JEG FLYTTER FRA OSLO!!!

Hooola babes ♥

Endelig kan jeg dele nyheten som jeg er såå spent på å fortelle dere om 🙂 Jeg skal faktisk etter 21 år i Oslo flytte fra hjembyen, og byen jeg skal kalle hjemme i minst ett år fremover er Bergen! Det er helt sinnsykt, og jeg tror nesten ikke på det selv. Føler meg gal som plutselig bare flytter til en helt annen by, for jeg skal love dere det var veldig impulsivt. Idéen poppet vel opp for noen uker siden, og nå skjer det! Veldig spontant, men sånn jeg liker det. 

Heldigvis flytter jeg ikke helt alene, jeg flytter nemlig med både broren og søsteren min! Ulrik har kommet inn på handelshøyskolen i Bergen og skulle uansett flytte, mens Madicken bare fikk lyst da jeg nevnte ideén min for henne. Vi skal begge to ta opp fag på sonans dette året, om noen skulle lure 🙂 Og det sjukeste av alt, jeg har allerede fått leilighet!! Fikk nøklene i dag, så nå har vi faktisk et hjem i Bergen. Leiligheten er det fineste jeg noen sinne har sett på hele 132 kvm, helt ny og ligger perfekt til ved vannet. Begynner så smått å flytte inn allerede neste uke!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Elsker mine fine, nye solbriller fra Dior! Disse skal brukes mye fremover ♥

Dette blir så spennende, dere. Føles helt uvirkelig, og jeg håååper virkelig at dette året blir fantastisk! Nye mennesker, ny by og blanke ark. Er selvfølgelig litt skummelt og trist å flytte fra vennene mine, men heldigvis har jeg et par gode venner i Bergen også. Gleder meg sånn til å begynne å flytte inn neste uke, og ikke minst finne ut mer av hva Bergen har å by på! ♥

65 kommentarer
    1. Bergen er fantastisk! Bodde der selv ett år og tok fag på Sonans. Trodde Madicken gikk på lærerutdanning, men det var kanskje ikke noe for henne likevel. Vet hun hva hun skal begynne på nå, etter hun har tatt opp fag? (Bare litt nysgjerrig, haha)
      Lykke til med flytting 🙂 Kommer til å storkose dere i Bergen

    2. Nydelig genser, den så utrolig god ut! Så du hadde den på deg på snapchat også, hvor er den fra? Hadde satt stor pris på et svar<3 Nyyyt innflyttingen videre i Berge, håper du får det fantastisk

    3. Heisann, jeg er fra bergen og skal også ta opp fag på sonans i år! Hvilke fag skal du ta opp? Masse lykke til!

    4. Mari: Takk søta! Så hyggelig å høre 🙂 Lærerutdanning var ikke noe for henne nei, så nå er faktisk planen psykologi. Derfor hun skal ta opp fag, er jo crazy høyt snitt! Klem <3

    5. Så kjekt å høre at du flytter til Bergen. Jeg bor her selv, og tror du kommer til å trives kjempebra. Sikkert veldig bra og lurt av deg å flytte, utfordre komfortsonen din, og møte helt nye folk. Veldig spent på hvor hen i Bergen du skal bo? Håper hverfall du kommer til å trives veldig mye, kanskje vi sees en dag, det hadde vært kjempegøy. Klem

    6. bergen er en kjempefin og koslig by. tror du kommer til å trives. skal du bo alene eller sammen med søsteren og broren din?

    7. Velkommen! 🙂 Bergen er verdens beste by, så ikke bli overrasket om du plutselig blir værende her myyye lengre enn først planlagt! <3

    8. Stor velkommen til Bergen! Jeg bor selv ved Fløyen, så det kan se ut som at vi blir “naboer”, hihi! Håper du finner deg til rette 🙂

    9. Hei! Skal ta opp fag nå, og lurte på hvordan karakterer du fikk fra du gikk på Bjørknes?:) og kan skolen anbefales?

    10. Anonym: Jeg er kjempefornøyd med Bjørknes, helt supre lærere og fantastisk undervisning. Fikk vel 4 på alle eksamenene jeg hadde, men hadde jeg jobbet mer hadde jeg nok fått bedre. Var dessverre den som åpnet boken for første gang rundt 7-10 dager før eksamen, haha. Men fulgte med i timene og var på skolen da, bare jobbet ikke underveis hjemme eller etter skolen 🙂

    11. Gratulerer og lykke til! Jeg er selv fra Bergen, og syns selvfølgelig det er en helt utrolig by! Litt mindre og roligere enn Oslo! Hvis du trenger noen tips er det bare å si ifra haha! Mitt første tips er Ichiban Sushi på Zacariassbryggen, seriøøøst byens beste sushi!

    12. Så kult at du flytter til Bergen! 😃 du har ikke vurdert å ta opp fag på Danielsen intensivgymnas heller? Det er mye billigere enn både Metis akademiet og Sonans, i tillegg til at man går igjennom hvert kapittel i boken og har en prøve i hvert kapittel. På den måten vil du få en standpunktkarakter. Det er akkurat som vgs, det er trekk til eksamen så du er ikke nødt til å melde deg opp til eksamen som privatist. Bare et tips! Jeg gikk selv på Danielsen i vår og er utrolig fornøyd! Fikk 5 i standpunkt i matten og har aldri hatt høyere karakter enn 3 i matte! Lykke til uansett hva du velger 😊

    13. Bra valg, Bergen er en flott by. Har bodd der i 3 år nå. Veldig fint å bare kunne gå rett fra byen og opp på fjellet. Men støvler og paraply er et must i Bergen 😉 Lykke til!

    14. Gratulerer så masse! Blir sikkert kjempebra!:) Er ikke tilfeldigvis noe mellom deg og kompisen til kristina andersen fra bergen? Han fra palmesus-bildene?

    15. Jeg ville ikke ha tatt opp geografi på Sonans, men bare meldt deg opp som privatist 🙂 Det er veldig enkelt og greit, og du trenger ikke undervisning.
      Naturfag kan du jo få et lite forsøk så undervisning kan være greit, samme med matten! Lykke til i Bergen. Bor her jeg og, fantastisk by med litt mye regn! Husk å få med deg alle de flotte fjellturene 😀

    16. Velkommen til Bergen, Andrea! Det er virkelig en helt fantastisk by og jeg håper du kommer til å trives 🙂 Oog jeg håper inderlig det kommer fere bilder av leiligheten, wii. God lørdag!

    17. Tar du opp fag for å ha bedre snitt til å studere videre senere? Husk at du ikke lenger søker med førstegangsvitnemål og bør ha veldig gode karakterer!

    18. Oi shit, flytte til Bergen! Det er jo sinnsykt som du sier, ingen har jo aldri flyttet til Bergen før, sikkelig stort skritt du tar nå, hahah.. Dette kom ikke som noe sjokk i det heletatt, egentlig veldig normalt å ikke på samme sted hele livet

    19. Hahhaha… må le litt… jeg skjønner jo seff at det er gøy og stort for deg. men altså… SÅ stort er det vel ikke? Trodde du skulle flytte til Afrika eller no jeg nå 😛 Iom at du la det opp til å være den største begivenheten i historien ..

    20. Har aldri kommentert bloggen din, men jeg har fulgt den siden dag 1, haha! Du har alltid vært min favorittblogger (kanskje pågrunn av navnet,haha:p) men mest fordi du er så åpen, ærlig og inspirerende! Jeg har selv friår nå i Bergen rett og slett fordi jeg ELSKER denne byen, den har virkelig noe spesielt ved seg! Tror dere kommer til å STOORtrives! Hadde vært utrolig gøy å møte på deg en gang også i byn kanskje:D Lykke til m flyttingen! Klem<3

    21. Så utrolig spennende! Jeg gleder meg til å følge deg videre i Bergen <3 Alltid gøy å komme til en ny by for første gang! Masse lykke til, søte deg 🙂 🙂

    22. Ja Bergen er en sykt fin by 🙂 hat vært dær på ferie to år på rad, å jeg misunner deg som skal flytte dit 🙂 det er en helt herlig by. Når jeg var der så lå vi på noe motel/hytterekker som lå rett ved Friele kaffefabrikk som var helt fantastisk.
      Du har en kjempe bra blogg 🙂 jeg elskwr bloggen din og du er sykt pen 🙂 søsteren din er også sykt pen 🙂

    23. Flytter selv til Bergen på torsdag 🙂 Gleder meg sykt, men er også litt vemodig å flytte fra det som har vært hjemmet mitt hele livet 🙂 Har hørt mye bra om Bergen og at studentmiljøet er fantastisk der

    24. Flytter selv til Bergen på torsdag 🙂 Gleder meg sykt, men er også litt vemodig å flytte fra det som har vært hjemmet mitt hele livet 🙂 Har hørt mye bra om Bergen og at studentmiljøet er fantastisk der. Lykke til med flytting og studier! Håper du har meet n’ greet en gang i Bergen 😀

    25. Studerte ikke Ulrik medisin i Oslo? Eller tar jeg helt feil?:) Dere kommer til å få det supert i Bergen!

    26. Du må glede deg! Er selvsagt litt tungt med regnfulle dager av og til, men det blir man vandt til. Bergen er virkelig en fin by som har mye å by på! Håper dj trivdes 🙂

    27. Skriver som personen over – ville vurdert Danielsen først, så eventuelt Metis. Gikk på sonans i fjor og tok opp de fleste fagene, absolutt ikkje fornøgd mtp hva jeg betalte mot hva jeg følte jeg fikk igjen etterpå. Lærerene er alltid syke, kommer for sent og har dårlig struktur i undervisningen. Vi var veldig mange som var mindre fornøgd, og de fleste har byttet skole nå for å ta opp fag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg