My new bff

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

iPhone 6s ♥

Wihuu! Denne skjønnheten hentet jeg på postkontoret i dag. Nå tenker dere sikkert “shit, Andrea bruker sykt mye penger for tiden”, så da kan jeg komme dere i forkjøpet- haha. Jeg kjøpte den for 1 kr, noe jeg alltid kjøper iPhonene mine for. Så ja, sved ikke så altfor mye i lommeboken 😉 Hihi. Da betaler man ned mobilen i 12 mnd, noe jeg synes er mye deiligere enn å bruke masse penger med en gang på å kjøpe den. Hvertfall jeg merker egentlig ikke at jeg nedbetaler mobilene mine, rett og slett fordi beløpet på tlf-regningene varierer endel fra mnd til mnd. Også er det vel sikkert fordi jeg har hatt nedbetaling på mobiler i flere år nå, altså vant til høye regninger fra før, haha. 

Har ikke fått tatt min fremtidige bestiss i bruk enda, rett og slett fordi jeg må rense litt opp i den gamle iPhonen. Jeg vil nemlig overføre alt jeg har på den gamle over til den nye, og der har jeg et lite problem.. Jeg har nemlig 22.000 bilder på kamerarullen!!! Hahaha, ja jeg vet det er sjukt mye. Det værste er at det er bilder samlet opp på bare 2 og et halvt år….. Så ja, orker ikke ha så mange bilder på den nye mobilen, så nå har jeg en stor slettejobb foran meg. Meeen så har jeg funnet ut at jeg er en skikkelig bilde “hoarder”, og det å slette bilder er visst litt vanskeligere enn jeg hadde sett for meg. Nesten alle bildene på mobilen min gir meg et eller annet minne, altså bare av et par selfies kan jeg huske hva jeg gjorde/hvor jeg var/hva jeg tenkte på den dagen. Det er sykt rart! Jeg og Madicken lo av det tidligere i dag, da jeg via en selfie kunne fortelle at der var jeg på vei til Henriette, hadde nettopp vært på Elixia, var i dødsgodt humør og hadde akkurat smakt Skyr med sitronsmak for første gang som jeg spiste på veien rett før bildet. Omg.. Noen som kjenner seg igjen? 

28 kommentarer
    1. Du kan bare sikkerhetskopiere alt, så får du alt på den nye og 🙂 Håper du har 64 GB, ser ut som du trenger den 😛 sjøl har eg iPhone 6 plus 64 GB og elsker den! Kan ikke gå ned til 6s, for den blir bare liten! Stor skjerm og deilig å se på! Og deilig å skrive og! Litt dyrere, men verdt det :-*
      Elsker at du må alltid forsvare de dyre kjøpene haha! :-*

    2. Det dummeste du kan gjøre er å nedbetale på telefonen hahah, du betaler mere penger da, i tillegg så er netcom dårligst i forhold til dekning i Norge kontra Telenor

    3. Elisa: Ja jeg vet det, men problemet var at jeg ikke ville ha alle bildene på den nye, så vil slette litt først 🙂 Har faktisk 128 gb, så har plass til en haug av selfies i fremtiden, hahaha! Lol, sånn er det vet du <3

    4. Iphone: Nei det koster 0 kr ekstra å nedbetale, det eneste er at du må binde deg til Netcom i 12 mnd 🙂 Og ellers har jeg har hatt netcom i alle år og er fornøyd med dekningen, så akkurat det er ikke noe problem for min del.

    5. Jeg mener at du skal få bruke pengene dine på det du vil, men å si “Nå tenker dere sikkert “shit, Andrea bruker sykt mye penger for tiden”, så da kan jeg komme dere i forkjøpet- haha. Jeg kjøpte den for 1 kr, noe jeg alltid kjøper iPhonene mine for. Så ja, sved ikke så altfor mye i lommeboken ;-)” blir likevel helt feil – man betaler veeldig mye for en mobil når man velger å delbetale..

    6. Lag en DropBox konto og last ned appen, så kan du overføre alle bildene dit i stedet for at de tar opp plass på telefonen (og du slipper å slette de) 🙂

    7. hva synes du om “Saint Laurent Classic Monogram Satchel”? vurderer å kjøpe den og vil gjerne høre dine tanker om den. Hva blir ditt neste veskekjøp?

    8. Kan folk skjønne at det faktisk ikke koster noe å nedbetale på en telefon? Hvertfall ikke i utvalgte nettbutikker! Det er ingen renter på f.eks. NetCom, Chess osv… Kanskje hvis du kjøper på Elkjøp fordi du ikke binder deg til et abonnement, men det er ikke samme greia.

    9. Haha har samme problem. Hatt iphonen i 2 år snart og har 21 771 bilder i kamerarullen akkurat nå… Love your blog girl!

    10. Hvis man skal nedbetale mobilen koster det 500 i mnd + abonnement 649. Dette blir da i løpet av et år 13 788. Hvis man kjøper mobilen på apple blir det 7390 + et abonnement til 199 kr mnd bli det 2388 kr og totalsummen blir på 9778. Så vil jo påstå at det blir dyrere med delbetaling?

    11. Det koster ikke mer å kjøpe den med abonnement! Abonnementet må man jo betale uansett, og jeg regner med at Andrea har et dyrere abonnement enn et til 199, det er jo veldig lite data i de billigste abonnementene! Og det koster ikke 500 + 649 i mnd. 649,- er abonnement + nedbetaling, altså er alt inkludert i den månedsprisen. Jeg jobber med dette hver dag, så jeg vet hva jeg snakker om 🙂 Totalprisen i løpet av et år blir ofte billigere med binding, enn om du skal kjøpe telefonen til fullpris, og betale feks 299 hver måned for abonnementet. Du får en rabatt fra operatøren, altså Netcom, for å binde deg i et år. Det får du ikke når du kjøper telefonen og abonnementet hver for seg. Andrea har gjort det som lønner seg, altså å kjøpe det på såkalt “nedbetaling”!

    12. Så det kommer an på om det blir dyrere eller billigere å kjøpe slik du gjorde, kommer an på abonnementet

    13. hvorfor skal alle ha en mening på at hun kjøpte den for en krone? Mind your business people!! haha
      Kjenner meg veldig igjen, er sååå hoarder! Men legger dem alltid inn på Macbooken, har typ 43 tusen bilder på iphoto……. gud.

    14. JEG er også sånn bilde “hoarder”, har slettet så mange bilder av minner jeg husker så godt, som jeg angrer på at jeg gjorde. 🙁 Har alltid vært sånn at det er vanskelig for meg å gi slipp på ting f.eks bare en liten ting som en bamse kan ha såå mange minner 😀

    15. Det er LØNNSOMT å kjøpe abonnement. Man tjener gjerne noen hundrelapper på det. Men for å skjønne dette, må man også være smart nok til å gjøre utregningen selv på forhånd. Jeg kjøper alltid abonnement selv om jeg ikke trenger det, for å tjene 200-300 kr hver gang man kjøper en ny mobil, ja, det er penger spart!

    16. Hei! Du har så utrolig fin blogg!☺️Jeg har et spørsmål. Syns du det var verdt å oppdatere fra iPhone 6 til 6s med tanke på at innmaten er såpass forskjellig? Selv har jeg iPhone 6 og kunne egentlig tenkt å bytte nok engang. Men er litt i tvil😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg