– JEG SELGER –

Heihei!

Jeg sa jeg skulle selge noen av de dyre tingene mine her på bloggen, så nå kommer det. 3 jakker og en veske er det jeg selger nå 🙂 Denne gangen har jeg satt en fast pris, så det ikke blir så mange mailer å holde styr på med bud. Jeg er interessert i raske handler og raske svar, og vil gjerne få solgt unna allerede i kveld. Altså foretrekker jeg at kjøper har penger til å overføre når som helst. Så ja, nå gjelder det å være rask om du vil sikre deg et av plaggene under!! ♥ Kommer til å skrive under hvert plagg når det er solgt.

Her er skattene mine:

 SOLGT

Acne rita shearling jakke, beige med semsket skinn og ull på innsiden. Denne jakken må jeg innrømme det gjør litt vondt i hjertet å selge, haha. Den er i mine øyne perfeksjon, og jeg husker hvor lykkelig jeg var da jeg endelig fikk tak i den etter en lang periode med leting. Nei, jakken er bare dødsfin og fargen er fantastisk. Helt umulig å få tak i og veldig ettertraktet. Størrelse 36. Ny pris: 10.895 kr – jeg selger den for 7000 kr inkl frakt. Send mail til [email protected], så er det førstemann til mølla!

Acne Rita skinnjakke! Det er vanskelig å finne den perfekte skinnjakken, men denne er virkelig det. Alle de kule gildelåsdetaljene, passformen, kvaliteten på skinnet som er helt amazing.. Ja. Jeg vet desverre ikke 100% sikkert hvilken strl den er fordi det ikke står i jakken (?), men tipper det er en 36. Passer hvertfall meg perfekt! Denne har jeg faktisk kvittering på siden jeg fikk den på mail da jeg kjøpte den, så den kan jeg gjerne sende over til kjøper. Ny pris på denne var 6500 kr, men siden du nå ikke får kjøpt Acne skinnjakker til under 10.000 kr, så selger jeg den for 5000 kr inkl frakt. Send mail til [email protected], så er det førstemann til mølla!


Prada Saffiano Lux Tote i fargen “Sabbia”. Denne vesken er klassisk, tidløs og helt utrolig fin! Jeg kjøpte den i Bangkok, og er så flink at jeg har spart på autentisitetkortet + dustbagen. Kvitteringen har jeg desverre ikke, men det viktigste er jo absolutt beviset på at den er ekte med matchende serienr på kortet og i vesken. Vil si vesken er så god som ny, ren og pen både utenpå og innvendig. Det er fordi den er veldig lite brukt, kun et par ganger. Ny pris på denne er godt over 20.000 kr, og jeg selger min for 13.000 kr inkl frakt. Prisen kan evt diskutres, ta kontakt om du er interessert. Siden så dyre varer er litt skummelt å sende, er jeg åpen for å enten møte kjøper i byen, at den blir hentet hos meg eller at jeg evt kjører hjem til kjøper med den. Send meg mail på [email protected], så er det førstemann til mølla!

Spør gjerne i kommentarfeltet om det er noe dere lurer på ♥ 

55 kommentarer
    1. Hei jeg lurer på noe, har fått en skinnjakke for lenge siden som er fra prada, den passer meg ikke og vil selge den. Har du en anelse på hvor mye den kan være verdt?

    2. Hvorfor selger du ting som du er så glad i, som den sjeldne jakken du skriver gjør litt vondt å selge? Og hvorfor støtter du pels?:)

    3. Hahaha, selvsagt er den dyrere på saks i new york, jeg kjøpte min i europa og det er akkurat den samme vesken som du har 🙂 Ville bare informere eventuelle kjøpere om at du får den til ca 15 000 i europa fordi vesker er mye billigere her enn i USA.

    4. Ikke for å rette noe negativt på ting. Men er det ikke litt dyrt å selge Michael kors jakken til 5000, når nypris ligger på 5-6000? :))

    5. Skrivefeil antar jeg nederst i innlegget “kjøre hjem til “selger” med den! Ikke for å pirke men jeg selv setter pris på når folk retter på sånn 😊

    6. Du som mener Prada vesken koster 15k nå: du må desverre følge litt med i verdensøkonomien:) For det første fører Prada like priser i hele verden, samme konseptet som både LV, Celine, Hermes etc gjør. Euroen har steget betraktelig, og dermed koster classic tote fra Prada faktisk litt over 20k i dag. Sjekk prada.com: vesken koster rundt 2300 dollar avhengig av strs, med dagens kurs er det rett over 20 000 🙂
      Kjøpte selv en double bag fra Prada til 14 000 for to år siden, denne koster i dag 23 000. Vesker øker som sagt utrolig i pris:)

    7. Hvis dere syns det er så veldig overpriset, så er det vel ikke verre enn å bare bla forbi uten å si noe? Jeg har heller ikke råd til dette, men jeg trenger ikke påpeke alt mulig for det. La nå Andrea selge plaggene/vesken til den prisen hun vil selge det for.
      Kjøp heller plaggene/vesken fra produsenten da vel, hvis det er så like priser 🙂

    8. Anonym: Mente ikke at selve produktene var dyre, jeg selv kjøper så dyre produkter men når noe er kjøpt og brukt er det normalt og selge for over 50% av prisen helst ned mot 75% noe normale folk ville solgt for på finn osv. Da det er svært få som bare vil kjøpe en brukt jakke for bare 1000 kroner billigere.

    9. Må bare få sagt at feks Louis Vuitton har forskjellige priser rundt i verden, dette avhenger av kursen på den lokale valutaen. Veskeprisene følger jo ikke kronekursen til en hver tid.
      Bare å gå inn på Louis Vuitton sine nettsider og sjekke selv det. Feks koster en bestemt koffert 33.000 HKD(Hong Kong Dollar) som med dagens kurs er 27950kr, og tilsvarende koffert koster 2800 Euro som med dagens kurs er 25726kr.

    10. Jo. Veskene har ulik pris i USA og Europa. LV har nylig (to år siden) endret på dette. Det er en helt annen pris i København/London/Paris enn i USA på f.eks lv noë stor. Ca 2000 om jeg husker rett fra da krg kjøpte i fjor.
      Er ikke på lag med Andrea, og synes hun selger brukt dyrt. Jeg kjøper produktene heller nytt til nesten samme pris.

    11. Hvis du foreksempel sender pakken din med Norges pakken så er den forsikret opp til 10.000 kr, tror også du kan forsikre pakken din mer hvis jeg ikke husker feil. Hvis du er redd for at posten roter bort pakken😊 Pluss at disse har sporingsnummer👍🏻

    12. Norges pakken koster 155 kr inntil 10 kg, da må du pakke den inn selv med egen emballasje. Da er den forsikret for 10.000, og kommer fram om et par dager. Hvis du sender pakke over natt, er den forsikret for 50.000 og den kommer fram neste dag. Dette koster fra 300 til 500 kr, alt fra hvor personen bor hen i landet. Begge pakkene har såklart sporing. 😊

    13. Hei er mk jakka solgt? Har ønsket meg en sånn jakke lenge men har aldri funnet den på mk sine sider? Hvor kjøpte du din? Vet du hva ca pris er slik jakke?

    14. Andrea, er den Acne jakken i semsket skinn vanlig i str? Bruker egentlig 38, så er usikker på om denne vil passe meg😊

    15. Selvfølgelig følger ikke merkehusene valutaen daglig og endrer prisene hver dag, det sier seg selv. Men hver gang priser justeres (som er et par ganger i året), ønsker de å justere slik at prisene er tilnærmet like i hele verden. Eksempelvis har Hermes nettopp satt ned prisen på H clic clac i UK fra 480 pund til 410 pund, slik at den skal samsvare den enorme oppgangen i USD. Hermes setter aldri ned priser “bare fordi”, kun ved prisjusteringer ved valutaendringer – samme konsept som de fleste andre designerbrads. At du sammenligner Hong Kong Dollar og Euro viser også at økonomi ikke er ditt sterkeste fag, ettersom HKD har steget en del i verdi på kort tid 🙂 Da er ikke 2k i forskjell på en koffert til så mange tusener så spesielt.
      Jeg er uansett enig i at prisene er høye, men samtidig er det jo valgfritt å kjøpe 🙂

    16. Kan noen fortelle meg hvordan en brukt veske kan stige I pris?
      Dersom det er valutaendringer du snakker om så er det noe helt annet. Nå når du selger I Norge Bør du jo forholde deg til hva vesken kostet deg I norske kroner på tidspunktet du kjøpte den, ikke hva den koster nå når den norske kronen er så svak. Hadde du gjort det samme dersom kronen hadde styrket seg etter du kjøpte og prisen på vesken hadde vert lavere enn hva du kjøpte den for?

    17. Jeg har aldri sammenlignet HKD med med Euro. Og jo, økonomi er faktisk et av mine fag (utdannelse, men ikke jobb). Og det er valgfritt å kjøpe. Jeg har kun kjøpt en av mine vesker vintage. Men fikk takstet en av mine lv-vesker som jeg kjøpte i Milano for nesten 10 år siden (ungdomsskolen), og den skal jeg visstnok få solgt for rundt 10 000 nå. Kommer ikke til å gjøre det da det er en klassisk modell jeg kan bruke selv resten av livet.

    18. Pleier aldri å kommentere på bloggen din, Andrea.. Men herre, hvorfor gidder dere å bry dere? Det er kjøperen sitt eget valg om de vil gi den prisen som er satt, og får hun det hun ønsker – da er vel den veska eller jakken eller hva det gjelder verdt den prisen. Det er interessen for et produkt som skaper en pris. Såvidt jeg vet så går ikke akkurat noen designveske ned i pris, tvert imot! Bare å ta en titt på Balmain x H&M på Finn det. Rart hva folk skal gidde å henge seg opp i. Skal du ikke ha det, så la heller være. Blir så irritert, haha!

    19. Vet av egen erfaring hvor vanskelig det er å selge pent brukte high-end merker i Norge. Nordmenn tror de skal få det til loppemarked priser bare fordi det har vært brukt. Har gitt opp å selge for en anstendig sum her hjemme og selger heller mitt på utenlandske nettsteder. Synes prisene Andrea ønsker er helt relevante for hva det er og hva det kostet henne om det er pent eller lite brukt.

    20. Kjøpte ikke du Acne Rita Shearling jakken på finn.no? “I dag har jeg på meg min nye Acne rita shearling jakke! Guuuud som jeg elsker den♥♥ Det er 2011 modellen, i 2012 hadde de bare stygge farger så ble så sinnsyyyykt glad når jeg så drømmejakken min i verdens fineste farge på finn.no!” Er det ikke litt stivt å selge den for kr 7000, da?

    21. Hvilken størrelse har du i Michael Kors jakken? 🙂 Har veldig lyst på samme jakke, men er usikker på hvilken størrelse jeg må ha.

    22. hun er fattig nå, så hun har ikke så mye valg enn å selge tingene sine til blodpriser. hun må jo få seg ribbe til jul hun også 🙁 poorthang

    23. Tror størrelsen på den sorte skinnjakken står inni innerlomma på en lapp der 🙂 Det gjør det på min ihvertfall!

    24. Det vanlige når man selger brukte varer er jo å gå 9% ned fra innkjøpspris ( evt markedspris dersom den endres) hvert år, så jeg vil ikke akkurat si at dette er overpriset.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg