Litt snikksnakk

Hei, fine lesere!

Jeg har nå blogget i 8 år, og blogging blir tatt mer og mer seriøst for hver dag som går. Nye regler og retningslinjer oppstår stadig vekk, og jeg må si at som blogger kan det være vanskelig å holde følge. 

I dag ble jeg kontaktet av VG. De har nemlig sendt flere blogginnlegg som handler om kosttilskudd skrevet av diverse bloggere til Mattilsynet for gjennomgang. De sendte meg en mail grunnet DETTE blogginnlegget i samarbeid med Good for Me. Manageren min, Isabel, tok derfor et telefonmøte med Mattilsynet. Det er naturligvis viktig for meg at jeg følger lovverket, spesielt siden jeg vet at jeg har mange unge lesere. Jeg ønsker selvfølgelig å kunne anbefale produkter jeg har gode erfaringer med på en riktig måte 🙂

VG vil komme med en artikkel i nær fremtid om at innlegg som det jeg linket til over er uheldig markedsføring, og ba om en kommentar fra meg- men jeg ønsker heller å uttale meg her på bloggen. Mattilsynet sier selv at kommentarene de har gitt til VG er en generell kommentar og ikke direkte knyttet til mine blogginnlegg. Det er viktig at det presiseres at ikke alle har behov for kosttilskudd eller at effekten jeg får ikke nødvendigvis er noe alle vil oppleve etter bruk av produktet. Vi bloggere må være forsiktige med å gi medisinske råd.

Det er viktig for meg at dere vet at anbefalingene mine er basert på egne erfaringer. Jeg kommer til å passe godt på fremover at jeg presiserer at dette ikke nødvendigvis fungerer for alle. Vi opplever det veldig riktig og fint at vi fikk informasjon av Mattilsynet om dette i dag, og som blogger setter jeg pris på å kunne rådføre meg med manageren min og ha en løpende dialog med regulerende institusjoner. Mattilsynet fortalte oss at de ikke vil fatte noe vedtak vedrørende dette, kun informere oss slik at vi bloggere kan gjøre en enda bedre jobb.

Jeg liker å samarbeide med Good For Me fordi jeg opplever de som et seriøst og ærlig selskap som selger norske kvalitetsprodukter til overkommelige priser. Betakaroten er et produkt som har hjulpet meg både mot soleksem og til å få dypere brunfarge, men jeg kan selvfølgelig ikke garantere at dette vil være opplevelsen alle får av produktet. Men dere vil fortsatt kunne lese om mine erfaringer med produktet fremover, enkelt og greit fordi betakaroten er et produkt jeg er veldig fornøyd med. Jeg er klar over hvilket ansvar jeg som blogger har ovenfor dere lesere, så fremover kommer jeg til å sørge for at ting blir gjort på riktig måte 🙂 

Over til noe litt hyggeligere- dagens middag! Speltlompe pizza har jeg blogget om tidligere, og her i huset er det en stor favoritt. Det smaker SÅ godt og er skikkelig mettende. Ganske så sunt er det også, det eneste usunne er vel osten.. Og der kan man jo både bruke lett-variant og begrense hvor mye man tar på 🙂 Selv er jeg ikke så streng når det kommer til ost, må jo få kose seg litt også! Anbefaler absolutt å teste ut speltlompe pizza om dere ikke har gjort det, det finnes uendelig av varianter.. Sleng på noe du liker og har tilgjengelig, godt blir det nok uansett ♥

Nå er det sovetid på denne frøkna, vi snakkes mer i morgen! De neste dagene skal bloggen prioriteres først, det fortjener dere 🙂

16 kommentarer
    1. Bra du tar jobben seriøst Andrea! Et tips kan være, ettersom det kommer flere og flere regler, og skrive lister for egne type blogginnlegg. Eksempelvis “anbefalinger”, må huske det, det og det, osv 🙂

    2. Jeg synes du er kjempeflink, Andrea! Stå på videre 🙂
      Og når det gjelder speltlompe- pizza er det en stoor favoritt her i huset også, spiser det til middag eller kvelds så og si hver dag jeg er alene hjemme 😀 Love it! Ha en fin onsdag <3

    3. Bra at du tar det sånn på alvor!;)
      Hadde synes det hadde vært kjempefint om du kunne blogget mer om trening, eks øvelser og kosthold, eks hvordan et daglig kosthold ser ut for deg i dag?:–)))
      Klem!

    4. Elsker bloggen din, selv om jeg ikke er så alt for flink til å kommentere.. Speltlompe-pizzaen skal prøves! Lurer bare på hvor t-skjorten din er fra? Bikbok?
      Klem 🙂

    5. Det du kan tenke på og informere når du skriver om produkter er å finne ut hvem som ikke burde ta dem. F.eks betakaroten er med på og fremme lungekreft hos personer som røyker, har astma eller KOLS. Dette er faktisk veldig viktig informasjon når du “reklamerer” for noe. Betakaroten er faktisk ikke så sunt å gå på året rundt, er mye forskning på det og hudkreft i det siste. Jobber selv som kreftsykepleier så får alltid siste info om forskning 🙂

    6. Som jeg skrev i innlegget du refererte til, så synes jeg det blir så dumt å skrive at man overhodet “IKKE blir oransje” av å gå på betakaroten.. Hva er liksom ditt grunnlag for å kunne være så påståelig på det? :/ Det året jeg gikk på det, er det faktisk helt synlig med tanke på bilder, at jeg har en helt annen brunfarge enn de andre, samt. min egen fra tidligere/senere år/ferier. Folk reagerer jo helt ulikt på produkter! 🙂 Ikke slemt ment med kommentaren i det hele tatt, du nevner jo litt om dette med informasjon i dette innlegget også, tenker litt for din egen del og – at det er kjipt å gå ut med noe som viser seg å ikke stemme for noen som eventuelt kjøper produktet og blir skuffet fordi du har skrevet noe helt annet.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg