ER JEG LYKKELIG?

Vet dere hva? Jeg har det faktisk skikkelig bra fortiden. Selvfølgelig har jeg en dårlig dag her og der, det er jo veldig lett nå som det er mørketid. Men alikevell, stort sett, er jeg faktisk skikkelig lykkelig. Jeg kan ikke helt sette fingeren på akkurat hvorfor, men jeg tror det har mye med å gjøre at jeg ikke har kjæreste lenger. Tenk dere, fra jeg var 13 og fram til juli nå i sommer, hadde jeg kun vært singel 3 mnd totalt. På 7 år! Jeg er absolutt en kjærestejente, og ja, det er sinnsykt koselig å ha kjæreste. Men så er det også så utrolig viktig å være selvstendig og lykkelig helt på egenhånd, å ikke være så avhengig av en annen person. Det har jo jeg nesten aldri opplevd! Så nå er jeg der, og jeg er faktisk så utrolig glad. For jeg har det så fint nå med bare meg selv, noe jeg faktisk aldri skulle trodd kunne skje. Sist jeg var singel var jeg veldig opptatt av å møte gutter og følte et behov for å ha en gutt å snakke med, mens nå eksisterer ikke dette behovet.  

Tenkte over dette her for en stund siden, at jeg er verdens kjedeligste single person. For sannheten er at jeg verken bryr meg om gutter eller snakker med gutter. Men etter å ha tenkt litt frem og tilbake, så kom jeg frem til at det er jo alt annet enn negativt. Det er jo egentlig bare et tegn på at jeg har blitt en veldig selvstendig og sterk person, det er jo bare bra at jeg ikke er avhengig av en viss person for å ha det fint. For vet dere hvordan jeg føler meg akkurat nå? Jeg føler meg fri, ser så lyst på fremtiden og jeg bobler over av motivasjon. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde det så bra som nå. Da jeg bodde på Tjuvholmen og brukte penger som om det vokste på trær, var jeg ikke i nærheten av hvor jeg er nå. Ja, jeg lever på “budsjett”, bor hjemme og livet burde egentlig vært mer stusselig nå, men så er det tvert motsatt. Merkelig. 

Image and video hosting by TinyPic

Jeg er også veldig stolt av meg selv fortiden. Og det er det lov å si. Man skal være sin egen beste venn, og det prøver jeg så godt jeg kan å være. Når det kommer til syvende og sist så er du alene her i verden, og det er DU som må stå på for at du skal ha det bra og ikke minst for å komme dit du vil. Det er noe jeg har innsett veldig den siste tiden. Foreldrene dine kan ikke feks gi deg en utdannelse i fanget, det er DU som må jobbe deg gjennom den. De kan ikke ta eksamnene for deg. Sånn er det med alt annet også. Jeg har vokst så sinnsykt mye person fra jeg var 17-18 år til nå. Faktisk kjenner jeg nesten ikke igjen jenta jeg var. Mange sier de savner den gamle Andrea, men tro meg, den nye meg er en mye bedre versjon enn jeg noensinne har vært. Man tror man er så voksen og smart når man er 16, men jeg skulle bare visst.

Problemet når du er ung er at du har så lite erfaringer, på alle mulige plan. Man må gå på noen skikkelige smeller her og der. Det gjør alle, og selvom det føles forferdelig akkurat der og da, så kommer man ut av det en erfaring rikere og som en mye sterkere person. Jeg har gått gjennom mye de siste 3 årene, men det jeg har gått gjennom har formet meg til den jeg er i dag. Og jeg er faktisk takknemmelig, også for de vonde erfaringene. Det har endret tankegangen min, fått meg til å vite hva jeg ønsker og ikke ønsker, og rett og slett bare lært meg så mye. Jeg føler litt nå at jeg gjør opp for alt det dumme jeg en gang gjorde. Fullfører vgs, bruker nesten alle pengene jeg tjener på å betale ned på skattesmellen. Jeg har bodd hjemme i 1 og et halvt år nå, fordi jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal flytte før jeg KJØPER leilighet. Det er et mål jeg har satt meg, og det et mål jeg er 100% sikker på at jeg kommer til å klare. Når jeg flytter skal jeg starte på nytt med blanke ark.

Image and video hosting by TinyPic

Som jeg har sagt før er jeg superglad for at jeg fikk skattesmellen, for den har egentlig totaltforandret meg. Fra at jeg måtte bruke evig med penger for å være lykkelig (og egentlig fortsatt ikke var lykkelig), er jeg nå lykkelig på grunnlag av andre ting. Jeg er lykkelig fordi familien min er så koselig å være rundt og fordi Molly er så søt. Også er jeg lykkelig fordi jeg ser så positivt på livet, fremtiden, at jeg har det bra uten kjæreste og fordi jeg føler at bloggen endelig begynner å komme dit den skal være. Jeg vil dere skal vite at jeg setter så utrolig stor pris på en og hver av dere, og at kommentarene dere legger igjen gjør dagen min bedre. Dere har vært skikkelig snille med meg den siste tiden, og det gir meg så mye motivasjon til å blogge enda bedre. Var egentlig ikke planen at dette innlegget skulle bli så langt, men fingrene ville visst aldri slutte å skrive, haha. Det er deilig å endelig være litt personlige med dere igjen, tror dere setter pris på det.. ♥

40 kommentarer
    1. Du er ei klok jente Andrea! tror alle vi ser utviklingen din, og du virker nå som ei mer gjennomtenkt og fornuftig dame. du skal være stolt!

    2. Det er godt å lese at du har det bra:) Det er fint at du er så åpen om at du har innsett at penger/kjæreste osv trenger ikke være faktorer for lykke. For det er så mange som tenker “viss jeg bare hadde hatt….hadde jeg vært lykkelig”. Ekstremt bra av deg at du bruker den “makten” du har som blogger med såpass høyt leserantall til noe så positivt, og tror virkelig at mange får øynene opp for hva som egentlig betyr noe.
      Har virkelig sansen for deg Andrea:) du virker som en super jente! Klem!

    3. Ble singel for en uke siden, og det er hardt. Men samtidig føler jeg overhode ikke behov for å snakke med noen nye? Tinder osv. Jeg kunne ikke brydd meg mindre liksom. Nesten begynt å lure på om jeg har blitt Aseksuell 😂

    4. Jeg har lest bloggen din en stund men aldri kommentert noe før, men etter dette innlegget må jeg bare kommentere! Dette var skikkelig koselig å høre. Jeg ble så glad på dine vegne nå! Du fortjener en klem, for dette var et bra innlegg!<3

    5. Dette var et utrolig bra innlegg Andrea! Du virker så utrolig mye klokere og mer reflektert enn før. Jeg har lest bloggen din i flere år, og ser virkelig at du har blitt en flott person! Stå på med bloggingen for du er så utrolig flink:)) klem

    6. Pleide egentlig ikke å lese bloggen din så ofte, og husker det var en periode jeg sluttet helt å lese den. Var vel noe med at jeg ikke klarte å identifisere meg med deg i det hele tatt. Det var nok på den tiden hvor du brukte en del penger. Nå derimot leser jeg bloggen din så og si fast (er innom et par ganger i uken), og jeg liker denne versjonen av deg mye bedre 🙂 Jeg er så glad på dine vegne for at du har det så bra med deg selv. Når det gjelder det å være lykkelig som singel, så kjenner jeg meg godt igjen. Jeg ble singel i juli jeg også, og det har egentlig bare gått opp derifra. Føler meg så mye friere og gladere, og jeg elsker den følelsen. Fortsett med å være personlig på blogger, jeg digger det!

    7. Åh, for et fantastisk innlegg <3 du er virkelig flink til å skrive!! Ble utrolig glad for å se at du har det bra, og er stolt av deg selv. Tommel opp (y)

    8. Ingenting gjør meg mer glad enn at du er glad og har det bra! Det er virkelig godt å lese, og å høre! Jeg veldig glad på dine vegne, Andrea! 🙂
      Jeg må spørre siden du har skrevet ” i morgen, og når jeg har tid” , men når kommer “whats on my iphone” innlegget??? Ha en fin søndag videre. Klem!

    9. Veldig bra skrevet. Det er så mange som ser ned på en om en bor hjemme, men egentlig er de bare trangsynte. For hvis man trives hjemme, hvor koselig er det ikke å ha selskap istedet for å bo alene? Spare gjør man også, så jeg ser virkelig ikke noe negativt med det. Supert at du ser positivt på det og venter til du kan kjøpe noe eget istedet for å leie. Er bare å luke ut negativitet du får rundt det, de folka er ikke verdt å tenke på engang. Lev ditt eget liv, og nyt tiden du har hjemme 🙂

    10. Synes bloggen din er så mye bedre nå, det kommer sikkert av at du er lykkeligere! 😀 Slike innlegg gir meg skikkelig motivasjon, tusen takk <3
      Stå på Andrea!! Heier på deg

    11. Ååååh Andrea! Du aner ikke hvor stort smilet mitt er etter å ha lest dette! Det gjør med glad at du er glad, jeg håper du har det slikt i lang tid fremover 🙂
      Håper du har en koselig kveld, gode fine deg <3

    12. Kjempefint innlegg Andrea. Jeg liker også bloggen din mye bedre nå. Du virker veldig blid og glad og det er godt å høre at det faktisk er fakta og ikke bare en fasade du har satt opp. Stå på videre og nyt bakketoppen :*

    13. jeg elsker at du lar oss komme litt nærmere innpå deg! du er ei flott jente andrea og jeg digger bloggen din for tiden!!!! stå på <3

    14. åååå, så bra Andrea!! Synes det er så koselig å lese litt mer personlige innlegg, håper virkelig det kommer flere av dem:) Du er så god, nyt at du føler deg glad, lykkelig og fri!!!

    15. Flott skrevet. Jeg kan se at du har vokst mye i løpet av disse årene jeg har fulgt deg på bloggen, og jeg synes du virker som en ordentlig god person. En sånn person folk vil bli kjent med, en person som vet å sette pris på det en har. Pleier vanligvis ikke å kommentere blogger, men vil bare at du skal vite at du er en stor inspirasjon. Hilsen jente 19.

    16. Dette gjør så godt og lese! Kjenner meg selv igjen i at jeg føler meg mer lykkelig nå enn da jeg hadde kjæreste. Det vises også på bloggen at du har blitt mer selvstendig, og som du sier – man må faktisk prøve og feile. Fortsett å stå på 🙂

    17. Kjenner meg så absolutt igjen, har så mange ting jeg angrer på at jeg har gjort men igjen så hadde jeg ikke vært her jeg er uten alt det. Stå på videre!

    18. Det er disse innleggene som snakker til meg! Når du er skikkelig ærlig og kommer med noe som er rett fra sjela di. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver og ingenting er bedre enn når noen er 100% ærlige.

    19. Man er aldri sterkere enn alene. Oppriktig og personlig skrevet. Relaterer veldig til det du har skrevet fordi jeg føler at vi sitter litt i samme situasjon. Livet blir bare bedre og bedre, Andrea

    20. Jepp, du har modnet, utviklet deg og vokst innvendig! Er sjukt stolt av deg, og generellt alle som klarer det. For selv om man møter på motgang og går igjennom tunge tider, er det ikke alle som lærer av det dessverre. Det krever mot, styrke, viljestyrke og m.m. Man kan ikke leve et bra liv eller ha egen-kjærlighet om man ikke lærer og vokser som menneske, og egen-kjærlighet er ekstremt viktig. Her i landet skal man helst ikke rose seg selv, og jeg ser du har skrevet at man skal det! Og det er så viktig!!! Gi nå f i janteloven, å leve etter den pga frykt, vane eller hva enn er selv-pining og faktisk en svakhet. Håper flere folk kan bryte seg ut av den og ikke la negative mennesker komme i veien for å oppnå den kjærligheten alle så sårt trenger fra seg selv.
      Fortsett å stå på Andrea, lev livet slik du ønsker og gjør alt som gjør deg godt og lykkelig! Du er også en intelligent person, som er ydmyk og viser takknemlighet. Blir så glad av mennesker som deg!! :))))

    21. Har aldri kommentert på bloggen din før, selv om jeg har vært fast leser i ca 4-5 år.
      Ble rett og slett veldig glad av dette innlegget, det er vel på grunnlag av at jeg føler det litt på samme måte, endelig innsett at jeg kan ha det bra uten en gutt i livet mitt, og heller fokusere på meg selv, det tok sin tid, men nå er jeg der endelig! <3
      Håper du har det sånn så lenge som mulig, ingenting er bedre enn å føle seg selvstendig, og være fornøyd med seg selv!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg