Bestille enveisbillett tilbake til Sydney?

// Reise i samarbeid med EF

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Nå er vi i Dubai på mellomlanding etter tidenes lengste flytur, og har dessverre fortsatt halve reisen igjen.. Helt sykt hvor langt det faktisk er å reise til/fra Australia, haha.

Men vet dere hva? Jeg føler rett og slett at jeg ikke er ferdig med Sydney enda, og hadde alt annet enn lyst til å dra hjem allerede etter to uker. Det er så mye igjen å se og oppleve der, og det er virkelig en by som gjør meg lykkelig. Jeg er jo en blogger, og kan teknisk sett blogge fra hvor som helst i verden- så hvorfor bare ligge hjemme på rommet mitt i Oslo når jeg ikke må? Planen/drømmen nå er å bestille en enveisbillett tilbake til Sydney om en måneds tid, og så bli der så lenge jeg har lyst. Tenker ikke sånn superlenge, men kanskje 1-2 mnd. Leie en leilighet der, og bare nyte livet 🙂 Hvor fantastisk hadde vel ikke det vært?

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Har ingen som har mulighet til å gjøre det sammen med meg, men jeg skal prøve så godt jeg kan å få fikset noen gode ordninger så jeg slipper å være helt alene. Feks at først en venninne drar ned sammen med meg i 2 uker, og når hun drar hjem, kommer en ny og bor med meg en stund. Det hadde vært SÅ gøy, haha. Har allerede begynt å snakke med flere venner, og håper så inderlig at det kunne gått. Dessverre så er jeg ikke en som verken tør eller har lyst til å flytte til andre siden av jorda helt på egenhånd, men med denne “venneordningen” så hadde det jo faktisk funket helt perfekt. Ah, håper ikke denne planen bare forblir med drømmene! Det kribler i hele kroppen av å tenke på det. Om jeg har noen blogglesere som bor i Sydney/skal dit må dere gjerne skrive til meg på FB, forresten ♥

Vi snakkes mer senere, nå er det mer fly på meg! Blir godt å komme hjem til slutt 🙂

42 kommentarer
    1. Hei 🙂 jeg skal flytte til Sydney om noen dager og blir der til juli! Hvis du kommer ned igjen må du bare ta kontakt 😀

    2. Så utrolig fin du er, kan jeg få spørre om hvor genseren din er og hvilke sminkeprodukter du bruker? Du ser helt fantastisk ut fortiden og ikke minst lykkelig.
      Stor klem

    3. Haha, jeg må bare le litt av dette her. Ja, jeg ser på poenget, Australia frister så jævlig for meg å. Men, du husker da du flyttet til Gran Canaria med datidens kjæreste? Var plan om å bare nyte livet, trene, sol og bad. Ja, det er absolutt mer å gjøre i Sydney enn på Gran Canaria, men tror du ikke det blir etterhvert litt kjedelig å vandre rundt byen alene. Mange som tar roadtrips etc, men da må man ha hvertfall en person. Den venneordningen ville funket for det ja, men det er lurt å ha noe plan enn bare “nyte livet”. Pluss tenk på det med Bjørknes, kjøp av leil, etc. Men kanskje ta en sånn “work and travel” visum til Australia? Da jobber du kanskje på litt dritt steder, men har noe som skjer og får reise rundt.

    4. ser du har macbook. Kan du skrive noe om de tre ulike modeller? Hva du syns var best og sånt? 🙂
      Bare kjør på dersom du vil tilbake! Livet er til å oppleves, og du må jo oppleve masse før du ender opp med lite fleksibel jobb i framtiden. Nå har du muligheten og fleksibel med jobb og sånt. <3 Godt å se at det virker som du har det kjekt og bra.

    5. Ingen av dine venner har mulighet til å bli med deg på dette opplegget sier du. Har du spurt deg selv om hvorfor? Studerer de? Jobber de? Investerer de i livet sitt? Når skal du egentlig bli ferdig med å “nyte livet”? Vennene dine er ferdig med Vgs for lengst, mens du fortsatt surrer rundt og gjør ingenting. Det fasinerer meg virkelig hvordan verden er blitt! Bli voksen og få deg en utdanning!! Ingen vil jo lese om en arbeidsløs kaffedrikkende jente uten mål og mening med livet i årevis!! Jeezez

    6. Rart andre skal bry seg om andres liv. Er ikke alle som har behov for å kjappe seg med utdanning! Andrea er jo kun 21 (?) og mange år på å ta utdanning. Er ikke sikkert hun vet hva hun vil videre i livet, så hvorfor ikke nyte det nå mens hun kan med blogging? Pass på dere selv og eget liv. Trenger ikke å dømme andre fordi de ikke gjør det samme som dere eller tenker likt ang studier og invisteringer.

    7. Bare lurer. Var ikke du akkurat i skikkelig gjeld ? Og måtte ikke foreldrene dine til og med ta forsikring i huset sitt for å få det til å funke dette med de pengene du skyldte ? Liksom; en tur til Australia er ikke billig og sier litt om deg når du for noen mnd siden sa du var så flau over at dette hadde skjedd og bla bla bla, og at du skulle bli flinkere til å bruke pengene på en god måte..viser egentlig bare at du ikke lærte like mye av det som du trudde. Foreldrene dine må jo tro du tror at penger vokser på trær og at du eier ingen skam ..

    8. Så bra du fant ut at du ville gjøre det!, jeg flyttet hjemmefra når jeg var 15 og har opplevd å gjort masse til idag. Ser det er noen som nevner investering i livet her, å dette er virkelig å investere i livet. 1-2 Mnd er ikke lange tiden, men virkelig en opplevelse. Når du er så heldig at du har mulighet til å gjøre det så må du ikke la noe stoppe deg 😊 Håper du får det til!

    9. Den planen din hadde jeg gjort om jeg var deg, Andrea. Lev livet som fri fugl så lenge som det lar seg gjøre. Australia er mitt absolutte favoritt land. Innbyggerne er veldig down to earth, avslappa og ekte. Man føler seg hjemme der. De ligner litt på nordmenn i tillegg (selv om de australske som regel er endel finere!). Australia slår USA lett etter min mening. Sydney er byen med mest liv i Australia, men du må ikke glemme at det er mer til Australia enn bare New South Wales. Gold Coast anbefales. Queensland er fantastisk; der kryr det av kjekke beach boys samt et herlig klima. Great Barrier Reef må også oppleves, vakreste stedet jeg har vært. Har også vært i Melbourne, men jeg følte det var en dårligere utgave av Sydney (i og med at Sydney var så fantastisk, var ikke Melbourne noe ille overhodet, det var bare ikke like bra om du skjønner). Håper du bestemmer deg for å bare hoppe i denne drømmen. Du er en nydelig jente og fortjener dette. Du er ung en gang! Klem

    10. Så spennende! Jeg bor i new zealand, men har tenkt meg en tur til Sydney ila mars tenker jeg! Kan eventuelt sende deg en melding på Facebook da 😀 og du, å flytte til andre siden av jorden alene er KUN spennende! Jeg har gjort det, og da klarer du å! 🙂 drit i hva folk sier om at du må tenkte på utdanning, jobb, og voksenliv. Herregud, du kan ikke sitte om tyve år og angre på alt du ikke gjorde fordi du hastet avgårde med å ‘settle down’ i voksenlivet. Noen mennesker må lære seg å passe på seg selv og ikke alle andre – gjør det som føles rett for deg! Et tips; en one-way-ticket er moro, men jeg tror Australia har samme ordning som NZ, og det er at med en returbillett får man tre måneders besøksvisum. Uten returbillett må du søke visum tror jeg. Sjekk opp dette! Og hvis det evt er sånn så kan du jo kjøpe en billett som kan endres 🙂 klem!

    11. GJØR DET !! Du har ingen ting å tape, og du blir alltids kjent med noen 🙂 Je gjorde akkurat det samme, enveisbillett til Sydney. Opplevde masse og avslutta i Melbourne (må oppleves!). Fortsatt god tur hjem xx

    12. Hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det uansett om du får til den ordningen eller ikke! Australia er så fantastisk og jeg tviler på at du kommer til å angre! Du kan jo evt. Se på noen skoler og se om de har noen kurs du kan ta? Da er det jo lettere å bli kjent med folk. Hvis ikke er det bare å komme til Gold Coast, så kan du henge med meg, haha 🙂

    13. Høres veldig spennende ut!
      Men, hvorfor bare være i Sydney? Bor selv i Brisbane nå og skal kun være her i 5,5 uker. Er også med EF så jeg reiser og gjør ting utenfor Brisbane hver helg. Om jeg ikke skulle gått på skole ville jeg lett leid en bil eller backpacket. Da lever du livet! Ikke bare være et sted, men faktisk se ville kenguruer, flotte strender (mener ikke at Bondi beach ikke er fin) og noen utrolige øyer! Bare et tips! Du får glipp av så mye hvis du bare er i Sydney

    14. Hei Andrea! Når du viser oss din nye svarte Givenchy Antigona, kan du i samme slengen lage et innlegg om alle veskene dine? Og da mener jeg alle 😀 😀 😀 stor klem til deg

    15. Du burde klippe håret ditt snart. Det ser slitt ut fra skulderen og ned. Bare et vennlig tips. For langt hår er fint, men det er finere med en lob frisyre om det lange håret er helt oppspist.
      xx

    16. Jeg vil gjerne dra til Australia med deg! Hihi 🙂 har bodd der 2 år før, men det begynner å bli en stund siden.. Det er et fantastisk vakkert land <3

    17. Jeg skal faktisk selv flytte til Sydney i August! Hadde vært dritkult om to nordmenn kunne holdt sammen og fått kontakt og venner. Skummelt å flytte til et nytt kontinent helt alene!

    18. Åååh, ja, Sydney er favorittbyen min sålangt i livet tror jeg! Jeg var der 1 uke alene i forbindelse med at jeg studerte i Brisbane et semester. Fikk reist innom de fleste kjente steder og byer i landet, hoppet i fallskjerm i Byron osv. Var helt fantastisk!! Savner det sååå myee.
      Du er heldig som har muligheten til det, men et er dødsdyrt å bo i Sydney da, leieprisene er enourmous! 😮 Lykke til!

    19. ^Du må ikke ha tur-retur billett for å få visum. Har venner som har bodd i australia i ett år, og de visste ikke når de skulle hjem… Men du må nok vise til at du skal enten jobbe eller reise rundt.
      Jeg håper virkelig du driter i alle de som skriver om utdanning, og skattesmellen dems osv. Det er virkelig ikke dem sin business!
      GJØR DET. Du kommer ikke til å angre! Har selv reist rundt i Australia, og anbefaler deg å se mer enn “bare” Sydney. Gold coast er AMAAAAAZING!!! Du kan jo ta noen måneder og reise rundt. Du møter garantert på skandinaviske backpackere du kan slenge deg på med!

    20. Jeg skal reise på backpacking til Australia i april, helt alene, og tenker å bruke noen dager i Sydney. Er nok ikke i Sydney før i slutten av april, men jeg hadde vært åpen for å møtes hvis det hadde vært av interesse 🙂

    21. ser det er mange som skriver at du må bli “voksen” nå og droppe dette og heller begynne med det normale liv, studere osv. Drit i det og gjør AKKURAT det du vil! Det er dit liv, og du velger selv hva du vil. Livet er mer enn å bare studere.

    22. Reiser til Sydney om under ei uke og skal bo der selv i 3 år, Bachelor innen journalistikk på UTS. Har vært der i tre måneder før og elsket det – anbefaler virkelig å legge Norge bak seg for en liten periode og nyte livet. Det er jo nå man skal leve livet og være ung!

    23. Hei!
      Hørtes veldig kjekt ut med Sydney!!!
      Lurte bare på hvor du har hentet opp bakgrunnen din fra? Eller da evt. hvor du har laget den?

    24. Drit i kommentarene som sier i mot dette, de er jo BARE sjalu for at de må sitte på den kjedelige jobben sin istede for å nyte livet i Sydney.

    25. Jeg flyttet helt alene til Brisbane/Gold Coast da jeg var 18 år gammel 🙂 også flyttet jeg meg videre til Sydney+ at jeg var i Melbourne på “ferie”. Utrolig godt å ha den friheten med å bare gjøre hva enn du vil! Man lever jo tross alt bare en gang. Jeg vokste også veldig på det, nå er dette 8 år siden, og angrer ikke et sekund! Du får også maaaaange venner nedi der, de er super interessert i å bli kjent med andre kulturer 🙂 DO IT! Du vil ikke angre. Er skummelt de første 30 timene av reisen, men så går det fint over!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg