3 DAGER

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Nå er det to dager til helvettes eksamnen min, og siste eksamen for i år: Norsk muntlig! Pensum er litteraturhistorie og språkhistorie i Norge og resten av europa fra antikken og frem til i dag. Ganske omfattende og kjedelig med andre ord, haha. Eksamen er det eneste som har stått i hodet mitt de siste to ukene, og jeg har lest så og si dagen lang. Begynner å bli ganske så flink, så jeg regner med at det kommer til å gå bra. Er faktisk helt utrolig hvor “smart” og kunnskapsrik man blir av å være privatist, det kan jeg virkelig love dere.. Jeg har aldri kunnet så mye om så mye rart som jeg kan nå. Så selvom det er ekstremt tungt å få karakterer på denne måten, så lærer man hvertfall 1000 ganger mer enn man noensinne har lært på skolen. 

Ellers blir det så altfor deilig å være ta seg ferie nå. Som dere kanskje husker drar jeg til Gran Canaria nå på onsdag, og jeg kan nesten ikke beskrive med ord hvor digg det skal bli å komme ned til varmen. Gleder meg også sånn til å endelig få blogget bra igjen for dere! Har kjøpt endel nye sommerklær som jeg skal ta med dit, så da blir det nok mange fine outfits også 🙂 Dette blir så BRA!!! Tviler på at vi snakkes noe mer før eksamen er over, men fra og med da skal bloggingen være på topp ♥ Klem til dere!

22 kommentarer
    1. Så bra at du er flink og leser. 🙂 Når det er sagt er har nok ikke intellekt noe å gjøre om hvor mye du kan om hverken litteratur, språk, historie, eller matematikk for den saks skyld. At du tilegner deg god kunnskap er nok en bedre måte å presentere hva du ønsker å si. Vil også legge til at om du føler at du får litt kunnskap av videregående, kommer du til å få det veldig gøy når du begynner å studere, er for min del mye mer givende enn videregående. Stå på, og gled deg til du begynner med seriøs skole! 🙂

    2. Hei Andrea! Jeg skal begynne som elev på sonans nå på nyåret og gruer meg allerede til eksamen. Kunne du være så snill og skrive litt om hvordan eksamen foregår som privatist? Jeg skal også ta opp norsk nemlig.. Lykke til<3

    3. Hahahaha!!! Så idiotisk sagt! Hadde du giddet å faktisk gjøre en innsats på skolen og ikke droppet videregående med en gang, så er jeg sikker på at også du hadde fått mer ut av det den gang. Man blir ikke smartere av å være privatist – det har ikke noe med intellektet ditt å gjøre.

    4. Dem som jobber på videregående får med seg ganske mye.
      Det du går gjennom nå er samme pensum som på skolen, og om du hadd elagt med like mye arbeid da hadde du lært like mye.

    5. Wow her var det mange negative kommentarer. Synes heller at folk skal passe på seg selv og ikke ha så mye fokus på hva andre gjør. Jeg synes du er flink som fullfører, selv om det er privatist. Du har faktisk økonomisk frihet til å ikke gjøre det, så vær stolt av deg for det 🙂
      Jeg skal også til Gran Canaria i januar, og lurte på om du hadde noen hotell å anbefale? Har prøvd å lete i arkivet ditt men fant ingenting! Hadde satt veldig pris på svar 🙂

    6. Hei! kunne du laget et eget innlegg om hvordan dette opplegget som privatist har fungert? hvordan eksamen har vært og hvordan du har opplevd det og fullført det? litt tanker rundt det?
      Masse lykke til og god tur til gc!

    7. Hei lykke til elsker bloggen din!!! Hvor har du kjøpt den hvite shortsen og toppen på det bilde med MC veska: eller hvor har du kjøpt alle klesplaggene dine? elsker stilen din😍😍😍

    8. Enig med Andrea. Man for MYE mer ut av noe som privatist. Nådde bare 5’ere pga lærere som forskjellsbehandlet. Jeg var aldri god nok for 6’eren.
      Nå som jeg tar privatisteksamen kjenner ingen lærere meg. Og jeg kan lese på min egen måte, uten at dårlige lærere skal tilegne med kunnskap som ikke er tilrettelagt meg, men de dårligste i klassen.
      Har 2 6’ere hittil, og skal få flere 🙂

    9. Jeg hadde eksamen for en uke side og fikk 6! Jeg gikk på Sonans da. Husk at hvis de spørr veldig mye er det ofte et godt tegn! 😉 De vil bare høre hvor mye kunnskap du har. Lykke til på eksamen.

    10. Nå har jeg aldri vært privatist, men jeg kan nok være enig i det du skriver. På videregående (hvertfall der jeg gikk) forskjellsbehandlet enkelte lærere noe sykt. En vennine av meg fikk aldri bedre enn 3 på norsktekster, nettopp fordi læreren visste at det var hennes tekst, og hun var ikke noe fan av jenta. Jeg kom godt overrens med læreren, og fikk som regel 4-5. Det skal ikke være slik! Det burde være anonymt, slik det er på Høyskolen. Lykke til ihvertfall, er sikker på at det kommer til å gå veldig fint 🙂 God tur til Granca <3

    11. Lykke til på eksamen! 🙂
      Jeg reiser også til GC denne uken. Reiser nedover Torsdags morgen.
      Skal bo i Puerto Rico. Gleder meg til sol og varme, og gode drinker 🙂

    12. Skal på sydentur med min første kjæreste i slutten av desember, men har Ingen sommerklær…her om dagen skrev du at du hadde bestilt masse nytt, kunne du kanskje laget ett innlegg om det? Trenger virkelig hjelp!

    13. Du blogger så bra for tiden! Du er så ærlig og lite overfladisk. Med lite overfladisk mener jeg ikke at ikke har fokus på utsende for hallo det har jo alle jenter, men jeg tenker på at du faktisk jobber med innleggene dine. Jeg digger bloggere som faktisk gjør noe annet enn linke til nettbutikker. Det er noen ganger det virker som bloggeren er lei av å blogge og da blir det så kjedelig. Uansett, godt jobba. Jeg håper eksamene dine har gått bra. Jeg er superstressa på å få tilbake mine karakterer. Fellessensuren på privatist eksamener er vel 4. januar :-O Tvitvi.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg