SCHOOL TIME

Lokal tid i Miami: 01.17 // Reise i samarbeid med EF

Jeg elsker å være på tur med EF, og synes hele opplegget er så genialt. Det blir vel ikke bedre enn å kunne kombinere skole og ferie? De har hele 7 forskjellige språk å velge mellom og 47 destinasjoner, noe som virkelig er tidenes utvalg. Jeg klarer aldri å bestemme meg for hvor jeg ønsker å reise, for det er jo så mye som frister.. Miami, LA, Honolulu, Cape town, Sydney- altså!! Drømmedestinasjoner. Man kan velge alt fra 2 uker til et helt år, og det er faktisk overraskende mange som reiser bort leeenge. Det er oppstart hver mandag hele året og kurs for alle som er 16 år og oppover. Ellers er det er null stress å reise alene, for det er veldig lagt opp for at man får venner der. Feks her i Miami kan man velge å bo på campus, og da bor du med 3 andre. Her er det kjønnsfordelt, så det er gutte og jente-rom, noe som jeg synes er bra 🙂 Å være roomies er vel den perfekte måten å bli kjent med hverandre på! Ellers er det også supersosialt i klassen, lærerne er opptatte av at man introduserer seg selv for de andre og at elevene blir kjent. Dessuten er det alltids en haug av utflukter man kan melde seg på hvor de andre studentene også er med, så å få venner er med andre ord ikke noe problem ☺️

 Her kan dere se litt bilder fra skolen og campuset:

Processed with VSCO with s1 preset

På tavlen står det alltid planen for dagen, feks diverse utflukter man kan være med på 🙂

Alle klasserommene har navn fra forskjellige steder i USA! Feks i dag hadde vi time i “Honolulu”. Så søtt 😋

Undervisningen er delt etter hvilket nivå du er i språket ditt, feks jeg er i en level som heter advanced (haha snikskryt). Med andre ord vil undervisningen være rettet til hvilket nivå du ligger på, slik at det verken blir for vanskelig eller lett. Alle må ta en test før avreise, så det er slik skolen finner ut hvordan du ligger ann 🙂 Ellers er undervisningen ganske variert, noe som er bra- for vi vet jo alle at skole til tider kan være litt kjedelig. Vi har feks iPad undervisning som vi hadde i dag, hvor alle elevene får en iPad hver- ganske nice! Da var det feks forskjellige lyttetester hvor du etter å ha hørt et klipp skulle svare på spørsmål anngående det som ble snakket om, og masse annet. Ellers er det mye muntlig undervisning, og lærerene er veldig flinke til å involvere og inkludere elevene i timene, noe som gjør timen morsommere.

Processed with VSCO with a5 preset

Processed with VSCO with a5 preset

Haha, tegnet et lite hjerte på armen ja!! Sånt gjør jeg alltid i timen, aaaner ikke hvorfor- haha.

Så masse god mat i kantinen- naaaam!! 😍

Processed with VSCO with a5 preset

Fornøyde Ef-studenter 👯‍💛 Har du lyst til å gjøre det samme som oss så kan du få tilsendt et gratis pristilbud eller komme i kontakt med en studieveileder for å høre mer om dine muligheter med EF Språkkurs HER ♥

Nå må jeg legge meg- for vi skal opp om.. under 4 timer!! Haha wææ, alt for bloggen med andre ord. Vi skal nemlig til Disney World i Orlando, så i morgen blir nok tidenes dag. Har drømt om å dra dit siden jeg var bitteliten, så jeg gleder meg helt sykt. Kamera er selvfølgelig med, og det skal både filmes til vlog og bli tatt maaasse bilder. Vi snakkes der søtiser!

17 kommentarer

Siste innlegg