hits

SVAR P SPRSMLENE OM TRENING OG KOSTHOLD

Mange har reagert p at jeg skal svare p slike sprsml, s derfor vil jeg bare si fr dere leser at jeg er ingen ekspert p hverken trening eller kosthold- s dette er ikke noe fasit. Disse svarene er kun mine erfaringer og hva som fungerer for meg! ♥ 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with hb1 preset

Hvor mange ganger i uken trener du? Mlet er 5 ganger i uken, men er ikke alltid jeg fr det til. Noen ganger blir det kanskje bare 3 eller 4 kter i lpet av uken, men det er ok det ogs. S lenge jeg mestrer trene fast over tid slik jeg har gjort n s er jeg veldig fornyd! :-)

Trener du mest cardio eller styrke? Jeg trener uten tvil mest styrke. Prver heller ta cardioen utenom gymmet ved feks g i stedet for ta trikken/bussen og generelt bare g endel lange turer med Molly. Men i blant trener jeg selvflgelig cardio selv om hovedfokuset mitt er p styrken :-)

Hvordan trener du nr du trener cardio? P treningssenter benytter jeg meg egentlig kun av mlla nr det kommer til cardio og da lper jeg enten intervaller eller kjrer rask gange i maks oppoverbakke (favoritt). 

Hvilke typer kjtt spiser du oftest? Gr mest i kyllingfilleet, karbonadedeig eller laks. 

Har du gtt opp i vekt? Jeg hadde gtt opp i vekt fr jeg satte for fult i gang med dette for to mneder siden. I Bergen var det mest festing og maccern, og lite trening. Hva som skjer da sier vel seg selv! Jeg veide faktisk 7 kilo mer enn sist jeg veide meg, som riktignok var minst et r tidligere da.. Men uansett- lagt p meg hadde jeg s absolutt :-) Skal sies at n som jeg trener bryr jeg meg ikke om vekt. Hvorfor? Fordi muskler veier mer enn fett, og nr man da trener mye styrke som jeg gjr s blir vekt en utrolig drlig pekepinn. P fr/etter bildene under hadde jeg kun gtt ned 900 gram i vekt (!!!), men resultatene p kroppen er store. Perfekt eksempel p hvorfor du ikke skal konsentrere deg om vekta :-)

Kan du fortelle om treningsprogrammet ditt? Jeg flger ikke noe treningsprogram, og det har jeg heller aldri gjort. Men jeg trener alle kroppsdeler, og bytter selvflgelig p. Har jeg trent overkropp dagen fr, s trener jeg gjerne rumpe og ben dagen etter. Skjnner? Andre liker kanskje flge et program, men jeg liker ha "frie" kter hvor jeg trener akkurat hvilke velser jeg vil- nr jeg vil. 

Drar du p gruppetimer? Jeg drar sjeldent p gruppetimer. Hvis jeg gjr det s er det enten indoor running (intervalltime p mlla) eller spinning. Sistnevnte har jeg faktisk ftt ynene skikkelig opp for den siste tiden- S gy og S slitsomt, haha. 

Hvordan bli kvitt stsuget? "Hemmeligheten" er rett og slett holde seg unna stsaker. Enkelt og greit! Er ikke kroppen vant til f sukker s vil den heller ikke crave det. Merkelige greier, men sukker er faktisk ekstremt avhengighetsskapende. Har selv erfart at hvis jeg har hatt en periode hvor jeg feks har spist mye sjokolade, typisk i juleferien, s tenker jeg p sjokolade hele tiden. Var en gang jeg helt serist begynte grte fordi jeg ikke fikk sjokolade, HAHA. Helt sykt! S jeg vet veldig godt hvor intenst suget kan vre- er liksom det samme som flelsen av mtte ha snus nr nan snuser. Men man m rett og slett bare bite tenna sammmen og holde seg unna, det er den eneste mten f bort suget. N kan jeg med hnden p hjertet si at jeg aldri har stsug- ikke bittelitt en gang. Hvorfor? Fordi jeg s og si aldri fr i meg sukker fra noen som helst matvarer, bakevarer eller godteri. Nr kroppen ikke er vant til det lenger s kjenner man plutselig ikke behovet heller :-) 

Teller du kalorier? Jeg har aldri telt kalorier, og teller heller ikke kalorier n. Hvorfor? Fordi dette skal vre en sunn livsstil, og ikke noe ekstremt eller altoppslukende. Jeg har selvflgelig en ganske grei oversikt over nringsinnholdet i matvarene jeg spiser, men det holder for meg. S lenge man trener fast og spiser sunnere/magrere s kommer resultatene :-)

Favorittvelser for mage? Jeg elsker trene mage! Liker spesielt godt trene mage i trx, er en haug av velser man kan gjre i slyngene som dreper magen ;-)

Hvordan g ned i fettprosent? Hvis du skal miste fett, s m du forbrenne mer enn du inntar- rett og slett. Energi inn = energi ut! Dette kan gjres bde ved endre p kostholdet, ved trene mer eller begge deler. Mat er det aller viktigste! Det sies at det handler 70% om kosthold og 30% om trening. Mitt beste tips for gode resultater kostholdsmessig er bytte ut varene du vanligvis spiser med bedre alternativer. Feks bytte ut brd med knekkebrd, smr med smreoster/kremoster, vanlig ost med lettost (jeg spiser den med 10% fett fra synve), salami med kalkunplegg, piano yoghurt med skyr, sukkerbrus med sukkerfri brus.. Ja- dere skjnner regla! Ved velge magrere alternativer kan man spise akkurat det samme som fr, om ikke mer- men fortsatt g i underskudd. Man skal ALDRI sulte seg! Jeg spiser masse og er aldri sulten, men mister fortsatt fett og gr opp i muskler. Alt handler om spise riktig :-)

Vet du om noen velser som brenner fett hovedsaklig p lr og mage, og ikke bryst/rumpe? NEI. Det er ingenting som heter punktslanking, og du kan ikke velge hvor du skal miste fett. Det fordeler seg jevnt over hele kroppen! Vi er alle forskjellige, og noen mister fortere fett noen steder enn andre- men det er bare genetisk. Skal du ned i vekt m du regne med miste fett kroppen rundt, ogs der du eventuelt ikke vil miste :-)

Holder du deg til et sunt kosthold hele uken eller skeier du ut i blant? Jeg har faktisk skeiet ut en god del, og fortsatt fr jeg gode resultater ved hver eneste scanning (jeg og pt'en min bruker inbody kroppsscanning ca hver 14 dag for mle resultatene mine). Ved forrige scanning hadde jeg gtt ned 2,1% i kroppsfett, mistet 1,4 kilo rent fett og gtt opp 600 gram i muskler! Dette var p tre uker da. Men i lpet av disse tre ukene hadde jeg blant annet vrt en helg i Bergen hvor vi dro ut bde fredag og lrdag, spist pizza p Olivia, nattmat p maccern, indisk med Fanny++.. Ja dere skjnner. Jeg hadde skeiet ut flere ganger, men fortsatt fikk jeg gode resultater. Det beviser at man p ingen mte trenger vre ekstrem og at man absolutt kan kose seg i blant med god samvittighet. Derfor er det ikke s vanskelig "holde ut" heller, nr jeg vet at jeg p ingen mte har delagt alt om jeg plutselig har en dag hvor jeg bare spiser dritt fra morgen til kveld. Det er no problemo! Nkkelen er la det vre flest gode dager matmessig, og klare holde gode treningsrutiner over tid. 

Det var i alle fall svar p noe av det dere lurer p! Kommer til legge ut tips til bde gode frokoster, lunsjer og middager fremover til dere som ville ha litt inspo der :-) Ellers tok jeg som sagt noen "fr" bilder av kroppen min i bikini da jeg satte i gang, og tenker ta bilder i samme bikini nr det har gtt 3 mnd- alts om 1 mnd. S skal dere f se! Gleder meg faktisk skikkelig til se selv 💪💥😘

20 kommentarer

Endelig noen som forstr at nkkelen til sunn kropp og glede er balanse! Bra innlegg Andrea :D

Anonym: S hyggelig! Takk <3

dette var et skikkelig bra innlegg som ga masse informasjon og inspirasjon! veldig "sunt" forklart og det virker som du har funnet en bra balanse! mange bloggere feilinformerer nr det kommer til trening og kosthold, men her viser du masse kunnskap <3

Trener du helkropp p de to ktene du har med PT? Har PTen laget kostholdsplan for deg med tanke p vite hvor mye du skal innta til hvert mltid?

S bra innlegg Andrea!! Faktisk det frste blogginnlegget jeg har lest p lang tid som har gjort meg motivert til trene, isteden for gi meg drlig samvittighet fordi jeg ikke trener rett/spiser rett. Du er flink <3

Kjempe bra innlegg! Kunne du delt dine beste styrkevelser for mage og lr? Hadde vrt supert med et innlegg med noen oppskrifter og tips til hva man kan spise til forskjellige mltider. Jeg syntes det er vanskelig finne mat som er bde sunn og god.

S sinnsykt enig med de andre over her - her kom du ikke med masse kunnskap som ikke hade noen begrunnelse, og heller ingen overdrevent fokus p slanking eller kcal. Sunt fokus - det er bra:)

Mer av dette!!!:)

GIIRL, you look amazing!!! For et supert innlegg. Jeg hadde en periode hvor jeg var besatt av telle kalorier, og psyken min ble rett og slett delagt. Det sitter fortsatt i meg den dag i dag, s jeg ble bare s innmari glad n som jeg leste dette. Du ser jo utrolig bra ut, og det er godt f et inntrykk av at du faktisk lever en sunn livsstil i motsetning til disse ekstremdiettene som sjeldent ender bra. For livsstil, det handler jo om at man skal leve. St p videre. Du er s flink! <3

, dette innlegget likte jeg! Du svarer s bra og utfyllende.<3

Veldig bra innlegg, Andrea! Sjelden jeg kommenterer, men dette innlegget syntes jeg fortjente en kommentar:* Flinke deg!

Hei Andrea!

s flink du er, det m jeg si

Jeg har et sprsml jeg lurer p:

Hele ret rundt har du en nydelig brunfarge. Jeg blir veldig lys/hvit mot vinteren og har egt alltid slitt med f brunfarge... Hva bruker du og hvordan holder du p fargen? Dette har du sikkert blitt spurt om mye, men i need some help haha

Bra svart! Og ja takk til oppskrifter!

flott innlegg og fine svar☺

Utrolig nyttig innlegg!! Ha en fin kveld videre, flotte deg:*

Hvor er badedrakten fra?

Bra innlegg, du er s innmari flott! <3 Hvordan gjr du det med extensions i hret nr du trener? Vises tapen? Har du noen gode tips please. LOOOVE YOU

Wow! Hva har skjedd? Du formulerer og uttrykker deg sabla bra i dette innlegget. Jeg har alltid likt deg, men i dette innlegget viser du skriveferdigheter jeg ikke visste at du hadde! Det hrtes plutselig veldig frekt ut... men det er virkelig ikke ment snn. Jeg er bare veldig imponert over hvor godt du kan skrive! Har ikke lagt merke til det fr, bare fordi du pleier ha en litt mer muntlig tone p bloggen. Men dette var et veldig informativt og modent innlegg. S jeg ville egentlig bare si tusen takk! Du har gitt meg masse inspirasjon n, og jeg elsker at du ikke er ekstrem. Det viser at du er et sunt og godt forbilde<3

Bruker du fit-line sine produkter? :) har sett det en gang p Snapchat eller Instagram.

Skriv en ny kommentar