BLOGGEN ER 7 år

HVOR SYKT ER IKKE DET? I dag er bloggen min hele 7 år, altså har jeg blogget siden jeg var 13 år. Det er faktisk litt rart å tenke på, hvordan jeg har blogget meg gjennom tenårene og fra jeg var “barn” til “voksen”. Det er jo i nettop denne perioden at man finner seg selv, og at dere har vært med meg i alle disse årene er helt sykt å tenke på. Da jeg lagde denne bloggen 7. september 2008 ante jeg faktisk ikke hva blogg var engang, det var en venninne som lagde den for meg da jeg var på besøk hos henne. Hadde nok aldri sett for meg at denne bloggen fortsatt er noe jeg driver med 7 år frem i tid, og ikke minst lever av. Jeg er faktisk sykt takknemmelig og glad for at jeg har blogget så lenge som jeg har. Det er utrolig morsomt å lese i bloggarkivet mitt, og se hva jeg gjorde, hvordan jeg så ut og hva jeg tenkte da jeg var 13-14 år. Det er ikke alle som kan sjekke hva de gjorde 17 mai i 2009 liksom, haha. Jeg blir glad av å se hvor gøy jeg syntes blogging var, og ikke minst sjokkert over hvor utrolig mye jeg oppdaterte. Noen dager oppdaterte jeg faktisk bloggen sånn syv ganger om dagen, haha. Men det skal sies at det selvfølgelig ikke var lagt noe mer enn ca 5 min i disse innleggene, haha. Er også litt morsomt å se hvor sykt dårlig bloggen min var i starten, med skikkelig fjortiss-språk og mini mobilbilder. Utrolig nok hadde jeg faktisk endel lesere allerede da og fikk mange kommentarer. 

I 2009 kom drømmen om å bli en toppblogger, det var på den tiden Voe sin blogg var så sykt kul og stor. Jeg var så sinnsykt sjalu på henne, spesielt på at hun fikk sponset masse sminke osv. Jeg husker hvor intenst jeg ønsket å bli toppblogger, kan vel si det så og si var livsmålet mitt. Det virket som verdens beste liv og alle jenters drøm. Det første som skjedde på vei oppover listen var at jeg fikk speilrefleks til konfirmasjonen min, begynte å laste opp store bilder istedetfor små og fikk finere design. Så kommenterte jeg daglig en haug med blogger, og lesertallet økte sakte men sikkert. Plutselig en dag kom jeg meg opp på topp 40, og så fort jeg var på selve topplisten, tok det ikke mange dager før jeg var en av de største. Jeg husker faktisk ikke helt når jeg ble en av de største bloggerne i Norge, men tror det var i 2010. Våren 2011 fikk jeg den fantastiske bedskjeden om at blogg.no skulle begynne å betale de som lå fra 1-20 plass på topplisten, noe som betød at jeg plutselig skulle få 10.000 kr i mnd for å blogge. Til tross for at jeg hadde fått mye gratis produkter, hadde jeg aldri tjent en krone på bloggen før. Å være 15-16 år og plutselig gå fra 500 kr i månedspenger fra mor og far til hele 10.000 kr i måneden var helt drøyt. Husker da jeg fikk min første lønning, dere kan tro jeg var i ekstase! Hadde mest sansynlig aldri hatt så mye penger før, haha. Dro rett på Mulberry og kjøpte en clutch og et skjerf.. Tror jeg var verdens lykkeligste jente den dagen. 

Bloggen har så absolutt forandret seg siden den tiden og frem til i dag. Egentlig er det litt trist å tenke på hvordan blogging har blitt. Da jeg var yngre la jeg ut bilder av meg selv uten sminke, med grimaser, fikset meg aldri før jeg skulle ta bilder osv. Kunne aldri falt meg inn å tenke over om lårene mine så litt store ut eller å retursjere bort en kvise. Nå har liksom blogging blitt til at man både skal se så perfekt ut som mulig, og ikke minst ha et så perfekt liv som mulig. Sakte men sikkert gikk bloggen min fra å være noe useriøst og veldig gøy, til å bli en jobb hvor jeg må passe på å alltid se så bra ut som mulig. Akkurat det her gjelder vel forsåvidt også andre sosiale medier som feks instagram. Jeg vet ikke hvorfor ting har blitt som de har blitt, men jeg tror jeg og de fleste andre er redd for kritikk. Vi prøver å være så perfekte som mulig slik at det skal være vanskelig å finne feil på oss. Det er egentlig trist at det skal være sånn, at visse har behov for å påpeke at det ser ut som jeg har lagt på meg, at nesen min er for stor eller at jeg egentlig ikke er noe særlig pen. 

Vel, selvom blogging i dag er annerledes enn det var i 2011, så er fortsatt blogg noe jeg elsker å drive med. Selvom jeg selvfølgelig i perioder kan gå lei i og med at jeg har drevet med dette så lenge, så eksisterer ikke tanken om å eventuelt slutte en dag. Jeg aner ikke hvordan livet uten å blogge er, og jeg føler det ville vært utrolig rart og tomt uten bloggen. Jeg har delt livet mitt nesten hver dag i 7 år og jeg blir faktisk redd av tanken på å ikke gjøre det mer. Denne bloggen gir liksom livet mitt mye mening, og dere blogglesere er noen fantastiske venner å ha. Hva enn jeg lurer på så har dere svaret, og om jeg er lei meg vet jeg at jeg alltid vil få støtte av dere. Jeg har virkelig verdens mest trofaste lesere, som leser bloggen min og har troen på meg, til tross for at bloggen i perioder kanskje ikke er så bra som den burde. Det betyr så utrolig mye ♥ Nå har jeg skrevet veldig mye, så kanskje på tide å slutte nå. Men ja, hipp hurra for bloggen og for alt godt som har kommet med den. Jeg er evig takknemmelig for at dere fortsatt følger med og ikke minst alle mulighetene jeg har fått via bloggen. Kanskje jeg fortsatt sitter her om 10 år som voksen dame og mammablogger? Haha, hvem vet. Mest sansynlig ikke, men man vet jo aldri 🙂   Tenker det er perfekt med en liten throwback som avslutning på innlegget, here we go:


Ååå, haha! OM det var gøy å bla tilbake i arkivet for å finne disse bildene. Håper dere også synes det var morsomt å se 🙂 Love you all!

32 kommentarer
    1. Først og fremst vil jeg si at jeg har fulgt deg fra starten av, og når jeg har mine dager hvor jeg leser blogger er du alltid en av de. Jeg må si jeg er litt uenig i det du skriver med at “det er synd at det har blitt sånn”.
      Altså, jeg forstår (mest sannsynlig ikke like godt som deg) at stygge kommentarer svir, og det godt. Og jeg forstår at det er lett å komme i det sporet at man skal fremstille alt som perfekt for å slippe unna mye negative kommentarer og nettroll. På en annen side velger du som blogger å ta den veien også. Jeg savner mer personlige ting og litt ordentlige meninger fra deg. Du er en stabil blogger med en urørlig plass fra topplisten men det tror jeg også kommer litt av at det er aldri noe sjokkerende, men det å se bra ut og ha et fint liv med mye reising osv blir heller aldri kjedelig.
      Man ser jo også at de som drar den helt ut og fremstiller alt som det er (sisteplass feks) ikke varer i lengden. Men hvis du ser på sophie elise som skaper overskrifter omtrent hver eneste dag på godt og vondt, klarer seg helt fint.
      Jeg synes ikke det er greit at du skal føle at du MÅ fremstille alt som perfekt, for det behøver du ikke. De aller fleste vet at bak bloggen sitter det en helt normal jente med en kjent blogg som bonus, og som du selv skriver, så startet en uskyldig tenåring bloggen uten noe som helst erfaring og tanker om at 7 år senere er den fremdeles en av norges mest leste.
      Jeg applauderer deg for det du har fått til, og ønsker deg alt godt! Når det er sagt, gjerne gi mer av følelsene dine og tankene dine. Det er hvert fall noe jeg, som en av de som har fulgt med fra starten av virkelig ønsker!
      //Mette

    2. Kunne ikke vært med enig med Mette. Du virker (utifra bloggen) som en veldig oppegående og jordnær person, men det synes ikke så veldig mye i innleggene dine lenger. Det virker nesten som om bloggen går litt på “autopilot” og det eneste du har å komme med er dagens outfit eller at du har vært med venninner. Jeg, og sikkert mange andre ønsker at du kan formidle noen egne budskap og meninger om diverse. Jeg mener ikke at du hverken bør være politiker eller at du trenger å skrive om alt det som skjer på vg, men du har så mye mer å by på enn det overfladiske du har servert oss de siste årene 🙂 Uansett, jeg heier på deg og tenker at det er en grunn til at du fremdeles holder deg stabilt på topplisten.

    3. Du er så skjønn! Jeg husker SÅ godt første gang jeg kom innom bloggen din. Var sikkert i sånn 2009-10. Jeg syntes du hadde SÅ fine lepper!! Viste deg til venner og bare see de fine leppene hennes da! Du trenger ikke restylane den dag i dag, du har så naturlig fine lepper!!

    4. Mm: For en taper du er som har behov for å skrive noe sånt! Hva får du egentlig ut av å være uhyggelig? Stå på Andrea, jeg liker deg og bloggen din veldig godt.

    5. Så utrolig fin du er 😊❤️ hvis du vil kan du følge meg på instagram -> LisellStensson 😊❤️ Du er så utrolig flink blogger 😊❤️

    6. Så fint å lese og så morsomt å se tilbake på gamle bilder av deg 🙂 Du er skjønn!
      Jeg føler det samme om det du skriver. Selv har jeg blogget i 5 år og bloggen er virkelig blitt en del av livet mitt. Er det noe jeg tenker på 24 timer i døgnet, så er det bloggen min. Selvfølgelig er det litt slitsomt til tider ettersom det bare er en hobby, men jeg håper så inderlig at alt arbeidet og timene jeg legger igjen i bloggen gjør det verdt det en dag 🙂 Klem til deg <3

    7. Hei! Jeg holder på med en rappotasje om instagram trender. Jeg lurte på om du vet hva #throughmyiphone er? Eller om du bruker den selv
      Setter utrolig stor pris på svar 🙂

    8. Gratulerer så mye! Er like gammel som deg og husker da jeg “oppdaget” bloggen din da den var helt ny, har fulgt med helt siden 🙂 Kjempe bra hvordan du har klart å oppnå så mye med bloggen og du er den nr 1 jeg sjekker innom hver dag! Du virker som en veldig snill og god jente som har mye å by på. Har absolutt ingenting vondt å si om deg, men som noen andre også nevner så hadde det vært veldig fint å få se en litt annen side av deg selv, som du virker som du har gjemt bort litt. Jeg skjønner aabsolutt at man vil gjøre det man kan for å unngå negative kommentarer og ekle nettroll. Men når du først kommer med innlegg av en litt annen sort enn skjønnhet/mote, så blir jeg ekstra glad av å titte innom bloggen din! Såklart trenger du ikke å legge ut personlige innlegg, det er din sak, men innlegg om temaer som engasjerer deg og som også kan engasjere leserne dine mer er veldig spennende 🙂
      Som sagt, stå på Andrea og ALDRI tro på det ekle mennesker kan finne på å kommentere til deg. Bare vit at sjalusi avler hat, og det er akkurat det som er greia med sånne mennesker. Du må aldri ta deg nær av det, selv om det såklart er vanskelig. Har som sagt lest bloggen din i 7 år nå og ALDRI har jeg lest noe støtende eller noe som har truffet meg negativ på noen som helst måte.
      Dette kommer til å høres veeldig teit ut, men på en måte har jeg “vokst opp” med deg, med bloggen din på en måte og den har påvirket meg. Da du fikk den vipper, extensions og restylane syns jeg det så så fint ut at jeg ville prøve det selv, og bruker alt fortsatt idag haha. Elsker også stilen din og får mye inspirasjon! Hver gang du har hatt klessalg har jeg vært borte typisk nok 🙁 Håper du har et igjen snart hvertfall, det hadde vært såå gøy!
      Klem <3

    9. Morsomt å se, men det jeg la aller mest merke til ved bildene, er hvor utrolig mye mer du redigerer de nå. Du nevner jo i innlegget at du er føler at du “må” gjøre det, men bildene ser likevel bedre ut dersom du ikke airbrusher deg selv så hinsides mye..

    10. Må si meg enig Sofia! Morro å ha fulgt deg i så mange år, og hvordan du har endret deg 🙂 Stå på videre og gratulerer masse! <3

    11. Oi, innså nettopp at jeg har lest bloggen din siden 2010 altså i 5 år (???), det er faktisk helt sykt, men tror du er en av de bloggerne jeg har fulgt lengst. Du er fantastisk du, Andrea 😀

    12. Sofia: Haha ååå, herregud så utrolig søt du er!! Tusen hjertlig takk for både så mange gode ord og tips. Skal prøve så godt jeg kan å gjøre bloggen mer variert, og ikke minst å åpne meg litt og få ut litt tanker/meninger om diverse. Utrolig hyggelig å høre at du har fulgt med så lenge, det betyr masse for meg. Stor klem til deg, kjære <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg