Dette blir så bra!!

Ahhh- vet dere hva? For ikke så lenge siden bestillte jeg, Madicken og Ulrik (broren min) en ferie til Gran Canaria 😀 Når jeg tenker over det er det egentlig litt søtt at søskenflokken vil dra alene på tur sammen, sier vel litt om hvilket fantastisk forhold vi har. Man kan jo dra med venner eller hvem enn man vil, men alikevell velger alle 3 hverandre istedetfor, haha. Så kos! Ofte er det noen som klager over at jeg drar tilbake til de samme stedene om og om igjen, men jeg kan jo forklare ganske enkelt og greit hvorfor reisen falt på GC. Vi hadde kun tid til å være borte en uke, fordi vi ville være hjemme igjen til julaften og at jeg har min siste eksamen 15. des. Siden det er desember så er Gran Canaria (eller en av de andre kanariøyene) det nærmeste stedet hvor det faktisk er sommer på vinteren. Ja, vi kunne jo dratt til Mexico/Thailand osv, men orker rett og slett ikke tanken på den lange reiseveien når man kun skal ha en uke ferie. Til Gran Canaria tar det drøye 5 timer å fly, og da synes jeg 7 dager fungerer perfekt! Dessuten er det jo veldig mye billigere å reise til GC enn disse eksotiske stedene langt unna. Gjett hva vi fikk turen for a?! 3200 kr per pers for fly, transport og kjempefint hotell med perfekt beliggenhet. Det kan man kalle et kupp! Ellers er det jo til slutt selvfølgelig tryggheten med å være kjent der du skal, vite akkurat hvor du skal bo/spise/dra på stranda/feste/shoppe osv. 

Image and video hosting by TinyPic

Jeg har som sagt min siste eksamen 15.des, og da har jeg norsk muntlig. Dette blir min værste eksamen dette halvåret, fordi det er sinnsykt mye pensum (og ganske tørt pensum hehe), så denne har jeg gruet meg til å ta. Derfor er det SÅ deilig å vite at nå er det bare å stå på frem mot siste eksamen, så drar jeg på en deilig solferie 16.des, altså dagen etter norsk eksamnen. Det må vel være god motivasjon?! Vi kommer hjem på lille julaften, noe som passer helt perfekt. Vi har også vurdert å reise på en lenger ferie, men da måtte vi droppet jul hjemme, og det hadde vi rett og slett ikke samvittighet til. Ahh, blir så altfor godt å komme ned til varmen!! ♥

Image and video hosting by TinyPic

Og det beste av alt er at det ikke er den eneste turen jeg har i vente… 30 desember drar vi en liten jentegjeng for å feire nyttår i København! Første gang jeg reiser bort for å feire nyttår, så jeg krysser fingerne for at det skal bli skikkelig bra. Vi blir der helt til 3. januar, så da får vi rukket å sett endel av byen og kose oss på tur. Gøygøy! Om noen har København tips tar jeg de hjertelig i mot, for der har jeg ikke vært siden jeg var barn. Spesielt resturanter og bra utesteder er jeg veldig interessert i å høre om! 🙂

31 kommentarer
    1. Åh! Min favorittby er København 🙂 har et tips du må bestille deg når du skal spise frokost/lunsj å det er nemlig “smørrebrød” herregud det er helt fantastisk godt. Beste med hele København Hehe 🙂 grønn av misunnelse! Kos deg når den tid kommer 🙂

    2. Sykt deilig å reise til varmere strøk før jul. Har gjort det med familien de to siste årene (Tenerife), og skulle gjerne hatt det på planen i år også. Har du reist til GC på denne tiden av året før? I så fall må jeg bare si at det ikke er som på sommeren i det hele tatt. Ikke for vår del i alle fall. Ja, man kan sole seg, men man kan også få vind, regn, overskyet, gåsehud (haha tell me ’bout it) osv. Så tenk mer på det som en ferie hvor vintersko, parkas, minusgrader og blankis uteblir, enn å gå inn med like forventninger som på sommeren. Så kan man heller bli positivt overrasket dersom langbuksa får bli igjen på hotellet når man spiser om kvelden 🙂

    3. Åå så deilig! Kos dere masse 🙂
      Hvor bestillte dere reisen gjennom? Og hva heter hotellet og stedet dere skal? Har bursdag i februar og skal på en sydenreise med samboeren min, men aner ikke hvor vi skal dra, så hadde vært noe å vurdere å dra i området hvor du skal siden du snakker så fint om GC 🙂

    4. Jeg var der i helga. Anbefaler tivoli om man ønsker å slå av litt tid. Gå i strøget for shopping og egentlig bare prøve seg frem. De har et shoppingsenter ved metrostasjonen Kongens Nytorv som virkelig var nydelig pyntet! Anbefales både å sjekke ut det og butikkene. Også anbefaler jeg Jensen’s Bøfhus for nydelig og rimelig biff! 😊

    5. Åh, så heldig du er!!
      Hva heter hotellet dere valgte på GC? Regner med at dere bestilte gjennom ving, men har selv ikke funnet så rimelig reise som det du har bestilt.. God tur:*

    6. Jeg lurer også på det samme i forhold til tur! 🙂 hvor bestilte du fra og hvor finner du disse billige prisene? Er så dårlig på sånt, haha… Hjelp!!

    7. Norges hotteste, peneste, deiligste, søteste, uten tvil. Helt hekta på deg. Spesielt i skinnleggings <3

    8. Her kommer lidt tips fra en Copenhagen girl haha. Jeg håber du forstår hvad jeg skriver, ellers må du bruge translate 😀
      NATKLUBBER
      Sunday club: En meget eksklusiv klub. Her kommer alle de danske modeller og folk der er noget inden for medie/tv branchen. Et super coolt sted, og intet problem at komme ind selvom grænsen er 21+, hvis man har pænt tøj på og har gjort noget ud af sig selv.
      Jupiter club: Meget det samme som sunday. Lidt mere chill, og ikke så mange kendte mennesker. Meget deep house musik. Hvis i vil have en helt vild crazy aften, er det her i skal gå. Der sker ting man ikke engang kan tænke sig til.
      Hive: Også en eksklusiv klub, men ikke på samme niveau som de andre. Her kommer der også almindelige mennesker, og der er altid en god fest.
      PS bar og grill: Bliver forvandlet til cocktail/vinbar om aftenen. Et super hyggeligt sted.
      MAD
      Sticks?n?sushi: Hvis man elsker sushi, er dette et MUST! Danmarks bedste sushi, og man kan også få kød hvis man ikke er så vild med fisk. Ligger flere stedet i København, det er bare å google. Tag evt den restaurant på øverste etage af Tivoli hotellet, hvis i vil spise med udsigt over hele København.
      PS bar og grill: Et rigtig hyggeligt sted, i centrum af København. De har alt fra små snacks, fisk, kød, pizza, burgers osv osv. Lækkert sted at drikke vin eller cocktails inden man tager i byen. Natklubberne ligger lige rundt om hjørnet. Absolut et besøg værd.
      Far?s Dreng: En lækker lille og meget besøgt café i hjertet af København.
      NOHO: Ligger i Kødbyen. Hvis i er til tapas og vin, er dette stedet.
      Mother: De bedste pizza?er i København. Det er lidt pricy, men såååå verdt det! Virkelig lækkert og hyggelig stemning.
      Halifax: Nok den bedste tømmermænd kur. Vildt lækre burgers og fritter.
      Grill Royal: Ligger på Kongens nytorv i centrum. Hvis i vil have en lækker, men samtidig ikke alt for dyr frokost eller aftensmad, er det her i skal gå. Lækre burgere, steaks, salater osv til gode priser.
      The union kitchen: Super lækker café. De bedste kødboller i byen.
      Ravage: En af de mest instagrammede restauranter i København. De er især kendt for deres mini burgers og moules et frites.
      Cafe norden: Ligger lige ved storkespringvandet. En meget kendt, og også lidt dyr café. Prøv deres lemonade, den er heaven!!
      Lêlê: Hvis i skal have vietnamesisk/thai er dette stedet!! Så lækker wok og en masse forskelligt at vælge imellem.
      Wulff & konstali: Den bedste brunch i København. Her sammensætter man selv sit bræt, med en masse små retter. Virkelig lækkert.
      Original coffee: Ligger på Illums tagterresse. Så hyggeligt at sidde med en kop kaffe eller en cola, og kigge udover smukke København.
      SHOPPING:
      Strøget er et must. Her finder man både highstreet kæder som H&M, Zara, Weekday. Men også de dyrere som Louis Vuitton osv.
      Strøget ender ud nede ved Magasin (shoppingcenter), og kvarteret nede omkring Gammel Mønt, Pilestræde, Kronprinsensgade er rigtig hyggeligt, med en masse gode butikker.
      Hvis der er noget du ikke forstår, vil have uddybet eller mangler adresse på, er du selvfølgelig velkomme til at maile mig. Håber i piger får en fantastisk tur, København er et dejligt sted 😀 Knus

    9. Har vurdert å reise dit selv! Men fant ingenting til under 500! Hva heter hotellet og hvilken nettside bestilte du turen gjennom? Klem 🙂

    10. Var akkurat i København på en koselig tur med mamma’en min 🙂 Rekommenderer virkelig Jensen’s Bøffhus, så utrolig god mat til et veldig bra pris! Ellers når det kommer til shoppingen så er det vel bare å gå hele Strøget (+ sidegatene der for eksempel a&f, Mac, tiger of sweden osv ligger). Magasinet er et veldig stort senter med masse fint, og man får 10% rabatt der hvis man er fra et annet land!! :))) Håper du får en koselig reise både til GC og København 🙂

    11. hola chica!! så deilig å dra på en ferie etter eksamen, det er absolutt velfortjent!! Jeg så akkurat den videoen du la ut fra du var på god morgen norge, la merke til ringen du hadde på deg, den var suuuperfin! er det hvitt gull og diamant? evnt hvor er den fra? :):) koz&klemz osv

    12. Tips til København:
      – Torvehallerne ved Nørreport station. Rigtig lækker mad og hyggelig stemning. En deli.
      – Magasin/Illum/Strøget er gode shopping muligheder.
      – Elmegade/Blågårdsgade/Jægersborggade for mindre, hyggeligere og mindre turistede gader. Hyggelige caféer og mere specielle små butikker.
      – TIVOLI! Sådan et hyggeligt sted. Mazzouli’s i Tivoli er en super hyggelig italiensk restaurant.
      – Tag bus til Rådhuspladsen/Nørreport eller København H når I skal ud. Der er rigtig mange barer, utesteder omkring Gammeltorv/Strøget/Skindergade. Butcher’s er en rigtig hyggelig lille bar/dansested.
      – Jeg vil IKKE anbefale at tage på Sticks n sushi på Tivoli Hotel. Der er for crowded og det er overpris i forhold til hvor hyggeligt det er. Så hellere tage på Sticks n sushi på Nansensgade eller Istedgade.
      – Jeg kan anbefale Kompagnistræde inde i centrum. Især Bertels salon. Københavns absolut BEDSTE Cheesecake!!!!
      – Prøv nogle danske butikker: Nørgaard på Strøget fx.

    13. Nachos på Café Norden!! og biff på Jensens bøfhus. Var der for et år siden, bodde på Scandic Palace Rådhusplassen, var utrolig fint og megagod frokost. Vi brukte søndagen på å bare gå rundt, til en stor park jeg ikke husker navnet på, men den ligger på Google maps langs veien Nørre Voldgade. Er et stort vann der, og en huske. Ellers gikk vi til Rosenborg Slot (men det var stengt), og forbi Rundetaarn i Købmagergade. Sett av en hel dag, fra morgen til kveld i Strøget, så dere får med dere alt! Jeg skal definitivt tilbake, forhåpentligvis rundt nyttår, eller i hvert fall når jeg har levert bachelor i mai 🙂

    14. Anbefaler restauranten Khun Juk Oriental, kinesisk/thaisk mat! Gode og spennende smaker! Ligger litt gjemt i ei gate ikke så langt unna Kongens nytorv. Itillegg er det en restaurant like etter inngangen på tivoliet! Meget god kundeservice, og supergod mat!

    15. Hej Andrea! 🙂
      Jeg er selv fra DK og har været på flere af disse steder jeg foreslår til dig. Jeg har fundet lidt forskellige restauranter, som måske kunne være noget:
      – Kiin Kiin (Thai)
      – Tandoori Masala (Indisk)
      – Pintxos (Spansk)
      – Restaurant Fabio (Italiensk)
      Her er lidt udesteder af forskellige arter; clubbing, caféer og shopping:
      – Hive
      – ZEN Nightclub
      – Café Phønix
      – Café Dalle Valle
      – Café Norden
      – Strøget
      – Magasin (center)
      – Illum (center)
      – Field?s (center)
      Jeg håber at det er noget du/ I kan bruge, og rigtig god tur til den tid 🙂

    16. Jeg har også norsk muntlig, privatist, 15 des 🙁 gruer meg en del, har sittet med norskboka i hele dag…men gleder meg på en skikkelig god juleferie etter 15 des! Kos deg på tur! 😀

    17. Ser at flere har anbefalt Jensens bøfhus, ville virkelig ikke dratt dit, er en dårlig kjederesturant og er ikke noe hyggelig stemning der! Må anbefale Gran Torino, den beste pizzaen noen sinne, kjempehyggelige servitører og en skikkelig koselig stemning. Du bør sjekke Jenny Skavlans kjøbenhavnguide, hun skriver om de beste vintage butikkene. Ville ikke kastet bort for mye tid i Strøget, er så utrolig mange kule butikker i sidegatene!

    18. Hvilket hotell er det dere skal bo på?
      Vurderer å ta meg en tur neste år, men er så usikker på hvordan beliggenheten er der nede..
      Takk for svar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg