EN LYKKELIG ANDREA

// Innlegget inneholder en annonselenke

I stad da jeg gikk hjem fra skolen kjente jeg bare tidenes lykkefølelse. Jeg smilte for meg selv! Det finnes vel ikke noe bedre enn det? Jeg vet ikke- jeg bare kjente meg så tilfreds. At livet er bra. At Oslo nå føles helt annerledes enn før. Jeg hadde så mange negative tanker om Oslo da jeg bodde i Bergen, men nå som jeg er tilbake kunne jeg faktisk ikke vært mer fornøyd. Det er akkurat som at jeg ser Oslo med helt nye øyne! Også forandret jo Bergen meg veldig mye, så jeg føler litt at en “ny” Andrea er tilbake i Oslo. En mye snillere, mer imøtekommende, inkluderende og åpen Andrea. Det er så gøy! Nå får jeg nye venner hele tiden, og jeg tror helt ærlig det er fordi jeg som sagt har en helt annen tankegang og innstilling enn før. 

Det er utrolig vanskelig å forklare, men jeg tror årevis med drittslenging hver eneste dag sakte men sikkert ga meg en form for sosial angst. Jeg følte at alle hatet meg, og ble alltid sinnsykt stresset da jeg møtte nye mennesker. Jeg kunne jo ikke ane om den personen visste hvem jeg var fra før, om den kanskje allerede hadde gjort seg opp en mening om meg- at hun/han på forhånd hadde konkludert med å ikke like meg? Og på grunn av alle disse tankene som spann i hodet mitt så trakk jeg meg automatisk tilbake da jeg møtte nye mennesker. Holdt meg heller til de vennene jeg hadde fra før, og unngikk egentlig å få nye. Kanskje jeg virket overlegen, men sannheten var jo bare at jeg var veldig usikker på meg selv og hva andre tenkte om meg. 

Treningsgenser HER // Tights fra Skins

Bergen forandret som sagt alt. Der var jeg jo nødt til å få meg nye venner, så jeg hadde ikke noe annet valg enn å være åpen. Og menneskene der tok meg i mot med åpne armer og inkluderte meg fra dag én. Jeg opplevde aldri fordommer eller lignende som jeg har vært redd for. Året i Bergen gjorde meg for første gang i livet trygg på meg selv. Ikke utseendemessig, men på meg som person. De fikk meg til å virkelig like meg selv. Det har virkelig alt å si- for et godt selvbilde vedrørende hvordan du er som person kan ingenting slå! 

Og jeg opplevde som sagt at veldig inkluderende miljø, noe jeg (takk gud) ble påvirket av. Plutselig var det ikke rart eller kleint å invitere en du nesten ikke kjenner på vors. Det hadde jeg ALDRI funnet på å gjøre i Oslo, men i Bergen var det bare kjempehyggelig. I Bergen var alle velkommen til å bli med- uansett kjønn, hvordan du ser ut, hva du gjør eller selvom vi kanskje såvidt har hilst på deg! Jeg kan ikke forklare hvor mye jeg elsker den mentaliteten. Og ikke minst hvor åpen og inkluderende jeg plutselig hadde blitt selv.. Kanskje det er derfor jeg smiler?♥

29 kommentarer
    1. Jeg har alltid likt deg sykt godt (kjenner deg jo ikke, men via bloggen og sosiale medier). Du virker trygg, gjør ikke for mye ut av deg selv til tross for at du har utseende med deg og får ofte høre det! virker som en jordnær, god og omtenksom person☺️❤ klem!

    2. Har alltid likt deg som person/blogger! Selv om jeg ikke kjenner deg personlig ahaha. Men føler det ganske likt som deg. Etter jeg flyttet til Miami og vekk fra trygge omgivelser måå man bare bli åpen, får nye inntrykk og man forandrer seg som person! Men det tror jeg bare er sunt <3

    3. Helt fantastisk at du åpner deg innimellom Andrea! Det er ikke farlig, vi lesere elsker det. Supert at du har funnet deg en mentalitet du trives med, alt blir så mye lettere da 💕

    4. Jeg møtte deg på salget ditt, du husker meg sikkert ikke, men du betyr utrolig mye for meg❤️❤️ Du er en inspirasjon for meg og dette innlegget motiverer meg til å bli kvitt min tanke om at alle misliker meg, min sjenanse og angst
      Digger deg!!

    5. Hei Andrea! Tøft gjort og utrolig gøy at du skriver denne typen innlegg ❤️ Du har alltid vært en av mine favorittbloggere, fast leser! Ble skikkelig glad av å lese dette innlegget, du fortjener å føle deg vel❤️
      Så deg forresten når du gikk fra skolen i stad (går på Bjørknes selv), hadde så lyst til å si hei og skryte litt av deg, men turte ikke… angrer!
      Mange klemmer❤️

    6. Så fint innlegg <3 Jeg elsker virkelig Bergen, føler jeg har funnet meg selv her. Glad for at du fikk en sååå bra opplevelse av byen og menneskene, som du tar med deg videre i livet! Du virker som en utrolig herlig person, har lest bloggen din siden ungdomsskolen eller første klasse vgs, vi er like gamle så det var alltid gøy å lese om hvordan du opplevde ting på samme alder <3 Vi gikk på en måte gjennom vgs sammen, følte jeg. Stor klem <3 Gleder meg til å følge deg videre!!

    7. Sykt kult! Takk for at du minnet meg på hvor fiin den egenskapen om å være vennelig, god og åpen mot andre er.

    8. Anonym: Ahh søteste deg <3 Så utrolig herlig å høre! Ja så absolutt- selvom det er sykt skummelt å forlate alt det "trygge" man er vant til, så er det så utrolig viktig å tørre å hoppe i det. Man vokser masse som person! Alltid bra med nye inflytelser og erfaringer 🙂 Selv tar jeg gjerne et år et annet sted i fremtiden.

    9. Anonym: Åååh smelt! Hvor skjønn er ikke du da!! Så hyggelig <3 Skal love deg at alt er KUN i ditt eget hode. I blant er vi vår egen værste fiende.. Så lenge du er deg selv så er det mer enn bra nok 🙂 Jeg er sikker på at du er helt fantastisk <3

    10. Herregud så jeg har sansen for deg. Pleier egentlig aldri å legge igjen komentarer, men nå klarer jeg ikke la være. Når jeg leser sånne innlegg blir jeg skikkelig motivert, og det gleder meg at du tenker på en sånn måte som du gjør, du tar opp et veldig viktig tema. Vet ikke hva mer jeg skal skrive altså, men dette innlegget elsket jeg. Du er drit bra, fortsett med det du gjør!

    11. Hanna: Ah! Så herlig å høre at du også trives. Bergen er helt fantastisk og kommer alltid til å ha en stor plass i hjertet mitt <3 Og for en utrolig hyggelig kommentar, nå ble jeg skikkelig glad! Så skjønn du er- det betyr virkelig mye for meg!! Tusen takk og stor klem til deg. Lykke til videre i norges beste by <3

    12. Anonym: Herlig å høre! Det er veldig viktig. Jeg tenker alltid “vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg” eller “vær den vennen du selv vil ha” <3 Å være god mot andre vil kun gi deg godt tilbake- ikke minst føles det jo utrolig bra 🙂

    13. Håååper du kan blogge oftere, om alt mulig. klær, sminke, trening, reise, hverdag, tips og alt mulig som interesserer deg. Av alle toppbloggerne er du min store favoritt både personlighetsmessig og utseendemessig. ser ofte på dine fine bilder som inspirer meg såå mye, spesielt klesstilen din! Jeg elsker innlegg om trening og kosthold, og det er så herlig å se at du har kunnskap om dette også. stå på vakre deg!!! <333

    14. Blir helt rørt av alt du skriver i dette innlegget, da jeg kjenner meg igjen 100%. Etter jeg flyttet hjemmefra for å studere for 4 mnd siden har jeg utviklet meg i en så utrolig positiv retning, jeg har fått venner på en helt måte enn hjemme- virkelig bestevenner, og sist men ikke minst fått troen på meg selv, og stolt over meg som person og mine verdier. Jeg har vokst, har faktisk gjort det slutt med typen min som jeg hadde vært sammen med i fire år- fordi det var ikke noe bra for meg og jeg trodde virkelig på meg selv at jeg kunne klare dette alene. Og vet du hva, jeg hadde så rett. Jeg fikser alt jeg vil, og dette uten hjelp fra alle andre. Er rart å si men jeg er så utrolig stolt av meg selv. Og deg skal du også være.
      Tusen takk for at du skrev dette innlegget, du har fått meg til å se hvor utrolig langt jeg har kommer på fire mnd utenfor komfortsonen! Legger meg med et stort smil om munnen, takk fine Andrea ❤️ Du er god som gull

    15. Supert innlegg og fine bilder 🙂 likte innlegget om trening/kosthold også! Gjerne dele flere «kostholdstips» 🙂

    16. Nydelige Andrea. På både inn- og utsiden! Igjen kommer det frem hvilket fantastisk menneske du er. For en fin egenskap å ha!
      Selv har jeg mistet mange av mine venninner i år. Målet mitt var å kvitte meg med «drikkevenner» og beholde de ekte. Plutselig forsvant nesten alle… var lei meg i mange måneder, men nå er jeg lykkelig. Lykkeligere enn noen gang. Har innsett at alle som forsvant, forsvant av en grunn. de kan ikke være ekte venner.
      Digger deg og den du er!! <3

    17. Så fint å høre! Det er utrolig bra at du mer og mer finner deg selv<3
      Ønsker bare å dele en tanke. Så snappen din hvor du la ut en rabattkode på lipfillers. At du selv har det er helt greit og ditt valg, men vil du ikke si det er feil å reklamere for det ved å gi rabattkoder? Skulle tro at man ønsket at hver og en bør elske seg selv slik de er og ikke gi etter på presset om utseende. Å forandre på utseende bør ikke være et valg som er like enkelt som å kjøpe en kjole på Nelly. Men når du gir rabattkoder på det så gjør du valget lettere ved å gi avslag, noe som egt ikke er greit.
      Dette er ikke for å slem, fordi jeg liker deg veldig godt. Bare en tanke jeg ville meddele.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg