UKEN SOM GIKK

Ukens tanke: Eksamensdatoene har kommet- wææ!! Stresser veldig over eksamen fortiden, og jeg har hele 5 stk til jul. Siden jeg vil inn på sykepleien neste høst holder det jo ikke akkurat med 3’ere, eller egentlig ikke 4’ere heller for den saks skyld- og da får jeg litt panikk. Så mye å lære meg og ha i hodet på en gang, samtidig som alt med bloggen/bloggbuisness/firma osv og selvfølgelig privatlivet. Men slik er hverdagen for en ung person i dag, vi har mange baller i luften på en gang. Det viktigste er å ha troen på seg selv, og det har jeg heldigvis ♥

Ukens opptur: Stockholm må jo være ukens opptur! Shit så gøy det var. Ble kjent med mange fine mennesker, og ble maks bortskjemt av Daniel Wellington teamet. Er så hyggelig å bli tatt med på slike turer, det har jo faktisk vært ganske mye av det det siste året- noe jeg er sykt takknemmelig for! 🙂

Ukens nedtur: Hmmm.. HVA kan være ukens nedtur. Har sjeldent nedturer egentlig, og føler følelseslivet mitt er ganske så stabilt. Dukker det opp noen utfordringer så tar jeg de på strak arm, og prøver å tenke så optimitstisk som over hodet mulig- haha. Nei, jeg klarer faktisk ikke komme på noe negativt den siste uken. Får kanskje være glad for det? 😉

Ukens mat: Haha, dere skulle bare visst hvor mye jeg har skeiet ut denne uken som var! Null trening, endel alkohol og bare fet, usunn mat er stikkordene for ukens mat. Jeg og Madicken spiste liksom Mc Donalds til lunch begge dagene i Stockholm, haha.. Men det går fint, er lov å kose seg! Spesielt når man er på tur. Nå er jeg klar for en renere uke med masse trening 🙂

Ukens film/serie: FARMEN! Jeg elsker farmen og har blitt helt hekta på det, haha. Har faktisk aldri sett på det før kjendisfarmen rullet på skjermen- noe jeg likte sykt godt, så da ble det vanlig farmen også. Jeg kjenner faktisk fler som er med der/var med, så da er det eksta gøy å følge med ♥

Ukens person: Det må nesten bli Madicken, som jeg faktisk var med hver eneste dag denne uken. Hun er verdens beste søster og venn, og jeg føler meg så heldig som har henne i livet mitt at jeg ikke har ord for det en gang. Hva skulle jeg gjort uten henne?? Sykt trist at vi verken bor sammen eller i samme by lenger, men heldigvis snakker vi sammen på tlf sikkert 5 ganger om dagen- haha ♥

Image and video hosting by TinyPic

Ukens sang: Jeg hører på musikk nesten 24/7, og blir derfor veldig fort lei av alt jeg hører på. Har ikke noen sang jeg forguder for øyeblikket, men to av de nye sangene til Kygo liker jeg veldig godt. “Stargazing” og “This town” 🙂

Ukens irritasjonsmoment: Noe som irriterer meg grenseløst er hvor “følsomme” folk i dagens samfunn er. Uansett hva enn avisene eller vi bloggere for den saks skyld skriver, så er det alltid noen som skal reagere på et eller annet. Altså- det virker jo ikke som folk tåler en dritt lenger? For å komme med et eksempel: Siv Jensen sitt indianerkostyme. Jeg kan forstå de som reagerer på det når jeg leser deres side av saken, men likevell.. Går det ikke ann å slappe av litt? Ikke ta alt så seriøst hele tiden? Finne litt viktigere ting å bruke energien sin på? Det er krig i verden- folk blir drept hver eneste dag, sulter, blir voldtatt, frykter sitt eget liv.. Og på samme tid sitter vi i Norge og skal lage tidenes styr over et jævla Halloweenkostyme. Blir for dumt spør dere meg.

Ukens cravings: Nå craver jeg ren og sunn mat!! Selvom det er deilig å skeie ut, så merker jeg hvor dårlig kroppen min tåler det. Jeg mister all energi og føler meg bare skikkelig dritt av fet mat, tomme karbohydrater og mye sukker. Er SÅ klar for å være flink den uken her kjenner jeg 🙂 Allerede laget meg deilig food prep som står klart i kjøleskapet når sulten melder seg. Weee!

Ukens gledingz: Dette tror jeg ikke jeg har fortalt dere, men bestevenninnen min Henriette har flyttet til London for å studere i 4 år (!!!)- noe som er sykt kjipt. MEN heldigvis kommer hun til Oslo på fredag og blir her hele helgen, noe som blir superkoselig. Det må jo uten tvil være ukens gledingz ♥

Hvis dere har noen spørsmål kan dere stille de i dette innlegget- så tar jeg det med på neste “ukens spørsmål” 👯💘

25 kommentarer
    1. Skjønner litt hva du mener med at folk tar seg nær av ALT i dag, men samtidig. . bak disse kulturene som i dag brukes som kostymer ligger flere hundre år med drap, voldtekt, frykt for eget liv og krig.
      Du er fin, da!

    2. Hva pleier du å spise til frokost?
      Har du noe “sunt” snacks du kan unne deg i ukedagene, hvis du vil kose deg litt etc?

    3. Er man i nærheten av indianere etc. står de selv i boder der de selger dems tradisjonelle «kostymer», som de selv har laget. Folk tenker i sin lille boks, opplevde at en jente ble forbannet fordi fotgjenger skiltet er en mann, altså det finnes da grenser? Helt enig med deg, folk må roe seg ned!

    4. Urbefolkningen i Nord-Amerika HAR blitt utsatt for drap, voldtekt og fordrivelse fra eget hjem gjennom flere århundrer. Det kan vel ikke kalles en bagatell, akkurat. Og da er det et problem når en minister kler seg i et kostyme som parodierer kulturen deres. Det som virkelig er tåpelig i denne saken, er at folk som deg “kaster bort energien sin” (for å bruke ordlyden din) på å forsvare retten til å gå i et idiotisk kostyme.

    5. men andrea da. verden blir ikke et bedre sted dersom norske aviser bare skriver om kriser og konflikter rundt om i verden. må jo ha litt variasjon i nyhetsbildet og det er hele poenget med nettavisen du leser, nemlig VG. Kanskje du skal begynne å lese litt mer seriøse nettaviser? Btw, har du lest bloggen til Paradise-andrea? fordi du kopierte setningene hennes ang dette. dere er like langt bak mål begge to

    6. Hva studerer Henriette i London? Du kan jo heldigvis besøke henne masse, London er jo en kort flytur unna!

    7. Tror Andrea mente mer at hvorfor har vi et kollektivt ansvar for grupper vi personlig ikke har noe med å gjøre.

    8. Spørsmålet mitt: Hvordan skal du gjøre det med bloggen når du skal gå sykepleien neste år? + i 3 år.
      Mtp Reising osv! 🙂
      Har venninner som studerer sykepleien og medisin, å de må ha 80% oppmøte + at de sitter å leser pensum hele tiden. Du får nok tid til å blogge, men tenker på at du har reist ganske mye så det kan du vel ikke prioritere når du begynner på studiet 🙂

    9. Når kommer innlegget om kosthold og trening ut? Synes du har sagt veldig lenge at det skal komme, men det kommer jo aldri til avtalt tid. Ser at det er flere andre som etterlyser det også!

    10. SÅ sykt bra fokus rettet mot de små bagatellene i Norge som blir blåst opp som ballonger! Takk for at en blogger faktisk ser dette og ikke forsvarer de “som sier imot” alt som er. At du ga fokus på dette ga deg flere hakk med respekt fra min side.

    11. Det er jo akkurat det, folk blir utsatt for drap, voldtekt og barbariske handliger, og noen som har blitt utsatt for akkurat dette er indianerne. Deres drakt represtenter stolthet, og ære men også ALT det tøffe de har gått igjennom, og INGEN bortsett fra dem kan kjenne på følelsen av å være utsatt for noe sånt. derfor bruker man ikke det som en kostyme. Skjerp deg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg