EKSAMENSPERIODE

Hei, skjønninger ♥

I likhet med sikkert mange av dere, så har jeg eksamen snart. Den værste av alle: norsk muntlig, haha. Har ikke begynt storlesingen før nå, og i dag satt jeg i 8 timer på et kontor på Aker brygge og leste om middelalder, vikingtid og norrøn tid.. Haha, huff. Er det bare meg som synes denne tidsepoken er vanskelig? Blir helt forvirret av forskjellen på disse eddadiktene, skaldekvadene, sagadiktning ++.. Og alt dette med alliterasjon, heiti, kjenning, versemål, bokstavrim osv. Skal ikke være lett å være privatist, spesielt ikke å lære seg to års pensum på godt over 1000 sider med 3 mnd undervisning. Man må jo kunne alt, for man får ikke vite hva man kommer opp i før på eksamensdagen. Men jeg står på, for denne eksamen skal jeg klare!! Prøver å tenke på at jeg drar dagen etter til Gran Canaria i en uke, det er jo ganske så motiverende 🙂

Image and video hosting by TinyPic

Jakke Ravn // Genser Nelly // Bukse Dr Denim // Veske LV

Vi får se litt hvordan bloggingen blir de neste 13 dagene mot norskeksamen. Jeg har veldig mye jeg må gå gjennom, og har brukt veldig mye penger på skole, så da vil jeg naturligvis gjøre det bra på eksamen.. Kommer ikke til å ta helt pause selvfølgelig, men kan ikke love blogging hver dag, spesielt ikke de siste dagene rett før. Da er jeg nok superstresset, kjenner jeg meg selv rett! All creds til dere som leser og står på nå, dere er KJEMPEflinke og tenk hvor deilig det blir med en velfortjent juleferie ♥♥♥ 

20 kommentarer
    1. Ah.. Jeg er i akkurat samme situasjon, bare jeg skal ha anatomi og fysiologi eksamen 🙁 Ønsker deg masse lykke til! Det går nok kjempebra <3

    2. Haha om du synes videregåendepensum er hardt skal du få kjørt deg om du begynner å studere! Hadde siklet om jeg bare hadde 1000 sider pensum 😀

    3. Hvorfor kjøper du ikke “å lykkes med litteraturhistorie” som er en bok som kort tar for seg alle epokene i pensum fra alle årene, og “å lykkes med muntlig eksamen” på norli i universitetsgata? Skal LOVE deg at du kommer til å stå, Andrea!

    4. Lag tankekart – anbefales!! da får du oversikt på en helt annen måte enn ved notater😀 tankekart blir brukt mye på høyskolen!

    5. Uff, skjønner hva du mener.. :/ selv går jeg påbygg (som er tre år studie på ett år).
      Vi har masse skrivedager i norsk jevnt gjennom hele året, og jeg kjenner meg igjen i de temaene du nevner! Skaldekvad, alliterasjon, besjeling og alt det der..
      -Lykke til på eksamen da 😀

    6. lån (eller kjøp) disse “å lykkes med” bøkene, de gir god oversikt over periodene også står det skrevet det viktigste 🙂 Jeg kom ikke opp i muntlig norsk, så vet ikke hvor god hjelp de er til det, men som en “tidslinje” er de ganske gode – anbefaler også å skrive din egen tidslinje (Hvis ikke du sluker alt du leser, da) det hjalp meg masse for å få oversikt hvert fall. Jeg var en av de som nesten aldri gadd å lese, fordi jeg virkelig hatet littreaturhistorie!

    7. Åh, hvor har du kontorplass og hvordan har du fått ordnet det? Kunne virkelig ha trengt det selv! Heier på deg! Masse lykke til:)

    8. I likhet med sikkert mange av dere, så har jeg eksamen snart. Den værste av alle: norsk muntlig, haha.
      DET HETER VERSTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! God kunnskap før eksamen kanskje……….

    9. Hei Andrea! Har sikkert spurt om dette før, og har til og med prøvd å lett gjennom innleggene dine for å finne svar, men jeg finner det ikke. Derfor spør jeg igjen: Hvilket treningssenter var det du trente på i Gran Canaria. Hadde satt stor pris på svar, da jeg reiser dit snart, og vil finne et treningssenter så fort som mulig 🙂

    10. Heiaheia!
      Lag deg en god kopp kaffe, og noe deilig frukt (mine favoritter for tiden er persimon, cuantalopemelon, mandarin), litt nøtter og kanskje dadler (om du liker).
      Sett på deilig julemusikk, og LES:D Gjør lesestunden litt koselig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg