvordan du trener? Hvor mange ganger i uken og hvilken treningsmetoder du bruker for magen og slikt?

    35. Jeg blir så utrolig inspirert av treningen din og utviklingen du har! Jeg skal gå ned noen kilo, og lurer på om du har noen middagstips, snacktips m.m? Jeg lurer også på hva du erstatter godsaker med i helgene, og hvilken trening du synes er mest effektivt for å forbrenne fett?

    36. Du så mer feminin ut på før-bilde, mye finere! Du vil vell ikke se ut som en 10 år gammel gutt? Hjelper ikke at du har pupper heller, de er ikke så store uansett.

    37. Bruker du noen spesielle matvarer i kostholdet ditt? Som for eksempel supermat?
      Hva er din guilty pleasure?
      Er du fornøyd med kroppen din nå eller er det fortsatt områder du ønsker å stramme opp?

    38. Er ikke akkurat et spørsmål om trening og kosthold, men hvilken størrelse har du på bikinien? De er så fine, men er så redd for å cashe ut med 1000kr for en bikini og så passer den ikke? Hvilken cup mener du størrelsen vil passe?

    39. 1. Hvilkene øvelser anbefaler du som gjør at du får lavere fettprosent?
      2. Har du noen ideer til bra/effektive cardio øvelser?
      3. Har du noen ideer innenfor god mat/snacks som mellommåltider?
      4. Hva burde man appsolutt kutte ut av usunneting?
      5. Drikker du pepsi max?
      6. Hva er de beste øvelsene for å miste fett på lårene?
      7. Hvilkene øvelser burde man gjøre for å få tydligere magemuskler?
      8. Hvor lenge burde en treningsøkt være og hvor mange ganger i uken?
      9. Hvor store porsjoner spiser du til de ulike måltidene?

    40. har trent jevnlig nå i flere år, men synes det er så vanskelig å få magemuskler i området rundt navlen, har du noen gode tips for det? prøver jo å spise sunt, og trener regelmessig, men får likevel ikke muskler der.
      Også hvordan har du trent lårene dine?

    41. Hvor mange kalorier spiser du sånn cirka til daglig?
      Du er veldig tynn, har du mensen?
      Har du noen gang opplevd forstyrrende tanker ang. mat og spising?
      Hva veier du? Hva er bmi-en din?

    42. Hvordan gikk du ned i vekt? Høres ganske simple ut, men jeg KLARER det jo ikke uansett hva jeg gjør 🙁 Føler jeg har ofret alt jeg elsker av mat i flere mnd for å kun spise “riktig” mat og trene flere ganger i uken, uten noe særlig resultater! Jeg er slank og har en vanlig vekt, men akkurat som deg så følte jeg meg fortsatt ikke helt komfortabel.. Vil ned 4kg fett og samtidig bygge en strammere og mer muskuløs kropp! Har egentlig et veldig bra utgangspunkt, men som mange andre jenter er jeg ikke helt fornøyd med underkroppen – haater lårene mine… Hjeelp??

    43. -hvor ofte trener du?
      -ser at du spiser usunt også, så jeg lurer på hvor ofte du spiser usunt / hvor mye sunt du spiser? Jeg selv spiser som oftest veldig sunn hverdagsmat, men er litt for flink til å skeie ut (med feks en bolle, en sjokolade, pizza, juice osv), men de vanlige måltidene er som oftest bra.

    44. Så flink du har vært 😀 Har noen få spørsmål jeg lurer litt på, som jeg håper du vil svare på. 🙂
      Hvor mange ganger i uken anbefaler du å trene styrke og kondisjon?
      Kombinerer du både styrke og kondisjon i samme økt, eller velger du å separere disse?
      Hvor lenge varer treningsøktene dine?
      Bruker du proteinpulver og annet tilskudd, eller får du i deg alt av vitaminer osv. gjennom maten?

    45. Du ser enormt bra ut, Andrea! Hvilke øvelser gjør du og hvor lenge og ofte trener du? Hva, hvor mye og ofte spiser du? Tøyer du før og etter trening? Kan du vise noen tøyeøvelser? Om du ikke tøyer, vil jeg sterkt anbefale det å gjøre det. Det er ikke fordi du skal unngå å bli støl eller få gangsperr etter trening, men det er for å få strukket på sener og muskler som kan være for stramme eller korte. Tøying gir mer fleksibilitet i muskler og ledd, men det er også med på å utvikle riktig teknikk til for eksempel løping.

    46. Hadde du den “gode følelsen” de første dagene du begynte å trene? Hva var det som motiverte deg? 🙂

    47. Spiser du questbars? isåtilfelle hvilke er dine favoritter og hvor ofte spiser du det?
      Hvor ofte i uken trener du og hvor lenge?:)
      Hvor mange måltider har du til dagen, har du mellommåltider?
      Spiser du bare sunt eller litt usunt iblant?
      Kan du gode tips til sunne snacks å ha i helgene elns?
      Hva er dine favoritt middager som er sunt?:)
      Favorittmageøvelser?
      Har du noe mål i å få sixpack elns, gå ned i vekt eller trener du kun for å ha et bra kosthold og være i aktivitet?:)
      Tuuusentakk, digger bloggen din! Stikker innom den hver dag, du er en stor inspirasjon i hverdagen<3

    48. Hva gjør du når du er fryktelig sulten eller er godtesyk? tygger du ofte tyggis?
      hva er de værsteste du spiser som ikke er sunt?
      du har fantastisk fin mage og midje, hva har du trent (mest virkning) av øvelser som forbedrer mageformen?
      trener du armer? og hva isåfall?

    49. Så flott du er Andrea! I tillegg virker du som en super jente! 🙂
      Kan du beskrive hvilke øvelser du kjører på hver treningsøkt? Og reps?
      Trener du bare styrke?
      Kjører du samme øvelser og reps hver gang eller deler du kroppen inn til forskjellige dager? Evt, kan du si hvordan?
      Hvor mange ganger i uka trener du?
      Kosthold er jo 70% så jeg lurer på hvor mange kalorier du ligger på til vanlig, og hvor mange du ligger på når du trener?
      Håper virkelig på svar, jeg har bare en liten vei igjen og gå, er relativt slank, men er ikke stram, er litt sånn “alkohol”-feit, haha 😀 Flott om du deler tips 🙂

    50. Hei, jeg er selv veldig engasjert i trening fortiden og blir veldig inspirert av resultatene du har hatt på så kort tid! Jeg vet med meg selv at om jeg bare kommer i gang med et ordentlig program, så vil jeg også se forskjell. Men jeg lurte på om du kunne legge ut planen din. Liksom hva du trener i uka, om du løper mye eller om du bare trener styrke, og i såfall hvor lenge løper du og hvilke styrkeøvelser tar du. Også hvor mye mat du får i deg i løpet av en uke, altså hva du får i deg hver dag, og hva det er! Håper på svar! Du har fått en slik kropp jeg drømmer om å nå før sommeren kommer!!

    51. Hvor ofte trener du?
      Kan du skrive hva du spiser i løpet av en dag?
      Hvordan demper du søtsuget?
      Går du på kosttilskudd, hvilkne?
      Har du prøvd fat burner piller?

    52. Kan du ta et etterbilde der du står likt som på før bildet? På etterbildet strekker du armen opp i tillegg til at du har knekk i knærne. Det blir ikke et veldig reelt resultatbilde da dessverre.

    53. Anbefaler du å invistere i proteinpulver, eller mener du at man ikke trenger det?
      Har du prøvd BCAA(aminosyre), isåfall hvordan har du smakt/brukt og hvilken smak?
      Hva mener du en som trener mye burde ha av kosttilskudd, eller mener du at man får i seg all næringen gjennom et “typisk norskt kosthold” ?

    54. Herregud, du ser bra ut!
      Det ser ut som du har forbrent en del fett.
      Er det intervalltrening som bidrar mest til det? Hvordan ser en intervalløkt ut for deg? Antall intervaller, hvor lenge løper du/har pause, incline, speed?
      Hvordan ser en treningsuke ut for deg? Hvor mange styrkeøkter og hvor mange kondisjonsøkter?
      Hvor mange kalorier ligger du på om dagen? Hva spiser du da?
      Klemklem!

    55. Wow, flotte resultater! Stå på videre:)
      Hvilke øvelser tar du i styrketrening og hvor mange kg/repetisjoner?
      Hvordan er det med alkoholinntak og trening for deg?

    56. Hei, du ser superbra ut! hvordan tror du at du har klart å bli så mye strammere på innsiden av lårene?

    57. kan du skrive om en typsik mat dag for deg? med hva og hvor mye osv ?
      når du har bestemt deg for at du skal være sunn og få resultater, er det sånn at du ungår å spise noe usunt i bdager og ute på resturant osv?
      skeier du noen ganger sikkelig ut? At du bare spiser masse mat,haha?

    58. Magen miN er veldig lik sånn din var før, og målet er akkurat sånn du har nå! Hvilke mageøvelser gjør du??

    59. Du er flink og fin og alt det der, virkelig <3 Missunnelig på kroppen din 🙂
      Men er det noe som skaper kroppsfokus så er det dette innlegget her! Virkelig! Blir litt redd for 13-16 åringene som leser bloggen din og tror alle kan få slik kropp som deg.. Heldigvis er jeg eldre og har andre verdier i livet, slik som natur, treningsglede og friluftsliv 🙂
      Jeg har et spørsmål:
      Hva spiser du hver dag og tror du dette er nok for å få musklene du ønsker deg? 🙂

    60. Du kan jo ikke akkurat si du ser “så syykt forskjell” på disse bildene? Den eneste forskjellen er at du på de nye bildene tar bildene ovenfra, og med blits. Ovenfra gjør at man ser mindre ut enn man er (sier IKKKE at du ikke er slank, sier bare at det ikke er noen forskjell), og blitsen reflekterer skyggene slik at det ser ut som du har fått markerte muskler. Beklager realitychecken.

    61. Hvor mange kalorier tener du vekk under en økt?
      Kan du skrive hvordan en vanlig dag ser ut for deg med mat? Hvor mye, hva og når du spiser? (innlegg?)

    62. Hender det du tar sjokolade i hverdagen f.eks eller andre “usunne” ting?
      Spiser du middag med familien siden du bor hjemme? Hvem lager maten?

    63. Hvor mye mat skal man spise per dag? Og ikke minst hvor mange ganger i uken børr man trene? Og hvordan skal man trene?

    64. Hva har du gjort for å gå ned såpass mye i fettprosent? Altså hva slags mat har du spist, hvor mye og hvor mye bør man trene?

    65. Til hvilke klokkeslett spiser du (sånn cirka)? Syns det er så vanskelig å vite hvor ofte og når på dagen jeg bør spise :/ og spiser du usunt kun en dag i uka eller hele helgen? Har du noen tips mot cellullitter? Haha;)
      Du ser smashing ut!

    66. Hvor mange måltider spiser du om dagen? Og hva slags type mat spiser du? Holder du deg unna brød, potet, godteri og krydder mat? Generelt usunn mat:)

    67. Har du noen gode tips på hvordan man får bort magefettet? Er det mulig å få mer midje? Isåfall, hvordan?

    68. Innleggene dine virker så useriøse når du ofte skriver “haha” når du liksom ikke trenger det. Sånn som i dette innlegget “haha, herregud..”. Kvaliteten hadde blitt mye bedre, og jeg hadde tatt deg mer seriøs hvis du hadde droppet det i hvert innlegg.

    69. Hva slags type mat, drikke osv spiser du ikke med tanke på kostholdet og trening? Kunne skrevet en matplan for en dag? Hva du spiser og hvorfor 🙂

    70. Før du svarer på disse spørsmålene, Andrea, så vil jeg bare be deg være forsiktig med følgende.
      1) Tall. Å skrive hvilket kaloriinntak man ligger på, særlig om det er lavt, kan være veldig farlig å dele med unge, lettpåvirkelige jenter. I tillegg er alle forskjellige, og det går ikke an å råde en hel gruppe mennesker til å spise X eller Y som funker for deg, når de har VIDT forskjellige kropper og livsstiler/aktivitetsnivåer.
      2) Å leke ekspert. Du er hverken PT eller ernæringsfysiolog. Ikke skap hysteri rundt ja/nei-mat osv. Vær så snill.
      3) Vekt/BMI osv. Unge jenter sammenligner seg lett med forbildene sine. Noen er ikke skapt for å ha samme BMI som deg – vi har alle forskjellige “setpoints”. Å oppgi dette er virkelig ikke nødvendig.
      Dette er ikke ment som kritikk, bare en heads up.
      Hilsen meg som nylig har avsluttet behandling for anoreksi og ortoreksi og forhåpentligvis snart kan kalle meg frisk :-)) Ønsker det ikke for min verste fiende.

    71. Hei, Andrea. Må bare først si at jeg elsker bloggen din og har lest bloggen i flere år.
      Hva spiser du for å få muskler? Spiser du proteinpulver? Og i så fall føler du at det funker?
      Hva er dine beste mageøvelser?

    72. Hvordan øvelser har du tatt for å få så fine lår?
      Hvor ofte trener du, og hvor lenge? Går det mest i løping på tredemølle eller styrke?

    73. Hvordan har du fått bort “fettet ” på hoftene, eller hvordan har du blitt smalere rundt midjen/hoftene?

    74. Tips til slankere lår? Jeg trener styrke og løpetrening (gruppetrening) 4 ganger i uka, og det eneste jeg får er en strammere kropp. Kunne tenkt meg å få slankere lår, slik at de ikke møtes på mitten om du skjønner. Du har jo så slanke lår, slik jeg drømmer om, og jeg har mer slik du hadde for noen år siden før du begynte å trene ordentlig. Trenger virkelig tips for jeg skal føle meg bedre. Hvis jeg legger på meg, så er det på rumpa/lår, men klarer ikke slanke lårene. Spiser ganske sunt og variert også, så skjønner ikke hva jeg skal gjøre! Hadde blitt så utrolig glad for svar, for du er utrolig motiverende! Resultatene dine de siste årene er virkelig å stryte av, du er råå! <3

    75. Ikke akkuratt relatert til trening, men heller mot kropp. Hva syntes foreldrene dine om valget ditt for å ta silikon? Og hvilken størrelse har du i triangle bikinien? 🙂

    76. Har du noen gode tips til god trening til de som ikke har personlig trener?:)
      Har du noen tips om hvordan man kan få inspirasjon til bra kosthold og trening?:)

    77. Dette er jo hundre prosent juks! Du står ikke i samme stilling, klart man ser tynnere ut med armene opp!

    78. Hvor ofte trener du i hvor lenge?
      Kan du beskrive en vanlig treningsøkt for deg?
      Hvor ofte “skeier” du ut?
      Teller du kcal og slikt?
      Hvilke mageøvelser vil du anbefale?

    79. Synes du så bedre ut i november 2014… Litt smålubben, men det er det vi liker!:) Digge tits forresten..

    80. Hei!
      du har så fine bein, hva trener du? jeg har prøvd på mye, men ser ingen forskjell .. 🙁 har du noen tips, eller hvilke øvelser trener du?

    81. trente du mye cardio? og hva?
      hva inneholdte en vanlig treningsøkt for deg, hvlike øøvelser og hvor lenge og hvor ofte trente du?

    82. Kan du skrive om hvordan du får strammere lår? Ser at mine lår lingner veldig på dine fra november men jeg ønsker å se mer ut som du gjør nå

    83. Hva trener du? styrke eller utholdenhet? hva slags øvelser?
      Hva spiser du? kan du gi en oppsummering av hva du pleier å spise til de forskjellige måltidene sånn generelt?
      hvordan får du motivasjon?
      Du har fått utrolige resultater, og har en superfin kropp!

    84. Hvor ofte trener du?
      Kan du skrive eks på matplan?
      Hva spiser du når du skal kose deg litt?
      Går du på diett?

    85. Hei 🙂
      Bra at du sette fokus på trening og treningsglede, men jeg blir skremt når jeg leser igjennom komentarene. Mange av spørsmålene går kun ut på kaloriinntak og hvordan bli “tynn”. Derfor sier jeg som en anen klok leser har skrevet lengre oppe i komentarfeltet, at du burde være forsiktig om å uttale deg om vekt, bmi og matdagbøker. Tenk deg GRUNDIG om før du svarer leserene dine på treningsinnlegget ditt. Sett heller fokus på treningsgleden og hvordan trening endrer den mentale helsen og fysikken til det bedre. Resultater kommer som et pluss.
      Ingen kritik til deg, men du har mange uvitene unge lesere som ser opp til deg og er villige til å gjøre det ekstreme for å ligne deg.
      Dessuten er du heller ingen PT som har grunnleggende kunnskap om anatomi, kosthold og treningsmengde. Så kjære vakre Andrea, vær forsiktig!
      Jeg heier på deg, keep up the good work guuurl!

    86. Jeg er ganske ung, og trener cheerleading 3 ganger i uken. Jeg vil miste fettet på kroppen, og få litt muskler. Jeg spiser ganske sunt, og er aktiv. Likevel blir jeg bare større. Jeg har ganske store lårmuskler og rumpemuskler. Jeg vil kun ha muskler i magen. Alle andre steder vil jeg miste fett. Du har blitt en del slankere siden du begynte å trene, hsr du noen tips til hvordan jeg kan blir slankere i stedet for å bare bygge muskler?

    87. Hvor lenge pleier øktene dine å vare? Trener du styrke og kardi kombinert i samme økt da, eller hver for seg?
      Hvor mange ganger i uken trener du?
      HVor ofte skeier du ut? Jeg er veldig flink til å spise bra i ukedagene, men når jeg først skeier ut så går det over alle kosteskaft hahaha da spiser jeg MYE drit, så har problemer med å begrense meg hahah.. Tips??

    88. Har hørt at for å gå ned i vekt eller ned i fettprosent må en få i seg mindre kalorier enn det en bruker på en dag, eller spise mindre enn så og så mye kalorier. Men hvordan vet vi hvor mye en kan spise i løpet av en dag uten å måtte telle antall kalorier eller veie opp maten sin.. kan du komme med eksempler på hvordan en kan spise for å få det til? Trener 2-3 ganger i uke..

    89. Hei Andrea! Jeg syns det er veldig viktig at du forteller leserene dine som vil gå ned i vekt at det er 70% kosthold og 30% trening. Jeg leste noen av kommentarene lengre opp, og de lurer på hvorfor de ikke går ned selv om de trener 3-4 ganger i uken. Fasitsvaret er lett. Det er fordi hva du gjør 1-2 timer i løpet av en dag har lite og si (hvis du skal gå ned i vekt, snakker ikke om å få muskler), når det er 24 timer i et døyn. Det sier seg selv. Det handler så og si BARE om kosthold hvis du skal gå ned i vekt. MEN ALT har med mengden du spiser og gjøre. Det hjelper ikke at du sitter å spiser salat, hvis du spiser deg overmedt på det. Da er ikke salat sundt mer. Det er derfor ordet sunt er så dårlig ordvalg, fordi ingenting er sundt i for store mengder. OG hvis du klarer og kutte ned mengden, så kan du absolutt unne deg is, maccern, kaker osv, for du legger IKKE på deg av 1 kakestykke eller 2. Det er ditt daglige kosthold, dine daglige aktiviteter som har noe å si. Timene på treningstudio hjelper bare for å bygge muskler, energioverskudd og konsentrasjon, hvis ikke kostholdet er på plass. Du klarer ikke å forbrenne bort matinntaket på 2 timer. Folk må slutte å legge alt for mye tid og penger på hva de skal spise, det er ikke så vanskelig. Spis frokost så du er mett, for frokosten forbrenner du bort i løpet av dagen bare ved å puste og bevege deg, så spis lunsj, så middag og bare kvels hvis du er skikkelig sulten. Spis så du slipper å småspise. Det er småspisingen som er det værste. Det å gå å spise på noe hele tiden er IKKE bra. Husk allesammen, vil dere ha synelige muskler, må dere ha lavere fettprosent, og dere går bare ned ved å forandre på kostholdet deres. Dette syns jeg det er veldig viktig at du får med Andrea. Det er så mange som er uvitende og ikke får en fasit, fordi det bare står tull over hele nettet. Dette vil funke for innmari mange(snakker om friske mennesker, ikke syke), og du vil hjelpe mange som tror at trening er svaret hvis de skal gå ned.

    90. – Hvor mange kg gikk du ned?
      – Ungikk du å spise godteri eller ussunn mat i begynnelsen?
      – Hva mener du om “thigh-gap trenden”? Er det viktig for deg?
      – Har du høy forbrenning?
      – Spiser du godteri i helgene?
      – Spiser du mindre karbohydrater?

    91. Hei!
      Så utrolig fin kropp du har!! Misunnelig!
      Hvordan trener du innsiden av lårene og hvordan trener du magemusklene på siden?:-)
      Ha en fortsatt fin dag og stå på med treningen!

    92. Så utrolig bra resultater! Du motiverer meg!
      Lår- og hofte-partiet har blitt gangske mye smalere, Har du noen gode øvelser eller tips til akkurat dette?

    93. Hvilke mageøvelser synes du funker best? (som man kan gjøre hjemme)
      Magen min er ganske lik sånn din var før, men med kanskje litt mer “love handles” (nederst ved magen…) enn deg, og jeg har utrolig lyst på mer markert mage og målet ca sånn magen din ser ut på etter-bildene, hva er dine beste tips?
      Har du noe sånn magic-advice haha, eller liksom et tips som ikke alle vet om eller noe som bare “WOW” funket for deg liksom, du har fått endringer utrolig fort, misunner deg kjempe mye!

    94. Hva gjør du for å bli slik du er?
      Hvordan program har du, både trening og kosthold?
      Kan du legge ut ett eksempel til oss?
      Har prøvd å trene men føle jeg ikke får noen forandringer, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Bor i Nord-Norge så er ikke så lett for meg å få tak i en PT som seg, tror jeg. Så jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det… Har du noen du vil anbefale, feks over nett?

    95. Hvor mange ganger i uken trener du?
      Trener du mest cardio eller styrke?
      Hvordan kan en treningsuke se ut for deg?
      Spiser du godteri og er usunn av og til, uten å få dårlig samvittighet?
      Hva er favorittøvelsen din?
      Teller du kalorier?

    96. Har du noen tips til hva jeg kan ha med til lunsj på skolen som er sunt?
      Har du noen øvelser som fungerer bra for magen? (helst nedre del)
      Noen tips til å få flatere mage øvelser og diverse?
      Noen treningsøvelser som man får tynnere lår av?
      Jeg selv sliter veldig med å få vekk den “bulken” neders på magen, og få smalere lår 🙂

    97. Hei!
      kan du fortelle litt om endringer du har gjort i kosthold og trening?
      Hvor ofte trener du?
      Har du noen effektive treningsøvelser du kan dele?
      Hvilke endringer gjorde du i november 2014 siden du har klart å oppnå et slikt bra resultat i 2015?
      Jeg har veldig lyst til å begynne å trene og få et sunnere kosthold, men vet ikke helt hvor/hvordan jeg skal starte. Hadde vært utrolig kjekt og ikke minst hjelpsomt om du kunne gitt litt tips og fortalt litt om hvordan du har klart å oppnå dette.

    98. Heisann, jeg bare lurter på hvordan du legger opp treningsøktene dine, hvilke øvelser du utfører på hver treningsøkt, og hvor mange ganger du utfører de forskjellige i uken? Gjør du styrke underkropp noen dager, men overkropp noen andre? Jeg er medlem av treningssenter og pleier vanligvis å gå på gruppetimer, men har veldig lyst til å gjøre egentrening og fokuse feks mage, rumpe, lår, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre fordi jeg føler at treningsøkten ikke blir effektiv nok. Jeg blir liksom gående å vimse litt, føler ikke at det er så bra trening, og ender opp med å gå hjem tidlige enn planlagt.

    99. Synd du ikke kan slanke bort bollemusen. Du strekker deg på etterbildene, noe som gjør at man ser tynnere ut. 😉 Kleint er det uansett. Rart at du har en blodharry piercing når du later som du er så classy.

    100. Hei!! Kunne du ha lagt ut en diett plan eller “sunt mat plan”? Der det står hva man skal spise og når osv.

    101. Når svarer du? Er så spent på svarene! Hvor mye kondisjonstrening har du?
      Sykt misunnelig på deg! Vêr du har jobbet for det også, noe jeg virkelig skal også! Jeg trener bare på crossfit, men man kan dra å trene når man vil selv. Men vet ikke helt hva eller noe. Hva spiser du på en dag? Mye av det samme som du har skrevet før? 🙂

    102. Sykt bra resultater, du burde være stolt!
      -Lurer litt på hvordan man kan trene de skrå magemusklene på best måte? Syns dette er en vanskelig muskelgruppe å få trent, så har du noen tips? Ser at du har blitt tynnere på sidene av magen 🙂

    103. Kunne du lagt ut forskjellig effektive mageøvelser som er bra for både og miste fett og bygge muskler?
      og litt om mat? hva er best og styre seg unna? hva er bra/dårlig osv? – i hensikt av å skulle legge av seg noen kilo

    104. Først må jeg begynne med å si, fyfaen for en fin kropp du har! Bra jobba!
      Kan du legge ut et eksempel på hva du spiser gjennom en hel dag?
      Hvor mye kondisjon og hvor mye styrke trener du?

    105. Hei, utrolig bra blogg du har?
      jeg har ett spøsrmål ang trening og snus.
      har snus påvirket deg negativt eller posetiv når det gjelder trening å kosthold?

    106. Har du noen bra tips til noen treningsøvelser man kan ta hjemme?
      Hvordan få en vane i å spise sunt å trene jevnlig?
      Trener du gjemmer eller på treningsenter?
      Hvordan påvirker treningen deg?
      Hvordan får du inspirasjonen?
      Til slutt må jeg bare si jeg digger deg og bloggen, leser den hver dag!💗Du er et stort forbilde💗💗

    107. Kan du skrive enkelt og greit hva en god treningsuke inneholder? Løping/styrke/osv 🙂
      I tillegg, hvordan passer du kosten? Gjennom kalorier eller egen plan fra PT?

    108. Hei! Jeg ser på bildene at du har fått mye strammere midje, altså ved hoftene. Selv er jeg ganske tynn, men har fått ganske breie hofter/midje.. Jeg trenger virkelig tips til hvordan du har blitt smalere ved nettopp det området! Har du noen?

    109. Hei, gratulerer med resultatene!! Lurte på om du kunne vise/ forklare noen øvelser for inside lår, og “lovehandles”. Hva spiser du ca på en vanlig dag? Hvor ofte spiser du usunt? Hender det at du blir frustrert fordi du ikke oppnår de resultatene du vil ha? Tusen takk og stå på videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg